HaRaDa
Kersantti
![]()
Kysyttävää?
No juu, osimoilleen noin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Kysyttävää?
Minusta tuo on hyvin kyseenalaista, että tänne hyökännyttä vihollista tulisi hoitaa ensisijaisesti vaikka se olisikin kiireellisempi potilas.. tulisi kuitenkin huomioida se että hän on tänne hyökkäyksellään kerjännyt lyijyä/sirpaleita/nenänieluputkea kehoonsa.
"Se oli vahinko" on ehkä minun kohdalla vakuuttavin perustelu, sillä yleinen toimintani varmasti antaa viitteitä siitä että vahinkoja minulle varmasti sattuu.Tässä sitä ollaan... Kaksi erittäin potentiaalista sotarikollista.
Jos ei päästä Argentiinaan hatkaan vaan jäädään hävityn sodan jälkeen poseen ja päästään samaan selliin, niin voidaan keksiä joku meriselitys, joka ehkä estää niskalaukauksen moskovalaisen vankilan kellarissa.
"En tiennyt."
"Tottelin vain esimieheni käskyä."
"Se oli vahinko."
Tuliko uutiset radiosta vai televisiosta?Ehkä tulee mietittyä näitä liikaa, mutta viime yönä se alkoi. Nimittäin sota.
Unessa herään yöllä vahvaan tunteeseen, että nyt ei kaikki ole hyvin. Painostava, uhkaava tunnelma ja äänimaailma ulkona on jotenkin erikoinen. Nousen ylös ja menen ikkunaan. Täyspilvinen yötaivas värittyy erilaisista valoilmiöistä. Punertavaa valonkajoa ja välähdyksiä horisontissa ja paksujen pilvien yllä. Taivaanrannassa kaksi valkoista savuvanaa kiipeää maasta pystysuoraan pilvien sekaan. Helsinkiä pommitetaan. Jokunen valojuovanauhakin nousee taivaalle ja ajattelen itsekseni, että tuosta ei nyt ole mitään hyötyä, ei meillä hyvin mene kun noin epätoivoiseen yritykseen pitää lähteä. Haravoin taivasta katseellani saadakseni edes pienen merkin siitä, että Hornetit pärjää tai ovat edes paikalla. Turhaan, näen pelkkää pilveä ja valoilmiöitä, joihin sekottuu jylinää ja matalia kumahduksia. Taas yksi valkoinen savuvana nousee taivaalle, mielen valtaa epäuskoinen olo siitä, että riittääköhän se.
Olen vanhemmillani Espoossa lasten kanssa yökylässä. Herätän vanhemmat ensin ja hetki mietitään mitähän mitä pitäisi nyt tehdä. Päätän mennä suihkuun rauhoittumaan ja mietin, että lapset pitää saada äidilleen maakuntaan turvaan, pois kaupungista. Herätän lapset ja kerron tilanteen. Kaikki ovat hiljaa.
Aamun valjetessa tulee ensimmäiset uutiset. Uutiset vahvistavat sen mitä yöllä näin. Venäjän hyökkäys on alkanut täysin eri mittakaavassa ja laajuudessa kuin missään aiemmissa viime vuosien konflikteissa. Tietoa tilanteesta rajalla on niukalti. Maailma kuohuu ja Suomeen sataa sympatiaa. Lähden viemään lapsia, ulkona vallitsee täysi kaaos. Pasit ovat ilmestyneet pääteiden varsille.
Tuliko uutiset radiosta vai televisiosta?
Aika yksityiskohtaista settiä kyllä olet nähnyt
Harjoitus tekee mestarin. Mitä enemmän muistelee uniaan, sitä paremmaksi kehittyy niiden muistamisessa myöhemmin. Useimmat ihmiset eivät kai kelaa uniaan ollenkaan, ja unilla onkin suuri taipumus unohtua näkijän mielestä pian heräämisen jälkeen. Siihen pitääkin puuttua hanakasti. Se on epäkohta johon pitää jokaisen itse puuttua, kun ei sitä kukaan muu voi tehdä toisen puolesta, eli mielellään heti heräämisen jälkeen alkaa jo muistelemaan nähtyä unta. Unet ovat elävimmillään, selvimmillään ja muistettavimmillaan kai 0-30min ennen heräämistä. Tai siten itselläni on, sikäli kun voin mitään aikamäärää heittää tähän. Kun muistat yhden kohdan unesta, muistat pian sen kautta monta muutakin kohtaa. Kuulustelet itseäsi ja kysyt "Mitä tapahtui ennen sitä kohtaa" ja "Mitä tapahtui sen jälkeen", ja rakennat tapahtumien kulun askel askeleelta. Melko varmasti esim. kaikki kuulustelu- tai haastattelukikat toimivat. Pahinta tässä ehkä on että kunkin muisti on omanlainen ja kukin täyttää tapahtumien puuttuvat kohdat tuntemattomalla luotettavuudella. Tervettä itsekritiikkiä tarvitaan. Mitäänhän et voi varmentaa jälkikäteen videotallenteelta. Ei ainakaan vielä.Aika yksityiskohtaista settiä kyllä olet nähnyt
Toivottavasti ei enneunia. Minäkin näen välillä unissani sellaista settiä, että huhhuh ja oksat pois.Oli kyllä ihan käsittämättömän yksityiskohtainen setti ja kaiken lisäksi mä muistan sen yllättävän yksityiskohtaisesti. Loppua kohden uni on hämärämpi ja vähemmän yksityiskohtainen... Siksi toi unen loppuosakin on kirjoitettu tosi lyhyesti. Mä mietin tuota kirjoittaessa, että mistä se uutinen tuli, mutta en nyt tarkkaa mielikuvaa siitä saa. Tuli vaan "tieto" jostain. Sähköt toimi kyllä, koska muistan jossain kohtaa laittaneeni valot päälle ja todenneeni, että nautitaan nyt näistä vielä kun voi![]()
Mun neuvo: Älä vedä mausteista/tulista sapuskaa tai mustaa kahvia ennen nukkumaan menoa. Mulle ne ovat usein painajaisbensaa. Sulla voi olla omat ruokalajit (triggerit) jotka aiheuttavat painajaisia tai mielipuolisia unia.Minäkin näen välillä unissani sellaista settiä, että huhhuh ja oksat pois.![]()
Mun neuvo: Älä vedä mausteista/tulista sapuskaa tai mustaa kahvia ennen nukkumaan menoa. Mulle ne ovat usein painajaisbensaa. Sulla voi olla omat ruokalajit (triggerit) jotka aiheuttavat painajaisia tai mielipuolisia unia.