Täydennysjoukkoe

Gonanen

Alokas
Elikkä juuri E-Kausi startattu ja jouduin tväl-mieheksi upinniemeen mitä en missään nimessä itse toivonut. Onko muita tvällin käyneitä kertomaan omia kokemuksiaan millaista palvelus tulee olemaan/millaista palvelus omalla kohdallanne oli? Ensimmäinen viikko-ohjelma omalla kohdalla näyttää ainakin niin p*skalta että ei mitään rajaa ja sen lisäksi tuplakinkku + extrana virka-apu.
 
Viimeksi muokattu:
Elikkä juuri E-Kausi startattu ja jouduin tväl-mieheksi upinniemeen mitä en missään nimessä itse toivonut. Onko muita tvällin käyneitä kertomaan omia kokemuksiaan millaista palvelus tulee olemaan/millaista palvelus omalla kohdallanne oli? Ensimmäinen viikko-ohjelma omalla kohdalla näyttää ainakin niin p*skalta että ei mitään rajaa ja sen lisäksi tuplakinkku + extrana virka-apu.

Kiinni oloihin ei taija koulutushaaran vaihtokaan auttaa.

Ainakin omassa saapumiserässäni tvällärin hommiin oli pyrkyä. Mutta varmaan ajat on muuttuneet
 
Tväl-miehen nakin maku riippuu ihan siitä mitä itse haluat: verta, hikeä ja Suolenpätkiä, vai Huollon Hyviä Hommia?
 
Meillä TVÄL-AU joutui hommaansa vastentahtoisesti ja TVÄL-mies oli sellainen töhö, joka ei olisi ainakaan fyysisesti pärjännyt jääkärijoukkueessa. Hommat oli kai aika perseestä. Paljon hallipalvelusta ja toisten sotiessa sai lähinnä tuoda lisää ammuttavaa ja mennä sitten takaisin takalinjoille pois tieltä...
 
Minun lähipiirini tvällärit -miehestä -upseeriin ovat olleet voittopuolisesti asiaporukkaa. Niissä hommissa on ihan tekemisen meininki, varsinkin kun ei puhuta enää piipuista vaan putkista, tai sitten muista teknisemmistä värkeistä. Obbnäsin tväl-koulutuksesta ja hommista ei itselläni ole tietoa, mutta onhan siellä varuskunnassa yhtä sun toista mielenkiintoista asejärjestelmää.

Virka-apu -keikat ovat olleet monelle oikeasti mieluisia. Oikeita töitä, ja vaikka ra-peliliikkeet ovat omanlaisiaan, ei voi väittää että hyväiltäisiin vain leirik*ää odottaen eimitään tapahtuvaksi. Tunnelma muutenkin on ihan toinen kuin morttihommissa.
 
Back
Top