Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Siltä osin voi käydä kuin Haavistolle.

Haaviston pelasti näköjään tällä kertaa se, että hän on koettu korvaamattomaksi omassa puolueessaan. Ja hän ei uhkaa nykyistä puoluejohtoa, eikä tulevaakaan. Hän on siis tärkeä, mutta sellainen, ettei tarvitse iskeä tikaria selkään. Jos puolueessa olisi ollut valtataistelu, niin Haavisto olisi lentänyt pellolle kuin leppäkeihäs. Omien rintama piti ja täts it.

Ainahan sitä täytyy olla yksi äärioikeistofakta taskussa pahan päivän varoille. :) Minä en edelleenkään osaa tunnistaa äärioikeistolaista, jos sellainen kadulla vastaan kävelee. Vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla helppoa ja melko tiheään varmasti joku natsinköriläs myös vastaan tulee.....

Oli miten oli, odotellaan villakasaa rauhassa.
Jos harvenevaa ja ikääntyvää skinikantaa ei lasketa mukaan, niin ei äärioikeistoa erota ulkonäön perusteella itse pirukaan.

Vanhoina hyvinä aikoina kaikki oli paljon helpompaa...

pic_5_2785945_k1288083_1200.jpg

Toki on myös niin että äärioikeisto on terminä hyvin epämääräinen. Joissakin piireissä sillä tarkoitetaan kaikkea joka poikkeaa äärivasemmistosta tai punavihreydestä :ROFLMAO:

Ei tuo ihme ole kun täälläkin lukee päivästä toiseen juuri Ohisaloon ja Toiviaiseen kohdistettua demonisointia. Kun tietää että muualla on huomattavasti matalaotsaisempaa ja fanaattisempaa porukkaa niin ylilyönnithän ovat väistämättömiä. Samaa pohjasakkaa kuin jihadistit ja muut väkivaltaiset hihhulit.
Minä en kyllä yhtään ihmettele.
Onhan tuo ohisalo pihalla kun lumiukko.

Vastahan se oli kun tämä ilmastohörhö tuomittiin ohisalon uhkauksesta, jämerä että silloin ei nostettu tällaisia otsikoita

Viimeksi muokattu:
Haaviston pelasti näköjään tällä kertaa se, että hän on koettu korvaamattomaksi omassa puolueessaan. Ja hän ei uhkaa nykyistä puoluejohtoa, eikä tulevaakaan. Hän on siis tärkeä, mutta sellainen, ettei tarvitse iskeä tikaria selkään. Jos puolueessa olisi ollut valtataistelu, niin Haavisto olisi lentänyt pellolle kuin leppäkeihäs. Omien rintama piti ja täts it.
Siinä ei tosiaan tuomioita odotella kun niikseen tulee. Ajatellaan vaikka Kulmunia. Haavisto lienee puolueessaan jalustalla ja se suojelee paljolta. Toisaalta moraaliset kysymykset ovat monen ulkopuolisen mielestä häntä vastaan mutta puolueen sisällä painotetaan hyviä tarkoitusperiä.

Syyttäjä ei halunnut määritellä tarkemmin tekoaikaa, mutta MTV:n uutisten tietojen mukaan epäillyn rikoksen tekoaika on kuitenkin pitkä ja ulottuu tähän vuoteen.
Jutussa ei ole ollut ketään vangittuna

Mitä täytistä mahtaa tarkoittaa pitkä rikoksen tekoaika? Jos uhkauksen esittää huhtikuussa, niin onko joulukuussa rikos jo pitkittynyt?
Voisiko jopa juontaa siihen Keuruulla pidettyyn tilaisuuteen vastaanottokeskukseen liittyen?
Vai tuliko siitä mitään muuta kuin siirto toisiin tehtäviin?

Jos harvenevaa ja ikääntyvää skinikantaa ei lasketa mukaan, niin ei äärioikeistoa erota ulkonäön perusteella itse pirukaan.

Vanhoina hyvinä aikoina kaikki oli paljon helpompaa...

pic_5_2785945_k1288083_1200.jpg

Toki on myös niin että äärioikeisto on terminä hyvin epämääräinen. Joissakin piireissä sillä tarkoitetaan kaikkea joka poikkeaa äärivasemmistosta tai punavihreydestä :ROFLMAO:
Huomatkaa SAKSALAISET kulkimet ;)
Jotenkin näin ajasta erillään ja videomateriaalia tutkimalla Kansallisen Rintaman touhuja, nii suomalainen elokuva menetti suuria tähtiä..

Voisiko jopa juontaa siihen Keuruulla pidettyyn tilaisuuteen vastaanottokeskukseen liittyen?
Vai tuliko siitä mitään muuta kuin siirto toisiin tehtäviin?

Toistan: räsäskä polki poliisijohdon, suopon, syyttäjälaitoksen, sisäministeriön pamppujen herkille porsliinivarpaille. Ja sitten erään mihinkään liittymättömän asianajoverkoston säärille. Katso, kuka on nyt Oikeusministeri ja pohdi oi, hänen verkostojaan. Enempää en tohdi tätä kommentoida. Eli tuuli huulia heiluttaa, kuten jäsen @Komu totesi eräässä vitjassa. :cool:

Ajankohtaahan minä olen kummastellut. Uutisen julkaisu. Se on erikoinen. Yhteensattumaa varmaankin, mitäpä muuta.

Lukeeko jossain että väkivallalla uhkaaminen on oikeutettua. Loppujen lopuksi se väkivaltaan hukkuu joka väkivaltaan ryhtyy. Tässä maassa on 5 miljoonaa asukasta eikä olisi iso uutinen jos nyt tällä kertaa joku oikean laidan kulkijakin on tätä kaikkien alojen ministeriä uhkaillut. Puhumattakaan politiikkaan sotkeutuneesta syyttäjästä jonka ainoa motiivi tähän tiettyyn poliitikkoon kohdistuvaan toimintaan (saa kai olla sitä mieltä että se on poliittista vainoa vai eikö saa??) lienee ollut koko ajan pelkkä provosointi. En minä väitä etteikö hänellä voisi olla oikeita ansioitakin mutta ikävästi leimautuneena hän on otsikoissa pelkästään politiikan vuoksi. Kovasti varmaan kaikki odottavat että hän toimii entistäkin vahvemmin mm. järjestäytyneen rikollisuuden hävittämisen eteen, aivan kuin aikanaan Santavuori.

Jota ei nähtävästi saisi kritisoida ollenkaan. Pidetään sitten turpa kiinni tästä Toiviaisesta.

Olen ennenkin nostanut mielipidettäni jotta Suomen vastarintaliike (kieltämisen jälkeen sitten jollain muulla julkisivulla?) on tärkeä osa punavihreän hegemonian hallintakoneistoa.

Jos homma menee tiukaksi, nostetaan esiin natsikortti ja kaikki voivat olla samaa mieltä että ne on pahoja ja perinteisen dikotomisen asettelun mukaan punavihreitten olisi sitten pakko olla hyviksiä.

Simple as that.

Viimeksi muokattu:
Ajatus siitä että olisi olemassa jotain "parempaa jihadia" jossa just sitä itselle tärkeää asiaa on ihan ok edistää poliittisella väkivalla on sekä vaarallinen että vastenmielinen. Sille pirulle ei pidä antaa pikkusormea. Ei vaikka oltaisiin miten reippaasti eri linjoilla.
Jep. Terrorismi on terrorismia oli takana sitten islamistit, äärioikeisto tai vaikka Escobarin kartelli. Tavoitteista riippumatta. Jokaisen pitäisi oikeasti tajuta, että jos edes hiljaa hyväksyy mitään tällaista, niin siinä se pikkusormi on jo annettu.

Laitoin SUPOn lausumat tekstiini, koska se on kaiken politisoinnin keskellä kylmä fakta siitä, minkälaisia uhkia tällä saralla oikeasti on, tai mistä suunnasta ne tulevat. Sitä ei kukaan voi kiistää, vaikka usein jopa poliitikot tuntuvat poimivan ne mieluisimmat jotka sopivat omaan poliittiseen agendaan parhaiten, usein vaieten niistä muista.

Minä en kyllä yhtään ihmettele.
Onhan tuo ohisalo pihalla kun lumiukko.

Vastahan se oli kun tämä ilmastohörhö tuomittiin ohisalon uhkauksesta, jämerä että silloin ei nostettu tällaisia otsikoita
Olen myös sitä mieltä että Ohisalo ei ole tehtäviensä tasalla ja olen sen täälläkin ainakin pariin otteeseen ilmaissut. En sanoisi sitä kylläkään demonisoinniksi, mutta luulen Rannarin tarkoittaneen että on myös henkilöitä, joilla tällaiset asiat menevät jo vähän liikaakin tunteisiin. Sai se minutkin miettimään, että vaikka tällä foorumilla näkee pääosin ihan järkiporukkaa, niin mistä sitä tietää mitä kiihkoilijoita näitäkin joskus lukee.

Hulluahan se on, jos joku esim. kritisoi Ohisaloa siitä, että hän ei osaa nähdä vaikka paperittomien rinnakkaisyhteiskuntaa ja tämän syntymisen edesauttamista ongelmana, mutta sitten tämä kritsoija itse olisikin valmis vaikka terrorismiin asian ”korjaamiseksi”.

Mutta on tämä maailma joka tapauksessa mennyt vaikeaksi, kun pitää jo miettiä mitä tai miten jossain chattifoorumilla kirjoittaa, jos joku sekopää vaikka saa siitä polttoainetta agendalleen.

Olen myös sitä mieltä että Ohisalo ei ole tehtäviensä tasalla ja olen sen täälläkin ainakin pariin otteeseen ilmaissut. En sanoisi sitä kylläkään demonisoinniksi, mutta luulen Rannarin tarkoittaneen että on myös henkilöitä, joilla tällaiset asiat menevät jo vähän liikaakin tunteisiin. Sai se minutkin miettimään, että vaikka tällä foorumilla näkee pääosin ihan järkiporukkaa, niin mistä sitä tietää mitä kiihkoilijoita näitäkin joskus lukee.

Hulluahan se on, jos joku esim. kritisoi Ohisaloa siitä, että hän ei osaa nähdä vaikka paperittomien rinnakkaisyhteiskuntaa ja tämän syntymisen edesauttamista ongelmana, mutta sitten tämä kritsoija itse olisikin valmis vaikka terrorismiin asian ”korjaamiseksi”.

Mutta on tämä maailma joka tapauksessa mennyt vaikeaksi, kun pitää jo miettiä mitä tai miten jossain chattifoorumilla kirjoittaa, jos joku sekopää vaikka saa siitä polttoainetta agendalleen.
Eri mieltä saa ja pitää saadakin olla. Demonisoinnilla tarkoitan tosiaan ihan eri tasolla liikkuvia juttuja.

Uusin versio tartuntatautilain ehdotetuista muutoksista.

Käytännössä laki siirtää päätösvaltaa kunnalta aluehallintovirastolle. Ja eri ministeriöistä päätösvalta keskittyy STM:ään. Laki antaa alueelle mahdollisuuden määrätä yksityisten palveluntarjoajien tilojen sulkemista tai toiminnan rajoittamisesta. Maskipakkoa ei ole, eikä sitä tule, ennenkuin 5/6 eduskunnasta sitä tukee.

Simpauttaja

Back