Asiattomuus ketjuissa

Kun nyt epäilemättä pohdinnan ja harkinnan kautta päädyit esittämään ehdotuksen ; "Jos karu kielenkäyttö ja vahvat mielipiteet närästää niin kannattaa lopettaa tällä foorumilla käynti"...

Huomaatko, että tuo myös tukee ajatusta siihen, että sinun kannattaisi suunnata energiaasi muualle. Tämä ei ole minun henkilökohtainen toiveeni.

En ole havainnut, kohtuullisen tiiviisti foorumia lukevana, ehdotuksia saati vaatimuksia siitä että tämä alusta pitäisi pyhittää äidinkielenopettajille?
Sun kannattaa avata tänne uusi ketju jonne saa kirjoittaa pelkästään foorumin sivistyneistö. Minun kaltaiseni juntti pysyköön sieltä pois.
 
Joo, foorumi on kyllä vähän ruvennut karkaamaan käsistä - etenkin sen jälkeen kun Setämies jätti foorumin ja moderaattorin tehtävät (viimeisessä viestissään toivoi että pidettäisiin asiallisena). Olisi hyvä foorumi pitää yleisesti asiallisena paikkana, eikä minään alatasoisena ylilauta-haistakaa-paska-sekamelskana. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Joo, foorumi on kyllä vähän ruvennut karkaamaan käsistä - etenkin sen jälkeen kun Setämies jätti foorumin ja moderaattorin tehtävät (viimeisessä viestissään toivoi että pidettäisiin asiallisena). Olisi hyvä foorumi pitää yleisesti asiallisena paikkana, eikä minään alatasoisena ylilauta-haistakaa-paska-sekamelskana. :unsure:
Eivät nämä omatkaan tekstit tässä langassa välttämättä erityisiä hurraa-huutoja esiin tuo. Nimenomaan tuota "Ylilauta" --> kuka-keksii-tänään-nokkelimman-vittuilun-tai-nokkeluuden -tasoa on jo olemassa riittämiin. Tosin ei täällä niinkään. Yritetään jokainen osaltamme tasoa pitää tai jopa nostaa.
 
Kyllähän täällä välillä sen tasoista mölinää näkee, mikä ei mielestäni tälle palstalle kuulu. Eräs onnekas sai tällä viikolla kunnian päästä ensimmäisenä ignorelistalleni. Kyse ei ollut hänen mielipiteistään vaan öyhöttävästä lapsellisesta ulosannista, joka aiheutti lähinnä myötähäpeää. Ignooramisessa on se riski että jää hyviä pointteja huomioimatta. Tässä tapauksessa en kuitenkaan usko niin käyvän.

Olen melko suvaitsevainen mauttomuuksille ja mielestäni Pekan homoudestakin voi vitsailla, kunhan se ei ole ainoa sisältö mitä kykenee foorumille tuottamaan. Pekan homous ei tee Pekasta huonoa ulkoministeriä vaan Pekka tekee sen ihan itse muilla tempuillaan.
 
Kyllähän täällä välillä sen tasoista mölinää näkee, mikä ei mielestäni tälle palstalle kuulu. Eräs onnekas sai tällä viikolla kunnian päästä ensimmäisenä ignorelistalleni. Kyse ei ollut hänen mielipiteistään vaan öyhöttävästä lapsellisesta ulosannista, joka aiheutti lähinnä myötähäpeää. Ignooramisessa on se riski että jää hyviä pointteja huomioimatta. Tässä tapauksessa en kuitenkaan usko niin käyvän.

Olen melko suvaitsevainen mauttomuuksille ja mielestäni Pekan homoudestakin voi vitsailla, kunhan se ei ole ainoa sisältö mitä kykenee foorumille tuottamaan. Pekan homous ei tee Pekasta huonoa ulkoministeriä vaan Pekka tekee sen ihan itse muilla tempuillaan.
Tuo viimeinen lause summaa hyvin omat ajatukseni Haaviston urakulusta.
 
Onhan täällä aika monta, jotka kokeilee piilottaa kaappihomoutensa fantasioimalla Pekasta ja kameleista.

Olen sitä mieltä, että 2021 luvulla jokainen saa olla mitä on. Kuhan toinen osapuoli on laillisessa iässä ja vapaaehtosesti/säälistä/rahasta mukana.

Toki jokainen saa munata itsensä miten tahtoo. Mutta kyllähän täällä on sellaisia huutelijoita, että heille maanpuolustus ei ole koko kansan juttu.

Mun oma otokseni on vehheillä ja kertauksissa hyvin erilainen jutuista ja poliittisista suuntauksista.

Siinä missä täällä vouhotetaan muista puolueista ja kehutaan persuja. Niin noilla reissuilla nauretaan sitten persuille.

Joskus vähän ehkä jopa tarpeettomankin kovaa ja ilkeästi.
 
Viimeksi muokattu:
Noin yleisesti ottaen sellainen keskustelun ja kanssakeskustelijoiden kunnioittaminen olisi tärkeää. Eikä sen luulisi olevan ylivoimaista, kun oletus kuitenkin on että valtaosa keskustelijoita on aikuisia, ja nuorimmatkin murrosiän ohittaneita. Keskustelu voi olla kärkevääkin ja käsitellä rajujakin aiheita ja olla silti asiallista. Johan tämän foorumin aihepiirikin sisältää aika keskeisessä roolissa ajatuksen toisen ihmisen tappamisesta.

Asiallisuus ja muiden kunnioittaminen ei suinkaan tarkoita keskustelun rajoittamista esim vain nk sivistyneistöön vaan vaikka joku ei olisi harjaantunut kirjallisessa ilmaisussa, voi silti kunnioittaa toisia. Olkiukkojen käyttäminen sivumennen sanoen on (tai voi olla) merkki tällaisesta kunnioituksen puuttumisesta. Jos omat argumentit eivät riitä jossain asiassa ilman toisten puheiden vääristelyä, niin se vain pitää hyväksyä. On myös ihan OK keskustella fiilispohjalta. Jos kaikilta vaadittaisiin perustavanlaatuista asiantuntemusta keskustelun aiheista, voisi olla hiljaista.

Vanha ohje: asiat riitelevät, eivät ihmiset, toimii tässä hyvänä ohjenuorana.

Asiallisella keskustelulla en muuten tarkoita huumorintajuttomuutta vaan sellaista tietynlaista salonkikelpoisuutta, vaikka täällä suurin osa pyrkiikin keskustelemaan anonyymina.
 
Onhan täällä aika monta, jotka kokeilee piilottaa kaappihomoutensa fantasioimalla Pekasta ja kameleista.

Olen sitä mieltä, että 2021 luvulla jokainen saa olla mitä on. Kuhan toinen osapuoli on laillisessa iässä ja vapaaehtosesti/säälistä/rahasta mukana.

Toki jokainen saa munata itsensä miten tahtoo. Mutta kyllähän täällä on sellaisia huutelijoita, että heille maanpuolustus ei ole koko kansan juttu.

Mun oma otokseni on vehheillä ja kertauksissa hyvin erilainen jutuista ja poliittisista suuntauksista.

Siinä missä täällä vouhotetaan muista puolueista ja kehutaan persuja. Niin noilla reissuilla nauretaan sitten persuille.

Joskus vähän ehkä jopa tarpeettomankin kovaa ja ilkeästi.
Onko todella näin, että suomessa 2021 kokoontuu valtiovallan ja puolustusvoimien suojeluksessa olevia aseistettuja, persu-vastaisia ryhmiä?
 
Onhan täällä aika monta, jotka kokeilee piilottaa kaappihomoutensa fantasioimalla Pekasta ja kameleista.

Olen sitä mieltä, että 2021 luvulla jokainen saa olla mitä on. Kuhan toinen osapuoli on laillisessa iässä ja vapaaehtosesti/säälistä/rahasta mukana.

Toki jokainen saa munata itsensä miten tahtoo. Mutta kyllähän täällä on sellaisia huutelijoita, että heille maanpuolustus ei ole koko kansan juttu.

Mun oma otokseni on vehheillä ja kertauksissa hyvin erilainen jutuista ja poliittisista suuntauksista.

Siinä missä täällä vouhotetaan muista puolueista ja kehutaan persuja. Niin noilla reissuilla nauretaan sitten persuille.

Joskus vähän ehkä jopa tarpeettomankin kovaa ja ilkeästi.
Mitäs nauramista Persuissa on?
Miten määrittelet muuten persun? Jäsenkortilla?
 
Varsinkin pääkaupunkiseudun vehheissä on juurikin niitä rajat auki ultraliberaalimaailmanhalaajia jotka ovat kaikista kovaäänisimpiä oman agendansa tuputtajia. Muut sitten "naureskelevat" mukana ja ovat hiljaa omista mielipiteistään etteivät saa paheksuntaa juuri näiltä elämääkin viisaammilta tuomareilta. Se on jännä suomalaisten ominaispiirre olla porukassa hiljaa mielipiteestänsä. Mitäköhän muut musta ajattelee.....se on se tärkein asia.
 
Mitäpä sitä lisäisi. Asiaa läheltä liippaavaa aihetta aloittelin aikanaan itsekin.

Tosiasia on kuitenkin, ettei tilanne ole muuttumassa. Tunteilla on vahva sija Maampuollustus.net-foorumilla ja tässä aihepiirissä ylipäätänsä. Toimituksellinen linja ei sitä helpota, mutta toisaalta siihen on vaikea puuttua keskustelun perustuessa enemmän mielipiteisiin ja analyysiin kuin kovaan faktaan.

"It is what it is." "Get used to it."
Tässäpä tämä. Forumilla on "Yleinen keskustelu", ja sitten erilaiset maanpuolustusaiheiset vitjat, jos edes tätä jakoa noin suunnilleen muistaisi kunnioittaa.

Itse olen koittanut pelata näillä "säännöillä", eli Yleisessä keskustelussa jos tulee kommariliemaa päälle niin samalla mitalla vaan takaisin, siellä se on näin. Sitten jos taas joidenkin mielestä mamut ovat olennainen osa keskustelussa vaikkapa rynnäkkökiväärin kaliiberista, niin sitähän se ei ole.

Tietäjäkato on totta, syitä en osaa sanoa. Yhdet lähtevät koska elämä, toiset kyllästyvät, kolmannet heitetään ulos. Harmillista.

Maanpuolustusaiheisissa vitjoissa tämä forumi on usein ihan huippua, reservin makkaranpaistajat kuten minä saavat hyviä vastauksia kantapeikoilta ja muilta tietäjiltä.
 
Onko todella näin, että suomessa 2021 kokoontuu valtiovallan ja puolustusvoimien suojeluksessa olevia aseistettuja, persu-vastaisia ryhmiä?

Puhuisin ryhmistä, jotka nauttivat persujen viihdearvosta täysin siemauksin.

Eikä kyseessä ole ns. kommunistit tai punaviherkuplalaiset.

Yksi syy huumoriarvolle on ns. asiaton kirjoittelu, some huutamiset, muuta pois Suomesta jne kommentit...

Mutta siis pointtini on että maanpuolustus henkisellä sivustolla pitäisi olla kaikki tervetulleita.
 
6730a3afaab6450b9c58852f4e204d4a.jpg
 
Persujen viihdearvo katosi Hakkaraisen mukana Brysseliin :ROFLMAO:

Nyt siellä on toisella laidalla vakavasti otettavat poliitikot ja toisella laidalla putinistit.
 
Mitä asiattomuuksin ja homoihin tulee niin niitä on ollut puolustusvoimissa aina ja osa on tullut jo kaapistakin ulos joten sikäli on tietenkin epäasiallista viljellä homovitsejä maanpuolustushenkisellä sivustolla mutta tarvitseeko sitä nyt niin herkkähipiäinen olla homojenkaan.

Minullakin palaa sulakkeet päässä aina välillä kun luen Merten sheriffin kirjoituksia mutta siitä selviää kun laskee takaperin kymmeneen :ROFLMAO: Ihan aina sekään ei onnistu ja silloin on suuri vaara että syyllistyy juurikin niihin asiattomuuksiin vaikka minä kunnioitan kyllä sheriffiä suuresti. Pakkohan se on kunnioittaa miestä joka on omassa uskossaan täysin horjumaton ja suorastaan pitelemätön. Trump on kuninkaiden kuningas ja muut on kommareita!
 
Viimeksi muokattu:
Vähän vaikuttaa "paremman väen" keskusteluketjulta tämä. Paheksutaan nenä valkoisena miten joku kehtaa lisätä kirosanoja puheeseensa ja puhuu asiattomia, koska eivät ole kuulleet normaalissa puhekielessä koskaan tällaista? Ehkä sinne kansan pariin laskeutuminen ja tavallisten ihmisten kanssa keskustelu voi avata silmiä enemmän.

Henkilökohtaisuuksiin meneminen on tietenkin väärin, mutta jos ei voi sanoa poliitikoista tai muista julkimoista rehellistä mielipidettä, niin pieleen menee.

Ja varmasti ulosantiin vaikuttaa kaikilla esim. Perjantaipullo tai harvinaisen vittumainen päivä, jolloin saattaa vähän kärkkäämmin ottaa osaa keskusteluun, tai laukoa huumoria joka ei ihan kaikille osu kohdalleen.

Aikuisten välisissä keskusteluissa näistä voidaan huomauttaa ja siirtyä eteenpäin.

Minua on alkanut korpeamaan tämä nykymaailman muutos siihen että on olemassa sanavapaus ja sitten uusi keksitty termi sananvastuu. Se sananvastuu ei tarkoita sitä mitä voisi olettaa, vaan se tarkoittaa sitä että jos joku sanoo rumasti, sen sijaan että sanottaisiin takaisin (niinkuin ennen), huomautettaisiin asiasta(mikä olisi aikuismaista) tai sivuutettaisiin asia kokonaan, aletaan hakemaan kostoa ja kovaa rangaistusta sanojaa kohtaa, jotta saadaan hänet nöyryytettyä ja hiljennettyä pois.

Woke kulttuuri tekee tuloaan tännekkin... se on foorumin käyttäjistä itsestään kiinni, annetaanko sille jalansijaa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top