Sotapelejä joita suosittelen (tactical)

Kiitos! Peli meni juuri tilaukseen jonkun tarjous-cdkey-kaupan kautta. Ei siis suoraan Steamin shopista, tarvitsenkohan pätsin.

Hyvä kun saa opastusta alkuun, ettei jollain rupuversiolla rimpuile alkuun.
 
Kiitos! Peli meni juuri tilaukseen jonkun tarjous-cdkey-kaupan kautta. Ei siis suoraan Steamin shopista, tarvitsenkohan pätsin.

Hyvä kun saa opastusta alkuun, ettei jollain rupuversiolla rimpuile alkuun.

Kannattaa heti alkuun lukea myös Mega-FAQ, siinä on aika helvetisti asiaa: http://www.warfaresims.com/?page_id=2920

Steam patsaa tietysti automaattisesti (asetuksista riippuen), mutta aina Steam-versiolle ei ole viimeista patsia ennenkuin se on uploadattu. Jos peli on ostettu Steam Key:n ostamisella, niin se asentuu tietysti Steamin kautta ja patsaus on tietty vaivattomampaa. Itsellä on Matrixilta ostettu versio JA Steam-versio (ei asennettu, sain jälkimmäisen testaajana ilmaiseksi).
 
Kiitos! Peli meni juuri tilaukseen jonkun tarjous-cdkey-kaupan kautta. Ei siis suoraan Steamin shopista, tarvitsenkohan pätsin.

Hyvä kun saa opastusta alkuun, ettei jollain rupuversiolla rimpuile alkuun.

Kuinka tehokas kone sulla on? COMMANDia pystyy pelaamaan kohtuu vaatimattomallakin koneella, mutta kun yksiköitä rupeaa olemaan enemmän niin vaatii tehoa (prossu, RAM).

STEAM-versio päivittyy automaattisesti. Muut versiot joutuu päivittämään eli lataat sen 1.07 beta version vaan.
 
@Sardaukar Unohdin kysyä että onko tuohon yhtään valmiita Suomi-skenuja olemassa? :)

Ei varmaan yhtään löydy. Perus skenaarioiden luonti on melko helppoa ja sen lisäksi facility listasta löytyy esim kaikki Suomen kiinteät tutka-asemat jos ei niitä etukäteen ollut tiedossa. Ja paljon muutakin. Olisi muuten kiva tietää mistä lähteestä noi on otettu. Pelattavaa siis saa jo muutaman minuutin säädöllä.

Tuolla saa myös aika hyvin havainnollistettua eri järjestelmien suorituskykyjä. Tai sitten voi vaikka luoda täyden USA-RUS ydinsodan sadoilla mannertenvälisillä ohjuksilla.
 
Kuinka tehokas kone sulla on? COMMANDia pystyy pelaamaan kohtuu vaatimattomallakin koneella, mutta kun yksiköitä rupeaa olemaan enemmän niin vaatii tehoa (prossu, RAM).

STEAM-versio päivittyy automaattisesti. Muut versiot joutuu päivittämään eli lataat sen 1.07 beta version vaan.

Aika hiljattain päivitetty kone, ei ihan uusimmilla osilla vaan hinta-laatusuhteen mukaan. Uskon että piisaa.
 
Ei varmaan yhtään löydy. Perus skenaarioiden luonti on melko helppoa ja sen lisäksi facility listasta löytyy esim kaikki Suomen kiinteät tutka-asemat jos ei niitä etukäteen ollut tiedossa. Ja paljon muutakin. Olisi muuten kiva tietää mistä lähteestä noi on otettu. Pelattavaa siis saa jo muutaman minuutin säädöllä.

Tuolla saa myös aika hyvin havainnollistettua eri järjestelmien suorituskykyjä. Tai sitten voi vaikka luoda täyden USA-RUS ydinsodan sadoilla mannertenvälisillä ohjuksilla.

OK, täytyy ensin harjoitella pienemmillä matseilla (tuossa arvostelussa mainittiin jokin muutamien koneiden Falkland-mättö) ja sitten voi siirtyä noihin märkiin uniin kuten ydinsotaan ;)
 
Joo enpä kyllä Gamesdeal-nimisestä kaupasta enää ikinä osta mitään vaikka allkeyshop antoi sille halvimman hintatason. Sen verran kaikkea ihme sekoilua, Steam-lahjan lunastamista jonkun v-n VPN-kiepautuksen Venäjällä (!!!) kautta että alkaa tosissaan mietityttämään onko tämä edes laillista.

Mutta ainakin peli on nyt kokoelmassa, toivottavasti rahatkin menivät tekijöille eikä rosvoille.
 
Mulla on tehokkain i5 ja 8 GB RAMia ja rupee kyllä aika äkkiä hidastumaan. Muistia toki saa helposti lisää jos rupee harmittamaan.
 
nyt pojat meettee tututstumaan AGEODIN peleihin huikeeta taktista ulottuvuutta kun sisäistää pelit, huomaat kesken työpäivän miettiväsi miten saat Grantin etenemisen kohti Richmondia estetyksi. Taitaa osa peleistä löytyä steamistäkin.
 
Uusin versio COMMANDista eli 1.07 release candidate 5 (Build 677) latasin just ja vaikuttais että isoissa scenaarioissa kuormitus on pienentynyt huomattavasti.

Kokeilin autosavea Operation Brass Drumista pienillä omilla muutoksilla ja unit count luokkaa +1000 ja pulsetime vain 15-20 ms. Todella merkittävä ero aikaisempiin versioihin. Ikävää odottaa TACTOMien vaikutusta kun 1 sek kestääkin 5 sekuntia, mutta ei näköjään enää.
 
Viimeksi muokattu:
@Honcho oletko jo päässyt testaamaan CMANOa?

Juu, joskin hyvin rajoitetulla ajalla. Tutoriaaleista olen vasta ensimmäistä ehtinyt koluamaan. Hiljaa hyvä tulee. Mutta kyllä tämä vaikuttaa peliltä jota tulisin pelaamaan pitkään, jo pienen kokeilun perusteella.

Latasin Sardaukarin ehdottamat kuvat ja skenaario-paketin.
 
Steamin kautta pelailen joten lienee siellä uusin versio.

Pelailin eilen hieman ilmajoukkotoimintaa kun en ole vielä muuta opetellut. Tutoriaalin perusteella jo todella mielenkiintoinen simulaatio.

Kokeilin ensimmäisenä "oikeana" skenaariona Falkland-skenu "Sea of Firea". Laitoin tyhmänä sekä Skyhawkit että Super Etendardit heti melkein merenpinnan tasolle, seurauksena tietysti kerosiinin kulutus oli niin suuri että Skyhawkit eivät edes päässeet taistelualueelle ja Etendardit sain nippa nappa sellaiselle etäisyydelle että ehdin laukaista Exocetit toista brittilaivaa (HMS Broadsword?) vastaan, seurauksena se vaurioitui toisen Exocetin osumasta ja lopputulos oli "Triumph", hahah, ei tunnu siltä... :confused:

Kyllä tästä hauskaa tulee.

E: Outoa, Sea of Firessä brittilaivat eivät lainkaan harrasta sellaista kuin IT-tulitus. Olisikohan joku päivitys rikkonut skenaarion?
 
Viimeksi muokattu:
Steamin kautta pelailen joten lienee siellä uusin versio.

Pelailin eilen hieman ilmajoukkotoimintaa kun en ole vielä muuta opetellut. Tutoriaalin perusteella jo todella mielenkiintoinen simulaatio.

Kokeilin ensimmäisenä "oikeana" skenaariona Falkland-skenu "Sea of Firea". Laitoin tyhmänä sekä Skyhawkit että Super Etendardit heti melkein merenpinnan tasolle, seurauksena tietysti kerosiinin kulutus oli niin suuri että Skyhawkit eivät edes päässeet taistelualueelle ja Etendardit sain nippa nappa sellaiselle etäisyydelle että ehdin laukaista Exocetit toista brittilaivaa (HMS Broadsword?) vastaan, seurauksena se vaurioitui toisen Exocetin osumasta ja lopputulos oli "Triumph", hahah, ei tunnu siltä... :confused:

Kyllä tästä hauskaa tulee.

E: Outoa, Sea of Firessä brittilaivat eivät lainkaan harrasta sellaista kuin IT-tulitus. Olisikohan joku päivitys rikkonut skenaarion?

Jos tuntuu että jokin on pielessä niin skenuja pystyy itse myös muokkaamaan. Eli valitset päävalikosta Load existing scenario niin pääset pelaamaan Editor-moodissa ja voit tehdä vapaasti mitä haluat. Mulla ainakin torjui Exocetit.

Seurasin tilannetta Brittien puolelta ja Message Log ilmoitti aluksi että maali (Exocet) partioalueen ulkopuolella ja sinne ei saa ampua. Teit taktisesti oikein ja lopputulema ei ainakaan brittien kannalta mieluisa. Jos jokin on pielessä se monesti on ROE/EMCON asetuksissa.
 
IT-ohjuksilla on noilla kyseisillä aluksilla myös ampumasektorit ja ne torjui Skyhawkit vain tietystä suunnasta.

IT-tykit pelissä on huonosti mallinnettu ja niiden teho on heikko.
 
Jos tuntuu että jokin on pielessä niin skenuja pystyy itse myös muokkaamaan. Eli valitset päävalikosta Load existing scenario niin pääset pelaamaan Editor-moodissa ja voit tehdä vapaasti mitä haluat. Mulla ainakin torjui Exocetit.

Seurasin tilannetta Brittien puolelta ja Message Log ilmoitti aluksi että maali (Exocet) partioalueen ulkopuolella ja sinne ei saa ampua. Teit taktisesti oikein ja lopputulema ei ainakaan brittien kannalta mieluisa. Jos jokin on pielessä se monesti on ROE/EMCON asetuksissa.

Jep, jumittivat kyllä Exocetien hakupäät (? Tai niihin tuli teksti "jammed") mutta ei ampuneet yhtään Sea Dartia Skyhawkeja päin. Luulen että juurikin ROE on väärin.
 
@Honcho HMS Broadsword on kulkemassa itäänpäin joten ohjukset tulivat ilmeisesti sektorista johon se ei pystynyt ampumaan ohjuksiaan. Mä itseasiassa onnistuin upottamaan HMS Coventryn Skyhawkeilla tosin scenu oli jo päättynyt ja score 0 (Editor-moodissa).

Tulipahan vähän spoilattua jos joku haluaa kokeilla :D
 
Back
Top