vlad
Respected Leader
Lopputulema on sama: nirri pois. En ymmärrä lainkaan, mikä siinä on epäeettistä. Olisiko lisää poliiseja pitänyt asettaa vaaraan rynnäkössä?
Valitettavasti en nyt pidemmälti ehdi kommentoida asiaa, mutta itse huomioisin sen, että on vielä eri asia käydä keskustelua siitä toiminnan eettisyydestä ja missä menevät ne rajat, kuin että ei käydä keskustelua ollenkaan. Näin saadaan luotua tiettyjä suuntaviivoja ja voidaan myös ottaa opiksi - ja täsmennän vielä sen, että itse ajattelen asian siten, että keskustelu ei automaattisesti tarkoita sitä, että toiminta on eettisesti tuomittavaa. (Toki osa ihmisistä ajattelee juuri näin, keskustelusta seuraa tuomio vaikka sen ei pitäisi mennä näin).
Näissä tapauksissa ajattelen asian siten, että jokainen tilanne on yksilöllinen, se toimintatapa mikä pätee Dallasin tapaukseen ei välttämättä päde seuraavalla tai sitä seuraavalla kerralla ja tästä päästään sitten siihen, että itse en pidä toimintaa tuomittavana vaan tapauskohtaisesti on päätettävissä se millä tavalla rikollinen/terroristi eliminoidaan. Ja jos asetelma on se, että riskeerataan poliiseiden tai muiden henkiä suorittamalla rynnäkkö (eikä kohteella ole panttivankeja), eikä muuta keinoa ole käytettävissä, on parempi käyttää robottia kuin olla käyttämättä.
The Guardian: https://www.theguardian.com/technol...losive-killed-suspect-dallas?CMP=share_btn_tw
"Use of police robot to kill Dallas shooting suspect believed to be first in US history".
vlad