Liian iso. Oikea kokoluokka on joko tuo ruotsalainen Seal Carrier tai Venäläinen Triton NN.
En löytänyt mitään mittoja Piranha-M mallista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Liian iso. Oikea kokoluokka on joko tuo ruotsalainen Seal Carrier tai Venäläinen Triton NN.
No, jos Piranha oli 28 m niin tuo M on normaalisti venäläisessä systeemissä tarkoittamassa modernisoitua. Vaikea uskoa että olisi vain 40% pituudesta, mutta eihän noita tiedä..En löytänyt mitään mittoja Piranha-M mallista.
Onhan ruotsissa vielä tämäkin: http://crashdive.se/technical-info.phpLiian iso. Oikea kokoluokka on joko tuo ruotsalainen Seal Carrier tai Venäläinen Triton NN.
Triton
Tämä Triton on neukkulan ajalta periytyvä projekti, joka oli kai jäissä kauaan.
SEAL Carrier:
Malenin voit sinäkin vuokrataOnhan ruotsissa vielä tämäkin: http://crashdive.se/technical-info.php
Mutta nuo julkaistut kuvat tuovat minulle mieleen eniten tuon Tritonin. Tosin nuo kuvassa alemman pään mötikät hämäävät... sukeltajia hommissa?
Ruotsin salaisten agenttien henkilöllisyydet paljastuneet? Liikennehallituksen skandaali paisuu
Tiedot ovat peräisin ajokorttirekisteristä, jonka Ruotsin liikennehallitus (Transportstyrelsen) on ulkoistanut teknologiayritys IBM:lle Tšekkiin.
Ruotsin salaisten agenttien henkilöllisyydet ovat saattaneet vaarantua, kertoo sanomalehti Dagens Nyheter. Kyseessä on viimeisin käänne pari viikkoa paisuneessa tietovuotoskandaalissa.
Dagens Nyheterin mukaan sekä Ruotsissa että ulkomailla toimivien turvallisuuspoliisi Säpon ja puolustusvoimien agenttien henkilötietoja on voinut vuotaa julki. Se voi pahimmillaan vaarantaa heidän henkensä.
Rekisterit ulkoistettiin Tšekkiin
Tiedot ovat peräisin ajokorttirekisteristä, jonka Ruotsin liikennehallitus (Transportstyrelsen) on ulkoistanut teknologiayritys IBM:lle Tšekkiin. Tšekkiläisillä it-teknikoilla on ollut pääsy rekistereihin, vaikka heistä ei ole koskaan tehty turvatarkastuksia.
– Tämä on valtavan haitallista ruotsalaiselle tiedustelupalvelulle. Jos näiden henkilöiden identiteetit ovat paljastuneet, se uhkaa heidän henkeään. He ovat myös voineet joutua tarkkailun alaiseksi tietämättään, sanoo Dagens Nyheterin haastattelema nimetön lähde.
Liikennehallitus ulkoisti ajoneuvo- ja ajokorttirekisterinsä pidon vuonna 2015. Entisen pääjohtajan Maria Ågrenin kerrotaan tehneen tietoturvalakien vastaisia päätöksiä, ja rekisterien toimintaa alettiin siirtää Tšekkiin, Romaniaan, Serbiaan, Kroatiaan, Hollantiin ja Suomeen.
Muutakin tietoa voinut vuotaa
Ruotsalaisten ajokorttitietojen lisäksi arkaluontoista tietoa Ruotsin teistä, silloista ja satamista on voinut vuotaa Liikennehallituksesta ulkomaille. Ulkomaisilla it-työntekijöille on lisäksi ollut pääsy poliisin salaisiin rekistereihin rikollisista ja rikollisiksi epäillyistä.
SVT kertoi eilen perjantaina, että Ruotsin armeijan ajoneuvorekisterin tiedot olisivat vuotaneet ulkomaille. Liikennehallitus on kiistänyt tiedon. Armeija vastaa itse ajoneuvorekisteristään.
Ruotsin turvallisuuspoliisi Säpo suositteli Liikennehallituksen rekisterien ulkoistamisen takaisin vetämistä välittömästi marraskuussa 2015. Se aloitti esitutkinnan Liikennehallituksen Maria Ågrenia vastaan.
Ågren erotettiin Liikennehallituksesta tammikuussa, mutta tietovuoto tuli julki vasta heinäkuun alussa. Ågren tuomittiin noin 7 000 euron päiväsakkoihin tietovuodosta.
Skandaalia on jopa kuvattu Ruotsin hallituksen pahimmaksi kriisiksi. Dagens Nyheter ja Ruotsin yleisradioyhtiö SVT ovat tehneet useita paljastuksia tietovuotoon liittyen.
https://yle.fi/uutiset/3-9737313?origin=rssTietoturvavuodosta poliittista kärhämää, Ruotsin puolueet pohtivat hallituksen kaatamisyritystä
Porvarioppositio voi saada yllättävän suuren tuen hallituksen epäluottamuslauseen taakse.
Ruotsin valtava tietoturvavuoto on johtamassa yritykseen kaataa hallitus, kertovat ruotsalaislehdet sunnuntaina. Neljä oikeisto-oppositioon kuuluvaa puoluetta harkitsee yhteisen epäluottamuslauseen esittämistä hallitukselle tai yksittäisille ministereille.
– Tämä on turvallisuuskriisi, joka kasvaa päivä päivältä. Mielestäni on merkillistä, että pääministeri ei tule julkisuuteen, sanoo suurimman oppositiopuolueen, maltillisen kokoomuksen puheenjohtaja Anna Kinberg Batra Dagens Nyheterille.
Muiden oikeisto-oppositiopuolueiden puheenjohtajat ovat antaneet vastaavia lausuntoja, mutta lopullista päätöstä epäluottamuslauseesta ei ole tehty.
....
Vasemmistolta ja ruotsidemokraateilta tukea
Myös porvarioppositioyhteistyön ulkopuolelle kuuluva ruotsidemokraatit-puolue ja hallituksen tukipuolueisiin kuuluva vasemmistopuolue ovat luvanneet tukensa epäluottamusäänestykselle.
Uutisen mukaan tammikuussa Göteborgissa tp-hakijoita vastaan iskeneet äärioikeistolaiset saivat tätä ennen koulutusta Venäjällä.
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/Ruotsalaisnatsit-68102
Ruotsalaiset ovat ilmeisesti jakaneet aikanaan ihan kunnolla arkaluontoista tietoa.
Ruotsalaiset ovat ilmeisesti jakaneet aikanaan ihan kunnolla arkaluontoista tietoa.
Muunmuassa
-Hävittäjälentäjien sekä erikoisjoukkojen tietoja.
-Todistajansuojelussa olevien henkilöiden tiedot
Ilmeisesti tuolta on päässyt vapaaseen levitykseen myös Ruotsin sotilasmateriaalin sijainteja ja kulkureittejä.
http://www.ibtimes.co.uk/keys-kingd...a-military-secrets-eu-secure-intranet-1631565
http://www.bbc.com/news/technology-40705473
Edit
Muokattu vähän kun selvisin alkujärkytyksestä.
– Minulla ei ole tapana katsoa taaksepäin, mutta on selvää, että meidän on opittava tästä. Samaan aikaan olen varma, että toimin oikein.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201708012200298419_ul.shtmlJuna kääntyi väärille kiskoille ja väärään kaupunkiin Ruotsissa
Tiistai 1.8.2017 klo 15.26
Juna päätyi väärään kaupunkiin. (EPA)
Näin kuitenkin kävi sunnuntaina, kun etelään Nyköpingiin ja edelleen Norrköpingiin matkalla ollut juna jostain käsittämättömästä syystä kääntyi länteen Södertäljen jälkeen ja päätyi Gnestaan noin 45 kilometrin päähän alkuperäisestä päämäärästään. Junassa oli 130 matkustajaa.
Nyt Ruotsissa kiistellään siitä, miten tämä oli mahdollista. Liikennelaitos on yrittänyt kaataa syytä veturinkuljettajan niskoille, mutta näin ei voi olla, koska Liikennelaitoksen tietokoneet valvovat junareittejä.
- Jostain syystä hän ajoi väärään suuntaan. Kun hän yritti päästä takaisin Gnestasta, hän ajoi punaista päin, Liikennelaitoksen tiedottaja sanoi.
-Veturinkuljettaja ei voi ajaa väärään suuntaan, rautatien opastinlaitteet olivat väärin. Se taas voi johtua inhimillisestä virheestä tai virheestä liikenteenohjauksessa, Ruotsin rautateiden lehdistöedustaja Niklas Härenstam sanoi.
The Local -lehden mukaan matkustajien matka-aika piteni väärän suunnan takia kolmella tunnilla.
KATRIINA MÄKELÄ
[email protected]
Joskus se juna vaan kulkee vastustamattomasti ja sitten ihmetellään (niinkuin vaikka tietovuototapauksessa):
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201708012200298419_ul.shtml
– Me olemme valmiita menemään niin pitkälle kuin on tarpeen