rty19
Greatest Leader
Aika näyttää miten tuon kehitys menee. Osa kaupoista on kuitenkin ulkopolitiikkaa.Kykenevätköhän tekemään halvemmalla kuin kiinalaiset? Kiinassa on kuitenkin uutta infraa ja konetta pukkaa varmaan linjalta eri tahtiin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aika näyttää miten tuon kehitys menee. Osa kaupoista on kuitenkin ulkopolitiikkaa.Kykenevätköhän tekemään halvemmalla kuin kiinalaiset? Kiinassa on kuitenkin uutta infraa ja konetta pukkaa varmaan linjalta eri tahtiin.
Aika näyttää miten tuon kehitys menee. Osa kaupoista on kuitenkin ulkopolitiikkaa.
Esim. Intia osti Ranskalta Rafaleja vaikka eivät olleet halvimpia koneita, mutta heillä oli aiemmista Ranskan koneista ilmeisesti hyviä kokemuksia. Monilla mailla Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa on venäläisia vanhempia koneita käytössä nyt. Ehkä osa näistä maista haluaa pysyä venäläisissä koneissa jostain syystä - en tiedä mitä kaikkea diileihin sisältyy, varmaan eri maissa kilpailutuksen tarve ja säännöt erilaiset kuin Euroopassa.Toki, mutta miksi Venäjä olisi useinkaan vahvemmalla kuin Kiina jolla on kauppapoliittista kykyä. Venäjällä lähinnä palkkasotureita.
Venäjällä on kans kehitetty melkonen joukko kaikenlaisia wunderwaffeja ja ilmailuteollisuuden tuotteita, jotka ovat jääneet prototyyppiasteelle jos sinnekään, meissuilla on ollut tarjolla aina melkeinpä runsaudenpula renkaista potkittaviksi. Kehitysprojekteihin mitä ilmeisimmin rahoitusta tulee,
Mistä projekteista nyt puhut? Eihän siellä ole ollut mitään uutta koneprojektia pitkään aikaan? Onko mitään Neukkujen jälkeen edes messuilla?Olen kuitenkin sangen skeptinen näiden koneprojektien suhteen.
Joo, Venäjä ei kovin herkästi aseta arabimaita aseidenvientikieltoon tai muillekaan pakotelistoille joidenkin ihmisoikeuksien takia, joten kaupoissa on poliittisen turvallisuuden ulottuvuus. Samaa voisi tietysti sanoa Kiinasta, mutta arabit ovat MiGeillä ja Suhoilla suhanneet nyt puoli vuosisataa, joten tyytyväisiä asiakkaita varmaankin riittää, jotka kiinalaisten pitäisi saada vakuuttuneiksi. Lisäksi kaikenlaisilla staneillahan on yleensä vastuksinaan toisia staneja, joilla ei ole teknillistä etumatkaa (iipat toki asia erikseen). Siksi mua onkin vähän kummastuttanut, miten vaikkapa Iranilla ei ole jo pitkään ollut mahtavaa Su-30 -lauttaa? MiG-29:ääkin vain hassu puolitoista tusinaa. Rahaa öljymaalla varmasti olisi, joten kummaksun.
Vai onko todellisuus raadollisempi, eli suurvallan täytyy puuhastella huipputeknologian kanssa jatkuvasti osoittaakseen oelvansa suurvalta?
Mistä projekteista nyt puhut? Eihän siellä ole ollut mitään uutta koneprojektia pitkään aikaan? Onko mitään Neukkujen jälkeen edes messuilla?
Esim. Intia osti Ranskalta Rafaleja vaikka eivät olleet halvimpia koneita, mutta heillä oli aiemmista Ranskan koneista ilmeisesti hyviä kokemuksia. Monilla mailla Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa on venäläisia vanhempia koneita käytössä nyt. Ehkä osa näistä maista haluaa pysyä venäläisissä koneissa jostain syystä - en tiedä mitä kaikkea diileihin sisältyy, varmaan eri maissa kilpailutuksen tarve ja säännöt erilaiset kuin Euroopassa.
Olisko samankaltainen syy kuin miksi Argentiinan air forcella ei ole kovin uutta kalustoa?Joo, Venäjä ei kovin herkästi aseta arabimaita aseidenvientikieltoon tai muillekaan pakotelistoille joidenkin ihmisoikeuksien takia, joten kaupoissa on poliittisen turvallisuuden ulottuvuus. Samaa voisi tietysti sanoa Kiinasta, mutta arabit ovat MiGeillä ja Suhoilla suhanneet nyt puoli vuosisataa, joten tyytyväisiä asiakkaita varmaankin riittää, jotka kiinalaisten pitäisi saada vakuuttuneiksi. Lisäksi kaikenlaisilla staneillahan on yleensä vastuksinaan toisia staneja, joilla ei ole teknillistä etumatkaa (iipat toki asia erikseen). Siksi mua onkin vähän kummastuttanut, miten vaikkapa Iranilla ei ole jo pitkään ollut mahtavaa Su-30 -lauttaa? MiG-29:ääkin vain hassu puolitoista tusinaa. Rahaa öljymaalla varmasti olisi, joten kummaksun.
Omaa ilmailuteollisuutta Iranissa kuitenkin herätellään ja kopioidaan jotain F-5:ttä. Jotain erikoista tässä kyllä on . Luulisi, että niiden ja MiG-21:den korvaaminen onnistuisi helpoimmalla ja halvimmalla juuri venäläisellä MiG-35:llä tjsp.Iranilaiset ovat fiksuja. Saudeja, USA:ta tai Israelia vastaan ei kuitenkaan pärjää ilma-aseella vaan asymmetrisillä kapasiteeteilla - proxyilla, lennokeilla, ballistisilla ohjuksilla, risteilyohjuksilla jne. Hävittäjien hankkiminen olisi pitkälti turhaa sen jälkeen kun niitä on hankittu sen verran että vastapuoli joutuu ottamaan ne huomioon operaatioissaan.
Ulkomainen painostus? Tuskin, hävittäjäkaupoissa puhutaan kuitenkin miljardeista helposti eikä Venäjällä tai Kiinalla olisi kovin paljon tarvetta korvaansa loksauttaa ulkomaiden protesteille Iranin-kaupoista. Iraniin on kuitenkin viety sitä 29:ää ja viety lisenssi An-140:lle, eli kyse ei myöskään ole mistään saartoyrityksestä. Argentiinan kohdalla Britannia kykenee painostamaan useimmat maat pois kaupoista merkittävänä kompoenttituottajana, jolla on sananvaltaa läntisessä ilmailuteollisuudessa (USA ja iipat ovat silti myyneet sodan jälkeenkin, mutteivät kovin timmiä rautaa). Kenties Ranska olisi nyt brexitin jälkeen halukas myymään Rafaleja, mutta onkohan Argeilla varaa? Venäjältäkin argit varmasti koneita saisivat, mutta maan taloudessa on aika krooninen krapula.Olisko samankaltainen syy kuin miksi Argentiinan air forcella ei ole kovin uutta kalustoa?
Esim. Intia osti Ranskalta Rafaleja vaikka eivät olleet halvimpia koneita, mutta heillä oli aiemmista Ranskan koneista ilmeisesti hyviä kokemuksia. Monilla mailla Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa on venäläisia vanhempia koneita käytössä nyt. Ehkä osa näistä maista haluaa pysyä venäläisissä koneissa jostain syystä - en tiedä mitä kaikkea diileihin sisältyy, varmaan eri maissa kilpailutuksen tarve ja säännöt erilaiset kuin Euroopassa.
Tietääkseni Pohjois-Koreaankaan ei ole hirveesti länsiaseita myyty joten en ihmettele vaikka isot pojat olisivat sopineet keskenään että Iranille ei nyt uusia koneita pahemmin myydä. Jos muistat millaisia kokemuksia USA:lla oli Shaahin vallan loppuessa.Ulkomainen painostus? Tuskin, hävittäjäkaupoissa puhutaan kuitenkin miljardeista helposti eikä Venäjällä tai Kiinalla olisi kovin paljon tarvetta korvaansa loksauttaa ulkomaiden protesteille Iranin-kaupoista. Iraniin on kuitenkin viety sitä 29:ää ja viety lisenssi An-140:lle, eli kyse ei myöskään ole mistään saartoyrityksestä.
Mig 1.42/44 taisi kaatua rehdisti konkurssissa kuin koko muukin valtio ysärillä. Tyyppihän oli neukkuperintöä.90-luvulta lähtien alan lehdistössä on ollut milloin mitäkin MiG 1.42:tta, 1.44:ää, Su-37:ää, S-37:ää, Il-96:n modernisointia, IrAn-140, Su-80, kantorakettien laukaisua Tu-160:sta... ja nämä taisivat kaikki kuitenkin olla ihan lentäviä koneita. Lasikuitumakettia ja pienoismallia on ollut vielä laajempi kirjo. Eipä sillä, kyllähän teollisuus aina heittelee syöttejä asiakkaiden suuntaan (kuten lännessäkin vaikkapa Sonic Cruiser, Silent Eagle, F-20 tai F-18L) ja jotkut koneet päätyvät ihan tuotantoonkin, kuten Suhoi Superjet. Ei se tietenkään venäläisten yksinoikeus ole, mutta valmiiksi tuotteeksi asti päätyy kovin vähän, piensarjoja jonkin verran mikä tuoksahtaa lähinnä teollisuustuelta.
@fulcrum in lehtiarkistossa varmaan olisi villeimpiä maketteja vaikkapa MAKS-messuilta?
90-luvulta lähtien alan lehdistössä on ollut milloin mitäkin MiG 1.42:tta, 1.44:ää, Su-37:ää, S-37:ää, Il-96:n modernisointia, IrAn-140, Su-80, kantorakettien laukaisua Tu-160:sta... ja nämä taisivat kaikki kuitenkin olla ihan lentäviä koneita. Lasikuitumakettia ja pienoismallia on ollut vielä laajempi kirjo. Eipä sillä, kyllähän teollisuus aina heittelee syöttejä asiakkaiden suuntaan (kuten lännessäkin vaikkapa Sonic Cruiser, Silent Eagle, F-20 tai F-18L) ja jotkut koneet päätyvät ihan tuotantoonkin, kuten Suhoi Superjet. Ei se tietenkään venäläisten yksinoikeus ole, mutta valmiiksi tuotteeksi asti päätyy kovin vähän, piensarjoja jonkin verran mikä tuoksahtaa lähinnä teollisuustuelta.
@fulcrum in lehtiarkistossa varmaan olisi villeimpiä maketteja vaikkapa MAKS-messuilta?
MiG 1.42:n piti olla vastaus ATF:lle eli myöhemmälle F-22 koneelle. MiG 1.44 oli MiG 1.42:n teknologiademo vastaten YF-22:ta.Iso ero on myös siinä, että Venäjältä puuttuu X-merkinnät kokonaan. Tästä syystä osa pitää eism. Su-47- ja vastaavia puhtaita teknologiademoja vakavasti otettavina tuotantomallien prototyyppeinä.
Omaa ilmailuteollisuutta Iranissa kuitenkin herätellään ja kopioidaan jotain F-5:ttä. Jotain erikoista tässä kyllä on . Luulisi, että niiden ja MiG-21:den korvaaminen onnistuisi helpoimmalla ja halvimmalla juuri venäläisellä MiG-35:llä tjsp.
Ulkomainen painostus? Tuskin, hävittäjäkaupoissa puhutaan kuitenkin miljardeista helposti eikä Venäjällä tai Kiinalla olisi kovin paljon tarvetta korvaansa loksauttaa ulkomaiden protesteille Iranin-kaupoista. Iraniin on kuitenkin viety sitä 29:ää ja viety lisenssi An-140:lle, eli kyse ei myöskään ole mistään saartoyrityksestä. Argentiinan kohdalla Britannia kykenee painostamaan useimmat maat pois kaupoista merkittävänä kompoenttituottajana, jolla on sananvaltaa läntisessä ilmailuteollisuudessa (USA ja iipat ovat silti myyneet sodan jälkeenkin, mutteivät kovin timmiä rautaa). Kenties Ranska olisi nyt brexitin jälkeen halukas myymään Rafaleja, mutta onkohan Argeilla varaa? Venäjältäkin argit varmasti koneita saisivat, mutta maan taloudessa on aika krooninen krapula.
Since the lifting of the arms embargo, Iran is rumored to have shown interest in purchasing 36 J-10Cs. However, Beijing is reportedly reluctant to sell it the jets since, instead of hard cash, Tehran wants to trade oil for the jets. Economic sanctions and the dramatic decrease in the value of its national currency have taken a heavy toll on Iran economically. Meanwhile, China is not interested in exchanging J-10s for oil.
No, aikanaan käytettiin tyyppimerkintää Ye erilaisille koekoneille. Pointti oli lähinnä siinä, että messuille on tarjottu jatkuvasti renkaidenpotkijoille karkkia, vaikka taloudellisia tai välttämättä teknillisiäkään saunoja tuotannon aloittamiseen ei ole aina edes ollut. Ei koske ainoastaan hävittäjäkehitystä tai edes ilmailusektoria, pitihän ysärillä tulla myös vaikkapa maavoimien wunderwaffe T-95. Tietysti osa projekteista on ainakin osin neukkuaikana aloitettuja tutkimusprojekteja, mutta pysyn edelleen siinä kannassa, että touhsusa on vähän heikosti punaista lankaa ja tuotekehitystä tehdään usein enemmän teollisuustuet kuin sarjatuotanto mielessä. Tätähän on nähty länsimaissakin, joilla vaikkapa korruptio ja suurvaltapyristely eivät ole ihan yhtä laajoja ongelmia kuin Venäjällä.Iso ero on myös siinä, että Venäjältä puuttuu X-merkinnät kokonaan. Tästä syystä osa pitää eism. Su-47- ja vastaavia puhtaita teknologiademoja vakavasti otettavina tuotantomallien prototyyppeinä.
Ei Iranilla ole rahaa. Pakotteet toimivat. No, sentään tarjoavat öljyä koneita vastaan - eivät palmuöljyä, kuten Malesia.
Iran’s Air Force Still Not Likely To Acquire New Fighters Anytime Soon
Six months have passed since the United Nations arms embargo on it expired, yet there are still very few signs that Iran will, or even can, acquire any new fighter jets for its aged air force.www.forbes.com