Seksuaalinen väkivalta miehiä kohtaan armeijoissa

Teräsmies

Respected Leader
BAN
Male Rape in the Military Being Confronted
When men in the military rape other men in the ranks, no one wants to talk about it. In this week's Newsweek, Jesse Ellison looks at why the sexual assault of males in the service is finally being confronted.
http://www.thedailybeast.com/articles/2011/04/03/male-rape-in-the-military-being-confronted.html



Suomessa tuollainen lienee ennenkuulumatonta? En ainakaan ole henkilökohtaisesti kuullut edes huhuttavan tuommoisesta käytöksestä. Lienee yleisempää tuollaisessa ammattiarmeijassa ja muissa vastaavissa organisaatioissa.
 
Last edited by a moderator:
Vastahan kävi näin:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010113012789307_uu.shtml
 
Mulla oli pointtina nyt lähinnä se, että väärinkäytöksiä tapahtuu, lähempänäkin kuin Tukholman uimahalleissa. Ihan sama jos se on jonkun mielestä lievää, en minä halua yhdenkään miesesimiehen kähmivän minua.

Mitä tiukemmaksi tilanne menee (sota) sitä pahempia voisin kuvitella väärinkäytöstenkin olevan.
 
Touhottaja kirjoitti:
Mulla oli pointtina nyt lähinnä se, että väärinkäytöksiä tapahtuu, lähempänäkin kuin Tukholman uimahalleissa. Ihan sama jos se on jonkun mielestä lievää, en minä halua yhdenkään miesesimiehen kähmivän minua.

Mitä tiukemmaksi tilanne menee (sota) sitä pahempia voisin kuvitella väärinkäytöstenkin olevan.

Kyllä aivan oikeassa olet. Olen kuullut viimevuosina varusmiehinä palvelleilta tarinoita siitä kuinka homo alikessut on ahdistelleet homo jääkäreitä. Osittain ilmiö on seurausta ns. suvaitsevaisuudesta, ei siitä ole aikaa kuin 15 vuotta kun homostelijat laitettiin saman tien pihalle. Tilanne on hyvin selkeää jos asiaa ajatellaan ns. sotilaallisen tehokkuuden ja koheesion kannalta.

Homojen suorittama ahdistelu on muutenkin tabu yhteiskunnassamme. Maassamme tapahtuu kuitenkin vuosittain useampi henkirikos jonka motiivina on ollut kosto/itsepuolustus homoseksuaalin suorittaman ahdistelun/seksuaalisen hyökkäyksen takia.
 
Totta kai väärinkäytöksiä tapahtuu, ei kai kukaan usko muuta. Raiskauksia ja lähentelyä tapahtuu kaikkialla, myös puolustusvoimissa, uhrin tai lähentelijän sukupuoli on asiassa merkityksetön.

Se ollaanko meilläkin menty asiassa jo hysterian puolelle, on toinen asia. Nythän tuntuu sillä, että jos nainen kokee miehen käytöksen ja/tai puheet ahdisteluksi, ne myös ovat sitä.

Onko tuosta "itsepuolustus" syystä henkirikosten kohdalla jotain oikeaa todistetta?
 
kimmo.j kirjoitti:
Totta kai väärinkäytöksiä tapahtuu, ei kai kukaan usko muuta. Raiskauksia ja lähentelyä tapahtuu kaikkialla, myös puolustusvoimissa, uhrin tai lähentelijän sukupuoli on asiassa merkityksetön.

Se ollaanko meilläkin menty asiassa jo hysterian puolelle, on toinen asia. Nythän tuntuu sillä, että jos nainen kokee miehen käytöksen ja/tai puheet ahdisteluksi, ne myös ovat sitä.

Onko tuosta "itsepuolustus" syystä henkirikosten kohdalla jotain oikeaa todistetta?

Noista homoihin kohdistuneista henkirikoksista tuli tv-dokumentti muutama vuosi takaperin. Rikostutkijat kertoivat, että homoihin kohdistuu lähinnä kahden tyyppisiä henkirikoksia A. Keskinäisiä mustasukkaisuusriitoja B. Homo ihastuu heteroon ja alkaa ahdistella tätä - hetero ei tykkää ja tulee ruumiita.
 
No homon, tai kenenkään muunkaan tappaminen lähentelyn takia ei lienee ole perusteltavissa oleva toimi.
 
kimmo.j kirjoitti:
No homon, tai kenenkään muunkaan tappaminen lähentelyn takia ei lienee ole perusteltavissa oleva toimi.

Niin ainahan voi soittaa poliisin paikalle!

Tai ainakin voi kehittää stoalaisen asenteen pieniin vastoinkäymisiin.

"Noh, onhan sitä homojen kanssa tullut joskus juhlittuakin. Heräsin kerran Thaimaassa yhden poikabaarin yläkerrasta, enkä muista illan tapahtumista yhtään mitään. Kattelin vaan, että pojilla on niin pienet munat, että en mä ainakaan rikki oo menny. Nousin ylös, vedin rytkyt päälle ja käveleen hotlaan."

-Markku "Skipi" Jokinen

Sakari Luoma: Poket
Johnny Kniga Kustannus 2008

Skipi on muuten viimeisen tappelunsa tapellut ja vaikuttaa lähinnä Valhallan pidoissa.
 
Mosuri kirjoitti:
Kyllä aivan oikeassa olet. Olen kuullut viimevuosina varusmiehinä palvelleilta tarinoita siitä kuinka homo alikessut on ahdistelleet homo jääkäreitä. Osittain ilmiö on seurausta ns. suvaitsevaisuudesta, ei siitä ole aikaa kuin 15 vuotta kun homostelijat laitettiin saman tien pihalle. Tilanne on hyvin selkeää jos asiaa ajatellaan ns. sotilaallisen tehokkuuden ja koheesion kannalta.

Kyyti olisi edelleen selkeän kylmää, mikäli heteroalikersantit ahdistelisivat alaisiaan. Homoesimiestä ei voi vetää turpaan, tasata enää rynnäkkökiväärin perällä eikä siitä oikein kehtaa valittaa "pikkuasiana".

Kuitenkin puolustusvoimat on koulu varusmiehille ja varusnaisille, joten oppilaaseen eli alaiseen ei pitäisi ryhtyä, ei opettajan eikä kouluavustajan.

Mosuri kirjoitti:
Homojen suorittama ahdistelu on muutenkin tabu yhteiskunnassamme. Maassamme tapahtuu kuitenkin vuosittain useampi henkirikos jonka motiivina on ollut kosto/itsepuolustus homoseksuaalin suorittaman ahdistelun/seksuaalisen hyökkäyksen takia.

Huippu olisi tietenkin se, jos joku homofobi laskisi sarjan ampumaleirillä ahdistelijaan.

Seuraavaksi joku tietenkin ihmettelee, miksi homofobius on ollut sisäänrakennettuna kaikkiin armeijoihin, jotka ovat keränneet homoja puoleensa kuin muukalaislegioona.

No siksi tietenkin, etteivät avioparit ja kimpat olisi sotkeneet koko komentoketjua, vaan normaalibyrokratia toimisi.
 
926932127.jpg
 
Otatko kaiken tosissasi?
 
Ette taida ymmärtää sarkasmia
 
RPG83 kirjoitti:
Otatko kaiken tosissasi?

En. Kapiainen ja Skärdis sekä Adam7 kaivelevat salattuja motiiveja. Siksi ajattelin syventää kognitiivista tulkintaa affektiivisemmaksi siirtymällä toisen asteen sarkasmiin.
 
hessukessu kirjoitti:
Ette taida ymmärtää sarkasmia

Sarkasmi on vaikea laji, koska se vaatii kiinteän kontekstin. Sarkasmi on sen verran korkea tyylilaji, että sen epäonnistumisen mahdollisuus on suuri.
 
Onko sarkasmi sitä että vannotaan vanhojen sarkapukujen nimiin ja kieltäydytään muuta käyttämästä?
 
Back
Top