Ulos kaapista

pstsika

Haukka
En minä oikeastaan muista, koska huomasin sen itsestäni ensimmäistä kertaa.
Olen kai aina jotenkin sympatiseerannut tätä porukkaa ja näitä asioita sivuavat elokuvat kiinnostivat jo hyvin nuorena - monesti katselin niitä vanhemmiltani salaa.
Varsinaisesti olen julkisesti tunnustanut asian joskus opiskeluaikana - varmaan jossakin saman sortin kavereiden saunaillassa.
Nykyisin yleinen ilmapiiri on jo aivan erilainen kuin esim. 70-luvulla, eikä meitä enää katsota sillä tavalla kieroon - syrjimisestä puhumattakaan.

Kun viimein sain kerättyä riittävästi rohkeutta kertoa asiasta vanhemmilleni, minua jännitti vietävästi.
Itse asiassa oli huojentavaa kuulla, että äitini oli epäillyt asiaa jo kauan.
Mietin etukäteen paljon isäni suhtautumista ja näin jälkeenpäin ajatellen tilanne ei ehkä aluksi ollut kaikkein luontevin.
Jonkin ajan kuluttua isäni kuitenkin totesi minun tekevän itse omat ratkaisuni ja olevansa joka tapauksessa ylpeä omasta pojastaan.

En tiedä näkyykö se millään tavalla päällepäin esim. pukeutumisesta tai yleisestä olemuksesta.
Pukeudun aika harvoin mihinkään varsinaiseen "uniformuun" - ja silloinkin kyseessä on meikäläisten omat tilaisuudet.
En tunne, että minulla olisi mitään tarvetta julistaa, että olen mikä olen, vaikken sitä missään nimessä häpeäkään.

Noin yleisesti ottaen suurin osa meikäläisistä sulautuu täysin huomaamattomasti suureen massaan - tietysti poikkeuksiakin löytyy.
Jotkut miehet saattavat silti edelleen vältellä meikäläisiä ja toisaalta se on minusta ihan ymmärrettävää.
Naiset voivat kyllä kysellä meidän touhuista jotakin, mutta eivät yleensä tietysti ole "sillä tavalla" kiinostuneita.
Toki onhan meidän joukossamme naisiakin yhtälailla.

Hirmu tyytyväinen olen ollut siihen ymmärtämykseen, tukeen ja luontevaan suhtautumiseen, mitä olen ystäväpiiriltäni saanut sen jälkeen kun olen kertonut heille olevani vapaaehtoista maanpuolustustyötä harrastava reserviläinen.

:p
 
hehe oli hyvä tarinaa!!!
 
Epäselvyyksien välttämiseksi voin myöntää, ettei kyseinen tarina ole mun näppäimistöltä, vaan olen törmännyt siihen internetin ihmeellisessä maailmassa. :a-smiley:
 
Back
Top