Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Juu ja onhan tälläkin hetkellä joku käyttövero extrana 200 euroa vuodessa. Silti säästöä tulee paljon mutta on tuo vero nyt aivan syvältä, kun kerran ympäristöystävällisempi vaihtoehto. Mutta kun ei sais varmaan liikaa säästää :facepalm:

Ympäristöystävällisyys on toteutettava oikealla tavalla. :) Vaan elähän mittään. Minä luulen, että tavoitteella kohti sähköautoja on vielä mutkaa matkoissa. Otaksun, että vielä piiiiitkäään mennään monella polttoaineella. Maailmaa pelastaa vornitaan joka tapauksessa. Oliko hallituksen tavoite, että sähköautoja on kahdeksan vuoden kuluttua Suomessa 800 k? Olenko ymmärtänyt oikein? Siihenkin on vielä matkaa.

Edelleen muistan kiusallisesti kaivosyhtiöiden rapsan siitä, miten ne hahmottavat tarvittavan akkumateriaalin louhimisen ja ylipäätään tunnetut esiintymät. Jos yhtä intohimoisesti jokainen valtio sähköistää ajoneuvokantaansa voi mutkia matkaan tulla vielä. Mutta ehkei jokainen valtio ole yhtä intohimokas ja tavoitteellinen.

Edelleen luulen, että kaasuvaihtoehto nousee potentiaaliltaan nykyisestään. Mikä tahansa ympäristövaihtoehto voidaan tappaa hinnalla. Eli ei se tavoite vaan keinotkin pitää olla oikeat. Suomalainen liikennepolitiikka on kyllä näköjään vaikeaa joka hallitukselle. Edellinen hallitus tahmoili vähän eri teemoissa, mutta tahmoili kuitenkin. Nykyisellä on omat immelmanninsa ja seuraavalla taas omansa. Kyllä siitä hyvä tulee. Pääasia tässä on, että takuulla samalla riemulla saamme laskut autonkäytöstä niinkuin ennenkin.....kenties vielä kasvunvaraakin löytyy.:)
 
Virkamies on toiminut jälleen.

Ei ole näköjään kiireen kierää rokotusasioissa. Niinkuin hiukan epäilinkin, kuten muistanette. Ja vaikka haluakin olisi, niin suuret valtiot korttasivat itselleen suuret määrät....pienemmät tarvitsevat tietysti vähemmän. :) Mallioppilas jonottaa niinkuin kansalainen aamuyöllä tyhjän kaupungin liikennevaloissa....kun mitään ei näy ei kuulu...mutta punainen valo on punainen valo. :)

Oletan, että järjestelmä kyllä saadaan tilattua, kunhan ensin löydetään pätevä yksityinen yrittäjä. Niko Ranta-aho kävisi varmaan muuten, mutta hänet on häkitetty.....Keijo Vilhunen ja muutama muu löytyy toki. Nyt vain ennakkoluulottomasti etsimään nopeaa ratkaisua.
 
Hankkikaa hyvät ihmiset kaasuauto jos haluatte säästöä. Ennen minulla meni kuukaudessa 250 euroa noin bensaan. Nyt kaasua menee 85-95 euroa kuukaudessa. Bensaan menee noin kymppi. Kesällä kympillä pärjäsi useamman kuukauden. Talvella lämmitin käyttää bensaa.
Mites olis petroolisaappi?
 
Mites olis petroolisaappi?
Ai ai, nyt mennään -80 luvulle ehkä siihen hyvään aikaan!
Mulla oli vm. -83 Saab 99 ja bensa-petrooli hyvin se toimi kun vaan muisti sammuttaa bensan puolella. Oma hajunsa siitä tuli mutta kulki ihan normaalisti.
Ei siinä mitään lisäverojakaan ollut, se vaan loppui sen käyttö viimeistään kun moottoripetroolin myynti lopetettiin.
 
Ympäristöystävällisyys on toteutettava oikealla tavalla. :) Vaan elähän mittään. Minä luulen, että tavoitteella kohti sähköautoja on vielä mutkaa matkoissa. Otaksun, että vielä piiiiitkäään mennään monella polttoaineella. Maailmaa pelastaa vornitaan joka tapauksessa. Oliko hallituksen tavoite, että sähköautoja on kahdeksan vuoden kuluttua Suomessa 800 k? Olenko ymmärtänyt oikein? Siihenkin on vielä matkaa.

Edelleen muistan kiusallisesti kaivosyhtiöiden rapsan siitä, miten ne hahmottavat tarvittavan akkumateriaalin louhimisen ja ylipäätään tunnetut esiintymät. Jos yhtä intohimoisesti jokainen valtio sähköistää ajoneuvokantaansa voi mutkia matkaan tulla vielä. Mutta ehkei jokainen valtio ole yhtä intohimokas ja tavoitteellinen.

Edelleen luulen, että kaasuvaihtoehto nousee potentiaaliltaan nykyisestään. Mikä tahansa ympäristövaihtoehto voidaan tappaa hinnalla. Eli ei se tavoite vaan keinotkin pitää olla oikeat. Suomalainen liikennepolitiikka on kyllä näköjään vaikeaa joka hallitukselle. Edellinen hallitus tahmoili vähän eri teemoissa, mutta tahmoili kuitenkin. Nykyisellä on omat immelmanninsa ja seuraavalla taas omansa. Kyllä siitä hyvä tulee. Pääasia tässä on, että takuulla samalla riemulla saamme laskut autonkäytöstä niinkuin ennenkin.....kenties vielä kasvunvaraakin löytyy.:)

STUK:in asiantuntija sanoi joskus reilu 10v sitten, että energian hinta on poliittinen, ei tekninen kysymys. Näin asia onkin.

Se, millä kotterot kulkevat nyt ja tulevaisuudessa on fiskaalisesti merkityksetön asia. Niitä verotetaan joka tapauksessa saman verran + hiukan lisää joka vuosi. Vain veron nimi ja ilmaistu perustelu verolle muuttuvat.

Ja jos Vihreä Utopia isosta kolhoosista jossa koko kansa asuu onnellisena kutomassa hamppukalsareita ja kulkee paljasjaloin, verotetaan jalkapohjien nahkan paksuuntumista.
 
Ai ai, nyt mennään -80 luvulle ehkä siihen hyvään aikaan!
Mulla oli vm. -83 Saab 99 ja bensa-petrooli hyvin se toimi kun vaan muisti sammuttaa bensan puolella. Oma hajunsa siitä tuli mutta kulki ihan normaalisti.
Ei siinä mitään lisäverojakaan ollut, se vaan loppui sen käyttö viimeistään kun moottoripetroolin myynti lopetettiin.
Wikipedia tuntee petroolin lisäveron nimeltään polttoainemaksu.
 
Wikipedia tuntee petroolin lisäveron nimeltään polttoainemaksu.
Itse muistan kun kruisailtiin vuoden 1988 "Botilla", eli valkoisella Talbotilla joskus 1992, kun saatiin kortit, ja se kävi ysiysillä... oliko tämä se petrooli josta puhutte, eli lyijyllinen? Ennen ysivitosta?
 
Miettikää kun koko yhteiskunta sähköautoilla ja tulee sota ja tuhotaan sähkönjakelu.
 
Miettikää kun koko yhteiskunta sähköautoilla ja tulee sota ja tuhotaan sähkönjakelu.
Jos sähkön tuotannossakin päästään vihreisiin tavoitteisiin täysin niin voisi olla nimi vihreä helvetti paikoillaan. Tällöinhän perinteisten polttoaineiden käyttö olisi todennäköisesti vain raskasliikenne ja puolustusvoimat. Ensinnä mainittukkin voi olla jotain vihreitten korvaavaa polttoainetta. Jos jälkimmäinenkin niin sitten vitsit on todellakin vähissä.
 
Miettikää kun koko yhteiskunta sähköautoilla ja tulee sota ja tuhotaan sähkönjakelu.
Se on pieni haitta verrattuna siihen kun koko yhteiskyunta on sähköstä riippuvainen. Kaikki toimii nykyään tietokoneohjauksella. Sähkönjakelu kun tuhotaan niin ollaan hetkessä takaisin kivikaudessa. Edes ruokaa ei saa kaupasta, nykyäänkin ajetaan asiakkaat kaupasta ulos sähkökatkon sattuessa koska ei voi myydä koska kaikki ohjelmoitu kassakoneeseen eikä paperilla ja kynällä voi toimia.
Suomalaisen yhteiskunnan saa polvilleen helposti. Keskellä talvea pommittaa sähköjakelun ja jatkaa pommittelua sitä mukaa kun yrittävät korjata. Ei tarvitse tulla edes rajan yli.
 
Back
Top