Uutisia Saksasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vehamala
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Eiköhän Ahtisaari Namibian aikoinaan ollut käytökseltään kuin parempikin siirtomaaherra..
Sitä hän juuri oli. 70-luvulla kun neekereistä saattoi käyttää sanaa neekeri ja kun palvelijoita ei tarvinnut hävetä, Ahtisaari itse kertoi kuinka hänellä oli palvelijoita ja henkivartijoita yms. Ahtisaaren silloinen elopaino olikin sitä luokkaa että kovin monessa askareessa ruhoaan ei tarvinnut vaivata. Ahtisaari kävi puhumassa meidän koululla 70-luvun loppupuolella arvatenkin sen vuoksi että eräs koulun opettajista oli voimakkaasti kallellaan lähetystyöhön Afrikassa ja kävi itsekin alkeisopettamassa ja tuomassa verovapaan Pösön. Afrikka-juttuja joutui kuulemaan enemmän kuin kiinnostusta olisi ollut.

Sitä hän juuri oli. 70-luvulla kun neekereistä saattoi käyttää sanaa neekeri ja kun palvelijoita ei tarvinnut hävetä, Ahtisaari itse kertoi kuinka hänellä oli palvelijoita ja henkivartijoita yms. Ahtisaaren silloinen elopaino olikin sitä luokkaa että kovin monessa askareessa ruhoaan ei tarvinnut vaivata. Ahtisaari kävi puhumassa meidän koululla 70-luvun loppupuolella arvatenkin sen vuoksi että eräs koulun opettajista oli voimakkaasti kallellaan lähetystyöhön Afrikassa ja kävi itsekin alkeisopettamassa ja tuomassa verovapaan Pösön. Afrikka-juttuja joutui kuulemaan enemmän kuin kiinnostusta olisi ollut.
Olin itse komppa-jäpityksessä kakkosjoukkueen kulmamiehenä Eduskuntatalon edessä keväällä -94, kun valta vaihtui ja uusi ylipäällikkö Ahtisaari lyllersi eteen. Mutta demariksi hän taisi olla ihan ok, ainakin verrattuna fasistiseen seuraajaansa, siihen paskiaiseen.
Hankalaa oli kyllä kävely, kuin vanhalla silvotulla somali-akalla, sillai painoa siirrellen.
Koivistolla oli lentopallon pelaajan pituus, ja ryhtikin vielä silloin.
Eihä me Ahtisaaresta mitään tiedetty kun oli melkein 10kk inttiä takana jonne nyt ei mitään hesaria tullut. Mikä oli ihan hyvä.

Olin itse komppa-jäpityksessä kakkosjoukkueen kulmamiehenä Eduskuntatalon edessä keväällä -94, kun valta vaihtui ja uusi ylipäällikkö Ahtisaari lyllersi eteen. Mutta demariksi hän taisi olla ihan ok, ainakin verrattuna fasistiseen seuraajaansa, siihen paskiaiseen.
Hankalaa oli kyllä kävely, kuin vanhalla silvotulla somali-akalla, sillai painoa siirrellen.
Eihä me Ahtisaaresta mitään tiedetty kun oli melkein 10kk inttiä takana jonne nyt ei mitään hesaria tullut. Mikä oli ihan hyvä.
Kun Ahtisaari kävi Oulussa yliopistolla, häntä varten piti rakentaa rakennuksen takapuolelle omat portaat, jotta pääsi sisälle. Tämä noin -98-99 vuonna. Illalla Ahtisaari tuli kutsuttuna ainejärjestön jutajaisiin, joissa itsekin kävin maksettuna syöpöttelemässä ja päihtymässä. Turvamiehet tutkivat kännialttaria tuntikausia etukäteen ettei vaan olisi jotain pommia haudattu. Ei ollut. Jossain vaiheessa iltaa, 21-22 tienoilla Ahtisaaren piti poistua, jotta ehti Helsingin koneeseen. Kovasti ainakin vakuutteli ettei olisi halunnut poistua kesken orastavan nousukiidon.

Missähän vaiheessa suomessakin. Ei ihan vielä taida uskallus riittää.

Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta

1 t ·

Saksan valtionsyyttäjä syyttää 26-vuotiasta kasvatustieteen opiskelijaa Lina E:tä ja kolmea muuta leipzigilaista militanttia vasemmistoradikaalia rikollisen järjestön perustamisesta sekä lukuisista brutaaleista pahoinpitelyistä ja vahingonteosta Saksissa ja Thüringenissä. Osan ryhmän kohteekseen ottamista oikeistolaisista tai ryhmän sellaisina pitämistä loukkaantui hengenvaarallisesti. Ryhmän johtaja Lina E. on istunut yli puoli vuotta tutkintavankeudessa. Syytteestä uutisoi mm MDR-yleisradio #vasemmistoradikalismi
Anklage gegen Lina E. und weitere mutmaßliche Linksextremisten aus Leipzig | MDR.DE

MDR.DE
Anklage gegen Lina E. und weitere mutmaßliche Linksextremisten aus Leipzig | MDR.DE

Saksa haluaa lisää maahanmuuttoa Välimeren yli. Näin Eurooppa upotetaan.

Tässähän pitää ruveta suunnittelemaan kunnollista asfalttisoturi-tyylin ajoneuvoa.... :cool:

Täytyyhän tänne saada hedelmällistä väkeä kantaväestö kastroidaan kemiallisesti rokotteilla:alien:

Hmmm lisää rahaa Suomelle, kun lentoliikenne rupee kulkemaan itään tätä kautta :D

Nimellisesti Ahtisaari oli demari, mutta noin muutoin taitaa olla enemmän kokoomukselaisesti ajattelevia. SDP oli opportunistin valinta, jotta sai laumasieluilta mahtikannatuksen presidentin vaaleihin. Omathan ne sitten pettivätkin seuraavalla kierroksella. Ahtisaaren fyysinen olemus sopi paremmin demareille kuin kokoomukselle. Jokseen vaikea kuvitella että olemukseltaan mätisäkki pääsisi kokoomuksessa presidenttiehdokkaaksi vaikka muutoin olisi suosittu.

Nimellisesti Ahtisaari oli demari, mutta noin muutoin taitaa olla enemmän kokoomukselaisesti ajattelevia. SDP oli opportunistin valinta, jotta sai laumasieluilta mahtikannatuksen presidentin vaaleihin. Omathan ne sitten pettivätkin seuraavalla kierroksella. Ahtisaaren fyysinen olemus sopi paremmin demareille kuin kokoomukselle. Jokseen vaikea kuvitella että olemukseltaan mätisäkki pääsisi kokoomuksessa presidenttiehdokkaaksi vaikka muutoin olisi suosittu.

Ahtisaari liittyi puolueeseen jo ulkoministeriön kehitysyhteistyosastolla. 1960 luvula.

Ahtisaari liittyi puolueeseen jo ulkoministeriön kehitysyhteistyosastolla. 1960 luvula.
Ahtisaari oli tällä maalle erittäin hyvä presssa kansainvälisen kaupan ja länteenpäin sitoutumisen suhteen huolimatta demaritaustastaan. Halosen aikana tuota kovin tanakkaa valtion miestä tuli suorastaan ikävä.

Ok, mutta minun mielestä demarius ei näkynyt Ahtisaaren ajatuksissa tai toiminnassa mitenkään. Mersulla ajoi, tykkäsi erittäin paljon palveluttaa itseään. Keenereiden asialla oli nimellisesti,mutta siinäkin oma etu edellä. Eevaa kuskataan valtion edustusautolla kauppaan vieläkin, aika hävytön etu. Juhlapuheet on juhlapuheita, niissä arvostetaan työtä ja sen tekijää, mutta puheiden jälkeen jatketaan kuten ennenkin. Joku Ahtisaaressa mätti demarileirin sisälläkin kun tuki kakkoskaudelle jäi puuttumaan.

Back