Vastarinnan marssi Helsingissä 6.12.

No ei se ole niin justiinsa nuukaa kaikenmaailman termien kanssa.
Kyllähän Suomessa tämä "Ei EU:lle ja Venäjä ensin - porukkakin" piti "Suomi-Maidania" kuukausi kaupalla hoksaamatta että Maidanilla oli tosiasiassa teemana "voi kun pääsisi EU:iin ja jyrkkä EI Venäjälle" :)

Sanos muuta...MV:t ja vastaavat hehkuttivat "Maidania" :D
 
Itsenäisyyspäivänä varmaan vaihan vaippaa tytölle joka syntyi 100-vuotisjuhlavuotena. Isompien lasten kanssa katsomaan itsepäisyyspäivän perinteinen kunnan järkkäämä ilotulitus. Liekö tällä kertaa panostettu (heh) vähän ekstraa? Sankarihaudat tulee koluttua lasten kanssa aika useasti muutenkin kun ovat linnuntietä ehkä 200m kotoa.

Rauhaa ja seesteisyyttä olisi kiva saada ja ehkä sitä saakin mutta vasta kun ihmisentaimilta on taju pois illalla. Ehkäpä sitten voin ilman narratiivipelkoa ottaa hieman Suvorov-konjakkia, ollaanhan tässä silloisen "Vanhan Suomen" alueella joka tapauksessa :D

Jotkut Pohjanlahden takaa tulleet uusnatsit saati anarkistia tai antifasistia palestiinalaishuivi naamalla leikkivät rikkaan perheen opiskelijavesat ovat korkeintaan jossain rinnakkaisulottuvuudessa oleva ilmiö tähän verrattuna.
 
Vasemmistonuoret ja anarkistit aikovat järjestää oman vastamielenosoituksensa, joten eiköhän sitä hulinointia ole tiedossa. Poliisi oletettavasti pyrkii pitämään sakit erossa toisistaan, mutta eivätköhän nuo kosketukseen päädy joka tapauksessa.
Lähinnä tässä jännittää, että itkevätkö antifasistit (+ vasemmisto) tällä kertaa siitä, kun poliisi suojelee natseja (mielenosoitukset pidettiin erillään), vai siitä että miten poliisi antaa natsien terrorisoida naisia ja lapsia (mielenosoituksia ei onnistuttu pitämään erillään). Toki on aina myös kiva nähdä että mitä "stadin ammutuin" tällä kertaa keksii.
 
Itsenäisyyspäivänä varmaan vaihan vaippaa tytölle joka syntyi 100-vuotisjuhlavuotena.

Isyys on maailman maskuliinisin asia.

Se ei ole semmoista pentumaista öyhövöyhömaskuliinisuutta vaan kypsää äijämäistä vastuunkantoa ja rauhanomaista ja lempeää "tie noiden kimppuun käy mun ylitteni eikä mua oo helppo tappaa" -maskuliinisuutta.

Ei pojanloppien vaan miähenköriläiden maskuliinisuutta.

Mun itsenäisyyspäivään kuuluu perinteisesti perhe ja muutama haikea ajatus isävainaan ja hänen sotavammojensa suuntaan. (Kannattaa muuten pyytää ne läheisten kantakortit ja koittaa löytää kyseisten yksiköiden sotapäiväkirjat.)
 
Venäjä pyrkii vanhojen KGB oppien mukaisesti kehittämään sisäistä vastakkain-asettelua ja epäluottamusta mm. poliisia kohtaan(lukuisat parodia-tilit). 6.12 sopii siihen oikein hyvin, nyt vasta pohjustellaan, 10v päästä voi olla jo isommat operaatiot.

 
Sitä voisi seurailla ketkä häntä seurailevat, "twiittereissä"
Twitterissä pahimmilla kotimaisilla trolleilla on varmaan puolet seuraajia "toisesta leiristä", jotka seuraavat ihan eri kuin fanitustarkoituksessa.
 
Tähän ei voi sanoa kuin sen vanhan jutun kahdesta venäläisestä kauppiaasta, Vasilista ja Andreista. Vasili kysyi Andreilta: "Menetkö markkinoille Arkangeliin vai Vladivostokiin?" Andrei vastasi, että menee Vladivostokiin. Vasili pillastui: "Sinä valehtelet! Sinä aiot mennä Vladivostokiin!"
Vasili ja Andrei tekivät kauppaa. Sopivat ison kaupan junalastillisesta sokeria. Löivät kättä päälle ja Vasili lähti omille teilleen hankkimaan sitä junalastillista sokeria ja Andrei lähti omille teilleen hankkimaan fyrkkaa junalastillisen sokerin ostamiseksi o_O
 
Merja Kyllönen Ylelle: Suomi syleilee fasismia
ANTTI KIRKKALA | 18.11.2017 | 12:17- päivitetty 18.11.2017 | 15:12 https://www.verkkouutiset.fi/merja-kyllonen-ylelle-suomi-syleilee-fasismia/


Presidentinvaalikampanjansa aloittanut EU-parlamentaarikko syyttää suomalaisia nurkkakuntaisuudesta.

– Suomesta on viime aikoina tullut maa, jossa osa sylkee ”vääränväristen” päälle kadulla tai marssii kansallissosialistien riveissä, toteaa vasemmistoliiton presidenttiehdokas Merja Kyllönen Ylelle.

Kyllönen syyttää koko Suomen poliittista järjestelmää ”fasismin syleilystä”. Hänen mukaansa perussuomalaisten annettiin määritellä, mistä suomalaisuudessa ja Suomen symboleissa on kyse.

– Voidaanhan sitäkin kokeilla, palautetaan passit, vedetään pipot silmille ja uskotaan, että maailman ongelmat ratkeavat ja pakolaisvirrat tyrehtyvät. Epäilen, että tämä ratkaisu lämmittää juuri saman aikaa kuin pissatessa housuun talvipakkasilla.

Kyllösen mukaan tasa-arvosta tulee pitää kiinni eikä sukuelinten silpomista tai pakkoavioliittoja tule hyväksyä.

– Tottakai meidän pitää neuvotella, opastaa ja sopeuttaa tulijoita suomalaiseen kulttuuriin.

Kyllönen suhtautuu kriittisesti kotimaiseen maahanmuuttokeskusteluun.

– Kukaan ei saa tulla Suomeen, ellei omista suuryritystä tai ole miljonääri, kaikki muut ovat vaan ”tulossa vapaamatkustajiksi”.
23722499_1323026664475815_8416578106312644684_n.jpg
 
Jokainen olkoon mitä mieltä haluaa. Minä olen taipuvainen peesaamaan tässä kohtaa vonkaa. Enkä aio tuhlata aikaani 6.12 seuraamalla katuhillumista tai sitä toistakaan tapahtumaa, jossa erilaiset asia tuntia t arvioivat kenellä on vuoden antavin kaula-aukko ja joko salen vaimon vauvamassu töpöttää vähän otillaan. Ja siitä puhutaan varmasti monessa lööpissä.

Itse taas mietin että saattaisinpa mennäkin ensimmäistä kertaa soihtukävelylle - mielummin siihen osaan kulkuetta missä on vähemmän vastarintamiehiä, tosin - ja sitten kuulemma pitäisi tyttökaverin kanssa seurata jännittävää kättelytapahtumaa loppuilta. Pitää tosin katsoa josko jälkimmäisen osalta pitää jonkinlainen juomapeli ottaa käyttöön, että jaksaa pysyä hereillä :D
 
Tämä on esimerkkiä äärivasemmiston näkemyksestä...
Kyllönen suhtautuu kriittisesti kotimaiseen maahanmuuttokeskusteluun.
– Kukaan ei saa tulla Suomeen, ellei omista suuryritystä tai ole miljonääri, kaikki muut ovat vaan ”tulossa vapaamatkustajiksi”.
Aika moni on tullut vapaamatkustajaksi..

Työmarkkinoiden käytettävissä olevista irakilaisista ja somaleista on vain n. 20 %:ia työllistynyt ja 80 %:ia elää yhteiskunnan kustannuksella. Tähän ei ole tullut muutosta vielä reilun 25 vuotta kestäneen maassaolon aikana. Eikä muutosta ole tapahtumassa edes toisen sukupolven osalta. 2015 saimme lisää 30.000 maahanmuuttajaa. Ei ole minkäänlaista merkkiä siitä että heilläkään olisi yhtään suurempaa halua hakeutua työmarkkinoille.

Mistään rasismista tässä ei kuitenkaan ole kysymys. Samanaikaisen, 1990-luvulla maahan saapuneiden aasialaisten pakolaisten osalta työllistyminen alkaa olla samaa tasoa kuin kantasuomalaisilla. Kysymys lienee vain eroista lähtömaiden kulttuurissa. Aasialaisissa maissa työntekeminen ymmärretään normaalina ja positiivisena tapana oman toimeentulon ylläpidossa.

Siis kaikki eivät ole vapaamatkustajia..mutta tietyissä maissa/kansallisuuksissa työntekeminen käsitetään omaa ja perheen arvoa sekä yhteiskunnallista asemaa halventavana seikkana.

Kyllösen kaltaiset äärivasemmistolaiset sosialistit toimivat rikollisella tavalla demokraattista ja tasa-arvoista yhteiskuntaa vastaan.
 
Samanaikaisen, 1990-luvulla maahan saapuneiden aasialaisten pakolaisten osalta työllistyminen alkaa olla samaa tasoa kuin kantasuomalaisilla. Kysymys lienee vain eroista lähtömaiden kulttuurissa. Aasialaisissa maissa työntekeminen ymmärretään normaalina ja positiivisena tapana oman toimeentulon ylläpidossa.
Moro. Täällä meillä muutama -95 tullut thaimaalainen pakolainen, vai olikos nuo pakolaisia? Ei mitään, sen ahkerimpia en ole nähnyt, kaikki puhuu selvää suomea jopa piakallisella nuotilla. Työtä tekevät enemmän kuin kantasuomalaiset, lisää heitä tänne.
 
Tämä on esimerkkiä äärivasemmiston näkemyksestä...
Minä taas alkanut jo pelätä tätä äärivasemmistoa ihan tosissaan.
Asetelma on ihan järjenvastainen. Kerran kysynyt yhdelta, joka on selvästi juuri tätä äärivasemistoa:
- "mitä ihmeen sanavapauden riistoa on tapahtumassa Suomessa? Mikä ihmeen "vihapuhe" josta potkitaan päähän vain kriitillisesti johonkin asian suhtautuvia ja muut saavat vapaasti haukkua heitä "fasisteiksi", "sioiksi" yms??
Vastasi:
- "Viha on synnyttämässä vihaa! Kaikki sodat syntyneet vihasta!!"
Itse asiassa se oli sellainen vihainen huuto, ja sellainen vihainen mulkoilu - jos katse olisi voinut tappaa, niin olisin kyllä kuollut. Että siinä on koko äärivasemmistoliittolaisen "rauhanomaisuus" ja "läheisrakkaus" - älä kyseenalaista mitään, tai kuolet. Olen minä jo tuntenut joskus tätä nahoissani. Sitä on aika, ja kyllä minulle hyvin nuorena kävi selväksi, että systeemi voi tappaa minua, helposti, siksi pakenin sitä. Ja mihin joutuin...

Vastasin:
"No kylläpä outo määritelmä sotien syntymiselle. Ja minä kun luulin että sodat syntyvät hullujen ideologioiden, ahneuden yms oman edun tavoittelemisen ja uskonnon. Tottakai siinä on viha mukana muun kusipäisyyden lisäksi".

Takaisin sain vielä enemmään huutoa ja vihaa. Nyt näyttää olevaan uusi kikka käytössä, ei raamatulla päähän, vaan minulle jostain syystä huudetaan "Lue Talvisota teosta!!!". Ja mitenkö tämä liittyy sanavapauteen...:confused:

Välillä tekee mieli nipistää itseääni, onko tätä oikeasti tapahtumassa.
 
Viimeksi muokattu:
Moro. Täällä meillä muutama -95 tullut thaimaalainen pakolainen, vai olikos nuo pakolaisia? Ei mitään, sen ahkerimpia en ole nähnyt, kaikki puhuu selvää suomea jopa piakallisella nuotilla. Työtä tekevät enemmän kuin kantasuomalaiset, lisää heitä tänne.
Olisko kuitenkin Burmasta tai Vietnamista?
 
Moro. Sorry, vietnamilaisia nuo ovat, niin samannäköisiä. Silti mielipide, ahkeria ja hyvin ovat oppineet suomenkieltä, ei mitään ongelmia heidän kanssa.
 
yks vaan taustalta17.11.2017 @ 19:30


img_quote.gif
Quote by: FCK NZS

Sitten on tietenkin ne koko kansan vihaaman Saulin Linnanjuhlat, mutta valitettavasti kahden edeltävän vuoden tapaan ei ole tiedossa mitään luokkataisteluhenkistä kansanjuhlaa. Näitä alkaa olla jo ikävä!



Mitäs muut on mieltä tästä nykytilanteesta? Mä itse pidin kovasti siitä menosta mitä oli Kiakkovieraissa sekä Lähiöst linnaan demoissa. Saatiin paskasysteemille laskua aikaseks ja muutenkin anarkistit näyttivät voimakkaalta porukalta jotka panee hanttiin eliitin porsastelijoille. Tampereella oli ihan vitun kova meno kun kytät sai maistaa pommeja oikein kunnolla jne. Ja Lähiöst linnaan demossa jäi hyvin mieleen se ku pyöräteline pistettiin ikkunasta sisään. Siinä oli jo tunne että saadaan homma tosissaan käyntiin ja kapinamieliala herätettyä oikein konkreettisesti kaduille. Mutta sitten tuli nää vitun natsit ja niiden paskamarssit. Ne on tosi kierosti varastaneet tän päivän itelleen ja se vituttaa mua. Koko hyvä noste lässähti ihan kokonaan.

Nyt esim. viimevuonna olin siellä kaisaniemen puistossa ja kaikki vaan oli siellä ja sitten sen jälkeen mentiin kuka minnekin. Ei mitään myllytystä. Laku sentään pääs ojentaa natseja, mutta siinä kaikki. Yhtään ikkunaa ei edes mennyt rikki. Koko meno näytti tosi heikolta.

Sitä edellisenä vuonna oli se kissa ja hiirileikki kyttien kaa ja siitäkin jäi aika köyhä maku loppujen lopuksi kun se sitten vaan loppu ja kaikki meni taas kuka minnekin. En mä ainakaan kokenu saavani mitään sillo aikaseksi.

Oon kelaillu että tuun kyllä mukaan vastustaan natseja nytkin, mutta kyllä pitäis keksiä jotain uudenlaista toimintaa ettei tää aina jää tällaiseksi tyhjäntoimittamiseksi. En mä koe että natsien marssit olis yhtään tästä vastustuksesta häiriintyneet mitenkään.
https://takku.net/forum/viewtopic.php?showtopic=46672
 
Minä taas alkanut jo pelätä tätä äärivasemmistoa ihan tosissaan.
Asetelma on ihan järjenvastainen. Kerran kysynyt yhdelta, joka on selvästi juuri tätä äärivasemistoa:
- "mitä ihmeen sanavapauden riistoa on tapahtumassa Suomessa? Mikä ihmeen "vihapuhe" josta potkitaan päähän vain kriitillisesti johonkin asian suhtautuvia ja muut saavat vapaasti haukkua heitä "fasisteiksi", "sioiksi" yms??
Vastasi:
- "Viha on synnyttämässä vihaa! Kaikki sodat syntyneet vihasta!!"
Itse asiassa se oli sellainen vihainen huuto, ja sellainen tuhoava katse - jos katse olisi voinut tappaa, niin olisin kyllä kuollut. Että siinä on koko äärivasemmistoliittolaisen "rauhanomaisuus" - älä kyseenalaista mitään, tai kuolet. Olen minä jo tuntenut joskus sitä nahoissani. Sitä on aika, ja kyllä minulle hyvin nuorena kävi selväksi, että systeemi voi tappaa minua, helposti, siksi pakenin sitä. Ja mihin joutuin...

Vastasin:
"No kylläpä outo määritys sotien syntymiselle. Ja minä kun luulin että sodat syntyvät hullujen ideologioiden, ahneuden yms oman edun tavoittelemisen ja uskonnon. Tottakai siinä on viha mukana muiden kusipäisyyden lisäksi".

Takaisin sain vielä enemmään huutoa ja vihaa. Nyt näyttää olevaan uusi kikka käytössä, ei raamatulla päähän, vaan minulle jostain syystä huudetaan "Lue Talvisota teosta!!!". Ja mitenkö tämä liittyy sanavapauteen...:confused:

Välillä tekee mieli nipistää itseääni, onko tätä oikeasti tapahtumassa.

Ääsivasemmisto on yksi suuri kusipää.
 
Back
Top