Santahamina halutaan asuinkäyttöön

Umkhonto

Ylipäällikkö
"Yli puolet Helsingin kaupunginvaltuutetuista on allekirjoittanut aloitteen Santahaminan muuttamiseksi asuin- ja virkistyskäyttöön.

Ensimmäiset allekirjoittajat ovat Osmo Soininvaara (vihr), Eero Heinäluoma (sd), Paavo Arhinmäki (vas), Nils Torvalds (r) ja heidän lisäkseen 45 muuta.

Helsingin kaupungin tulisi linjata pitkän ajan tavoitteeksi Santahaminan saaminen asuin- ja virkistysalueeksi ja aloittaa asiasta neuvottelut valtion kanssa. Kaupungilta on puuttunut asiasta selkeä kanta, mikä on vaikeuttanut neuvotteluja, aloitteessa todetaan.

"Kun varuskuntia joudutaan nyt joka tapauksessa karsimaan, maakunnissa se olisi katastrofi, mutta Helsinki sen kestää. Sotilaallista merkitystä tällä ranta-alueella ei ole", Soininvaara perustelee sitä, että hänen lempiajatuksestaan on taas tullut ajankohtainen.

Aloitteen mukaan alue olisi sopiva noin 20 000 asukkaalle.

Soininvaara harmittelee yhdyskuntarakenteen hajoamista, kun ihmiset pakotetaan jonnekin Pornaisiin. Santahaminaan pääsisi metrolla".

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/santahamina_halutaan_asuinkayttoon/

Vaan saahan sitä haluta. Minäkin haluaisin yhtä sun toista... en kuitenkaan odota kaikkea saavani. :a-rolleyes:
 
Vain aika on kysymysmerkki Santiksen kohdalla, sano sanonee.
 
Umkhonto kirjoitti:
Aloitteen mukaan alue olisi sopiva noin 20 000 asukkaalle.

Soininvaara harmittelee yhdyskuntarakenteen hajoamista, kun ihmiset pakotetaan jonnekin Pornaisiin. Santahaminaan pääsisi metrolla".

:a-lipsrsealed:

Pornaisten ja Helsingin väliselle asumattomalle vyöhykkeelle majoittaisi 500.000 ihmistä. Väljästi.

On typerää sulloa ihmisiä lisää liikenteen kannalta täysin toivottomiin paikkoihin. Pääkaupunkiseudulla menee helposti useampi tunti päivässä työmatkoihin. Eikä matkaa ole, kuin jokunen kilometri. Kaiken lisäksi tilanne ainoastaan heikkenee jatkuvasti. Kaikki eivät voi olla töissä keskustassa kilometrin säteellä rautatieasemasta.
 
JOKO kirjoitti:
Umkhonto kirjoitti:
Aloitteen mukaan alue olisi sopiva noin 20 000 asukkaalle.

Soininvaara harmittelee yhdyskuntarakenteen hajoamista, kun ihmiset pakotetaan jonnekin Pornaisiin. Santahaminaan pääsisi metrolla".

:a-lipsrsealed:

Pornaisten ja Helsingin väliselle asumattomalle vyöhykkeelle majoittaisi 500.000 ihmistä. Väljästi.

On typerää sulloa ihmisiä lisää liikenteen kannalta täysin toivottomiin paikkoihin. Pääkaupunkiseudulla menee helposti useampi tunti päivässä työmatkoihin. Eikä matkaa ole, kuin jokunen kilometri. Kaiken lisäksi tilanne ainoastaan heikkenee jatkuvasti. Kaikki eivät voi olla töissä keskustassa kilometrin säteellä rautatieasemasta.

No eikö kannata käyttää fillaria tai hiihtaa jalan, jos työmatkaan (joku kilsa) uppoaa tunteja päivässä? Meillä päin rollaattorimummotkin mennä pyyhältävät yli 4 km tunnissa matkavauhtia. Siinä ne etutarakassa on niin apteekin kamat kuin ruokaostoksetkin. Minä ihmettelin viimeiksi Helsingissä käydessä sukulaisten vimmaa puskea saatana autolla joka paikkaan, kun kävellen olisi kevyesti hoitanut asiointipaikat ja auto olisi saanut könöttää yhdessä ja samassa parkkiruudussa...eikun halvattu pitää vaan siirtyä sillä koslalla muutama sata metriä kerrallaan ruudusta toiseen ja kirota liikennettä ja jalankulkijoita, liikennevaloja ja raitiovaunua. Sitten kiihdyttää korttelinväli kuin hullu jänis ja etsiä kiimaisena parkkipaikkaa taas....ihan älyvapaata meininkiä.
 
baikal kirjoitti:
JOKO kirjoitti:
Umkhonto kirjoitti:
Aloitteen mukaan alue olisi sopiva noin 20 000 asukkaalle.

Soininvaara harmittelee yhdyskuntarakenteen hajoamista, kun ihmiset pakotetaan jonnekin Pornaisiin. Santahaminaan pääsisi metrolla".

:a-lipsrsealed:

Pornaisten ja Helsingin väliselle asumattomalle vyöhykkeelle majoittaisi 500.000 ihmistä. Väljästi.

On typerää sulloa ihmisiä lisää liikenteen kannalta täysin toivottomiin paikkoihin. Pääkaupunkiseudulla menee helposti useampi tunti päivässä työmatkoihin. Eikä matkaa ole, kuin jokunen kilometri. Kaiken lisäksi tilanne ainoastaan heikkenee jatkuvasti. Kaikki eivät voi olla töissä keskustassa kilometrin säteellä rautatieasemasta.

No eikö kannata käyttää fillaria tai hiihtaa jalan, jos työmatkaan (joku kilsa) uppoaa tunteja päivässä? Meillä päin rollaattorimummotkin mennä pyyhältävät yli 4 km tunnissa matkavauhtia. Siinä ne etutarakassa on niin apteekin kamat kuin ruokaostoksetkin. Minä ihmettelin viimeiksi Helsingissä käydessä sukulaisten vimmaa puskea saatana autolla joka paikkaan, kun kävellen olisi kevyesti hoitanut asiointipaikat ja auto olisi saanut könöttää yhdessä ja samassa parkkiruudussa...eikun halvattu pitää vaan siirtyä sillä koslalla muutama sata metriä kerrallaan ruudusta toiseen ja kirota liikennettä ja jalankulkijoita, liikennevaloja ja raitiovaunua. Sitten kiihdyttää korttelinväli kuin hullu jänis ja etsiä kiimaisena parkkipaikkaa taas....ihan älyvapaata meininkiä.

Lue: noin 20 kilometriä.

Tokihan minäkin lyhyemmät siivut vedän fillarilla tai jalan, mutta esimerkiksi pääkaupunkiseudulla poikittainen siirtymä haukkaa helposti tunnin-puoltoista suuntaansa ruuhka-aikana. Itä-Vantaalta huristelen ruuhka-aikana samassa ajassa Lahteen tai Hämeenlinnaan, kuin Espoo nimiseen tuppukylään. Pääkaupunkiseudun poikittainen liikenne on surkealla tasolla. Ei ole kapasiteetiltään riittäviä teitä, eikä julkiset kulje poikittain vaan Helsingin kautta.

Se mikä harmittaa on näiden ongelmien tarkoituksellinen luominen. Useamman poliittisen toimijan intressit ovat valitettavasti tässä kohdanneet. Vihreät menevät omalla ideologiallaan. Kokoomuksen ja RKP:n ydinryhmät ovat puolestaan hyötyneet asuntojen huimasta hinnannoususta. Demarien osalta touhua on vaikeampi ymmärtää. Teot ja puheet ovat olleet kaukana toisistaan. Duunarit joutuvat muuttamaan 50-100 kilometrin päähän, kun ei ole varaa asua lähempänä. Kuitenkaan asiaa ei yritetä edes korjata. Ehkäpä tämän jutun taustalta löytyy useampikin Jukka Peltomäen tyyppinen tapaus.
 
Höpsistä JOKO. Grynderit, välittäjät ja sijoittajat ovat vainunneet mehevän saaliin ja sitten niin Soininvaarat kuin muutkin kumppanit on valjastettu pamisemaan asian puolesta. Poliitikoilla on liikuttavan yhtämielinen TAHTOTILA santiksen suhteen. Siinä saa armeijan pr-miehet saunottaa aika monta siviiliä santiksen mainiossa edustussaunassa selät nahattomaksi mieli saavuttaa TORJUNTAVOITTO santiksen säilyttämiseksi armeijan hoteissa.

Onko Helsinki Iso Kaupunki maalta tulevan tai peräti ulkomuan elävän mielestä? No ei se ole. Syynä on juuri tuo JOKOn mainitsema "levällään kuin hujasen sittu". Pohjoisesta tultaessa kohta Lahden jälkeen on peltoja ja metsää ja het alkaa Helsingin apupitäjät vilistä jatana ja sama hujasen leväys se on itä-länsi-suunnassakin. Hintataso on revähtänyt käsiin ja silti painitaan samojen ongelmien kanssa kuin maailman metropolit. Ja onhan ihan suunnittelun kukkanen tuo ilmiö, jonka kanssa eletään: aja perhana satasen työmatkoja suuntaansa pelkästään asuntohintatason vuoksi....ei mitään järkeä ei mitään.

Helsinkiä pitäisi oikeasti TIIVISTÄÄ RAJUSTI eikä antaa levitä sen pitkin etelä-rannikkoa. Mutta ei ole minun päänsärkyni.
 
baikal kirjoitti:
Höpsistä JOKO. Grynderit, välittäjät ja sijoittajat ovat vainunneet mehevän saaliin ja sitten niin Soininvaarat kuin muutkin kumppanit on valjastettu pamisemaan asian puolesta. Poliitikoilla on liikuttavan yhtämielinen TAHTOTILA santiksen suhteen. Siinä saa armeijan pr-miehet saunottaa aika monta siviiliä santiksen mainiossa edustussaunassa selät nahattomaksi mieli saavuttaa TORJUNTAVOITTO santiksen säilyttämiseksi armeijan hoteissa.

Onko Helsinki Iso Kaupunki maalta tulevan tai peräti ulkomuan elävän mielestä? No ei se ole. Syynä on juuri tuo JOKOn mainitsema "levällään kuin hujasen sittu". Pohjoisesta tultaessa kohta Lahden jälkeen on peltoja ja metsää ja het alkaa Helsingin apupitäjät vilistä jatana ja sama hujasen leväys se on itä-länsi-suunnassakin. Hintataso on revähtänyt käsiin ja silti painitaan samojen ongelmien kanssa kuin maailman metropolit. Ja onhan ihan suunnittelun kukkanen tuo ilmiö, jonka kanssa eletään: aja perhana satasen työmatkoja suuntaansa pelkästään asuntohintatason vuoksi....ei mitään järkeä ei mitään.

Helsinkiä pitäisi oikeasti TIIVISTÄÄ RAJUSTI eikä antaa levitä sen pitkin etelä-rannikkoa. Mutta ei ole minun päänsärkyni.

Alueelta löytyy näköjään kaikenlaista "siviilikäyttöön rakentamista estävää":

http://www.santahamina.fi/?p=1618

Eiköhän sieltä liito-oraviakin löydy kuin oikein huolella alkavat papanoita etsimään.
 
veffeade kirjoitti:
Eiköhän sieltä liito-oraviakin löydy kuin oikein huolella alkavat papanoita etsimään.

Jos ei löydy niin "miinoitetaan" viikonlopun VEH-harjoituksessa. :a-cool:
 
Mistä saisi synteettistä liito-oravanpaskaa?
 
sandikahan on ihan skeida mesta bulttiksessa, sehän on vaan buli skole

sieltähän pitää bulttiksen föreen sladdata skuugeen ettei jää boseen yhen bryggan taa

---

funtsatkaa minkä fyrkan sais kun sen slumppais byggareille ja käyttäs fyrkat haadeisiin mestoihin ja loput nyya mutkiin
 
adam7 kirjoitti:
sandikahan on ihan skeida mesta bulttiksessa, sehän on vaan buli skole

sieltähän pitää bulttiksen föreen sladdata skuugeen ettei jää boseen yhen bryggan taa

---

funtsatkaa minkä fyrkan sais kun sen slumppais byggareille ja käyttäs fyrkat haadeisiin mestoihin ja loput nyya mutkiin

Onnistuiskos käännös Mansesterin murteelle :a-rolleyes:
 
JOKO kirjoitti:
baikal kirjoitti:
JOKO kirjoitti:
Umkhonto kirjoitti:
Aloitteen mukaan alue olisi sopiva noin 20 000 asukkaalle.

Soininvaara harmittelee yhdyskuntarakenteen hajoamista, kun ihmiset pakotetaan jonnekin Pornaisiin. Santahaminaan pääsisi metrolla".

:a-lipsrsealed:

Pornaisten ja Helsingin väliselle asumattomalle vyöhykkeelle majoittaisi 500.000 ihmistä. Väljästi.

On typerää sulloa ihmisiä lisää liikenteen kannalta täysin toivottomiin paikkoihin. Pääkaupunkiseudulla menee helposti useampi tunti päivässä työmatkoihin. Eikä matkaa ole, kuin jokunen kilometri. Kaiken lisäksi tilanne ainoastaan heikkenee jatkuvasti. Kaikki eivät voi olla töissä keskustassa kilometrin säteellä rautatieasemasta.

No eikö kannata käyttää fillaria tai hiihtaa jalan, jos työmatkaan (joku kilsa) uppoaa tunteja päivässä? Meillä päin rollaattorimummotkin mennä pyyhältävät yli 4 km tunnissa matkavauhtia. Siinä ne etutarakassa on niin apteekin kamat kuin ruokaostoksetkin. Minä ihmettelin viimeiksi Helsingissä käydessä sukulaisten vimmaa puskea saatana autolla joka paikkaan, kun kävellen olisi kevyesti hoitanut asiointipaikat ja auto olisi saanut könöttää yhdessä ja samassa parkkiruudussa...eikun halvattu pitää vaan siirtyä sillä koslalla muutama sata metriä kerrallaan ruudusta toiseen ja kirota liikennettä ja jalankulkijoita, liikennevaloja ja raitiovaunua. Sitten kiihdyttää korttelinväli kuin hullu jänis ja etsiä kiimaisena parkkipaikkaa taas....ihan älyvapaata meininkiä.

Lue: noin 20 kilometriä.

Tokihan minäkin lyhyemmät siivut vedän fillarilla tai jalan, mutta esimerkiksi pääkaupunkiseudulla poikittainen siirtymä haukkaa helposti tunnin-puoltoista suuntaansa ruuhka-aikana. Itä-Vantaalta huristelen ruuhka-aikana samassa ajassa Lahteen tai Hämeenlinnaan, kuin Espoo nimiseen tuppukylään. Pääkaupunkiseudun poikittainen liikenne on surkealla tasolla. Ei ole kapasiteetiltään riittäviä teitä, eikä julkiset kulje poikittain vaan Helsingin kautta.

Se mikä harmittaa on näiden ongelmien tarkoituksellinen luominen. Useamman poliittisen toimijan intressit ovat valitettavasti tässä kohdanneet. Vihreät menevät omalla ideologiallaan. Kokoomuksen ja RKP:n ydinryhmät ovat puolestaan hyötyneet asuntojen huimasta hinnannoususta. Demarien osalta touhua on vaikeampi ymmärtää. Teot ja puheet ovat olleet kaukana toisistaan. Duunarit joutuvat muuttamaan 50-100 kilometrin päähän, kun ei ole varaa asua lähempänä. Kuitenkaan asiaa ei yritetä edes korjata. Ehkäpä tämän jutun taustalta löytyy useampikin Jukka Peltomäen tyyppinen tapaus.

Täysin uusi ongelmahan tämäkin on...

 
Last edited by a moderator:
Soininvaaran ajatukset ovat tyypillisiä Vihreiden todellisuudesta irtonaisia ajatuksia. Ne joilla olisi varaa ostaa asuntoja uudesta Santahaminasta ei kiinnosta kulke rupujen kanssa metrolla. Heillä on henkilöautot ja fyrkkaa käyttää niitä vaikka verotusta kiristettäisiin. Metrolla Santikseen kulkisivat alaikäiset ja sinne palvelualan töihin menevät. Se että rakentaminen käytännössä tuhoaisi arvokasta luontoa, jota ei muualla ole, ei paina mitään kun halutaan lyödä puolustusvoimia.
 
Mitäs muuten tehdäisiin Kaartin Jääkärirykmentille ja Maanpuolustuskorkeakoululle?. Onko tuolla vielä muita "uudelleen sijoitettevia/luiskaan laitettavaa porukkaa"?.
 
veffeade kirjoitti:
Mitäs muuten tehdäisiin Kaartin Jääkärirykmentille ja Maanpuolustuskorkeakoululle?. Onko tuolla vielä muita "uudelleen sijoitettevia/luiskaan laitettavaa porukkaa"?.

Kaupunkijääkärit kyettäisiin leipomaan Utissa ilman valtavia rakentamistarpeita. MPKK.....eiköhän sen voisi lataista vaikka Ilmasotakoulun yhteyteen....ainiin, se sijainti.:a-cool:
 
baikal kirjoitti:
MPKK.....eiköhän sen voisi lataista vaikka Ilmasotakoulun yhteyteen....ainiin, se sijainti.:a-cool:

Jos se olisi tilojen puolesta mahdollista, niin MPKK sopisi hienosti Merisotakoulun kaveriksi Suomenlinnaan. Olisi ainakin sotahistorian viitekehykset kohdallaan.

Onhan MPKK:lla nytkin jo monenlaista toimintaa Santahaminan ulkopuolella, joten ei sen siirto olisi varmaankaan suuri ongelma, lukuunottamatta ehkä tilakysymystä.
 
Eilisen Metro-lehden kakkossivun kolumnissa oli taas "humanistinmakuinen" kolumni aiheesta.:a-cool:

http://static.metrolive.fi/nakoislehdet/metro/MET20111025/
 
Back
Top