RJK Onttola

Tvälups

Ylipäällikkö
Karjalainen 06.01.2014 19:08
Rajajääkärikomppaniassa Onttolassa aloitti 134 alokasta

Uudet alokkaat opettelivat järjestäytymistä järjestymistä tuoreeltaan loppiaisiltana kasarmin pihassa Onttolassa.

Pohjois-Karjalan rajavartioston rajajääkärikomppaniassa aloitti loppiaisena 134 alokasta.
Rajajääkärikomppanian päällikön, kapteeni Jan-Petri Kovasen mukaan määrä on linjassa sen kanssa, mihin tavoitevahvuus on asetettu.

-  Naisia loppiaisena aloittaneiden joukossa on kolme, Kovanen kertoo.

Pohjois-Karjalan prikaatin lakattua vuoden vaihteessa Pohjois-Karjalan rajavartiolaitoksen rajajääkärikomppania on maakunnan ainoa varusmieskoulutusta antava taho.

-  Toimimme jatkossa Puolustusvoimien aluetoimiston kanssa yhteistyössä, mikä on tärkeää myös muutosten keskellä, Jan-Petri Kovanen sanoo.

Espoolaiselle Sami Blomqvistille, 19, oli jo pitkään selvää, että hän hakeutuisi Pohjois-Karjalaan rajajääkärikomppaniaan suorittamaan asepalvelustaan.

-  Olen kuullut monia myönteisiä asioita Pohjois-Karjalan rajavartioston rajajääkärikomppaniasta ja siksi halusin tänne, hän kertoo.

-  Haluan käydä myös Reserviupseerikoulun, ja siitä lähtien kun asiaa olen miettinyt, olen halunnut rajajääkärikomppaniaan asepalvelukseen.

Loppiaisilta sujui Onttolan varuskunnassa muun muassa ilmoittautuessa, varusteita sovittaessa ja ruokaillessa.

baikal

Ylipäällikkö
Mod
Lahjoittaja
Toivottavasti Hiidenvaaraan tulee helvetisti lunta, jotta pojat ja tytöt pääsevät hiihtamaan oikein wanhaan malliin, oi niitä aikoja......

Teme

Luutnantti
PKarPr:lla ja Onttolalla oli hyvä symbioosi aikoinaan vaikka välillä saattoi olla jotain pientä nokkapokkaa Joensuussa illan viimeisinä tunteina. Meitä SiRadeja alistettiin joskus RJK:lle ja jos totta puhutaan niin rajan mettäreissut olivat hieman vauhdikkaampia. Kertauksissa poppoo oli fifty-sixty molemmista komppanioista. Mistäs harjoitusvastustajat löytyvät kun spollarit, jägsterit ja sotakoirat on siirretty...jonnekkin...?