Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen


Kerrankin munakasta touhua jos pitää paikkansa!
Täyttä teatteria tämä. Ilmeisesti ilmiön todistamiseksi piti avata raja. ”Katso kun avaan hanan sieltä alkaa tulemaan vettä.” -tasoinen todistelu.

Venäjän lepyttely oli vissiin alunperin tavoitteena. Rajan avaus ilmoitettiin alunperin 14.1. saakka mikä kielisi, että joulun ja uudenvuoden juhlapyhäliikenne haluttiin sallia. Varmasti olisivat saaneet pitää rajansa auki jos oikeasti olisivat halunneet. Olisi riittänyt, että lopettavat perseilyn. Tämä on nyt heidän oma valintansa kun homma meni näin ja fillaristit ilmestyivät heti rajalle.
 
Eiköhän nuo ylityspaikat avattu oikeuskanslerin määräyksellä. Sisäministeri Rantanen sanoi aika suoraan, että hänen henk. koht. mielipiteensä oli eri kuin nyt tehty päätös.
Ei oikeuskansleri tuollaista voi määrätä.

Oikeuskanslerin virastoa on kuultava, mutta hallitus tekee itsenäisen päätöksen.

Sisäministeri Rantanen ja pääministeri Orpo, tulkaa ikkunaan!!!
 
Meinaakohan ne taas laittaa rajan kiinni 2 viikoksi? Ja sitten taas avataan?

Venäjä haluaa nyt, että ulkoministeri lentäisi Moskovaan ja tekisi kahdenvälisen rajasopimuksen Venäjän kanssa. Ihan sama homma kuin 2015-2016. Siitä oli nyt taas Venäjän lehdistössä juttua, että rajan avaaminen muka signaloi Suomen halua aloittaa poliittinen dialogi Venäjän kanssa tilanteen ratkaisemiseksi.

Meillä on nyt kaksi vaihtoehtoa: 1) joko itäraja laitetaan kiinni pysyvästi tai 2) tehdään se sopimus ryssän kanssa. Itse en näe muuta ulospääsytietä tästä.
 
Meinaakohan ne taas laittaa rajan kiinni 2 viikoksi? Ja sitten taas avataan?

Venäjä haluaa nyt, että ulkoministeri lentäisi Moskovaan ja tekisi kahdenvälisen rajasopimuksen Venäjän kanssa. Ihan sama homma kuin 2015-2016. Siitä oli nyt taas Venäjän lehdistössä juttua, että rajan avaaminen muka signaloi Suomen halua aloittaa poliittinen dialogi Venäjän kanssa tilanteen ratkaisemiseksi.

Meillä on nyt kaksi vaihtoehtoa: 1) joko itäraja laitetaan kiinni pysyvästi tai 2) tehdään se sopimus ryssän kanssa. Itse en näe muuta ulospääsytietä tästä.
Mä tekisin sen sopimuksen, nyt kun meillä ei ole vielä aitaa eikä edes lainsäädäntö ole kunnossa.
 
Rajan voi avata mieluiten vasta kun siellä voi tehdä pikakäännytyksen tp-hakijoille. ( Ilman että pääsevät Suomeen ).

Mutta vähintäänkin niin pitkä sulku että kukaan ei jää venäjän puolelle odottelemaan rajan aukeamista.

Edit: Jos ryssä olisi ovela niin eivät avustaisi lainkaan vaan antaisivat tp-hakijoiden tulla rajalle omin avuin. Silloin Suomessa ei olisi yksimielisyyttä rajan sulkemisesta
 
Viimeksi muokattu:
Mä tekisin sen sopimuksen, nyt kun meillä ei ole vielä aitaa eikä edes lainsäädäntö ole kunnossa.
Alan kallistua samaan. Presidentti Niinistö voisi sen käydä vielä tekemässä, ettei jää uuden presidentin kontolle. Ja sen jälkeen aidat ja lainsäädäntö kuntoon
 
Meillä on nyt kaksi vaihtoehtoa: 1) joko itäraja laitetaan kiinni pysyvästi tai 2) tehdään se sopimus ryssän kanssa. Itse en näe muuta ulospääsytietä tästä.
Eikös meillä ole jo sopimus ryssän kanssa? Ai niin, ryssä ei noudata sitä...
 
Meillä on nyt kaksi vaihtoehtoa: 1) joko itäraja laitetaan kiinni pysyvästi tai 2) tehdään se sopimus ryssän kanssa. Itse en näe muuta ulospääsytietä tästä.

Venäjä voi pelata tätä peliä vaikka vuosia.

Sopimuksia ei Venäjän kanssa voi nykytilanteessa tehdä ja toivottavasti sellaista ei edes yritetä kun se johtaisi vain ojasta allikkoon. Tilanne on nyt aivan erilainen kun viimeksi ja jokseenkin varmaa on että Venäjä ei tyytyisi tällä kertaa vain lievään nöyryyttämiseen. Itärajan pysyvä sulkeminen on nykytilanteessa ainoa järkevä toimenpide mutta en ihan helposti usko että niin tulee ihan heti jos ikinä tapahtumaan.

Kyllä se taitaa olla niin että tästä tulee sellainen vuosia pyörivä sirkus joka on välillä auki ja välillä kiinni. Todennäköistä on että juuri siihen Venäjä pyrkii ja on alusta saakka pyrkinyt :coffee:
 
Kohta kuullaan onko laillisuusvalvoja heittänyt kiviä rattaisiin..ainut vaihtoehtohan on täyssulku.
 
Back
Top