Panssari Salama
Respected Leader
Tai suoraan länsivastaisia.Johtavat poliitikot kautta linjan ovat olleet hyvinkin pitkälle itämyönteisiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tai suoraan länsivastaisia.Johtavat poliitikot kautta linjan ovat olleet hyvinkin pitkälle itämyönteisiä.
Mielenkiintoista kyllä, tässä YLEn versio vastaavasta uutisesta:Italia uusi maa Suomen FLF joukoissa
![]()
Naton FLF-joukot Suomessa – yksi uusi maa halusi mukaan
Nato-joukkoihin Suomessa on nyt ilmoittautunut seitsemän maata.www.is.fi
No jos vuodessa on 20 000 varusmiestä joista noin 2 000 näissä perinteisissä erikoisjoukoissa ja 2 000 nopean toiminnan joukoissa. Lisäksi on sopimussotilaina erikoisjääkärit ja merivoimien sopimustaistelijat. Näistä kaikista aiempien ikäluokkien reserviläisiä osa on ns nopeassa valmiudessa. Näistä ehkä saisi rajan joukkojen kanssa nopeasti kasaan sen viitisen tuhatta soturia.Totuushan on, että LKP kestää viikkoja. Siksi ajaksi täytyy jostain taisteluvalmiita ja varustettuja joukkoja saada. Valmareita on koulutettu, mutta onko niitä riittävästi?
Tai suoraan länsivastaisia.
No niinpä. Olen joskus pohtinut, että ne oman sukupolven Vaaran vuodet olivatkin silloin, kun oikeat vaaran vuodet olivat jo historiaa. Mutta kotiryssistä (=KGB-kontakteista) oli tullut maan tapa, ja jos sulla ei sellaista ollut, niin voi-voi.Onko koiviston kautta avattu vielä kovinkaan tarkoin? Minusta tuntuu, että nimenomaan koiviston kauden perkaaminen avaa pakettia.
No niinpä. Olen joskus pohtinut, että ne oman sukupolven Vaaran vuodet olivatkin silloin, kun oikeat vaaran vuodet olivat jo historiaa. Mutta kotiryssistä (=KGB-kontakteista) oli tullut maan tapa, ja jos sulla ei sellaista ollut, niin voi-voi.
Niin, tai jos Ukraina olisi kaatunut. Niinistön valinta poikkeuslailla kolmannelle kaudelle saattoi olla sekin vain muutaman urhean ja aloitteellisen Hostomelin lentokentän puolustajan varassa.Ja tältä polulta natoon. Melkoista. Saat uskoa, että kyllä minä mietin syntyjä syviä sen joulukuun putinin puheen jälkeen. Lähteekö nämä meidän sankaripoliitikot uudelleen yya tielle? Jos rus ei olisi hyökännyt, niin olisimmeko luistaneet takaisin yya inkarnaatioon? Hyökkäys ainakin katkaisi sen tien mahdollisuutena.
Lainasin tuosta samanaikaista toista lankaa jonne kirjoittelin.Tässä aina unohdetaan, että Suomi pelasi venäjän peliä. Desantti Halonen ja pääjoukko poliitikoista näytti korttinsa mutta kädessä oli aivan eri maata kortit: kansan suhtautuminen venäjään, armeija joka ei siis ollut tähdätty Tukholmaa vastaan ja niin syvä Nato-yhteensopivuus tai länsimaiden kumppanuus kuin vain ilman Natojäsenyyttä saattoi olla.
Kyllähän se Vironkin Ilves räksytti ties mitä eikä kyllä tuonut esiin näitä meidän kädessä olevia varsinaisia kortteja.
Aikalailla toinen ääni olisi ollut Vironkin kellossa jos olisivat sitä yksin soittaneet ilman Nato-statusta.
kestääkö? Kyllä se varmasti aikansa ottaa mutta aika hyvä määrä saadaan kokoona jo tunneissa ja toisaalta jos ryssä ajaa vaalimaan porteista läpi ja täällä ei ole siinä vaiheessa ollut jo LKP asiat hyvän aikaa käynnissä niin jossain on epäonnistuttu.Totuushan on, että LKP kestää viikkoja. Siksi ajaksi täytyy jostain taisteluvalmiita ja varustettuja joukkoja saada. Valmareita on koulutettu, mutta onko niitä riittävästi?
Homma on onneksi rakennettu niin, että suorituskykyisimmät joukot saadaan riviin hyvin nopeasti. Pahnanpohjimmaisissa meneekin sitten kuukausia mieluummin kuin viikkoja.Totuushan on, että LKP kestää viikkoja. Siksi ajaksi täytyy jostain taisteluvalmiita ja varustettuja joukkoja saada. Valmareita on koulutettu, mutta onko niitä riittävästi?
Kirja on ns kuunneltu. Onhan se Presidentin oma näkemys ja kokemus asioista ja mikä minä olen niitä muuksi sanomaan. Ja hienosti hän hoiti siirtymisen Natoon sitten kun päätökset oli tehty.Kuuntelen itsekin nyt Niinistön kirjaa. Alku on ainakin yhtä runollinen kuin mitä tämän presidentin viestitkin monesti olivat. Ja erittäin hyvä lukija: Juhani Rajalin.
Saas nähdä muutanko mielipiteeni presidentti Niinistöstä. Minua nimittäin kovasti aikanaan häiritsi, että hän kovasti suitsi keskustelua Natosta. Ja Niinistö mm kaavaili, että asiassa tarvitaan kansanäänestys….
Tässä tämä oman mekastukseni ydin tuli hienosti sanoitettua. Ei voi säilyttää kakkua kaapissa ja samaan aikaan syödä se, kuten amerikan serkut sanovat.Kirja on ns kuunneltu. Onhan se Presidentin oma näkemys ja kokemus asioista ja mikä minä olen niitä muuksi sanomaan. Ja hienosti hän hoiti siirtymisen Natoon sitten kun päätökset oli tehty.
Silti häiritsee, että alati analyyttinen ja tarkka Niinistö ei olisi ymmärtänyt omaa merkitystään kansan mielipiteisiin. Että kansan mielipide olisi jokin muusta erillinen suure jonka voi tarvittaessa äänestyksellä selvittää.
Ei se ihan niin mene. Kuten gallup kertoi, valtiojohdon kääntyessä kannattamaan Natoa myös kansa puoltaa sitä. Tähän Niistö sanoi, että pitääkö hänen kertoa mielipiteensä jotta kansa muuttuisi Natoa kannattavaksi.
Ajatus on kummallisen yksisuuntainen. Se, että valitsemansa ylipäällikkö ei ilmaise mielipidettään ja jopa hillitsee siitä keskustelua hillitsee myös kansaa ilmaisemasta kannatustaan Natosta. Onhan tuo ylipäällikkö juuri siksi mm parhaiten informoitu asioista ja siksi valittu, että hän kykenisi päätöksiä tekemään ja mielipiteensä ilmaisemaan. Harvemmin maan turvallisuusasioissa on mahdollisuutta tai edes mielekästä kysyä kansan mielipidettä.
Oli, oli todella.No, meillä oli onni myötä. Ja hyviä päättäjiä kuin tilauksesta paikalla mitä maan turvallisuuspolitiikkaan tuona talvena ja keväänä tulee. Ja tuo hyvä onni näyttää nyt jatkuvan.
Kuka teki päätökset?Kirja on ns kuunneltu. Onhan se Presidentin oma näkemys ja kokemus asioista ja mikä minä olen niitä muuksi sanomaan. Ja hienosti hän hoiti siirtymisen Natoon sitten kun päätökset oli tehty.
Onko Presidentti yhtä kuin valtiojohto? Jos siihen kuului muitakin, olisivatko he oivaltaneet, että aijoo, Natoonhan kannattaakin mennä?Ei se ihan niin mene. Kuten gallup kertoi, valtiojohdon kääntyessä kannattamaan Natoa myös kansa puoltaa sitä. Tähän Niistö sanoi, että pitääkö hänen kertoa mielipiteensä jotta kansa muuttuisi Natoa kannattavaksi.
Voisiko tuo boldattu olla ehkä syynä siihen, että hän ei alkanut ajamaan asiaa?Ajatus on kummallisen yksisuuntainen. Se, että valitsemansa ylipäällikkö ei ilmaise mielipidettään ja jopa hillitsee siitä keskustelua hillitsee myös kansaa ilmaisemasta kannatustaan Natosta. Onhan tuo ylipäällikkö juuri siksi mm parhaiten informoitu asioista ja siksi valittu, että hän kykenisi päätöksiä tekemään ja mielipiteensä ilmaisemaan.
Onko Naton pääsyvaatimuksena se, että sillä on oltava kansan tuki?Harvemmin maan turvallisuusasioissa on mahdollisuutta tai edes mielekästä kysyä kansan mielipidettä.
Onnea kyllä tarvittiin. Siinä oli kaksi ikkunaa ennen Niinistön kautta, ja ne torpattiin iloisesti. Kun Niinistö aloitti, oli hallitusohjelmaan juuri kirjattu, että Nato-hakemusta ei valmistella. Kannattaa ehkä kerrata ulkoministerin mielipiteet Krimin valtauksen jälkeen.No, meillä oli onni myötä. Ja hyviä päättäjiä kuin tilauksesta paikalla mitä maan turvallisuuspolitiikkaan tuona talvena ja keväänä tulee. Ja tuo hyvä onni näyttää nyt jatkuvan.