Shoot me first liivi / valokuvaajan liivi

Ei vaan, ihan vakavissaan: pariskunta jäi kiinni jostain pienestä, olisiko ollut näpistys. Hallussa oli jonkin verran käteistä, ja tehtiin hiki hatussa töitä että päästäisiin kiinni niihin jotenkin; sen verran epäilyttävät massit oli kyseessä. Muistaakseni oli jostain autokaupasta puhetta (eivät olleet heimolaisia), eikä kummallakaan ollut mitään petostelumenneisyyttä (eivät olleet heimolaisia), ei vouti kaipaillut rahoja kummaltakaan, tms joten ei auttanut muu kuin luovuttaa. Voi hyvällä syyllä epäillä että jotain vilunkipeliä siinä oli käynnissä, mutta sillä perusteella ei oikein voinut ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin eikä esim ottaa rahoja takavarikkoon.
 
Minä komppaan Hermannia. Fjällräven reporter täällä käytössä ja tyytyväinen olen. On ihan tyylikas(makuasioita) ja laadukas. Tavaraa mahtuu. Itse en kyllä liiviä paljoa ns. kylillä käytä. Joskus kalalla ja sitten töissä enempi. Mahtuu muistilehtiöt, kynät, parit kännykät, veitsi jne yms kamaa mukaan näppärästi.

Toinen mikä on käytössä on Tsekkiläisen Afars firman liivi. Ihan tyytyväinen olen tähänkin mutta kun se on vihreä niin on ollut enempi alkusyksyn jahtikäytössä ja IDPA hengessä myös joskus radalla. IDPA:an se on kyllä hieman liian lyhyt, ei peitä pislaa kovin hyvin. Ei kyllä reporter liivikään ettei sen puoleen. Ei näyttäisi olevan kallis nettikaupassa, 1099Kc eli n. 45€. En kyllä ole varma miten lähettävät Suomeen. Itse ostin aikoinaan paikan päältä, Prahasta.

http://www.hunting-shop.cz/produkty/vesta-blanice/108011002/
Kiitoksia, täytyy ottaa selvitykseen.
 
Joo, Billingham olisi varmasti hyvä (samoin kuin se aikaisemmin mainittu Fjällrävenin liivi), mutta ajattelin laittaa kattohinnaksi noin satasen, millä saa 5.11 liivin (tai niillä on kai kolmekin mallia), mitä kuitenkin pidetään hyvänä tuotteena. Ajattelin kuitenkin laittaa vähän halvempaa, erityisesti koska minulla ei ole kokemusta näistä eikä ole varmuutta, kuinka paljon tällaiselle tulisi käyttöä satunnaisten lomareissujen lisäksi.

Esim Ebayssä on paljon erilaisia, vaikkapa Rotchon liivejä on jossain kehaistukin, ja niitä saa kohtuullisen edulliseen hintaan.
Päivitystä aiheeseen: laitoin Ebayssa huudon 5.11 liiviin; kyseinen liivi on ollut jo ainakin kerran huudettavana eikä kukaan ole tarjonnut siitä edes aloitushintaa (19,99 taalaa). Katsotaan; voi tietenkin olla että kun joku tarjoaa jotain, niin se alkaa kiinnostamaan muitakin. Toimituskulut Suomeen noin 45 taalaa, mutta Yhdysvaltoihin vain noin 9 dollaria. Tilasin sen Floridan -toimitusosoitteeseeni, mistä toimitus Suomeen maksaa painosta riippuen noin 20 dollaria.
 
Kiistän olevani kuvan henkilö.

Kerran partiokaveri alkoi brassailemaan, että tällä ei ollut 100 euron seteliä pienempää lompakossa, ja todisteeksi esitti sileää satasta. Jostain kohtalon oikusta minulla oli kaksi 200€ seteliä, ja kun laitoin ne pöytään niin partiokaverin ryhti lysähti. Se onkin sitten ainoa kerta jolloin minulla on tuollaisia seteleitä ollut...
Sitten se yks konstu tuli ja latoi kolme 300 euron seteliä tiskiin, alkaa kuvio selkiytymään

 
Kyllä minulla oli jo 3-kymppisenä (90-luvulla) liivi. Silloin oli joku safarityyppinen puuvillasta tehty (kuuma kesällä koska julmetusti taskuja = monta kerrosta kangasta), ostettu Tampereella.
 
Kyllä minulla oli jo 3-kymppisenä (90-luvulla) liivi. Silloin oli joku safarityyppinen puuvillasta tehty (kuuma kesällä koska julmetusti taskuja = monta kerrosta kangasta), ostettu Tampereella.
Työkaverilla on ollut sama nahkaliivi viimeiset 25v...yllättäen hän pääsee melko usein esim. tullitarkastuksiin ;)
 
Riippuu vähän siitä mitä aiot liiveissä kuljettaa. Jos on pakko pitää paljon taskusälää mukana niin mikäs siinä. Kesäkelissä liivi on useimmiten liian kuuma ja jos vielä joutuu käyttämään reppua, niin vielä pahempi. Valokuvaajalla laukku tai kamerareppu on parempi. Toissäni olen käyttänyt näitä kaikkia kolmea. Nyttemmin olen aika lailla luopunut kaikenlaisista turistiliiveistäkin. Käyttökamppeeksi on jäänyt paksumpi, isoilla vetoketjusosastoilla varustettu liivi, johon menee pari a4-kokoista lehteä tai paperinivaskaa (kokouksissa kätevä), mutta ei kameraromppeita. Tämäkin vain syksy-talvikeleissä, jolloin myös lämmittävä vaikutus päällystakin alla. Muutoin vähemmän tavaraa ja nekin reppuun.
 
Minulla se ongelma että ostokset menee reppuun, sen takia en voi kantaa edc-tavaroita repussa, mihin panen edc-repun siksi aikaa? Edc-tavarat ei ole edc ellei ole joka sekunti saatavilla kun on poissa kotoa. Kyllä minä kokeilein edc-reppua joskus mutta se ei vain minulla toimi. Varsinkin nykyään kun tulee matkusteltua melko usein ja matkatavarat kulkee repussa. Vihaan ja inhoan matkalaukkuja enkä halua kantaa mitään käsissä. Kädet pitää olla vapaana kulkiessa.
 
Joo edc-kamppeiden idis on siinä että niitä tulee kannettua koko ajan, ja käyttömukavuus liiveillä varmaan nousee jos haluaa yhtään ylimääräistä völjyyn. Kertasin varautumistietoutta suomalaisesta varautumisoppaasta ja edc-osiossa "helposti mukana kulkeva" kattaus vaatisi useamman ison taskun täyteen tavaraa taikka juurikin liivit. Siinä taisi olla mm. lukkoliikkeellinen avaimia, suklaapatukka ja glukoositabletteja, neljä valoa, Sveitsin armeijan linkkari, veitsi ja monitoimityökalu ja kaksi kynää. Ihan kiva että on tavaraa mutta itsellä olis aika tukala olo
 
Minulla se ongelma että ostokset menee reppuun, sen takia en voi kantaa edc-tavaroita repussa, mihin panen edc-repun siksi aikaa? Edc-tavarat ei ole edc ellei ole joka sekunti saatavilla kun on poissa kotoa. Kyllä minä kokeilein edc-reppua joskus mutta se ei vain minulla toimi. Varsinkin nykyään kun tulee matkusteltua melko usein ja matkatavarat kulkee repussa. Vihaan ja inhoan matkalaukkuja enkä halua kantaa mitään käsissä. Kädet pitää olla vapaana kulkiessa.
Hommat työhousut rautakaupasta, saat riipputaskuihin menemään kaikki romut mitä tarviit :D
 
Back
Top