mechanicus
Kenraali
En tunne asiaa syvällisesti, mutta käsittääkseni Redigojen rakenteellinen elinikä ei ollut lopussa niiden poistuessa käytöstä. Suurimman osan elinikäänsä niillä lennettiin yhteyskoneina ilman suuria kuormitusmoninkertoja.
Redigot poistettiin käytöstä, koska ne olivat suorituskykyynsä nähden todella kalliita käyttää. Kalleus tuli varmaan eniten Patrian tyyppituesta ja varaosien yksittäisvalmistuksesta tällaiselle lumihiutaleelle. Lisäksi niiden vähäinenkin käyttötarve poistui yhteyslentämisen keskittyessä hankitulle PC-12 -kalustolle. Ilmavoimilla ei alunperinkään ollut mitään tarvetta koneelle, viennin edistämiseksi ne käsittäkseni hankittiin.
Koneet myytiin romuna, koska PV ei (viisaasti) halunnut ottaa mitään vastuuta niiden lentokelpoisuudesta.
En tiedä millainen experimental-säännöstö FAA:lla on, mutta jo Hornet-vastakauppojen(?) seurauksena Yhdysvalloissa lensi kolme Redigoa siviiliomistuksessa, jotka päätyivät myös A-90 Raidereiksi.
Redigot poistettiin käytöstä, koska ne olivat suorituskykyynsä nähden todella kalliita käyttää. Kalleus tuli varmaan eniten Patrian tyyppituesta ja varaosien yksittäisvalmistuksesta tällaiselle lumihiutaleelle. Lisäksi niiden vähäinenkin käyttötarve poistui yhteyslentämisen keskittyessä hankitulle PC-12 -kalustolle. Ilmavoimilla ei alunperinkään ollut mitään tarvetta koneelle, viennin edistämiseksi ne käsittäkseni hankittiin.
Koneet myytiin romuna, koska PV ei (viisaasti) halunnut ottaa mitään vastuuta niiden lentokelpoisuudesta.
En tiedä millainen experimental-säännöstö FAA:lla on, mutta jo Hornet-vastakauppojen(?) seurauksena Yhdysvalloissa lensi kolme Redigoa siviiliomistuksessa, jotka päätyivät myös A-90 Raidereiksi.
Viimeksi muokattu: