Aika on siinä mielessä ajanut VIRVEn ohi, ettei sitä määriteltäessä (siis TETRA-standardia värkätessä) kenenkään mieleen tullut, että pitäisi joskus siirtää gigakaupalla dataa. Verkkoa on pakko päivittää, mutta VIRVE 2.0 on valheellinen nimike, ei se ole enää viranomaisten erillinen verkko. Euro lienee tässä se vaikuttavin konsultti - yllätys, yllätys! Aikataulusta olen skeptinen, kuten muutkin tuolla edellä. Tosin tiedän viranomaistohon, joka on jo päättänyt, ettei tee mitään uutta, ennen kuin VIRVE 2.0 on käytössä - voivat joutua muuttamaan päätöstään.
Eri viranomaitahojen yhteinen kenttäjohtojärjestelmä KEJO piti tulla käyttöön 2016 - ei vielä ole käytössä. Jotenkin tuntuu, ettei ihan nurkan takana vieläkään, mutta kun olen ollut jo useamman vuoden pois operaatioista, voi olla, että olen jäänyt jostain tiedon kultajyvistä paitsi. En yhtään yllättyisi, vaikka VIRVE 2:n kanssa käsivi samalla tavalla...
Erillisverkot varmistaa Virve 2.0 -hankkeen etenemistä – uusien sovelluspalvelujen hankintaa siirretään - Erillisverkot
Erillisverkot varmistaa Virve 2.0 -kehityshankkeen etenemistä ja siirtää meneillään olevan sovelluspalvelujen hankinnan vuoteen 2024.
www.erillisverkot.fi
"Virve-viranomaisverkon kehittäminen laajakaistaiseksi Virve 2.0 -palveluksi on edennyt keskeisten tietojärjestelmien (Core) ja radioverkkopalvelun (RAN) osalta suunnitellusti. Kehittämishankkeen toisen vaiheen sovelluspalvelujen hankinta on päätetty keskeyttää. Hankinta on aikataulutettu aloitettavaksi uudelleen siirtymäkauden loppuvaiheessa vuonna 2024."
Simpauttaja