Sponsorointi

Nhhk

Kenraali
Miksi suomella ei ole aktiivista järjestelmää jolla yritykset tai yksityiset voisivat lahjoittaa varoja jotka käytettäisiin suoraan maanpuolustukselliseen toimintaan ja vielä niin että henkilö voisi itse valita mihinkä rahoja käytettäisiin.?

esimerkiksi henkilö Pertti Perusjuntti haluaisi lahjoittaa muutaman roposen jolla parannetaan joukkojen pimeätoiminta kykyä, tai Liisa Leijona haluaisi lahjoittaa varojaan henkilökohtaiseen suojaukseen.

Jos näitä lahjoituksia vielä saisi vähentää verotuksessa jonkinlaisella järkevällä suhteella niin luulen että jopa Veikko Vuorineuvoksen yritys lahjoittaisi huomattavia summia esim tykistön käytettäväksi koska Veikko on vanha tykistön mies.

Käsittääkseni esim yhdysvalloissa tälläisiä kampanjoita harrastetaan
Miltä tälläinen teistä kuullostaisi onko tuhoontuomittu idea?

Ps. Anteeksi jos jossain on vanha ketju aiheesta.
 
Jenkeissä tuo on vielä verovähennyskelpoista, jos tekee tuollaisen lahjoituksen... +1
 
Ja juurikin tuon kohdentamattomuuden takia en latiakaan lahjoita ylimääräistä.
Itse teen koulun ja esikoulun aloittaville uusille oppilaille oman kohdennetun sponsoroinnin. Ostan oman kunnan vähävaraisten perheiden lapsille reput, viivottimet, värikynät, kynät ja kumit - reppuja ostan toki enemmän kuin tarvitsijoita on niin pääsee jokainen valkkaamaan sen oman reppunsa. Itse hoidin tämän siten että olin yhteydessä kunnan sosiaali- ja sivistystoimen johtajiin ja niiltä saan sitten lopullinen lukumäärän avustuksen tarvitsijoista.

En näe puolustusvoimien sponsoroinnin näkövinkkelistä mahdottomana myöskään sitä että ottaisi suoraan lepakkoluuriyhteyden puolustusvoimien materiaalilaitokseen ja kysyisi että on valmis sponssimaan jossain asiassa. Onhan niitä hyvin pieniä hankintoja ja hieman isompia hankintoja mitä voinee siviilikin hankkia ja joka euro on tietysti 1:1 suoraan puolustusvoimille päin. Ihan vaan heittona että kyllä ne mustekynät, lyijykynät ja A4:sen tulostus- ja kopiointipaperitkin maksaa rahaa. Uskoisin että jos nyt ei tyyliin lyijykynä kerralla viedä tavaraa niin ottavat varmaan vastaankin =)
 
Back
Top