Tästä pukinkonttiin foorumilaisille

Mitähän mun yksi ipanoista vielä kehittää? Ollessaan kymmenen hän teki nämä konttoripaperista. Mitään muuta ei ole käytetty kuin paperia ja teippiä. Lippaat irtoavat, luistit liikkuvat. Maalatun Thompsonin hän teki mafiabileisiin koristeeksi. Kaveri on matematiikassa, liikunnassa ja teknisissä töissä kympin kaveri ja kaikelle muulle haistattaa pitkät isänsä suruksi.

kalat.jpg
 
On pikkasen eroa niihin taisteluvälineversioihin, mitä itse poikasena vuoltiin laudanpätkistä. Uskoisin, että ainakin wanhemmat reserviläiset tietävät, mitä tarkoitan.

Jos poika pärjää matikassa, urheilussa ja teknisissä, niin mitä valitat, silloin on pullat jo ihan tarpeeksi hyvin paketissa. Jos ylipäätään noiden murkkujen tarmon saa suunnattua urheiluun jne. niin minä luon aina katseeni taivaalle, lyön kiittimet ristiin kyynärpäitä myöten ja olen tyytyväinen. Sen "tarmon" murkkuiässä voi suunnata niin kovasti toisenlaisiinkin aiheisiin....
 
On pikkasen eroa niihin taisteluvälineversioihin, mitä itse poikasena vuoltiin laudanpätkistä. Uskoisin, että ainakin wanhemmat reserviläiset tietävät, mitä tarkoitan.

Jos poika pärjää matikassa, urheilussa ja teknisissä, niin mitä valitat, silloin on pullat jo ihan tarpeeksi hyvin paketissa. Jos ylipäätään noiden murkkujen tarmon saa suunnattua urheiluun jne. niin minä luon aina katseeni taivaalle, lyön kiittimet ristiin kyynärpäitä myöten ja olen tyytyväinen. Sen "tarmon" murkkuiässä voi suunnata niin kovasti toisenlaisiinkin aiheisiin....

Joo, malli oli enemmänkin pystykorvan tyyppinen. Aina on hyvä, kun nuoriso suuntautuu johonkin kehittävään harrastukseen. Oli se sitten liikuntaa, musiikkia, kirjallisuutta, partiota, luonnontieteitä. Ihan mitä tahansa, kunhan eivät pelkästään notku kartsalla tai näpyttele pleikkaria tms. Perusliikuntaa, ja mielellään ulkonakin, olisi jokaisen hyvä tehdä. Jos ei muuten, niin ihan kunnnon ja terveyden vuoksi.
 
On pikkasen eroa niihin taisteluvälineversioihin, mitä itse poikasena vuoltiin laudanpätkistä. Uskoisin, että ainakin wanhemmat reserviläiset tietävät, mitä tarkoitan.

Lautamiekoilla myö ainakii... Vieläkin on arpia näkyvissä sormissa ja kämmenissä, vaikka herrasmiessäännöt ja -aikeet olivatkin käytössä.

Sukupolvea nuoremmilla oli käytössä "bofferit", topatut versiot vailla vastaavaa niveltentuhoamispotentiaalia.

Eräs 14-vuotias perhetuttu puolestaan ilmoitti kiinnostuneensa kalpamiekkailusta. Pitää saattaa yhteen miekkailevien aikuistuttujeni kanssa, kun ei taida junnuseuraa olla ihan tässä nurkilla. Kalpa oli niistä kai se mikä sattuu ihan oikeasti, jos taivutus on jätetty vähän suoraksi. Ainakin oma kokeilu aikanaan oli hiukan kivulias. Sparrailu hanskoilla sen jälkeen oli paljon pehmeämpää!
 
Lautamiekoilla myö ainakii... Vieläkin on arpia näkyvissä sormissa ja kämmenissä, vaikka herrasmiessäännöt ja -aikeet olivatkin käytössä.

Sukupolvea nuoremmilla oli käytössä "bofferit", topatut versiot vailla vastaavaa niveltentuhoamispotentiaalia.

Eräs 14-vuotias perhetuttu puolestaan ilmoitti kiinnostuneensa kalpamiekkailusta. Pitää saattaa yhteen miekkailevien aikuistuttujeni kanssa, kun ei taida junnuseuraa olla ihan tässä nurkilla. Kalpa oli niistä kai se mikä sattuu ihan oikeasti, jos taivutus on jätetty vähän suoraksi. Ainakin oma kokeilu aikanaan oli hiukan kivulias. Sparrailu hanskoilla sen jälkeen oli paljon pehmeämpää!

Älä kohota kiekkoa polven yläpuolelle ja läheltä ei saa tähdätä päähän? ;)
 
Lautamiekoilla myö ainakii... Vieläkin on arpia näkyvissä sormissa ja kämmenissä, vaikka herrasmiessäännöt ja -aikeet olivatkin käytössä.

Sukupolvea nuoremmilla oli käytössä "bofferit", topatut versiot vailla vastaavaa niveltentuhoamispotentiaalia.

Eräs 14-vuotias perhetuttu puolestaan ilmoitti kiinnostuneensa kalpamiekkailusta. Pitää saattaa yhteen miekkailevien aikuistuttujeni kanssa, kun ei taida junnuseuraa olla ihan tässä nurkilla. Kalpa oli niistä kai se mikä sattuu ihan oikeasti, jos taivutus on jätetty vähän suoraksi. Ainakin oma kokeilu aikanaan oli hiukan kivulias. Sparrailu hanskoilla sen jälkeen oli paljon pehmeämpää!

Säilästä ne napakimmat iskut muistaakseni tulivat (piston lisäksi saa sivaltaa) mutta kalpa on se millä kai nykyään miekkailuharrastus aloitetaan koska sen säännöt on aloittelijan helppo ymmärtää. Siis osumat lasketaan koko vartalosta ja ensimmäinen osuma (tai samanaikanen kaksoispisto) antaa pisteen.
 
Back
Top