Uutta päällystettä asusteisiin, kulkuneuvoihin ja vaikka tukikohtiin

neme

Kapteeni
http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/tiede/nakymattomyyslaite matkii merielainta armeija ja leluteollisuus kiinnostuvat/a1004906

Innovointi on varmaan jo pelkästään armeijan rakenteen ja heikohkon määrärahakehyksen takia olematonta Suomen armeijassa. Kuitenkin tämäkään asia ei ole ainakaan minulle mikään uutinen. Aika pienellä rahoituksella tällainenkin tekniikka olisi jo luultavasti ollut palveluskäytössä ja markkinoitavana rahaa tuomassa Suomessakin, mikäli asiat olisivat toisin. Sen verran kauan siitä on kun itselleni tämä asia on ollut kiintoisa.

http://www.tekniikkatalous.fi/ict/israelilaiset kasvuyritykset kovassa nosteessa ndash taustalla armeijan vahva tuki/a1006414

Näin asioita tulisi hoitaa ja minulla olisi valmiita toimintamallejakin, mutta ketäpä ne Suomessa kiinnostaa..

Ehkäpä eniten ottaa kuuppaan nähdä vuosien päästä muiden toteuttavan hyviä ajatuksia.
 
Luulen että Puolustusvoimien innovaatiovaihe oli Gallen-Kallelan aikaan.

Höpsis. -50-luvulla innovoitiin havu-sadeviitta-atomipölylaskeumataikajärjestelmä. -70-luvulla oli varusmiehillä jo käytössään täysi jakovahvuus sukkia. -80-luvulla luotiin lumipukuinnovaatio, entinen lakanakangaspuku alkoi jäädä pois.......

Ruotsi ja Israel ovat kyenneet kehittämään kokoonsa nähden kaupallista sotamateriaalia hirmuisesti. Mutta katsokaa, minkä siivun nämä sotilasteolliset kompleksit ovat pyyhkäisseet kansakuntien kakusta aika pitkään? Sijoitukset ovat olleet pitkällä aikavälillä hirmuisia...näinköhän on kauppaa syntynyt samaan tahtiin, epäilen. Suomessa on toimittu siihen nähden aivan hiluilla. Patria ja siinä kompuksessa olevat yhtiöt ovat kyenneet tuottamaan ihan oikeita tuotteita, ulkomaankaupaksi vaan jalostuvat heikonlaisesti, kun pitää niin kirkasotsaisella asenteella yrittää tehdä kauppoja. Alan kaupoissa on aina liikkunut ruskea kirjekuori tai Sveitsin pankin tilit, mutta mitä sitä tyhjää. Kun suomalainen yhtiö tekee samaa kuin ne muut, niin ukko poikineen marssii käräjille. Noh, mepä olemmekin korruptiovapaa yhteiskunta. Hahhah. Joutavuuksia.
 
Baikal asetteli taas sanat huikeasti paremmin kuin itse olisin pystynyt. Jos pitää vähän ruskeilla kirjekuorilla voidella panssarikauppoja Kroatiaan ja onnistuu siinä niin vienninedistämispalkintohan siitä pitäisi antaa. Vaan ei täällä, syytteitä ja verorahojen haaskaamista oikeudenkäyntiin.

Mut mites nuo kameleontti-systeemit kestää sään kurmootusta, sadetta, pakkasta ja aikaa?
 
Suomalaiset tukehtuu omaan moraaliinsa. Joskus 90-luvulla päästin pari tippaa silkasta vitutuksesta, kun joku satakiloinen virkamies-ämmä pottatukallaan vaati erinäisiä kuluja valtiolle, velvollisuuksia ja ennen kaikkea rahan lahjoitusta. Sinnetännemäki toistelee noita mantroja vieläkin, vaikka valtio vetelee lähes 10 miljardia vuodessa velkaa ollakseen pinnalla. Kiva että on varaa pienellä Suomella. Vieläkin joskus joutuu lukemaan että miten Suomi kehtasi sallia asekaman myynnin Indonesiaan.... Jokuhan sinne sen kuitenkin myy, eikä Suomen aseteollisuus juuri mitään kovin tappavaa tuota edes. Rynkkyteollisuuskin tapetaan tuota pikaa, tykeissä ei ole mitään erityistä. Oikeastaan vain AMOS on jotakin erityisen tehokasta luokassaan. Asustelen itse toisella puolen planeettaa ja minun silmääni ei ota pelkästään suomalaisten moraalikäsitykset, vaan ylipäätään länsimaiset. Niiden ero itäisiin on lopulta aika suuri ja sitä ei lännessä kaikessa ylimielisyydessä oteta huomioon edes kovin usein. Esimerkiksi kun täällä jutellaan eri asejörjestelmistä, mua kiinnostaa lähinnä tekniikka, taktiikka, strategia ja järjestelmät, sekä psykologia, ym. tilpehööri kaiken ympärillä. Ylläpitokin on joutunut sanomaan mulle tuossa että voisin pitää turpani kiinni, kun aloin avaamaan ABC -aseiden maaailmaa mahdollisuutena turvata Suomen itsenäisyys. En siis siitä enää puhu, mutta sen minä sanon. Sodassa kakkospalkintoa huonompaa ei ole.
 
Suomalaiset tukehtuu omaan moraaliinsa. Joskus 90-luvulla päästin pari tippaa silkasta vitutuksesta, kun joku satakiloinen virkamies-ämmä pottatukallaan vaati erinäisiä kuluja valtiolle, velvollisuuksia ja ennen kaikkea rahan lahjoitusta. Sinnetännemäki toistelee noita mantroja vieläkin, vaikka valtio vetelee lähes 10 miljardia vuodessa velkaa ollakseen pinnalla. Kiva että on varaa pienellä Suomella. Vieläkin joskus joutuu lukemaan että miten Suomi kehtasi sallia asekaman myynnin Indonesiaan.... Jokuhan sinne sen kuitenkin myy, eikä Suomen aseteollisuus juuri mitään kovin tappavaa tuota edes. Rynkkyteollisuuskin tapetaan tuota pikaa, tykeissä ei ole mitään erityistä. Oikeastaan vain AMOS on jotakin erityisen tehokasta luokassaan. Asustelen itse toisella puolen planeettaa ja minun silmääni ei ota pelkästään suomalaisten moraalikäsitykset, vaan ylipäätään länsimaiset. Niiden ero itäisiin on lopulta aika suuri ja sitä ei lännessä kaikessa ylimielisyydessä oteta huomioon edes kovin usein. Esimerkiksi kun täällä jutellaan eri asejörjestelmistä, mua kiinnostaa lähinnä tekniikka, taktiikka, strategia ja järjestelmät, sekä psykologia, ym. tilpehööri kaiken ympärillä. Ylläpitokin on joutunut sanomaan mulle tuossa että voisin pitää turpani kiinni, kun aloin avaamaan ABC -aseiden maaailmaa mahdollisuutena turvata Suomen itsenäisyys. En siis siitä enää puhu, mutta sen minä sanon. Sodassa kakkospalkintoa huonompaa ei ole.

Mistä ei voi puhua, siitä on vaiettava. Ja sama (korvia särkevin) sävelin:

 
Vasemmisto ja vihreät ovat valmiit taistelemaan viimeiseen työpaikkaan asti ideologiansa puolesta, kunhan se on jonkun muun työpaikka.
 
Suomalaiset tukehtuu omaan moraaliinsa. Joskus 90-luvulla päästin pari tippaa silkasta vitutuksesta, kun joku satakiloinen virkamies-ämmä pottatukallaan vaati erinäisiä kuluja valtiolle, velvollisuuksia ja ennen kaikkea rahan lahjoitusta. Sinnetännemäki toistelee noita mantroja vieläkin, vaikka valtio vetelee lähes 10 miljardia vuodessa velkaa ollakseen pinnalla. Kiva että on varaa pienellä Suomella. Vieläkin joskus joutuu lukemaan että miten Suomi kehtasi sallia asekaman myynnin Indonesiaan.... Jokuhan sinne sen kuitenkin myy, eikä Suomen aseteollisuus juuri mitään kovin tappavaa tuota edes. Rynkkyteollisuuskin tapetaan tuota pikaa, tykeissä ei ole mitään erityistä. Oikeastaan vain AMOS on jotakin erityisen tehokasta luokassaan. Asustelen itse toisella puolen planeettaa ja minun silmääni ei ota pelkästään suomalaisten moraalikäsitykset, vaan ylipäätään länsimaiset. Niiden ero itäisiin on lopulta aika suuri ja sitä ei lännessä kaikessa ylimielisyydessä oteta huomioon edes kovin usein. Esimerkiksi kun täällä jutellaan eri asejörjestelmistä, mua kiinnostaa lähinnä tekniikka, taktiikka, strategia ja järjestelmät, sekä psykologia, ym. tilpehööri kaiken ympärillä. Ylläpitokin on joutunut sanomaan mulle tuossa että voisin pitää turpani kiinni, kun aloin avaamaan ABC -aseiden maaailmaa mahdollisuutena turvata Suomen itsenäisyys. En siis siitä enää puhu, mutta sen minä sanon. Sodassa kakkospalkintoa huonompaa ei ole.

Nimenomaan tällainen on sossusuomiväki!
Pitäisi sallia aseiden vienti, ihan kuin svedutkin tekee!

Viherpiipertäjät sekä sossut ovat yhteiskuntamme syvin tuho.
 
Back
Top