Saako joku muu jatkuvasti Varmennevirhe -ilmoituksia?

SJ

Supreme Leader
Minulle tulee jatkuvasti ilmoituksia siitä, että sivuston varmenteet olisi vanhenneet tai sitten joku tarkkailee minun nettiyhteyttä? Onko muilla sama ongelma ja monilla sivustoilla on varmenteet vanhana, vai pitäisikä tässä olla huolissaan?
 
Nääh.. olen jo siirtynyt vaiheeseen "koneesi on haltuunotettu osoitteesta XXX.XXX.XXX...."

Eipä ole tullut tuollaisia ilmoituksia. Olisko selaimesta johtuva homma?
 
setämies kirjoitti:
Nääh.. olen jo siirtynyt vaiheeseen "koneesi on haltuunotettu osoitteesta XXX.XXX.XXX...."
Eipä ole tullut tuollaisia ilmoituksia. Olisko selaimesta johtuva homma?

Joo, sama homma.
SJ, mikä selain ja versio ?
 
Täällä ei moisia tule. Testasin sekä IE7:lla, IE6:lla että Operalla. Kasin kanssa tuli aikoinaan kokeiltaessa niin paljon monenlaista ongelmaa että hylkäsin sen tyystin.
 
Onko kaikki päivitykset Windowsupdatesta asennettu?
Onko tietokoneen kello oikeassa ajassa?
Onko IE:n "Tyhjennä SSL-tila" nappia painettu?

Jos vastaus johonkin noista on ei, olet juuri löytänyt syyn.
Jos noista huolimatta tuota ilmenee, niin kerros tarkemmin, MITÄ varmennevirhettä se valittaa tarkkaan ottaen.
 
Unohtui sanoa, että kokeillessani Firefox:ia, niin se antoi samoja varoituksia ja F-prot tekee myös omia varoituksiaan molemmissa. Tuossa kokeillessani uudestaan Firefox:ia niin se rupesi lataamaan päivitystä ja kysyi jotta haluanko suorittaa binary filen joka tulee mirrorilta, joka on osoitteessa netcologne.de. Tuo osoite pani epäilemään, muuten näytti ihan oikeanlaiselta sivustolta, jossa kielenä oli Suomi.

@HK
Windoosa oletettavasti asentelee päivitykset itse, en ole niihin puuttunut.
Kello on parin minsan tarkkuudella ajassa.
Painoin nappia mutta ensikerralla ei vaikutusta, nyt olen myös poistanut väliaikaiset tiedostot, mutta en vielä kokeillut.
 
hessukessu kirjoitti:
Jos noista huolimatta tuota ilmenee, niin kerros tarkemmin, MITÄ varmennevirhettä se valittaa tarkkaan ottaen.

Esim. Hotmailiin kun koetan mennä, niin sanoo tälläistä:

Tämän sivuston varmenteessa on ongelma.


Tämän sivuston esittämä suojausvarmenne on vanhentunut tai se ei ole vielä voimassa.

Suojausvarmenneongelmat saattavat johtua huijausyrityksestä tai palvelimelle lähettämäsi tiedon salakuuntelusta.
On suositeltavaa, että suljet tämän WWW-sivun, ja että et siirry tähän sivustoon.
Sulje WWW-sivu napsauttamalla tätä.
Jatka tähän sivustoon (ei suositella).
Lisätietoja


Jos päädyit tälle sivulle napsauttamalla linkkiä, tarkista, että osoiterivillä oleva osoite on oikea.
Kun vierailet sivustossa, jonka osoite on muodossa https://example.com, yritä lisätä www-etuliite osoitteeseen, kuten https://www.example.com.
Jos päätät jättää tämän virheen huomiotta ja jatkaa, älä anna henkilökohtaisia tietojasi tässä sivustossa.

Saat lisätietoa Internet Explorerin ohjeen Varmennevirheet-osiosta.
 
Minulla on IE:n suojaustaso keskivahvalla, mahtaako tuo aiheuttaa ongelmia?
 
Yksi juttu mikä saattaisi liittyä tähän on se, että tuossa huomasin, jotta ruudun alareunassa vilkkuu ilmoitus, jotta "Smart Screen -suodatin ei pysty tarkastamaan sivustoa, koska mikkisoftan online palvelu on tilapäisesti poissa käytöstä".
 
SJ kirjoitti:
Minulla on IE:n suojaustaso keskivahvalla, mahtaako tuo aiheuttaa ongelmia?

Mulla on IE8 samalla asetuksella, ei mitään ongelmaa tämän sivuston kanssa (?)
 
hessukessu kirjoitti:
Onko kaikki päivitykset Windowsupdatesta asennettu?
Onko tietokoneen kello oikeassa ajassa?
Onko IE:n "Tyhjennä SSL-tila" nappia painettu?

Jos vastaus johonkin noista on ei, olet juuri löytänyt syyn.
Jos noista huolimatta tuota ilmenee, niin kerros tarkemmin, MITÄ varmennevirhettä se valittaa tarkkaan ottaen.

Nyt muuten selvisi mikä oli vikana. En tiedä miten, mutta windows oli onnistunut muuttamaan päivämäärän vuoden 2006 tammikuulle. Ei liene ihme että oli vikaa varmenteissa, mutta miten se on muuttunut ilman että minä olen tehnyt mitään.
 
SJ kirjoitti:
hessukessu kirjoitti:
Onko kaikki päivitykset Windowsupdatesta asennettu?
Onko tietokoneen kello oikeassa ajassa?
Onko IE:n "Tyhjennä SSL-tila" nappia painettu?

Jos vastaus johonkin noista on ei, olet juuri löytänyt syyn.
Jos noista huolimatta tuota ilmenee, niin kerros tarkemmin, MITÄ varmennevirhettä se valittaa tarkkaan ottaen.

Nyt muuten selvisi mikä oli vikana. En tiedä miten, mutta windows oli onnistunut muuttamaan päivämäärän vuoden 2006 tammikuulle. Ei liene ihme että oli vikaa varmenteissa, mutta miten se on muuttunut ilman että minä olen tehnyt mitään.

Eli kun vaihdoit kellonajan oikeaksi loppui varmennevirheilmoitukset? Pitäisi varmaan infota Microsoftiakin tästä... Ainakaan nopea googlailu ei tarjonnut tuollaista ratkaisumallia.
 
hessukessu kirjoitti:
Lataas tuo
http://dlpro.antivir.com/package/rescue_system/common/en/rescue_system-common-en.exe Avira Antivir Rescue System ja törkkää tyhjä romppu asemaan, jonne se polttaa sen. Sitten boottaa siltä rompulta ja skannaa kaikki kiintolevyt sillä ja poista kaikki virukset, mitä löydät. Koneessasi voi olla rootkittejä jne. kun se käyttäytyy noin, eikä niitä löydä jos Winkusta skannailee.

Meinaat, jotta F-prot ei löytäisi? Pittääpä kokeilla kunhan saan noita aihioita hommattua.
 
Heh, tuleepa tuosta viasta mieleen vanhat 486 toosat. Kun sieltä loppui virta siitä hauskaisesta nappiparastosta ja löi koneesta verkkoviran sammuksiin (tai tuli sähkökatkos eikä ollut upsia) käynnisti se kellon alusta (tarkoittikohan silloin 1.1.1900 klo 00:00 tai jotain). Fiksuimmat koneet silloin osasivat jopa siirtää verkon mukaan kellon oikeaan aikaan, niin tapahtunutta ei edes huomannut, ennenkuin alkoi kone kiukuttelemaan väärän päivämäärän vuoksi. Noistakin ajoista on pitkälti toistakymmentä vuotta aikaa. SItä alkaa taas tuntea itsensä vanhaksi. PItäisköhän sitä alkaa kysellä itselleen loppusijoituspaikkaa jostain museosta.
 
SJ kirjoitti:
Meinaat, jotta F-prot ei löytäisi? Pittääpä kokeilla kunhan saan noita aihioita hommattua.
No ei löydä, jos ja kun se F-Prot pyörii Windowsissa, jota pyörittää rootkit.
Kun boottaa rompulta, voi OIKEASTI skannata KAIKKI tiedostot mitä kiintolevyllä on.
 
http://www.linuxmint.com/
 
noska kirjoitti:
Heh, tuleepa tuosta viasta mieleen vanhat 486 toosat. Kun sieltä loppui virta siitä hauskaisesta nappiparastosta ja löi koneesta verkkoviran sammuksiin (tai tuli sähkökatkos eikä ollut upsia) käynnisti se kellon alusta (tarkoittikohan silloin 1.1.1900 klo 00:00 tai jotain). Fiksuimmat koneet silloin osasivat jopa siirtää verkon mukaan kellon oikeaan aikaan, niin tapahtunutta ei edes huomannut, ennenkuin alkoi kone kiukuttelemaan väärän päivämäärän vuoksi. Noistakin ajoista on pitkälti toistakymmentä vuotta aikaa. SItä alkaa taas tuntea itsensä vanhaksi. PItäisköhän sitä alkaa kysellä itselleen loppusijoituspaikkaa jostain museosta.

Siellä on muisti, joka pitää nuo asiat muistissa, valitettavasti se toimii patterilla, joka sitten aikanaan menee vanhaksi. Sama muuten pätee aika moneen muuhunkin elektroniseen laitteeseen.
 
Tiedän kyllä. Aikoinaan muistiparistot loppuivat melko nopeaan. Joillekin on tullut yllätyksenä GPS:n muistipariston loppuminen. Sitä ei edes vaihda noin vain itse.
 
Back
Top