Tappio Suominen: uusi Matti Nykänen?

TT

Eversti
Säälittävyys alkaa olla jo 0,8 mattinykäsen suuruusluokkaa. No ehkä 0,7 mutta sinnepäin.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/92a789d5-8651-4b03-867b-a44be9a223db

Tappio oli ihan symppis TV-toimittaja mutta mieli muuttui Ateenan olumppialaisten aikaan kun joku idiootti laittoi sen selostamaan fudista. Jonninjoutavaa jaarittelua lajin ympyröiltä parhaisiin maalintekopaikkoihin, naapuristakin kuului seinän läpi "selosta sitä **tun peliä!!!"... Noissa kv-turnauksissa vain korostuu tarve saada tosiaikaista tarkkaa selostusta kun kellään ei ole "vakiojengi" kentällä vaan se kisaan kasattu créme de la créme... Ja sitten tämä pöljä on siellä turisemassa...

Tämän traumaattisen kokemuksen jälkeen olin vain vahingoniloinen kun jossain aamuteeveessä heppu oli niin silminnähtävässä kaameassa krapulassa että olisi juontajan jo kannattanut viheltää peli poikki ja laittaa muuta höttöä tilalle. Oli jonkinlainen sadisti kun pakotti Tappion vielä myöntämään ettei hänen stand up -komiikkansa oikeastaan ole sitä vaan pelkää pakinointia ja vanhojen muistelua.

Nyt sitten jostain pienestä kännipäissä vartijan kanssa painimisesta sinänsä mitätön oikeusjuttu, josta kuitenkin kasvattaa isompaa mediatapahtumaa. Twitterissähän on jo aikaa sitten ohittanut Nykäsen saavutukset. Tästäkö Seiskan seuraavan vuosikymmenen höplä-eväät? Ilmassa on alustavasti suuren urheilujuhlan tuntua.
 
Säälittävyys alkaa olla jo 0,8 mattinykäsen suuruusluokkaa. No ehkä 0,7 mutta sinnepäin.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/92a789d5-8651-4b03-867b-a44be9a223db

Tappio oli ihan symppis TV-toimittaja mutta mieli muuttui Ateenan olumppialaisten aikaan kun joku idiootti laittoi sen selostamaan fudista. Jonninjoutavaa jaarittelua lajin ympyröiltä parhaisiin maalintekopaikkoihin, naapuristakin kuului seinän läpi "selosta sitä **tun peliä!!!"... Noissa kv-turnauksissa vain korostuu tarve saada tosiaikaista tarkkaa selostusta kun kellään ei ole "vakiojengi" kentällä vaan se kisaan kasattu créme de la créme... Ja sitten tämä pöljä on siellä turisemassa...

Tämän traumaattisen kokemuksen jälkeen olin vain vahingoniloinen kun jossain aamuteeveessä heppu oli niin silminnähtävässä kaameassa krapulassa että olisi juontajan jo kannattanut viheltää peli poikki ja laittaa muuta höttöä tilalle. Oli jonkinlainen sadisti kun pakotti Tappion vielä myöntämään ettei hänen stand up -komiikkansa oikeastaan ole sitä vaan pelkää pakinointia ja vanhojen muistelua.

Nyt sitten jostain pienestä kännipäissä vartijan kanssa painimisesta sinänsä mitätön oikeusjuttu, josta kuitenkin kasvattaa isompaa mediatapahtumaa. Twitterissähän on jo aikaa sitten ohittanut Nykäsen saavutukset. Tästäkö Seiskan seuraavan vuosikymmenen höplä-eväät? Ilmassa on alustavasti suuren urheilujuhlan tuntua.
Eikö tuolla ole jotain mt-ongelmia taustalla?
Jos asia niin, ei viitsi hirveästi naureskella, niille kun ei voi ihminen itse mitään.
 
Standuppiakin teki varastettiin vitsein. Joku standupartistihan närkästyi, kun vitsi varastettiin, ja vielä väärin. Alkuperäinen oli, että "nyt ei mee hyvin, kun mieleen tulee pelkkiä tämmöisiä vitsejä (ja tähän sehuono vitsi)." Suominen kertoi tuon pelkän huonon vitsin.
 
  • Tykkää
Reactions: TT
Joo, joillekin ei viuna vaan sovi. Ja mielenterveyden ongelmille en koskaan lähde naureskelemaan. Mutta tässä tapauksessa voi sanoa että heppu itseänsä laittaa framille ihan omin pikku kätösin. Ehkä tahattomasti, ehkä silkkaa ymmärtämättömyyttään, mutta kovin monimutkaista salajuonta ei taustalta löydy...
 
Suominen kertoo päättäneensä, että työpaikalla tai ulospäin miehen ongelmat eivät koskaan tulisi näkymään.

- Mietin, että oon niin kova jätkä, että menen tästä yksin läpi. Eihän se sitten niin mennyt alkuunkaan, Suominen kertoo



Suominen oli ensi kertaa sairaalassa vuonna 2013.

- Se ensimmäinen kerta oli sumuista aikaa. Mulle diagnosoitiin keskivaikea masennus, mutta se ei mennyt kerralla ihan oikein. Lääkehoito ei oikein auttanut, ja mulle annettiin sähköä. Ilmeisesti aika voimakkailla annoksilla, sillä lähimuistini meni kokonaan. Kaikista hämmästyttävintä kuitenkin on, että sähköhoito sai minut jaloilleni, Suominen muistelee.

Selostaja kertoo, että sai väärän diagnoosin johdosta aluksi vääriä lääkkeitä.

- Sen diagnoosin johdosta mulle annettiin voimakkaasti mielialaa kohottavia lääkkeitä. Luulen, että ne taas laukaisivat mania-vaiheen.
Suomisen mukaan vasta mania-vaiheen jälkeen diagnoosi tarkentui kaksisuuntaiseksi mielialahäiriöksi. Seitsemän viikon jälkeen selostaja pääsi pois sairaalasta ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Mania-vaihe oli kuitenkin edelleen päällä.

- Se oli kuin olisi lähtenyt tukialuksen kannelta lentoon. Mulla oli valtavasti energiaa, pää täynnä mitä hullumpia ideoita ja ennen kaikkea halu toteuttaa niitä, Suominen kuvailee.


Kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole leikin asia vaikka se voi kyllä johtaa erittäin koomisiin tilanteisiin. Vartijan kanssa tappeleminen työpaikan parkkihallissa tai säännöllisesti toistuva rattijuoppous ei naurata ollenkaan, mutta tämä kyllä vähän hymyilyttää...

Suominen ryhtyi jopa tekemään stand up -komiikkaa maniansa innoittamana.

- Mellastin myös sosiaalisessa mediassa. Käyttäydyin niin, että lopulta se uusikin parisuhde meni karille. Onneksi rahat eivät sentään menneet, monella menee, kun ottaa niin järjettömiä riskejä.

No, ostin mä puolikkaan ravihevosen, mutta onneksi se juoksi ihan hyvin, Suominen nauraa.


Brenkku kannattaa kyllä jättää väliin ja jos ei siihen kykene, niin auton avaimet kannattaa heittää kaivoon ja muuttaa takaisin kaupunkiin missä pääsee liikkumaan julkisilla kulkuneuvoilla silloin kun päässä surisee ja järki vittuilee :ROFLMAO:

Yhtymäkohdat Matti Nykäseen ovat ilmeiset, vaikka diagnoosit ovat ihan erilaiset.

Matti Nykänen oli ADHD-tapaus...

Matti Nykänen kertoi lehdistön kohdelleen häntä aikojen saatossa välillä hyvin, mutta joskus hieman huonommin. Eräs toimittaja oli Matin mukaan esimerkiksi kysynyt mieheltä, kuinka hän pärjää ADHD-tautinsa kanssa.

– Mä mietin vähän aikaa sitä juttua, että ok. Kyllähän se… Ai, että miten mä jaksan sen ADHD:n kanssa? Sanoin, että kyllä kiirettä pitää, Matti Nykänen muisteli Rukalla.

screen-shot-2018-12-05-at-12-19-24-800x480.png
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top