Sissitakki

Hande

Kenraali
Mitä mieltä arvon herrat ovat sissitakista. Jos jollain on käyttämätön kappale myytävänä, niin mihin hinta haarukoituu? Ostettu joskus muinoin pukutehtaalta, ei siis valtiolta varastettua tavaraa.
 
Vaatteissa on hinnan kannalta sangen ratkaisevaa myös koko. Isommat koot ovat usein paremmassa arvossa. Lisäksi hintaan vaikuttaa se, että osuuko kohdalle ostaja joka hakee sitä käyttötarkoituksessa vai keräilijä, jolta moinen puuttuu kokoelmista. Itse tiedän yhden japanilaisen keräilijän joka voisi olla kiinnostunut ja on perinteisesti maksanut hyvin. Voin kysäistä mitä hän tarjoaa.
 
noska kirjoitti:
Vaatteissa on hinnan kannalta sangen ratkaisevaa myös koko. Isommat koot ovat usein paremmassa arvossa. Lisäksi hintaan vaikuttaa se, että osuuko kohdalle ostaja joka hakee sitä käyttötarkoituksessa vai keräilijä, jolta moinen puuttuu kokoelmista. Itse tiedän yhden japanilaisen keräilijän joka voisi olla kiinnostunut ja on perinteisesti maksanut hyvin. Voin kysäistä mitä hän tarjoaa.

Tottakai sen sopivan ostajan pitää osua kohdalle. Nurkkiin ilmestyi kaikenlaista tavaraa, jotka lupasin realisoida kaverin tai oikeastaan hänen leskensä puolesta ja haluaisin tietysti häivyttää varusteet suunnilleen oikealla hinnalla. En löydä takista kokomerkintää mutta edesmenneen omistajan tietäen ja itse sovitellen kuvittelisin sen olevan 54 tai enintään 56. Olisin lunastanut tuon itselle mutta koko on turhan niukka jos hartioita ahistaa jo t-paita päällä sovittaessa. Tuo yläpään kapeus on kyllä pv:n vaatteiden kaavoissa ikävä perusominaisuus ainakin omalla (patologisella?) ruumiinrakenteellani. Ainoa ikinä järkevästi istunut vaate on ollut maastopuku m62, eli käytännössä säkki.
 
Back
Top