Tällä hetkellä soi .....

En muista onko tullut joskus laitettua jo, menköön kuitenkin. Noihin maisemiin koetan päästä vielä joskus.

Kenneth McKellar - Skye Fisher Song (Tír na nÓg)

Tämä on myös asiaa, jopa reserviläisveli @EK myöntänee tämän!?! Kuulitko, Kuokka ja Jussi :) ?

Miten "Kanansiipi" voi olla kielletty sana tällä foorumilla? Ei kelvannu hyvällä pyrkimykselläkään!

Tämä on myös asiaa, jopa reserviläisveli @EK myöntänee tämän!?! Kuulitko, Kuokka ja Jussi :) ?

No joo. Kaipa tuota kuuntelee. :rolleyes:

Tänään taidetaan mennä enempi tällä "Miehiä lisää ja laseihin shamppanjaa!" linjalla:

Ja miljöönä ehken Siitoin-Filmin kellari...

• Haha
Reactions: EK
Tuossa tapauksessa, suosittelen musikaalisen väitöskirja-projektin sijaan jakomielitautiselta kuulostavaa seuraavaa johto-ideaa:

Enemmänkin ajattelin nykäistä Slayerin hengessä vähän bilekuteita ylle ja lähteä katsomaan, löytyisikö naapurustosta vähän äksöniä lauantai-illan kunniaksi!
'
"I don't allways dance, but when I dance, I dance with the dead in my dreams."

Yksi pirun iso urakka alkaa tuosta väikkäristä olla takanapäin. Vielä noin 90 sivua noita kuulustelupöytäkirjoja ja ne sivut onkin sitten pakko lukea juurta jaksaen... Sitten pääsee rakentamaan noista kaikista paloista sitä lopullista palapeliä.

Olen kirjoittanut artikkelin Elvis Presleyn elämästä ja musiikista nettiin blogiini. Sen kunniaksi seuraava lainaus siitä:

"Elvis näytteli 1950-luvulla neljässä elokuvassa, joissa hän myös lauloi. Elokuvista tuli suuria yleisösuosikkeja Elvis-fanien ansiosta. Elokuva ”Love Me Tender” on vuonna 1956 tehty mustavalkoinen lännenelokuva."

Äitini (vuotta Elvistä nuorempi) mielestä Elvis meni aivan tärviölle lähtiessään elokuviin. Eversti oli ahne, eikä ymmärtänyt musiikkia.

• Tykkää
Enemmänkin ajattelin nykäistä Slayerin hengessä vähän bilekuteita ylle ja lähteä katsomaan, löytyisikö naapurustosta vähän äksöniä lauantai-illan kunniaksi!
'
"I don't allways dance, but when I dance, I dance with the dead in my dreams."

Yksi pirun iso urakka alkaa tuosta väikkäristä olla takanapäin. Vielä noin 90 sivua noita kuulustelupöytäkirjoja ja ne sivut onkin sitten pakko lukea juurta jaksaen... Sitten pääsee rakentamaan noista kaikista paloista sitä lopullista palapeliä.
Ottaen huomioon että meidän perheessä on teknisesti neljä mamua, joista kahdella on väikkäri, kolmannella vaiheessa ja meikäläisellä in no living version of hell is that going to happen -tapahtumaketjuna, mietityttää aina toi metodologia?

Meillä on:
i) hiukkasfysiikka, välibosoni ja mesonit teoreettisina konstruktioina (Princeton, USA)
ii) sosiaalipsykologia, ranskaa osaavan muslimi-pakolais- nuorison kondomin käyttö (Universite de Lausanne)
iii) meribiologia, silakan kutukäyttäytyminen maantäyttöaluella Espoossa (Itämeri, Aalto Yliopisto) pending - biologian opettajana nyt, yläasteella

Nämä ovat hyvin erilaisia tieteen tuottajia.

• Tykkää
Ottaen huomioon että meidän perheessä on teknisesti neljä mamua, joista kahdella on väikkäri, kolmannella vaiheessa ja meikäläisellä in no living version of hell is that going to happen -tapahtumaketjuna, mietityttää aina toi metodologia?

Meillä on:
i) hiukkasfysiikka, välibosoni ja mesonit teoreettisina konstruktioina (Princeton, USA)
ii) sosiaalipsykologia, ranskaa osaavan muslimi-pakolais- nuorison kondomin käyttö (Universite de Lausanne)
iii) meribiologia, silakan kutukäyttäytyminen maantäyttöaluella Espoossa (Itämeri, Aalto Yliopisto) pending - biologian opettajana nyt, yläasteella

Nämä ovat hyvin erilaisia tieteen tuottajia.
Kuten hakemukseeni historianopiskelijaksi kirjoitin: "En minä ole kaikkein älykkäin, mutta iloinen ja reipas, sellainen minä olen ja puuttuvan älyn korvaa iloinen mieli." Tuolla mentiin heittämällä sisälle. Silti olen aina onnistunut välttämään metodologian. Lämmin pukeutuminen ja riittävä sisäinen rohkaisu pitää tuommoiset loitolla.

Kuten hakemukseeni historianopiskelijaksi kirjoitin: "En minä ole kaikkein älykkäin, mutta iloinen ja reipas, sellainen minä olen ja puuttuvan älyn korvaa iloinen mieli." Tuolla mentiin heittämällä sisälle. Silti olen aina onnistunut välttämään metodologian. Lämmin pukeutuminen ja riittävä sisäinen rohkaisu pitää tuommoiset loitolla.
Jahhah... noh, koska olen päättänyt lääkitä eilistä krapulaa, ja Oslossa sataa jotain alijäähtynyttä hyhmää, olen valmis hyväksymään anteeksipyyntösi.

You, Sir, are pardoned.

• Tykkää
En muista onko tullut joskus laitettua jo, menköön kuitenkin. Noihin maisemiin koetan päästä vielä joskus.

Kenneth McKellar - Skye Fisher Song (Tír na nÓg)

Voin suositella! Fort Williamsissa bussin vaihto, ja sitten Isle of Skyelle sillan yli, vaihto jalkapeliin Sligachan Shelterillä, ja siitä Cuillin traverse over the Munro Taliskeriin, jossa tehdään hyvää viskiä.
Kolmostason keikka, ei lähde edes henki, välttämättä!

Suosittelen erittäin lämpimästi, olen tehnyt tuon soolona, eli yksin.

Suitability​

This is an intermediate level trip technically, but advanced level in terms of fitness. To take part you should be at Fitness Level 3-4 and Tech Level 2-3 (see our Fitness/Experience guidelines). A high level of fitness, good scrambling experienceand some outdoor climbing experience* are required, as you must be agile enough on rock to move quickly and safely over long sections of rough walking and scrambling terrain as well as climb Diff-Severe rock pitches quickly in boots or approach shoes with a rucksack on. You also need to have done some abseiling.

*Climbing Experience – you need to have done some outdoor rock climbing :cool: and abseiling before the trip (ie we will refresh these skills before setting off, by it’s not a trip for climbing novices). By following the easiest line, the rock climbing difficulties along the ridge can be reduced to short sections of Mod and Diff climbing, which are generally fine in boots or approach shoes. If you want to include harder pitches along the ridge such as the TD Gap and King’s Chimney, then this increases the difficulty considerably – as they are all ‘traditional’ (ie quite steep and strenuous!) pitches and definitely no pushover (in the run up to the trip you realistically need to be seconding at VS standard in rock shoes, in order to climb these pitches quickly in boots whilst carrying a rucsac – just so you know the score!) Weather and conditions usually decide the final route followed.

In terms of equivalent Alpine experience, longer AD rocky ridge routes in the Alps (eg Dent Blanche, Dent du Geant, Matterhorn, Eiger etc) höpö höpö, menoksi vaan... are all good experience, whereas longer non-technical snow ascents like the voie normales on Mont Blanc, Gran Paradiso etc are not sufficient, unless you have additional good quality experience on technical rocky terrain (eg harder scrambles, trad rock climbs, long fell races etc). If you’ve climbed with us before then we’ll advise about suitability, or if you’ve climbed with another IFMGA Guide we may ask for a reference.

Fitness – A high level of fitness and endurance is really important, as the traverse involves two full 10-12 hour days of mountaineering, carrying 10kg of food, water and equipment and an overnight bivouac. Long 6-8hr mountain walks, fell running, marathon or tri training, 5+hour bike rides – these are examples of the kind of training that will give you a good level of fitness and endurance for the ridge…

Ole valmis heittämään rinkka alas noissa laskeutumisissa, siinäpä se tais olla. Hieno reissu 2002.

Viimeksi muokattu:
Voin suositella! Fort Williamsissa bussin vaihto, ja sitten Isle of Skyelle sillan yli, vaihto jalkapeliin Sligachan Shelterillä, ja siitä Cuillin traverse over the Munro Taliskeriin, jossa tehdään hyvää viskiä.
Kolmostason keikka, ei lähde edes henki, välttämättä!

Suosittelen erittäin lämpimästi, olen tehnyt tuon soolona, eli yksin.

Kyllähän tuo menis, omaan tahtiin ja rumimmat kohdat kiertäen. Ei ole kivirimpuilu tuttu laji eikä ole tarvis todistaa mitään enää näillä vuosilla ja jalkavammoilla. :)

Kyllähän tuo menis, omaan tahtiin ja rumimmat kohdat kiertäen. Ei ole kivirimpuilu tuttu laji eikä ole tarvis todistaa mitään enää näillä vuosilla ja jalkavammoilla. :)
Juu en sitä tekis itsekään uudestaan, pelotti nuorenakin miehenä, ja paiskoin suosiolla rinkkani kallion reunan yli, koska sen kanssa alas kapuaminen oli liian riskialtista.
Mutta maastot ovat todella komeat, ja hyvin erilaiset kuin esim. Norjassakin, kauniimmat mielestäni jopa...

vallitseva keli ei aina ole paskaa Skotlannissa, hinnat ovat itse asiassa ihan kohtuulliset, ja viski sekä seura paikallisissa pubeissa ihan maailmanluokkaa.
Sielläkin pidetään suomalaisista miehistä, itse asiassa ainoa paikka missä halveksitaan suomalaisia miehiä, on oman kokemuksen perusteella Suomi.

Mut se uskontojuttu on tärkeä, ne oranssit on niinkuin me, muut eivät ole... katolilaiset vihaavat meitä jos ilmoitat olevasi luterilainen/ protestantti.
Ja ne kysyy!
Ja siis tosiaan, myös Skotlannissa on tota Irlannista tullutta uskonvihaa, erityisesti just länsirannikolla.
Tällästä perus-shittiä... kannattaa välttää täysin.

Coitus Int oli kyllä aika pirun kova pumppu 1970-luvun Suomessa. Eikä pelkästään Juice ja Mikon varassa.

• Tykkää
Reactions: PSS
Back