Shoot me first liivi / valokuvaajan liivi

YJT

Respected Leader
Tuolla EDC-ketjussa tuli puhetta valokuvaajan liivista / henkivartijaliivistä / CCW-liivista / shoot me first -liivistä. Itselläni ei ole, mutta olen aikeissa hankkia kesäksi; erityisesti lomareissuilla voisi olla kätevä.

Onko suosituksia? Suomessa varmaan 5.11 liivit ovat yleisimpiä "oikeita" CCW-liivejä, mutta ei tarvitse olla niin kallis vaan joku Tokmannin Retki-liivikin saattaisi olla hyvä. Idea olisi että taskuja saisi olla, mutta ei saisi pullottaa. Aseen kantamiseen liiviin ei tarvitse taipua.

Esim tuolla on arvioitu joitakin liivejä; Ebaysta katselin noita Rothckon liivejä jotka ovat numerolla 4 tuossa jutussa.
 
Fjällräven Reporter täyttää varmaan tarpeesi. Siinä on litteät taskut jotka eivät pullota ellet tunge täyteen. Samoin on kaksi vetoketjulla suljettavaa povitaskua, yks molemmin puolin vetoketjua, vasemman puolinen jää tuulilistan alle piiloon. Mukava, kestävä kangas = G1000. Sisävuori verkkoa.
 
Toi voisi olla hyvä, mutta hintaa on noin 1,5-kertaisesti 5.11 liiviin verrattuna ja tavoitteena olisi mieluummin sitä halvempi kuin kalliimpi.

Vaikka kyllä mulla rahaa on, ei sen puoleen...
 
2011-11-02_18-20-38_719.jpg
 

Liitteet

  • 2011-11-02_18-20-38_719.jpg
    2011-11-02_18-20-38_719.jpg
    93 KB · Luettu: 9
  • 2011-11-02_18-20-38_719.jpg
    2011-11-02_18-20-38_719.jpg
    93 KB · Luettu: 10
No täytyy kyllä valittaen todeta, että eivät ole minun. Lisäksi tulivat yllättäen ja pyytämättä.
 
Kiinalaisia liivejä on ilmeisesti ihan ok laatuisia tai sitten elämä risaseksi ja Billingham tilaukseen
Joo, Billingham olisi varmasti hyvä (samoin kuin se aikaisemmin mainittu Fjällrävenin liivi), mutta ajattelin laittaa kattohinnaksi noin satasen, millä saa 5.11 liivin (tai niillä on kai kolmekin mallia), mitä kuitenkin pidetään hyvänä tuotteena. Ajattelin kuitenkin laittaa vähän halvempaa, erityisesti koska minulla ei ole kokemusta näistä eikä ole varmuutta, kuinka paljon tällaiselle tulisi käyttöä satunnaisten lomareissujen lisäksi.

Esim Ebayssä on paljon erilaisia, vaikkapa Rotchon liivejä on jossain kehaistukin, ja niitä saa kohtuullisen edulliseen hintaan.
 
Joo, Billingham olisi varmasti hyvä (samoin kuin se aikaisemmin mainittu Fjällrävenin liivi), mutta ajattelin laittaa kattohinnaksi noin satasen, millä saa 5.11 liivin (tai niillä on kai kolmekin mallia), mitä kuitenkin pidetään hyvänä tuotteena. Ajattelin kuitenkin laittaa vähän halvempaa, erityisesti koska minulla ei ole kokemusta näistä eikä ole varmuutta, kuinka paljon tällaiselle tulisi käyttöä satunnaisten lomareissujen lisäksi.

Esim Ebayssä on paljon erilaisia, vaikkapa Rotchon liivejä on jossain kehaistukin, ja niitä saa varsin edulliseen hintaan.
Minulla on Domken Photogsit ja...joo..olen muutama kerran pitänyt ja todennut, että ainakin valokuvaamiseen on parempia ratkaisuja.
Oikeilla rungoilla ja laseilla liivit on käyttökelvottomat liki aina.

Muuten liivit on ihan ok. Photogsit on melko vahvaa tavaraa ja lämpimässä liian kuumat..kerran kokeillut aasiassa.

Osin verkkoa olevat voisi olla ok.
 
No täytyy kyllä valittaen todeta, että eivät ole minun. Lisäksi tulivat yllättäen ja pyytämättä.
Joku oli jättänyt ne vaatekaapin ylähyllylle odottamaan valtion noutamista ja sattumalta kotietsinnässä löysit? Joku oli ne sinne asukkaan tietämättä jättänyt. :giggle:
Nyt kuitattuna yhteisen hyvään.
 
Kiistän olevani kuvan henkilö.

Kerran partiokaveri alkoi brassailemaan, että tällä ei ollut 100 euron seteliä pienempää lompakossa, ja todisteeksi esitti sileää satasta. Jostain kohtalon oikusta minulla oli kaksi 200€ seteliä, ja kun laitoin ne pöytään niin partiokaverin ryhti lysähti. Se onkin sitten ainoa kerta jolloin minulla on tuollaisia seteleitä ollut...
 
Ei tuossa niin pienä seteleitä ollut.
 
Minä komppaan Hermannia. Fjällräven reporter täällä käytössä ja tyytyväinen olen. On ihan tyylikas(makuasioita) ja laadukas. Tavaraa mahtuu. Itse en kyllä liiviä paljoa ns. kylillä käytä. Joskus kalalla ja sitten töissä enempi. Mahtuu muistilehtiöt, kynät, parit kännykät, veitsi jne yms kamaa mukaan näppärästi.

Toinen mikä on käytössä on Tsekkiläisen Afars firman liivi. Ihan tyytyväinen olen tähänkin mutta kun se on vihreä niin on ollut enempi alkusyksyn jahtikäytössä ja IDPA hengessä myös joskus radalla. IDPA:an se on kyllä hieman liian lyhyt, ei peitä pislaa kovin hyvin. Ei kyllä reporter liivikään ettei sen puoleen. Ei näyttäisi olevan kallis nettikaupassa, 1099Kc eli n. 45€. En kyllä ole varma miten lähettävät Suomeen. Itse ostin aikoinaan paikan päältä, Prahasta.

http://www.hunting-shop.cz/produkty/vesta-blanice/108011002/
 
Back
Top