Tiltujen piipitykset. (Bäckman, Putkonen, Tankki-Leena et al.)

Mummo ei presidenttiyden jälkeen saanut mitään kansainvälistä huippuvirkaa, vaikka sellaista epäilemättä kyttäsi itselleen.

Kyttäsikö aluksi itse vai puhuttiinko ympäri. Enemmänhän nämä huppuvirkaa hänelle YK:sta hakeneet olivat vain kotimaisia ideologeja joilla ei verkostoa tai vaikutusvaltaa ollutkaan kun asioista sitten päätettiin.
Ainakin Kalevan mukaan oli itse ilmoittanut halukkuutensa ILO:n pääjohtajan pestiin. Tällainen mielikuva itselläkin oli että enemmän oli itse menossa.
"Myös väistyvä presidentti Tarja Halonen on ilmoittanut kiinnostuksensa ILO-virkaa kohtaan. YK-järjestön päämaja sijaitsee Sveitsin Genevessä."

Mutta ei saanut kotimaasta hirveästi kannatusta, miksiköhän?

"Maakuntalehtien ulkomaantoimituksen saamien tietojen mukaan Suomi ei kuitenkaan käy minkäänlaista kampanjaa Halosen puolesta. "Ainakaan suurta viritystä ei näytä olleen", ulkomaantoimituksen haastattelema lähde kertoo. Haloseen ei ole oltu myöskään yhteydessä asian tiimoilta."

 
Ainakin Kalevan mukaan oli itse ilmoittanut halukkuutensa ILO:n pääjohtajan pestiin. Tällainen mielikuva itselläkin oli että enemmän oli itse menossa.
"Myös väistyvä presidentti Tarja Halonen on ilmoittanut kiinnostuksensa ILO-virkaa kohtaan. YK-järjestön päämaja sijaitsee Sveitsin Genevessä."

Mutta ei saanut kotimaasta hirveästi kannatusta, miksiköhän?

"Maakuntalehtien ulkomaantoimituksen saamien tietojen mukaan Suomi ei kuitenkaan käy minkäänlaista kampanjaa Halosen puolesta. "Ainakaan suurta viritystä ei näytä olleen", ulkomaantoimituksen haastattelema lähde kertoo. Haloseen ei ole oltu myöskään yhteydessä asian tiimoilta."

Olihan noita muitakin. Ehdotettiin. Tarjolla. Mutta ei valittu.




edit:

Mutta itse uskon että tuota ILO-virkaa olisi voinut halutakin; vankka ay-taustainen henkilö.
 
Olihan noita muitakin. Ehdotettiin. Tarjolla. Mutta ei valittu.




edit:

Mutta ise uskon että tuota ILO-virkaa olisi voinut halutakin; vankka ay-taustainen henkilö.
Se olisi varmaan mieluiten siihen ILO:n johtoon ryhtynyt taustansa huomioiden?
Ja osaston puheenjohtaja ei tieten olisi ollut sama kuin (esim ILO) pääjohtaja.

Lopetetaan tämä muistelu, mulle tulee ihottumaa Halosesta kirjoittaessa.
 
Jaha, Ano on laajentanut turvallisuuspolitiikan, tähtitieteen ja uskonasioiden profetiointia terveyspuolelle.

Tupakointi on tervellistä ja myrkyksi leimaaminen on vain lääketeollisuuden juoni. Ano arvelee että pihinä loppuisi, jos alkaisi pössyttelemään piippua, no mikä estää?

Sen verran kyllä pihisee, että varmasti loppuis sekin vähä piipputupakalla.
 
Ano näki karttakuvan Venäjän telkkarissa ja pitää sitä todisteena Tukholman profetian toteutumisesta. Eli Venäjä miehittää Suomen. Tukkapöllyä siis tulossa. Sen verran Ano kuitenkin moittii ryssiäkin, että karttakuvassahan näkyi ilmiselvästi maapallo. Ei kai nyt venäläiset tähän maapallohuijaukseen usko ?

Kuin suoraan suljetulta osastolta.
 
Jonkun verran lukenut januksen twitter viestintää. Onkohan siellä joku ryhmä tekemässä aiheita valmiiksi? Jotenkin vaikea uskoa hänen tekemiksi.
 
Paras juttu oli, kun kommenteissa jonkun mielestä tuon Kiovassa tuhoutuneen tankin esittely on russofobiaa. Vaihtelua ajatuksenjuoksuun siinäkin, toivottavasti on vain opittua eikä synnynnäistä.
Heille on kauan sitten kaikki russofobia. Uhittelee ydinaseilla, ja muiden reaktio on russofobia. Maailmalla asuu russofobikot kun eivät halua tulla russian fasismin valtaan alle..
 
Heille on kauan sitten kaikki russofobia.
Sinällään ryssä on oikeilla jäljillä, kun syyttävät kaikesta russofobiaa.

Mutta fobia on pelko, josta ei suinkaan ole kyse. Nyt olisi hyvä hetki käynnistää keskustelu sopivan termin löytämisestä.

Itse aloittaisin verbeistä
- tympiä, tympäistä
- kuvottaa
- kyllästyttää

Substantiiveja
- vastenmielisyys
- antipatia

En käyttäisi inhoon perustuvia ilmaisuja, koska se kertoo asian menemisestä tunteisiin, josta ei ole kyse, kuten ei pelostakaan. Jokin vähän kurjaan, surkeaan, säälittävään, halveksittavaan tms viittaava termi voisi olla myös osuva.
 
Back
Top