Takaisin kotiin

Vonka

Supreme Leader
Kiitettävästi ovat venäläisetkin auttaneet.

Arvostettavaa toimintaa!

Talvi- ja jatkosodan taisteluissa kaatuneista suomalaisista jäi taistelukentälle ja hautaamatta 12 000. Suomalaisvainajien etsintä on ollut mahdollista vuodesta 1992, jolloin asiasta sovittiin Suomen ja Venäjän välillä.

– Heistä on tähän mennessä löydetty noin 1 200.

Suomalaismies on tuonut yli sata sotavainajaa haudattavaksi kotimaan multiin

https://yle.fi/uutiset/3-9696299
 
Kiitettävästi ovat venäläisetkin auttaneet.

Arvostettavaa toimintaa!

Talvi- ja jatkosodan taisteluissa kaatuneista suomalaisista jäi taistelukentälle ja hautaamatta 12 000. Suomalaisvainajien etsintä on ollut mahdollista vuodesta 1992, jolloin asiasta sovittiin Suomen ja Venäjän välillä.

– Heistä on tähän mennessä löydetty noin 1 200.

Suomalaismies on tuonut yli sata sotavainajaa haudattavaksi kotimaan multiin

https://yle.fi/uutiset/3-9696299

YLE:n toimittajien maailmankuva aukenee näistä lapsuksista.

Korjaus 11.7: Artikkelin alkuperäisessä versiossa luki virheellisesti, että "talvi- ja jatkosodan taisteluissa kaatui tai katosi kaikkiaan noin 12 000 suomalaista". Tosiasiassa sodissa kuoli arviolta 93 000 suomalaista sotilasta. Heistä jäi taistelukentälle ja hautaamatta noin 12 000
 
YLE:n toimittajien maailmankuva aukenee näistä lapsuksista.

Kirjoitin itse kaksi ensimmäistä lausetta! Vainajien tuominen kotiin on arvostettavaa toimintaa. Venäläiset yksityisiset ihmiset ovat auttaneet. Samaa olen kuullut kaikilta etsintöihin osallistuneilta. Miten muuten tämä asia voisi ollakaan?
 
Kirjoitin itse kaksi ensimmäistä lausetta! Vainajien tuominen kotiin on arvostettavaa toimintaa. Venäläiset yksityisiset ihmiset ovat auttaneet. Samaa olen kuullut kaikilta etsintöihin osallistuneilta. Miten muuten tämä asia voisi ollakaan?

En vain käsitä miten toimittaja ei voi tietää Suomen kaatuneiden määrää sodissa.
Itse etsijöille jakaisin korkeimpia kunniamerkkejä.
 
Oli vaikuttava kokemus, kun Polviselässä oppaanamme oli venäläinen sota-arkeologiryhmän johtaja Vjatseslav Skokov, jonka monet suomalaiset tuntee yleisemmin lempinimellä "Slava". Hän vei meidät pariin paikkaan, josta olivat löytäneet suomalaisen kaatuneen. Tarinan tunsimme kirjallissuudesta sekä arkistoista. Tämä sota-arkeologi siis on venäläinen nimitys kaatuneiden etsijöille.
 
Tämä sota-arkeologi siis on venäläinen nimitys kaatuneiden etsijöille.

Joo niin on. Olivat Ilomantsissa etsimässä omiaan pari vuotta sitten. Ilajanjärven - Luovejärven kannakselle ja sitten siihen Jokivaaran Utrioon jäi heinäkuun viimeisinä päivinä aron poikaa aika lailla nykyisen Suomen rajan tälle puolelle.
 
Moro, kuten jossain aiemmin kirjoitin, tuolla Rautjärven hautausmaalla lepää kahdeksan setää ja enoa. Yksi on vielä hakusessa, Eino sedän ruumista ei ole saatu kotimaahan, hävisi puolustustaisteluissa Siiranmäestä taaksepäin. En tiedä onko tuolla alueella suoritettu etsintöjä, Liisa-täti olisi kiitollinen ja tietysti me muutkin.
 
Back
Top