Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Taitaa vaan olla, että Sanna on jo luvannut nämäkin rahat.
Tietysti on, sen vastineeksi on luvattu kunniaa ja aplodeja. Pitäisikö polttoaineveroa laskea? Onnistuisiko seuraavan hallituksen toimesta jos siinä olisivat keskusta ja perussuomalaiset?

Kokoomushan on jo tietyllä tapaa ilmoittanut että ei onnistu, he eivät kompensoi kansalle ilmastosekopäiden aikaansaannoksia.
 
Kokoomushan on jo tietyllä tapaa ilmoittanut että he eivät kompensoi kansalle ilmastosekopäiden aikaansaannoksia.
Kokoomuslaiset ja heidän kannattajansa ovat niitä, joilla on mahdollisuus ostaa se sähköauto heti. Hankkivat sen huomenna ja ajavat seuraavat 10 vuotta sähköllä.

Tavallinen kansalainen on just vuosi sitten tehnyt hankinnan polttomoottoriautosta ja aikoo ajaa sillä seuraavat 10 vuotta. Joku muu puolue voisi ajaa heidän asiaansa ja mahdollistaa edes kohtuullisen kilometrihinnan. Kun ei se autoilu nyt kuitenkaan ole SE juttu mikä ilmaston pilaa. Kokoomus ja vihreät ei siihen lähde, eikä ilmeisesti Marinin johtamat demaritkaan.
Seuraavista vaaleista taitaa tulla polttoainevaalit. Enemmistö kansasta kuitenkin ajaa bensa- ja diesel-autoilla 10 vuotta , joten kiinnostavat vaalit tulossa.
.
 
Edelliseen viestiin viitaten: mikäli jokainen, siis jokainen, äänestyskelpoinen päättäisi äänestää juuri sitä puoluetta, jonka käytännön poliittiset linjaukset vastaisivat kunkin äänestäjän omaa käytännön ajatusmaailmaa, niin yksi puolue (PS) saisi murskavoiton. Kyseinen puolue kärsii kannatusluvuissa ihan tolkuttomasti liian monen de facto kannattajan äänestyspassiivisuudesta. Asiaa on ihan helppo pohtia kuuntelemalla vaikkapa tuttavapiirin ajatuksia. Valitettavasti suomalainen keskivertoäänestäjä on joko liian tollo, aivopesty tai peloteltu. Muuten ei ole selitettävissäse, että esimerkiksi musuja inhoava bensiinin hinnasta valittava äänestää Vasemmistoliittoa. Tai vaikkapa metsästävä heterokonservatiivi antaa äänensä samalle Vasemmistoliitolle. Moni äänestäjä luulee edelleen SDP:tä ja Vasemmistoliittoa pienituloisen ja ei-akateemisen työväen puolueiksi. Tälle äänestäjäporukalle em. puolueitten täydellinen muutos intersektionalismia julistaviksi hyvätuloisten akateemisten puolueiksi on mennyt ohi.
 
Ei oikein tunnu ymmärrystä löytyvän autoilevaan kansanosaa kohtaan
Edit Sanoman taitaa olla linjansa valinnut?
Ei mutta sanotaan, että siperia opettaa. Kyllä se vielä nykyy viherpipertäjienkin kukkarossa koska loppujen lopuksia kaiken kivan maksaja löytyy peiliin katsomalla.
 
Ei oikein tunnu ymmärrystä löytyvän autoilevaan kansanosaa kohtaan
Edit Sanoman taitaa olla linjansa valinnut?
Ja sitten polttoaineen kallistuessa myös kuljetukset esim. ruoalle, jne... kallistuvat ja eläminen muutenkin kallistuu. Ja tätä kehitystä kiihdyttävät vihervasemmistolaiset vielä kehtaavat olla muka köyhän ja työväen asialla samalla kun he ilmastokiimassaan vievät bensaverojen korotuksella köyhiltä viimeisetkin liikkuvat pennoset. Vihervasemmisto on köyhän ja työväen suurin vaara.
 
Ns. vihreää siirtymää voimalla ajavien on syytä muistaa ja tiedostaa, että me autoilevat heteromiehetkin olemme äänestäjä.

Tässä herra kirjoittaja unohtaa, että näppinsä on hallituksellakin pelissä, eikä vain maailmanmarkkinahinnoilla. Marin ehti jo nostaa veroa 6,5 senttiä, ihan vain koska öljyn hinta oli laskenut ja eihän nyt kansa saa nauttia alentuneista polttoainehinnoista. Näin polttoaineen hinnasta onkin veroa sellaiset 80% luokkaa, ja sehän on vain pikku hiljaa noussut. Uusia korotuksia on luvassa vielä tämän hallituksen myötä, ellei nyt ihmettä tapahdu, kuten että sosialistihallitus sen ainoan kerran huomaisi maailmantilanteen muuttuneen sen jälkeen, kun viimeksi tarkasteltiin polttoaineveron korotuksen lähtökohtia. Seuraava korotus kun voi olla peräti 10 senttiä litralta.

Kirjoittaja ei myöskään ymmärrä, että raha mikä on pois muusta kulutuksesta, niin on pois elinkeinoelämästä ja sitä kautta työllisyydestä. Se taas meinaa lisää työttömyyttä ja yleisesti heikompaa elintasoa. Se valtiolle menevä raha kun tuottaa erittäin heikosti. Ja kun vähävaraisilta viedään rahat autoilun verotuksessa, niin ei jää rahaa vaihtaa autoa, mikä tässä kontekstissa tarkoittaa vieläkin kalliimpaa sähköautoa. Kuinka monella sitten on mahdollisuus sen lataamiseen, on sitten toinen asia ja siihenkin pitäisi kaivaa kuvetta lähtökohtaisesti yli tonnin verran. Kovin suurta määrää ei mahdu latailemaan kauppojen pihoille ja huoltiksille, kun niissä on lähinnä harrastelijamäärille sopivat määrät paikkoja.
 
Ns. vihreää siirtymää voimalla ajavien on syytä muistaa ja tiedostaa, että me autoilevat heteromiehetkin olemme äänestäjä.

Vihersiirtymä ja hinnankorotukset eivät ole hyvä asia suomelle ja suomalaisille.

Kummallista että päättävät eivät ymmärrä täysin selvää asiaa: maailman hiilidioksidipäästöjä ei saada vähennettyä kurittamalla usa tai euroopan kansalaisia. Eivät kaukoidän saastuttajat ota esimerkkiä. Heille euroopan päästövähennykset on "jakovara" minkä verran voi taas lisäillä päästöjä.

Siinä vaiheessa kun maailman päästölisäykset on saatu estettyä niin on jo järkevää vähentää omia päästöjä raskailla keinoilla.

Tämä ei estä vihersiirtymäteknologian kärjessä olemista. Voimme olla maailman johtava vihersiirtymämaa huipputekniikassa riippumatta bensan hinnasta ja omista päästöistämme.

Edited
 
Viimeksi muokattu:
No ei ainakaan Demareita tai vihreitä. Bensanhinnan nousu sekä velan nousu johtuu kyseisten puoluettein päätöksistä.
Tai puoluetta jonka puheenjohtaja näkee ilmaston lämpiämisen jopa omasta ikkunastaan ja lupaa ettei mitään älyttömyyttä peruta kun päästään (sovitusti) samariiniin 2. hallitukseen apupuolueeksi "vihreiden" kanssa, varastelemaan ja jaeskelemaan vero- ja velkarahaa omille jakoringeilleen.
 
Tai puoluetta jonka puheenjohtaja näkee ilmaston lämpiämisen jopa omasta ikkunastaan ja lupaa ettei mitään älyttömyyttä peruta kun päästään (sovitusti) samariiniin 2. hallitukseen apupuolueeksi "vihreiden" kanssa, varastelemaan ja jaeskelemaan vero- ja velkarahaa omille jakoringeilleen.
Epäilen, että Marin kakkonen tulee. Todennäköisemmin Orpon hallitus saa hoitaakseen tuon kuuman perunan. Kesk. ja persut saattavat olla siinä mukana.
 
Ns. vihreää siirtymää voimalla ajavien on syytä muistaa ja tiedostaa, että me autoilevat heteromiehetkin olemme äänestäjä.


Jos politiikkaa tarkastelee markkinoinnin näkökulmasta, niin autoileva kansalainen on vähän semmoinen niche-asiakas, joka on ajastaan jäljessä. Tekohengitetään sen elämäntapaa ja valintoja, mutta suunnitelma asiakkuuden lopettamiselle on jo valmiina (ns. vihreä siirtymä).

Ei meitä ole enää olemassa poliittisella kentällä - se pitäisi autoa käyttävien ihmisten hahmottaa ja tehdä johtopäätöksiä äänestyskopissa tai sen ulkopuolella. Esim. IS:n artikkelin sulkavalaiset ovat päättäjille vain kiusallinen tahra viherpestyssä lakanassa.
 
Polttoaineveroa on laskettava. Kysykääpäs kokoomuslaisilta käykö se heille? Perusteluja miksi ei käy?

Heille pitäisi tehdä selväksi että yksi iso riski on että tyytymättömyys kasvaa. Jos tulee vielä jotain muuta tyytymättömyyttä senkin lisäksi, eikö ole riski että saatamme irrota EU:sta?

Tulisi nyt paljon lunta ja pakkasia. Erityisesti Helsinkiin niin sekopäät saavat kunnon talven.
Kelpaisi se muuallekin Eurooppaan?

Olisi parempi tajuta nyt eikä kymmenen vuoden kuluttua mitä riskejä tässä "vihreässä siirtymässä" onkaan. Monta kertaa on tullut varoiteltua että missä paikassa Suomi sijaitseekaan ja miten tuleekaan tilanteita joissa tyytymättömään kansaan tullaan vaikuttamaan. Syypäät on ainakin helppo löytää, ne ovat tämä ja seuraava hallitus sekä Bryssel.

Perussuomalaisten ei kannata osallistua hallitukseen joka ei laske polttoaineen verotusta. Antaa näiden muiden puolueiden sotkea maa ja kerätään vaan nimilistoja - siltä varalta että tässä maassa ei tajuta mikä voi olla lopputulos.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top