Traser vai Luminox

nikyli

Korpraali
Tervehdys

Haen itselleni käyttövarmaa kelloa joka on luettavissa kaikissa valaistusolosuhteissa ja viisarit näkyvät tarvittaessa koko yön. Onko teillä kokemusta otsikon merkeistä. Ja jos on, niin kumpaa suosittelette?

Nikolai
 
Kiinnostais itelläki käyttökokemukset luminoxeista
 
Molemmat ollut ja molemmat palvelleet sotatoimialueella. Molemmissa riittää tuo valaisu kiitettävästi eikä tarvitse "ladata" taikaviitan alla niinkuin Seikoa. Itseasiassa valaisu on vähän liiankin voimakas ns. taktisssa oloissa, mutta siitä selviää vetämällä hihan päälle. Traseri oli halvempi, mutta vaaka kallistuu Luminoxin hyväksi hiukan paremman laadun takia. Hihnat molemmissa kannattaa vaihtaa ns. Nato tai Rhino hihnaan. Myöskään nuo "lasit" eivät kestä kovaa käyttöä kuten oikeilla safiirilaseilla varustetut kellot. Toki noitaa saakin sen kaksi kalliimpien hinnalla..
 
Mitkä lasit noissa on? Mineraali? Sellainen voisi olla ehkä jopa parempi tälläisen käyttötarkoituksen kelloihin, kun ei iskusta mene paskaksi, mutta naarmuuntuu kylläkin?
 
Liekö näistä tuotteista väärennöksiä liikkeellä osaatteko sanoa?
 
Tämä ei ole provo vaan ihan aito kysymys: selittäkääpä tyhmälle, mikä ero on tuollaisella hienolla vehkeellä ja 9,95 Eur Clas Ohlsonin inttiroleksilla? Ja ennen kaikkea, mikä tekee sen että kannattaa maksaa noista hienoista?
 
Luminoxeja ollut käytössä. Valaisu toimii hyvin, alkuvaiheessa turhankin kirkkaasti. Kangashihna on tosiaan hyvä idea, mutta kannattaa miettiä takertumisvaaraisissa hommissa luopuuko kellosta vai isosta osasta ranteen seudun nahkaa mieluummin. Yksi "nato-hihna" meinasi venehommissa haluta koko käden mukaan, aika komeat ruhjeet.

Itse en ymmärrä velcro-läpällisiä hihnoja, joiden avaaminen kuuluu kilometrin päähän. Venykkeellä varustettu läppä tai hiha on hyvä.

Sotilaskelloa voi / pitää pitää hihan päällä eikä pukukellotyyliin kivasti piilossa kalvosinnapin tienoilla.
 
Sotilaskelloa voi / pitää pitää hihan päällä eikä pukukellotyyliin kivasti piilossa kalvosinnapin tienoilla.

Isot pojat on kertoneet että kaikkia kelloja, etenkin niitä arvokkaita, pitää pitää näkösällä. Sillä tavalla saa naisia.

EDIT: Tiedä sitten onko tuommoiset hallis Traserit ja Luminoxit siihen käypäsiä. Taitavat vain akat sylkeä silmille. Minulla on Lidlin 7€ kello joka on hävinnyt ja sitten on 20-30€ Karhun sykemittari joka käy edellis kesän tai sitä edeltävän kesän kesäaikaa, tosin useamman minuutin näkyy jätättävän. Noilla ei ainakaan naiset pyöri haitolla vaikka kaulasta roikottaisi molempia yhtä aikaa. Mikä toki näin uskollisuuteen taipuvaisena ukkomiehenä on ihan hyvä juttu.
 
Velcroläpällisistä hihnoista: kaikki osteli pexeistä noita a-maassa, kunnes huomasivat että a) se läppä on hiton rasittava, b) hiostaa pirusti ja pöly+hiki siellä alla päivän partion jälkeen tuntuu "vängältä" ihossa. Lopulta noita taktisia kellonsuojarannekkeita käytti vain ilmastoiduissa oloissa oleskeleva esikuntaväki! :D

itse tykkäsin suojata kellon hihalla tai sitten kietaista Buffin siihen päälle parilla kierroksella.
 
Itse hommasin edelliselle kriha-missiolle ebaysta noin 20 eurolla (postikuluineen) tämän kellon https://www.timex.com/sites/default/files/T40011_2.jpg

Toimi ilman ongelmia hiekan ja muun paskan keskellä ja ajoi asiansa koko misison ajan (perus rk-miehen ajannäyttäjä). Eikä tarvinnut pelätä, jos kello hajoaa tai häviää johonkin. Jossain vaiheessa tosin tuo säätönuppi lähti irti, mutta kaiversin gerberillä siihen vähän isomman reijän, että gerberin pihtiosalla pystyi sitten kiertämään sitä jäljelle jäänyttä tynkä "nuppia", jos aikaa piti säätää.
 
Itse olen sitä mieltä että kallista automaattikelloa käytetään puvun kanssa, muuten riittää esim. Casion n. 20 dollaria kaikkine kuluineen maksava digitaalikello. Ei harmita kun menee rikki ja uusia saa. Koska ei ole viisareita eikä niissä valaistusta niin ei hehku kädessä, ei tikitysääntä, riittävän veden resistanssi (ei mikään sukeltajankello) ja kellon valo on napin päässä. Lisäksi kellon takakuori on avattavissa ristipääruuvimensselillä ja kellosta on helppo valmistaa aikayksikkö pommiin... :D Olen rikkonut niin monta kelloa ja kallistakin elämän aikana että en todellakaan sijoita aktiivikäyttöön tulevaan kelloon paljon rahaa.
 
Itselläni ollut tälläinen Luminox jo pari vuotta käytössä rakennusalan hommissa, eikä ole mennyt miksikään. Edes lasissa ei ole juurikaan havaittavia naarmuja. Todella kevyt kello.
 
Восток on suuntana ja rahoituskohteena sellainen, että juuri nyt en ainakaan henkilökohtaisesti halua moisia rahoittaa. Sopii ostaa Seiko tai muu edullinen hyvä muualta.
 
Back
Top