MeriTJ
Ylipäällikkö
Minun on pakko hehkuttaa Mechanix Originaleja. Käytän niitä eräillessä ja pyssyhommissa ympäri vuotisesti eli talvella päällä iso rukkanen minkä saa passissa nopeasti pois. Minun käteen niiden paras puoli on ehdottoman hyvä istuvuus. Ainoa huono puoli on heikko kuuman kesto kun vaikka pakkia nuotiolla kohentaa niillä (viimeksi eilen jännäsin sulavatko sankaan vai ei). Kolmas pari menossa ja tuntuu että niissä on materiaalit kehittynyt vs ekat mitkä ostin ehkä 6 vuotta sitten. Kestävyydestä olen sitä mieltä että se on riittävää tasoa, kolmen vuoden välein jos tarvitsee hanska uusia vanhojen kelvatessa vielä varahanskoiksi niin tuohon kolmen kympin kantturaan minusta ihan ok. Ennen käytin villakynsikkäitä vastaavasti mutta niihin en ole takaisin kaivannut kun hanskassa kestää sormenpäätkin suojassa hyttysiltä, pikku nirhaumilta tai palovammoilta. Oli aiemmin kokeilussa myös Lekan ampujanhanskaa ja neopreenihanskaa ohuena, ei ole aseenkäsittely minulla niin hyvää ne kädessä kuin näissä koska lyhytsormiset kädet.