Varsikengät

Noin 3 vuotta kestää kalvolliset työkengät jos käyttöä on n. 200 pv vuodessa. Toisaalta minulla on 10 vuotiaat Haixin kalvokengät, joita olen pitänyt vain harjoituksissa ja ne on vielä aivan käypäiset. Mutta niillä tuskin on edes 200 päivää käyttöä takana.

Jos kenkiä pitää joka päivä maastossa, niin tuskin mikään kenkä kestää kahta, kolmea vuotta kauempaa.
Myös käyttäjän paino vaikuttaa käyttöikään: pohjat väsyvät sitä nopeammin, mitä enemmän ne joutuvat kannattelemaan painoa.
 
Noin 3 vuotta kestää kalvolliset työkengät jos käyttöä on n. 200 pv vuodessa. Toisaalta minulla on 10 vuotiaat Haixin kalvokengät, joita olen pitänyt vain harjoituksissa ja ne on vielä aivan käypäiset. Mutta niillä tuskin on edes 200 päivää käyttöä takana.

Jos kenkiä pitää joka päivä maastossa, niin tuskin mikään kenkä kestää kahta, kolmea vuotta kauempaa.

Vähän työstäkin riippunee.. Itselläni menee noin yhdet kengät vuodessa siihen kuntoon että sisäpuolelta kuluu puhki. Tosin ei maiharit kyseessä mutta samalla lailla nekin menisi.
Siis ~200pv/ vuosi 8h/päivä.
 
Monet retkeilykäyttöön tarkoitetut kengät olleet kalvosta puhki vuodessa. Epäilen vahvasti että kenkään pääsevä hiekka hinkkaa puhki sisäpuolelta.
 
On varmaan nuo mulla, mutta ilman teräskärkeä ja naulaanastumissuojaa. Olen tykännyt "periaatteessa", koska ihan ok maihareiksi, mutta vetoketjullisina eivät pidä vettä ja ovat talvikeleille täällä ppohjanmaalla liian kylmät. Noilla suojaominaisuuksilla varmasti hyvät raksahommiin tai projektikengiksi autotalliin.

Nykyisellään jääneet juurikin autotalliin minulla ja tilalla alennuksesta ostetut jalas combatit reserviläis/eräilyhommiin: https://www.k-rauta.fi/tuote/tyokengat-jalas-9552-combat/461835

Raskaat kengiksi mutta kaikinpuolin maastokelpoisemmat ja paremmat.
 
Onko tämä kenkä parempi kuin Jalakset 3322 tai 3328 drylockit?

 
Onko tämä kenkä parempi kuin Jalakset 3322 tai 3328 drylockit?

Aika paljon turvakengissä on yleistynyt Boa-kiristys nauhojen sijaan.
 
Tuota onko Sievin M05 maiharit koossa 43 paljon pienempi kun Jalaksen kengät samassa koossa ?

Jalkamitta Sievi 43 = 27,6 cm mondoprint ?

jalkamitta Jalas 43 = 28,9 cm


Ja varustelekan mukan Jalas 43 on = 27,3 cm

 
Viimeksi muokattu:
Tuota onko Sievin M05 maiharit koossa 43 paljon pienempi kun Jalaksen kengät samassa koossa ?

Jalkamitta Sievi 43 = 27,6 cm mondoprint ?

jalkamitta Jalas 43 = 28,9 cm
Nuo mitat pitää paikkansa. Mulla on Sievi M05 koossa 43 ja Jalas 3322 kokoa 42. Molemmissa pituus hyvä, mutta Jalas on muuten hieman ahtaampi. Ei mene tupla sukat.
 
Nuo mitat pitää paikkansa. Mulla on Sievi M05 koossa 43 ja Jalas 3322 kokoa 42. Molemmissa pituus hyvä, mutta Jalas on muuten hieman ahtaampi. Ei mene tupla sukat.
Mulla on jalas 3328 koossa 43 niin mun pitää silloin ostaa Sievi M05 maiharit koossa 44 ?
Onko Sievin laatu hyvä? parempi kun Jalaksen ?
 
Mulla on jalas 3328 koossa 43 niin mun pitää silloin ostaa Sievi M05 maiharit koossa 44 ?
Onko Sievin laatu hyvä? parempi kun Jalaksen ?
Kannattaa mitata jalka ja ottaa koko sen mukaan + käyntivara. Mä tykkään enemmän Sievistä. Mutta siinä ei ole kalvoa ja myydään vain II-laatuisena. Nyt testissä Salomonin quest forces gtx ja vaikuttaa hyvältä.
 
Kenkien kokovertailuissa kannattaa ottaa käyttöön vanha kikka ja verrata pohjallisten kokoja keskenään.

Toki jos tilaa netistä niin joutuu luottamaan annettuihin mittoihin.
 
Kannattaa mitata jalka ja ottaa koko sen mukaan + käyntivara. Mä tykkään enemmän Sievistä. Mutta siinä ei ole kalvoa ja myydään vain II-laatuisena. Nyt testissä Salomonin quest forces gtx ja vaikuttaa hyvältä.
Mulla om jotain 280 mm jalka . entäs sulla?
Löysin niitä Sievin monoja Torista....
Kuivo ko Sievin nahka nopesti niinkuin Lundhagsin kengät?
 
Mulla om jotain 280 mm jalka . entäs sulla?
Löysin niitä Sievin monoja Torista....
Kuivo ko Sievin nahka nopesti niinkuin Lundhagsin kengät?
270mm ilman sukkia. Yleensä näissä paremmissa kengissä valmistajan kokotaulukot pitää paikkansa. En tiedä nahan kuivumisesta, kun rasvaan kenkiä usein. Ja ostin Sievit vasta pari kk sitten
 
Löysin Inttimaiharit Jalas 4883 kunto kohtalainen

Onko sen hinta sopiva? 40 euroa

 
Back
Top