Kiitos!
...hankkiutumalla hänestä eroon, Venäjä tekisi varmasti palveluksen sekä Valko-Venäjälle, että itselleen, mutta toisaiseksi Venäjän on ensin ratkaistava seuraavat asiat:
- Miten varmistaa ote seuraavasta hallinnosta?
- Sitten asia joka on paljon henkilökeskeisempi ja liittyy Putinin diktatuuriin: miten osoittaa omalle kansalle, että se mitä tapahtuu Lukashenkalle, ei ole mahdollista Venäjällä?
1. Yhteinen erityistalousalue + energiayhteistyö + logistiikka + kauppa +...
Eli pehmeän vallan kautta tekemällä läheinen yhteistyö Venäjän kanssa kannattavaksi ja miellyttäväksi perinteisen venäläisen "kuristetaan kumppani kuoliaksi" -kontrollimentaliteetin sijaan.
Venäjän pitää jossain kohtaa ruveta miettimään myös oman taloutensa, tuotantotaloutensa ja yhteiskuntansa rakenteita ellei halua vaipua kehitysmaan tasolle. Valko-Venäjä voisi toimia Venäjälle koekenttänä jos haluavat pistää omaa maataan kuntoon.
2. Sillä, että
- Venäjällä ja sen nykyjohdolla on huonosti peitelty mutta keskeinen rooli tapahtumissa.
- Homma saadaan näyttämään siltä, että Lukapaska mokasi itse koko jutun.
- Korostetaan sitä, miten Luka on aiemmin koittanut haastaa Putinia Venäjän ja Valko-Venäjän yhteisestä johtamisesta. Ja että huonostihan siinä Putinin haastamisessa lopulta kävi.
- Toteutetaan vallan vaihtuminen vanhan vallan mekanismien, rakenteiden ja toimijoiden kautta.
- Saadaan asia näyttämään siltä, että Lukapaskan mielenterveys on horjunut jo pitkään.
- Roolitetaan Putin pelastajan rooliin, Valko-Venäjän kansa pelastettujen rooliin ja Luka kaikenlaisen venäläisyyden petturiksi.
Lähetitkö jo kässärin Kremliin vai luotetaanko, että pojat ovat honanneet.
Olen kyllä eläessäni sähköpostannut jonkin verran kaikenlaista hassua, mutta Kreml ei kuulu niihin tahoihin, joille postaisin jotain.
Veikkaan että Venäjä seuraa ihan jokaista tuhansia jäseniä omaavaa militaari- ja politiikkakeskeistä someväylää. Joten luultavasti joku alimman tason perseensuristin lukee ton Pietarin trollikkatehtaalla ja toteaa ettei tekstissä ole mitään kiinnostavaa.
Mutta jos nyt sattuisivat kopsaamaan tosta jonkun osan ja toteuttamaan asiat tavalla, joka ei tuo sotaa ja tuhoa Euroopan ytimeen, niin en välttämättä lähtisi huutamaan niille naama punaisena, että varastitte mun ajatuksen, senkin ketkuliinit!