Sähköautot.

Teslan faceen liittyneenä, ei kyllä ihan viaton pirssi ole.. Kannattaa lukea tuolta mikä on todellisuus.
 
Alkaa patteriautojen määrä ja sitä myötä verotulojen lasku ylittämään verottajan havaintokynnyksen. Tervetuloa mukaan yhteiskunnan pönkkäämiseen. Tieliikenne ja erityisesti yksityisautoilu onkin ollut verottajan erityisen huomion kohteena.
Yksinkertaisin tapa rangaista sähkö- ja hybridiautoilijoita olisi varmaan ajokin painoon perustuva vuosittainen vero. Mitä painavampi akku sitä enemmän pikkulasten pienillä kätösillä kerättyjä akkumineraaleja ja sitä enemmän tiestökin kuluu.
Olisko tuo vaikka euron/omapainokilo vuodessa? MB EQS SUV painaa 2810 kg, joten eihän tuo olisi kuin 234 €/kk.
Kohta on satatuhatta täyssähköautoa, joten tulisi noista jo rapia kaksisataa miljoonaa vuodessa pohjattoman kirstun täytteeksi.
Hybrideiltä sitten lisää toiset parisataa miltsiä.
Noilla voisi jo palauttaa kehitysavun leikkaukset?
Kun ovat autonsa pelkällä ALV:lla saaneet niin voisihan tuo vero olla tuplakin, jotta saataisiin tuo vääryys mahdollisimman nopeasti korjatuksi. Omilla aurinkokennoilla tehdystä verottomasta lataussähköstä vielä kirjanpitovelvollisuus, jotta voidaan verottaa sitäkin. Se olisi kaikki kotiopäin. Jos ei kirjanpitovelvollisuus nappaa niin 5000 euroa arvioveroa vuosittain niin alkaa kulutuskirjanpito kiinnostamaan.

Sähköautojen verottomuus on jossain määrin harhaa. Vaikka autoista ei peritä ns. autoveroa, niin alv:tä kertyy keskimäärin enemmän. Myös vuotuinen käyttömaksu on yli kaksinkertainen. Sähköstä joudutaan myös maksamaan verot, jotka eivät tietenkään näy autoista kerättynä.
Suurin ero tulee siitä, että auto ei haaskaa energiaa (josta sitä veroa maksetaan) samalla tapaa kuin polttomoottorit.
Parasta on kuitenkin se, että voidaan vähentää hiilivetyjen tuomista.
 
Sähköautojen verottomuus on jossain määrin harhaa. Vaikka autoista ei peritä ns. autoveroa, niin alv:tä kertyy keskimäärin enemmän. Myös vuotuinen käyttömaksu on yli kaksinkertainen. Sähköstä joudutaan myös maksamaan verot, jotka eivät tietenkään näy autoista kerättynä.
Suurin ero tulee siitä, että auto ei haaskaa energiaa (josta sitä veroa maksetaan) samalla tapaa kuin polttomoottorit.
Parasta on kuitenkin se, että voidaan vähentää hiilivetyjen tuomista.
Juuh, mutta verottajaa kiinnostaa verotulot. Sähköautoilussa on mahdollisuus veropohjan laajentamiseen ja kyllä verottaja sen käyttää.
Argumentointisi sinänsä ihan ok, mutta jostakin pitää tilalle kerätä ja vanhan vitsin mukaan ne alkaa "alkoholi, autot, bensa, diesel". Nyt sitten sähköautot tulossa seuraavaksi ja tupakkihan siinä seuraa, mutta tupakoijia nykyään niin vähän, joten sähköautoiluun se iskee.
 
Back
Top