Immolan Sissien tråådin innoittamana tänne voisivat tankkimiehet kirjoitella kokemuksiaan varusmiesajalta ja sen jälkeenkin.
Aloitan itse:
"Lisää kuulia miehet !!" allekirjoituksen tarina:
Olimme Niinisalossa leirillä kovilla harjoittelemassa. Yhtenä harjoitustehtävänä on panssaritiedustelujoukkueen rynnäkkö (???; kirjoittajan kommentti; eihän tiedustelujoukkueella rynnitä, varsinkaan jos alla on BTR-50:nen).
Siinä sitten mentiin eteenpäin jonossa ja kun kärki sai kosketuksen vihulaiseen (=onneksi ampuivat singolla ohi:a-grin
, levittäydyttiin ja saatiin käsky edetä ja valloittaa/tuhota vihollisen oletettu viivytysosasto.
No, siinä mentiin eteenpäin ja "kansien ja luukkujen päältä" ammuskeltiin kovilla kohti edessä olevaa mäen rinnettä. Itse olin PKT:n puikkarissa ja ammuskelin sarjaan sen mukaan mitä oli opetettu; lyhyitä sarjoja tarkasti maaliin tähdättynä :blush:. No aikamme etenimme ja tulitimme kunnes kouluttajamme, silloinen vääpeli J.H huusi korvaan ja vaunuradioon "TULI SEIS, VAUNU SEIS, JOUKKUE SEIS".
Siinä aikamme ihmettelimme kun J.H alkoi kouluttaa meitä joukkueradion välityksellä: "... ei pojat ei; ei vaunut tällä lailla hyökkää; näytän esimerkin !".
No, meidän vaunu sitten lähti jatkamaan kohti kohdetta ja vääpeli J.H kaappasi PKT:n antoi laulaa oikein olan takaa; Liipasin oli pohjassa koko ajan ja piippu piiskasi kohti mitäkin männyn reuhkaa.
No, ensimmäinen laatikko oli tyhjä alta aikayksikön; vaihdoin tilalle uuden katseen perusteella mitään sanomatta. Hyökkäys jatkui kohti kukkulan lakea. Siinä meni toinenkin laatikko ja miten ollakaan kolmatta ei enää löytynyt. Tuolloin vääpeli J.H huuteli joukkueradioon legendaariset sanansa
"... perkele; paukut loppu; LISÄÄ KUULIA MIEHET !!"
.
Vääpeli oli mitä asiallisin mies kaikin puolin :a-smiley:.
Tälläistä vuonna -82.