Leaderdog
Kaukopartio
No, täältä löytyy kuvaa jos jonkin moista:
http://www.sa-kuva.fi
Itse olen tonkinut lentokoneen,koneen,yms. kuvia.
http://www.sa-kuva.fi
Itse olen tonkinut lentokoneen,koneen,yms. kuvia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Näyttäisi olevan venäläinen plash palatka, tuo viitta. Mitä ovat nuo messingin väriset esineet käsikranaatin vierellä?
Saattaisivat olla sotilaskiväärin (7,62*53R) patruunoita.
Poikkeeako suuresti KP-n patruunoista/ hylsyistä. KP lienee 9mm.
Miten naapurin partisaanien vastaava erosi kotimaisesta KP:stä, jostain olin lukevinani että heidän versio olisi tehokkaampi??, mm. piipunpää näyttää äkkiä katsottuna erillaiselle.
Aika isosti. KP:n luoti paksumpi (9 mm vs. 7,62 mm), mutta hylsy lyhyempi (19 mm vs. 53 mm), ja ruutia enemmän kiväärinpatruunassa, joten tehoa enemmän. KP:llä teho kymmeniä metrejä, kiväärillä satoja metrejä (KK:n sarjatulella roikkuna ammuttuna reilu kilometri). Näin niiku simppelisti sanottuna.
Venäläisten PPSh-41 ampui 7.62x25mm patruunaa.
Olen pitänyt 7.62x25 patruunaa ehken parhaimpana konepistoolin patruunana.
Kärsiikö kysyä perusteluja ihan uteliaisuutta? Vanhat miehet pelottelivat läpäisyllä, joka tarinoiden mukaan tuotti monta yllätystä kotitarveteurastajille, kun luoti läpäisi elukan kallon ja kimposi lattiasta.
Sikoja on pudotettu paljon piekkarillakin, mutta joskus se vain suuttuiTuttu teurastaja, joka ansiokkaasti kiersi vielä taannoin työssään pitäjiä käytti aina Sardaukarin rajattomasti mainostamaa kaliberia. Ei pitänyt ysimillistä yhtä varmana lävistäjänä. Erittäin epätieteelliset ampumatutqimukset noin kymmenen vuoden takaa osoittivat sen, että seitenkuuskakkonen upposi paremmin. Patruuna ja varsinkin luotikohtaiset erot lienevät selviö.
The 2 stick grenades are Finnish "Varsikranaatti M/32" or "Varsikranaatti M/41", if I'm not mistaken the left one has a belt carrying hook, making it M/32. The egg grenade in the foreground is a Finnish "Sirpalekranaatti M/41" and in the background there seems to be a Finnish drop shaped egg grenade "Munakranaatti M/32".
Sikoja on pudotettu paljon piekkarillakin, mutta joskus se vain suuttui
Offtopic on.Offtopic off. Hieno kuva ja käsikranaatin sytyttimethän siellä klapipinossa kiiltelee. Kiväärinhän nuo laippakantaiset patruunat näyttäisi olevan vaikka hiukan ryytyneen näköinen vartiomies konepislarilla onkin varustautunut.
Offtopic on.
Näitä lahtari hommia jonkin verran tehneenä.
Piekkari on sian lopetukseen ehdottomasti paras. Verta ei juuri tule ulos ampumahaavasta, sydän ei pysähdy vaan pumppaa veitsellä tehtävästä pistoreiästä veret ulos joka on laadukkaan lahdin ykkösprioriteetti. Samoin liian järeä lopetusase verettää ihan likaa herkullisia syltty-päälihoja ja tunkee verettymää niskaan. Samoin jos kuolema tulee shokinomaisesti ammuttaessa, alkaa potkut takajaloissa ja parhaassa tapauksessa reisiluu murtuu sialta ja kinkku on piloilla. Verittynyt liha ei suolaannu ja paskaa tulee. Jo pelkästään reisiluun irtoaminen lonkkakupista pilaa kinkun. Sikaa ei tapeta ampumalla vaan tainnutetaan ja sitten pistetään. Siksi piekkari on ihan ehdottomasti paras. Moska tai kirveen hamara ajaa saman asian erinomaisesti.
Pienet karitsat sama juttu, mutta iso pässi ei välttämättä piekkarista tokene. Upotus ei riitä. Nautaeläimet on sitten jo toinen juttu ja siinä suosittelen vähintään 7.65 mm tai isompaa. Olennaista on kuitenkin se kulma missä ammutaan aivoihin. Ja sama juttu näissäkin. Sydän ei saa pysähtyä. Naudalta harvemmin kuitenkaan luita murtuu jos kuolema on liian äkillinen ja sorkat alkaa sotkemaan. Kuitenkin on aina syytä heti nostaa tainnutettu eläin roikkumaan jaloistaan ennen kuin pistetään.
Offtopic off. Hieno kuva ja käsikranaatin sytyttimethän siellä klapipinossa kiiltelee. Kiväärinhän nuo laippakantaiset patruunat näyttäisi olevan vaikka hiukan ryytyneen näköinen vartiomies konepislarilla onkin varustautunut.