Eerikainen
Eversti
Mummo ei presidenttiyden jälkeen saanut mitään kansainvälistä huippuvirkaa, vaikka sellaista epäilemättä kyttäsi itselleen.
Ainakin Kalevan mukaan oli itse ilmoittanut halukkuutensa ILO:n pääjohtajan pestiin. Tällainen mielikuva itselläkin oli että enemmän oli itse menossa.Kyttäsikö aluksi itse vai puhuttiinko ympäri. Enemmänhän nämä huppuvirkaa hänelle YK:sta hakeneet olivat vain kotimaisia ideologeja joilla ei verkostoa tai vaikutusvaltaa ollutkaan kun asioista sitten päätettiin.
"Myös väistyvä presidentti Tarja Halonen on ilmoittanut kiinnostuksensa ILO-virkaa kohtaan. YK-järjestön päämaja sijaitsee Sveitsin Genevessä."
Mutta ei saanut kotimaasta hirveästi kannatusta, miksiköhän?
"Maakuntalehtien ulkomaantoimituksen saamien tietojen mukaan Suomi ei kuitenkaan käy minkäänlaista kampanjaa Halosen puolesta. "Ainakaan suurta viritystä ei näytä olleen", ulkomaantoimituksen haastattelema lähde kertoo. Haloseen ei ole oltu myöskään yhteydessä asian tiimoilta."
Suomi ei ole lobannut Halosta ILO-virkaan
Ruotsin hallitus ajaa demaripoliitikko Mona Sahlinia työjärjestö ILO:n pääjohtajaksi. Myös väistyvä presidentti Tarja Halonen on ilmoittanut kiinnostuksensa ILO-virkaa kohtaan. YK-järjestön päämaja sijaitsee Sveitsin Genevessä.
www.kaleva.fi