Virkamies on toiminut jälleen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Virkamies on toiminut jälleen.
Juu ja onhan tälläkin hetkellä joku käyttövero extrana 200 euroa vuodessa. Silti säästöä tulee paljon mutta on tuo vero nyt aivan syvältä, kun kerran ympäristöystävällisempi vaihtoehto. Mutta kun ei sais varmaan liikaa säästää![]()
Virkamies on toiminut jälleen.
Mites olis petroolisaappi?Hankkikaa hyvät ihmiset kaasuauto jos haluatte säästöä. Ennen minulla meni kuukaudessa 250 euroa noin bensaan. Nyt kaasua menee 85-95 euroa kuukaudessa. Bensaan menee noin kymppi. Kesällä kympillä pärjäsi useamman kuukauden. Talvella lämmitin käyttää bensaa.
Kun petrooliautot yleistyivät, niin tuli verottajallekkin kiire! Verotuksen tuloksena ko. tekniikka häipyi Suomen tiestöstä historian hämärään...Mites olis petroolisaappi?
Ai ai, nyt mennään -80 luvulle ehkä siihen hyvään aikaan!Mites olis petroolisaappi?
No siis tuliko tosiaan veroja sille? Itse myin sen autoni jo ennen mitään veroja kun hyvän hinnan sain.Kun petrooliautot yleistyivät, niin tuli verottajallekkin kiire! Verotuksen tuloksena ko. tekniikka häipyi Suomen tiestöstä historian hämärään...
Turha syyttää järjestelmää kankeaksiKun petrooliautot yleistyivät, niin tuli verottajallekkin kiire! Verotuksen tuloksena ko. tekniikka häipyi Suomen tiestöstä historian hämärään...
Ympäristöystävällisyys on toteutettava oikealla tavalla.Vaan elähän mittään. Minä luulen, että tavoitteella kohti sähköautoja on vielä mutkaa matkoissa. Otaksun, että vielä piiiiitkäään mennään monella polttoaineella. Maailmaa pelastaa vornitaan joka tapauksessa. Oliko hallituksen tavoite, että sähköautoja on kahdeksan vuoden kuluttua Suomessa 800 k? Olenko ymmärtänyt oikein? Siihenkin on vielä matkaa.
Edelleen muistan kiusallisesti kaivosyhtiöiden rapsan siitä, miten ne hahmottavat tarvittavan akkumateriaalin louhimisen ja ylipäätään tunnetut esiintymät. Jos yhtä intohimoisesti jokainen valtio sähköistää ajoneuvokantaansa voi mutkia matkaan tulla vielä. Mutta ehkei jokainen valtio ole yhtä intohimokas ja tavoitteellinen.
Edelleen luulen, että kaasuvaihtoehto nousee potentiaaliltaan nykyisestään. Mikä tahansa ympäristövaihtoehto voidaan tappaa hinnalla. Eli ei se tavoite vaan keinotkin pitää olla oikeat. Suomalainen liikennepolitiikka on kyllä näköjään vaikeaa joka hallitukselle. Edellinen hallitus tahmoili vähän eri teemoissa, mutta tahmoili kuitenkin. Nykyisellä on omat immelmanninsa ja seuraavalla taas omansa. Kyllä siitä hyvä tulee. Pääasia tässä on, että takuulla samalla riemulla saamme laskut autonkäytöstä niinkuin ennenkin.....kenties vielä kasvunvaraakin löytyy.![]()
Pitkävihaiset varmaan muistavat elv'in eli ei-arvonlisäveron jota röyhkeästi kiskottiin takavuosina.Vain veron nimi ja ilmaistu perustelu verolle muuttuvat.
...
Wikipedia tuntee petroolin lisäveron nimeltään polttoainemaksu.Ai ai, nyt mennään -80 luvulle ehkä siihen hyvään aikaan!
Mulla oli vm. -83 Saab 99 ja bensa-petrooli hyvin se toimi kun vaan muisti sammuttaa bensan puolella. Oma hajunsa siitä tuli mutta kulki ihan normaalisti.
Ei siinä mitään lisäverojakaan ollut, se vaan loppui sen käyttö viimeistään kun moottoripetroolin myynti lopetettiin.
Itse muistan kun kruisailtiin vuoden 1988 "Botilla", eli valkoisella Talbotilla joskus 1992, kun saatiin kortit, ja se kävi ysiysillä... oliko tämä se petrooli josta puhutte, eli lyijyllinen? Ennen ysivitosta?Wikipedia tuntee petroolin lisäveron nimeltään polttoainemaksu.
Jos sähkön tuotannossakin päästään vihreisiin tavoitteisiin täysin niin voisi olla nimi vihreä helvetti paikoillaan. Tällöinhän perinteisten polttoaineiden käyttö olisi todennäköisesti vain raskasliikenne ja puolustusvoimat. Ensinnä mainittukkin voi olla jotain vihreitten korvaavaa polttoainetta. Jos jälkimmäinenkin niin sitten vitsit on todellakin vähissä.Miettikää kun koko yhteiskunta sähköautoilla ja tulee sota ja tuhotaan sähkönjakelu.
Ei kyllä se petroli oli ihan oma polttoaine. Sitä ei ilmeisesti enää saa Suomesta.Itse muistan kun kruisailtiin vuoden 1988 "Botilla", eli valkoisella Talbotilla joskus 1992, kun saatiin kortit, ja se kävi ysiysillä... oliko tämä se petrooli josta puhutte, eli lyijyllinen? Ennen ysivitosta?
Se on pieni haitta verrattuna siihen kun koko yhteiskyunta on sähköstä riippuvainen. Kaikki toimii nykyään tietokoneohjauksella. Sähkönjakelu kun tuhotaan niin ollaan hetkessä takaisin kivikaudessa. Edes ruokaa ei saa kaupasta, nykyäänkin ajetaan asiakkaat kaupasta ulos sähkökatkon sattuessa koska ei voi myydä koska kaikki ohjelmoitu kassakoneeseen eikä paperilla ja kynällä voi toimia.Miettikää kun koko yhteiskunta sähköautoilla ja tulee sota ja tuhotaan sähkönjakelu.
Oikeassa olet:Ei kyllä se petroli oli ihan oma polttoaine. Sitä ei ilmeisesti enää saa Suomesta.
No juu, kyllä silloinkin herättiin sitten valtion kassaa kartuttamaan. Ne ensimmäiset petro saabit tais tulla -81.Wikipedia tuntee petroolin lisäveron nimeltään polttoainemaksu.