Ukrainan auttaminen - Lahjoitukset ym. Miten? Minne?

Viimeksi muokattu:
Tässä sivusto jonka provisiopalkkiot menee United24:lle. Sivustolla on 700 ukrainalaista myyjää 50:stä eri maasta
 




 
Ukrainan suosituin rokkibändi Okean Elzy tänään illalla Helsingin jäähallissa osana "Help for Ukraine" -kiertuettaan. Lippuja on vielä jäljellä.

Bändi on ottanut yhteiskunnallisesti kantaa jo vuosien ajan ja esiintynyt esim. Euromaidanilla, ja viime vuodesta alkaen mm. rintamilla. Laulaja Sviatoslav Vakarchuk myös liittyi maaliskuussa 2022 Lvivin aluepuolustusjoukkoihin.

 
En löytänyt parempaakaan ketjua niin kysyn täältä.
Mulla on ollut noita St Javelin t-paitoja.
Tykännyt aiheuttaa pahennusta niillä venäläisten keskuudessa ja samalla tukea Ukrainaa.

Haluaisin kuitenkin jonkun merkin, pinssin, hihanauhan tai jonkun mitä voisi siirtää vaatteesta toiseen.
Ja siis jonka myyntituotto menee jotenkin Ukrainan hyväksi.

Laittakaa vaihtoehtoja, kiitos.
 
En löytänyt parempaakaan ketjua niin kysyn täältä.
Mulla on ollut noita St Javelin t-paitoja.
Tykännyt aiheuttaa pahennusta niillä venäläisten keskuudessa ja samalla tukea Ukrainaa.

Haluaisin kuitenkin jonkun merkin, pinssin, hihanauhan tai jonkun mitä voisi siirtää vaatteesta toiseen.
Ja siis jonka myyntituotto menee jotenkin Ukrainan hyväksi.

Laittakaa vaihtoehtoja, kiitos.
Tämä ainakin tukee Ukrainaan Suomesta apua välittävää palvelua autaukrainaa.fi
 
En löytänyt parempaakaan ketjua niin kysyn täältä.
Mulla on ollut noita St Javelin t-paitoja.
Tykännyt aiheuttaa pahennusta niillä venäläisten keskuudessa ja samalla tukea Ukrainaa.

Haluaisin kuitenkin jonkun merkin, pinssin, hihanauhan tai jonkun mitä voisi siirtää vaatteesta toiseen.
Ja siis jonka myyntituotto menee jotenkin Ukrainan hyväksi.

Laittakaa vaihtoehtoja, kiitos.

Mä olen hihassa käyttänyt tälläistä tarra lippua :


Flag-Y-B-scaled.jpg


Josta löytyy myös maasto versio :


No tuolta löytyy muitakin tuotteita.
Heiltä olen enemmänkin ostanyt koska sivuilla lukee seuraavasti :

"Tuotteen myyntihinta (ei siis pelkkä tuotto) kokonaisuudessaan Ukrainan hyväksi!
Tuote on valmistettu Ukrainassa, työllistäen samalla paikallisia yrittäjiä."
 
Mitenköhän tilisiirto united24:lle onnistuu, jos pankki pyytää vain tilinumeron, viitteen ja viestin? Eihän apu löydä oikeaan kohteeseen ilman purpose of payment koodia, kun sama tilinumero monessa osiossa. Haluaisin lahjoittaa nimenomaan defenceen.

Yritin nihkeästi etsiä tietoa, mutta vaikuttaa siltä, että viitenumero, viesti ja purpose of payment on eri asioita.

Ettei vain lahjoitus jäisi tilille nukkumaan sen takia, ettei kaikkia tietoja ole mukana tms.

Luulen, että monen kaltaiseni "ummikon" lahjoitukset ovat jumittaneet tähän kohtaan.

Hutiosumat: purpose of payment account number tilisiirto, viesti, viitenumero, bic-number, bic-koodi.
 
Mitenköhän tilisiirto united24:lle onnistuu, jos pankki pyytää vain tilinumeron, viitteen ja viestin? Eihän apu löydä oikeaan kohteeseen ilman purpose of payment koodia, kun sama tilinumero monessa osiossa. Haluaisin lahjoittaa nimenomaan defenceen.

Yritin nihkeästi etsiä tietoa, mutta vaikuttaa siltä, että viitenumero, viesti ja purpose of payment on eri asioita.

Ettei vain lahjoitus jäisi tilille nukkumaan sen takia, ettei kaikkia tietoja ole mukana tms.

Luulen, että monen kaltaiseni "ummikon" lahjoitukset ovat jumittaneet tähän kohtaan.

Hutiosumat: purpose of payment account number tilisiirto, viesti, viitenumero, bic-number, bic-koodi.
Suosittelen tekemään rahalahjoituksia kotimaisiin kanaviin, jos hiukankin epäilyttää.

Näillä alkuun esimerkiksi:
 

Rahoja ei ehditty toimittaa ministeriöön ennen kuin Bayraktareiden valmistaja Baykar Makina ilmoitti olevansa niin vaikuttunut, että lahjoittaa Ukrainalle kolme lennokkia. Säätiössä ei oltu uskoa tiedotetta todeksi, mutta lopulta tuli vahvistus. Seuraava yllätys koitti puolustusministeriössä, kun Prytula meni kysymään, mihin lennokkeihin kerätyt rahat pitäisi käyttää.

Ministeriö ehdotti satelliittia.

”Luulin, että se oli vitsi.”

Ei se ollut. Pian säätiö löysi yhteistyökumppaniksi suomalaisen Iceyen, jonka yhden jo avaruudessa kiertäneen tutkasatelliitin kuvantamiskyvykkyydet Ukraina sai käyttöönsä. Lisäksi Ukraina voi hyödyntää Iceyen SAR-satellittiparvea muiden asiakkaiden rinnalla, joten se saa tutkasatelliittikuvaa ympäri vuorokauden. Ukrainassa Iceyen satelliittia alettiin kutsua kansansatelliitiksi.
 
Tekisi mieli laittaa tuon autaukrainaa.fi kautta tavaraa menemään, pitääköhän olla uutta tavaraa? mulla olisi vähän käytetyt salomonin miesten talvikengät ylimääräisenä.
 
Tekisi mieli laittaa tuon autaukrainaa.fi kautta tavaraa menemään, pitääköhän olla uutta tavaraa? mulla olisi vähän käytetyt salomonin miesten talvikengät ylimääräisenä.
Pitää olla uutta. Siellä on lista tarpeista, jotka korvamerkkaat lähetettäväksi ja sinun on itse ostettava ja lähetettävä ne. Palvelusta saat tiedon minne toimittaa ja valmiin osoiteläystäkkeen tulostettavaksi.

Itse viime jouluna siskon perheelle annoin lahjaksi jonkun 100 vauvanruokapurkin sitoumuksen, lähetysosoitteen/tunnisteen valmiiksi printattuna ja rahat kuoressa. Perheen pienin oli 3v niin ymmärsi ehkä hänkin mikä on piltti-purkin käyttötarkoitus. Saivat muksut itse käydä valitsemassa ja ostamassa purnukat sekä pakata ja viedä ne postiin.
 
Pitää olla uutta. Siellä on lista tarpeista, jotka korvamerkkaat lähetettäväksi ja sinun on itse ostettava ja lähetettävä ne. Palvelusta saat tiedon minne toimittaa ja valmiin osoiteläystäkkeen tulostettavaksi.

Itse viime jouluna siskon perheelle annoin lahjaksi jonkun 100 vauvanruokapurkin sitoumuksen, lähetysosoitteen/tunnisteen valmiiksi printattuna ja rahat kuoressa. Perheen pienin oli 3v niin ymmärsi ehkä hänkin mikä on piltti-purkin käyttötarkoitus. Saivat muksut itse käydä valitsemassa ja ostamassa purnukat sekä pakata ja viedä ne postiin.
Okei, kiitos tiedosta. ostan ja lähetän sitten jotain ruokajuttuja mitä siellä oli.
 
Hyvää jouluaattoa niin kaikille kirjoittajille kuin lukijoillekin.

Olosuhteet Ukrainassa ovat vaikeat ja näin jouluna moni joutuu viettämään sen poissa rakkaimpiensa luota, epäinhimillisissä oloissa, puolustaen maataan ja heidän tulevaisuuttaan.

Toista se on meillä, jotka voimme rauhasssa kirjoitella palstalle mielipiteitämme ja besserwisseröidä asioista, joista meillä ei todennäköisesti ole paljoakaan omakohtaista kokemusta tai muutakaan kompetenssia.

Tämä mielessä pyydän, arvon palstaveljet ja - siskot, hetkeksi luomaan ajatuksen Ukrainan urhealle kamppailulle ja mikäli sinulla on mahdollisuus, lahjoittamaan rahalahja Ukrainan puolustajille, kiitos!

Hyviä lahjoituskohteita löydät esimerkiksi tästä ketjusta.

Hyvää Joulua, Slava Ukraini!

Слава Україні!
 
Back
Top