Uutisia Yhdysvalloista

Onhan tuo nyt hemmetinmoinen moka...sen voi vielä uskoa että vetää pyssyn esiin näppituntumalla taserin sijaan, mutta että vielä vedetään koukusta ja jälkikäteen vasta 'oho'. Muutama voimankäyttökoulutustunti olisi saanut olla vielä ennen lätkän saamista?
Eihän jenkkien poliisikoulutukset laitoksesta riippuen kestä keskimäärin kuin pari-kolme kuukautta. Ei sellaiseen aikaan saa mahtumaan niin paljoa voimankäyttö koulutusta, että kunnon rutiinit muodostuisivat.
 
Eihän jenkkien poliisikoulutukset laitoksesta riippuen kestä keskimäärin kuin pari-kolme kuukautta. Ei sellaiseen aikaan saa mahtumaan niin paljoa voimankäyttö koulutusta, että kunnon rutiinit muodostuisivat.
Pahimmassa tapauksessa pikkukaupungin vaaleilla valittu sheriffi tai poliisipäällikkö joutuu ottamaan tavallisia kansalaisia avukseen (deputize), koska ammattitaitoiset poliisit ovat lähteneet muualle töihin.
 
Fentalyynin tappava annos on 2 mg/mL, löydös oli 11 ng/mL. Eli pelkkä fentalyyni ei selitä kuolemaa, mutta sekakäyttö tipauttaa tuota rajaa olennaisesti alemmas. Eli olisi voinut kuollakin... tai sitten ei. Eiköhän olosuhteet keikauttaneet tämän tapoksi.

Minä kyllä tiedän tapauksia joissa on otettu vähemmän kuin 2mg ja ovat saaneet siinä överit mut sit on pelastunut henki ku ollut naloksonia tarjolla. Riippuneen ihmisen koosta ja tietysti aineen puhtaudesta. Meistä jokainen kun on erilainen ja eri ihmisiin eri aineet/lääkkeet vaikuttaa eri tavalla. Esim minua eivät jostain syystä saaneet viime leikkauksessa nukahtamaan dormicumilla eli sillä sinisellä litkulla mitä antavat ns esilääkityksenä ja yleensä siihen kyllä ihmiset jo nukahtaa. Olin hereillä viel siinä vaiheessa kun viilsivät jo vatsaa auki mut sit jossai vaihees nukahdin ja heräsin heräämöstä. Sain siis sitä dormicumia niin paljon kuin pystyivät antamaan kuulema. Sanoi se nukutuslääkäri jotain etten voi enempää antaa mut etköhän jossain vaiheessa nukahda.

Itse olen tapellut hammaslääkärin kanssa todella usein esilääkityksestä kun antavat huiman 7,5mg. Ei vaikuta millään tavalla ikävä kyllä. Juontaa juurensa ku pentuna oli pari mukavaa hammaslääkäri reissua. Minua edeltävä ihminen oli kans saanut kuulema saman verran kun kysyin et paljon hänelle annoitte kun tuli huoneesta naama niin hymyssä kuin mahdollista eikä saanut ovea auki edes. Sit muutaman minsan jälkeen tajusi et seinällä on tunnistin mitä ei tarvitse nykiä vaan huitaista siitä kädellä ohi ja ovi aukeaa. Sit tiedän myös et jopa pikkulapsille on annettu 15mg hammaslääkärissä. Tämä lääkäri vetosi siihen et hän antaa kaikille 7.5mg. Pitäisi ehkä ottaa huomioon esim painot ja tälläiset millä on aika paljon vaikutusta asiaan. Yksityiselle menen aina jos on vain varaa köyhällä ja sielä onneksi antavat silleen ettei tarvii paskat housussa istua siinä. Mut se tästä OT:sta.
 
Taisit lisätä tuohon 2mg tuon "/ml" itse?

The estimated lethal dose of fentanyl in humans is 2 mg. The recommended serum concentration for analgesia is 1–2 ng/ml and for anaesthesia it is 10–20 ng/ml. Blood concentrations of approximately 7 ng/ml or greater have been associated with fatalities where poly-substance use was involved.

Lainaus otettu joltain piste eu sivulta. Tuo 2mg taitaa vain olla ~ se määrä, joka suun kautta otettuna johtaa todennäköisemmin kuolemaan. Vatsasta se sitten imeytyy jollain tahdilla, ja jossain vaiheessa veren pitoisuus riittää pysäyttämään vaikka hengityksen.

Edit: Floydin veren pitoisuus, kuoleman hetkellä oli 11ng/ml. Huumekuolema se todennäköisemmin oli, ja eihän se poliisi edes niskan päällä ollut koko aikaa, vaikka kovasti niin mainostetaan.

Narkit heittävät "hihaan" ni entinen tälläinen kertoi minulle et sitä ei uskolla vetää ellei ole timanttivaakaa joka siis näyttää vähintään 0.000g tarkkuudella. Ja suotavaa olla juuri tuota naloksiinia saatavilla jos meneekin yli. Toki se pilaa olot ja voivat vihaisenakin herätä ihmiset näin olen youtuben pätkistä nähnyt kun on vedetty övereitä eri aineista ja sit ku on poliisi/palomies/ensiapu-ukkeli tai joissain kaupungeissa näytti myös olevan ihan ihmisiä sitä varten jotka kiertävät paikkoja jossa jengi yleensä narkkaa ni hänen työnsä on pelastaa henkiö tökkäämällä naloksooni piikki reiteen tai vaikka rintaan. Piikki niissä on aika julmattun kokoinen ku siinä ei vaatteita rueta riisumaan vaan isketään ihan kaikkien vaatteiden läpi. Ja henkihän siinä voisi mennä jos eka pelleiltäisiin vaatteiden kanssa. Noissa kun jokainen sekuntti voi olla ratkaiseva. Suomessa ei liene poliisilla moisia tarjolla ? Ambulansseista luulisi löytyvän tai sit tääl toivotaan et keretään roudata sairaalaan ja antaa siel. Mut uskoisin kyll et lanssista löytyy täälläkin jopa tämä monesti hengen pelastava aine. Narkkarit käyttävät suboxonea, itse subutex ei auta kun siinä ei ole tätä naloksoonia. Alunperin muistelen et se olisi lisätty siihen sen takia ettei sitä voisi väärinkäyttää mut se ei kyllä paikkaansa pidä.
 
Bidenin sakki ei oikein osaa. Trump taas osasi heruttaa turkkia tuolla asialla. Nyt turkki saa tekosyyn ottaa askelia ryssien tai islamistien suuntaan.


Voiko ne ottaa viel enemmän askelia islamiestien suuntaan ? Nehän on uhanneet vallata Euroopan juuri islamin avulla.
 
...Suomessa ei liene poliisilla moisia tarjolla ? Ambulansseista luulisi löytyvän tai sit tääl toivotaan et keretään roudata sairaalaan ja antaa siel. Mut uskoisin kyll et lanssista löytyy täälläkin jopa tämä monesti hengen pelastava aine...
Ei ole poliiseilla vielä, mutta sitäkin vaihtoehtoa tutkitaan. Poliisit itse eivät oikein lämpene ajatukselle.
 
USA:ssa on julkistettu vuoden 2020 väestönlaskennan tulokset ja sen perusteella 13:ssa osavaltiossa edustajainhuoneen paikkamäärä muuttuu. Texas saa kaksi lisäpaikkaa. Kohta alkaa vaalipiirijaon uudelleen piirtäminen ja siinä republikaanit ovat vahvoilla. Seurauksena voi olla jopa republikaanien voitto vuoden 2022 välivaaleissa.

https://news.yahoo.com/republicans-expected-gain-seats-redrawn-063600762.html

Ja tuon tuloksen on mainittu olleen varsin mieto. Isompaa muutosta odotettiin.
 
Lainaan Bidein puhetta kongressille Helsingin Sanomista:

Bidenin esitteli puheessaan kattavan lakiuudistuksen, joka laajentaisi koulutusta, varhaiskasvatusta ja sosiaaliturvaa. Hän puhui myös aiemmin julkistetusta infrastruktuuripaketista ja jo hyväksytystä elvytyspaketista. Lakien yhteinen hintalappu on 6 000 miljardia dollaria.

Hän esittää ilmaisen koulutuksen pidentäminen neljällä vuodella. Koulutietä pyritään pidentämään sekä alusta että lopusta. Laki takaisi kaksi vuotta ilmaista varhaiskasvatusta kolme- ja neljävuotiaille sekä kaksi vuotta ilmaisia opintoja lukion jälkeen.
------

Miten tämä kaikki rahoitetaan? Bidenin mukaan verottamalla rikkaita ja yrityksiä. Lakiesityksessä ylin tuloveroprosentti palautettaisiin 39,6 prosenttiin, kun se Bidenin edeltäjän Donald Trumpin kaudella laskettiin 37 prosenttiin. Lisäksi yli miljoona dollaria vuodessa ansaitsevat maksaisivat pääomatuloistaan veroja tuloveroprosentin mukaan.

Biden lupaa myös tukkia verotuksen porsaanreikiä ja lisätä resursseja liittovaltion verovirastolle IRS:lle, jotta verot saadaan kerättyä tehokkaammin.

+ + + + + +


Mieleeni tulee suomalainen sisäpolitiikka aina nousukauden aikana. Puolueet kilpailevat silloin kaikenlaisesta hyvästä kansalle. Laskukaudella ei voisikaan luvata mitään. Biden ei ole mielestäni talousasiantuntija eikä suurten linjojen valtiomies.

Ehkä hänen hallinnossaan on mukana sellaisia, jotka hoitavat mm. ulkopolitiikan ja maanpuolustuksen asiat kuntoon. Biden on tällainen "kaiken hyvän lupailija". Kun maksajaa kysytään, voi nousta vastustajia asioiden eteen kongressissa ja edustajainhuoneessa. Katsotaan miten käy. Tällainenkin voi presidentti siis olla: Lahjojen jakaja.

Helsingin Sanomien artikkelissa sanotaankin lopussa:

Riitainen ja koronapandemian runtelema Yhdysvallat on yksinään Bidenille iso laiva käännettäväksi. Maan sisäpoliittiset kähinät ovat romuttaneet monen edeltävän presidentin ulkopoliittiset visiot.
 

Melkoinen "proffa". Opiskelija on kypsempi kaveri selvästi ja fiksumpi. Ei soittaisi poliisia jos joku vaikka yrittäisi aseen kans tunkeutua kämppään. Varmaan yhtä fiksuja löytyy meiltäkin täällä ja taitaa vaa kasvaa määrä koko ajan ikävä kyllä. Vaarallista touhua tollainen.

Pisteet opiskelijalle kyll tässä. Koulun taas olisi syytä miettiä ketä palkkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top