Tässä 152,5 m kärkivälin Pelican; http://www.scientificamerican.com/article/future-combat-part-2/
17 kpl M1 panssarivaunua kyytiin !?
17 kpl M1 panssarivaunua kyytiin !?
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Now, the US government didn't drop $35 million just to build a better balloon. Airship technology is being developed to provide a vital role in modern world: runway-less cargo delivery. Getting even modest amounts of supplies and people to remote areas by plane can be a nightmare; you've either got to find a suitable runway or be prepared to parachute. From the Australian outback to the Alaskan hinterlands, there are plenty of locations around the world that are simply inaccessible to conventional airplanes. Not so with the Aeroscraft.
5SEXPAND
With a proposed lifting capability of 66 tons and no need for a landing strip, these airships should be able to deliver just about anything just about anywhere in the world. Cargo can either be loaded into the Aeroscraft's internal cargo bay or slung under the blimp using the company's proprietary ceiling suspension cargo deployment (CSCD) system. which automatically balances the hanging load to prevent it from swinging around and crashing the dirigible.
While the Pelican successfully lifted off last Sunday, it did so under cautionary tethers. Its first untethered flight is expected to happen within the next few weeks. Eventually, the company hopes to produce a trio of Aeroscraft models: the 66-ton capacity ML866, the 250-ton ML868, and the 500-ton ML86X. There's even discussion of turning them into giant floating hotels for serene 80-day global circumnavigations. [Defense Update - PopSci - Gizmag - Images: Aeros]
Onko iso kone parempi kuin kaksi pienempää? Millä tavalla?
On.
Miehistöä tarvitaan vain puolet kahdesta koneesta, taivaalla ja kentällä tulee vähemmän ruuhkaa ja ylläpitokulut jäävät pienemmiksi. Ainoa miinus on se, ettei yksi kone voi jakautua kahdeksi, ja että kaikki munat ovat ns. yhdessä korissa.
Voisiko FedEx supistaa konekantaansa 400 -> 40 jos olisi jättikoneita olemassa ?
Voisiko FedEx supistaa konekantaansa 400 -> 40 jos olisi jättikoneita olemassa ?
Kaksi on käytännössä minimi koska koneen on oltava välillä huollossa ja jos toiseenkin tulee vika toisen ollessa huollossa niin ei hyvää päivää. Kolmella koneella on jo hyvä todennäköisyys että ainakin yksi on käytössä.On.
Miehistöä tarvitaan vain puolet kahdesta koneesta, taivaalla ja kentällä tulee vähemmän ruuhkaa ja ylläpitokulut jäävät pienemmiksi. Ainoa miinus on se, ettei yksi kone voi jakautua kahdeksi, ja että kaikki munat ovat ns. yhdessä korissa.
Mielestäni hyvinkin sopisi meille jos riittävän iso...kiertää perämeren kautta...suuret järvialueet..joissa peltoa jatkona käy..eteläpohjanmaan lakeudet jne.
Toki reitit olisi kartoitettava etukäteen.