"Tuossa lähtee kaksi kersanttia lyijyarkussa Suomeen"

Jätkät kuule kertoo niin paljon kun vaan on lupa...jonkun mielestä ehkä liikaakin sivulauseissa... ;)

Tarkoitin puolustusministeriä.
Jätkät eivät luonnollisesti voi edes nimettömänä puhua vapaasti.
Hyvä kuitenkin, että eivät ihan täysillä komppaa ministeriön pelleilyä.
 
Trollikos tuoksuu...

Jopa 40 000 suomalaista on palvellut kriisialueilla hyödyttäen paljonkin ja epäilen, että olosuhteet huomioiden työturvallisuus on ollut kohtalainen.

Suomessa saat arkun helpoiten kävellessäsi tien reunassa. Odotat vain, että joku ajaa vaikkapa vanhalla Mersulla, Bemarilla tai Audilla päälle. Kymmenen kuolee vuodessa pelkästään rattijuopon uhrina.

A-stanin operaatio on kestänyt 16 vuotta.

En trollaa. Tarkoitan todellakin sitä, että jos lähtee noihin mukaan, aina on sinkkiarkku mahdollisuutena.
Poliitikot vähättelevät tätä huonointa vaihtoehtoa, mutta aina tulee olemaan äiti jossain, joka katsoo kuvaa muistellen.
Itse olen käynyt useamman reissun, jossa oli todella hilkulla päästä makuupaikalla takaisin, mutta oli tuuria mukana, osaamista ei ollut kellään siinäkään tapauksessa.

KV operaatiot ovat mitä ovat, niihin ei ole pakko valtion lähteä lainkaan mukaan. Kannatan poisjäämistä noista. Ihan kokemukseni perusteella sanon näin.
:)
 
KV operaatiot ovat mitä ovat, niihin ei ole pakko valtion lähteä lainkaan mukaan. Kannatan poisjäämistä noista.
Se on vaan semmoinen juttu että kun valtio on mukan kansainvälisissä organisaatioissa niin ei voi vain poimia rusinat pullasta. Joskus on pakko osallistua osoittaakseen lojaalisuutta ja hyvää tahtoa, vaikka se maksaakin veressä. Ja ne jotka maksavat ovat kuitenkin vapaaehtoisesti mukana ja tietävät riskit.
 
En trollaa. Tarkoitan todellakin sitä, että jos lähtee noihin mukaan, aina on sinkkiarkku mahdollisuutena.
Poliitikot vähättelevät tätä huonointa vaihtoehtoa, mutta aina tulee olemaan äiti jossain, joka katsoo kuvaa muistellen.
Itse olen käynyt useamman reissun, jossa oli todella hilkulla päästä makuupaikalla takaisin, mutta oli tuuria mukana, osaamista ei ollut kellään siinäkään tapauksessa.

KV operaatiot ovat mitä ovat, niihin ei ole pakko valtion lähteä lainkaan mukaan. Kannatan poisjäämistä noista. Ihan kokemukseni perusteella sanon näin.
:)

Höpö höpö.

Ei tietenkään valtion ole pakko.
 
Noh, jos osallistuu, niin aina on mahdollisuus uhreihin. "Sellaista se elämä on", totesi jo Juha Vaino aikoinaan...
 
Jokainen lähtiä hyväksyy henk.koht. riskit, mutta lähettäessään miehiä sotaan ( kriisialueelle), jää valtiolle velvoite huolehtia kaatuneista, heidän omaisistaan, sekä haavoittuneista.
Nythän on kritisoitu valtiovaltaa tämän velvoitteen unohtamisesta.
 
Back
Top