Asiattomuus ketjuissa

Nyt pitää antaa teille kirjoitusohjeita!

Kaikki parhaimmat vitsit menevät siellä hyvän ja huonon maun rajalla!
Jos olette yhtään epävarmoja niin vetäkää varmuuden vuoksi sinne huonon mauan puolelle!
 
Minä nyt vaan olen vähän karu kaveri. Vittukin pääsee useasti ilmoille. Yritän katua aktiivisesti. Pekkaa en ole taipumustensa vuoksi haukkunut, muuten kyllä senkin edestä.
 
Pekan Rectumille on olemassa jo kaksi osiota. Vitsit ja Hauskat kuvat. Juuri laitoin taas yhden. Ne ovat muuten pyhiä osioita. Kun kuva tai vitsi näihin puihin lähtee omalta koneelta vapaudun sillä hetkellä vastuusta. Koska jokainen käsittelee sen omassa päässänsä oman elämän kokemuksen ja traumojensa mukaan.
Mutta juu. Ei ne muualle oikein sovi.
 
Muslimimaissa ei paljoa vitsailla, ainakaan julkisesti. On se niin herkkähipiäinen uskonlahko
 
Aamen.

Ei minulla ole tulokkaana hirveästi pelimerkkejä huudella, mutta silti:

-Pekkajutut kuulostavat enemmän joltain ylä-aste ikäisten poikien keskinäiseltä vitsailulta, eivätkä ainakaan tuo keskusteluun mitään lisää.
-Kaikkien ihmisten, puolueiden, medioiden, järjestöjen, aatteiden ja joskus toisten keskustelijoidenkin jatkuva nimittely kommareiksi taas on pelkästään laiskinta mahdollista "argumentointia." Jos kaikki muut ovat kommareita, niin ehkä se vika voi olla myös katsojan silmässä, ei vain niissä muissa.
-Monimutkaisten poliittisten ja sotilaallisten kysymysten typistäminen johonkin halpaan johonkin väestöryhmään kohdistuvaan heittoon on foorumin tapa, joka ei sekään oikein lisää mitään keskusteluun. Esim. Afganistan -ketjussa näkemykset tyllillä: "Miksi ANA kukistui?" "Koska afgaanit ovat serkkujaan nussivia sisäsiittoisia jälkeenjääneitä rättipäitä, ei sellaiset mitään osaa. Tässä hassun hauska twittervideo." (Alkeellisen loogisen päättelyn harjoitustehtävä: Miksi tämä hypoteesi ANA:n heikosta menestyksestä on hölmö?)

Monta muutakin kommenttia olisi, mutta en nyt koettele onneani liikaa. Minulle asia nyt ei ole sinänsä mitenkään tärkeä, typerät jutut vaan hyppii yli ja jättää lukematta. Ongelmana on vain se laajempi teema eli maanpuolustus ja sen imago. Ovatko muut foorumilaiset lainkaan seuranneet, miten tästä foorumista puhutaan muualla? Nimittäin liian monesti, kun foorumi mainitaan muualla, niin ei sitä mainita mitenkään mairittelevasti. Tätä paikkaa pidetään liian usein jonain änkyrärasistien, varttihullujen ja pikku-Breivikien höyrähtäneenä temmellyskenttänä.

Ei tämä oikeasti sellainen ole, mutta ymmärrän kyllä, miten pintapuolinen, satunnainen lukija voi saada sellaisen käsityksen. Ei anna kovin hyvää kuvaa maanpuolustuksellisista aiheista kiinnostuneista ihmisistä...
Näinpä. Valitettavasti kun asiasta mainitaan, niin tässäkin ketjussa on tullut joiltakin käyttäjiltä tyyliin, "*parempaa väkeä*, *älkää antautuko cancelille*, *muslimimaa*" tjsp - pyritään vaan lakaisemaan homma sivuun värikkäillä termeillä - ikään kuin ei ollenkaan voisi miettiä sitä, että onkohan voinut vähän mopo karata kädestä.

Meikäläinen on ihan perusmaantallaaja työmuurahainen eikä mitään "parempaa väkeä" ja tässä ei mitään foorumia olla "canceloimassa" tällä.
 
Viimeksi muokattu:
Näinpä. Valitettavasti kun asiasta mainitaan, niin tässäkin ketjussa on tullut joiltakin käyttäjiltä tyyliin, "*parempaa väkeä*, *älkää antautuko cancelille*, *muslimimaa*" tjsp - pyritään vaan lakaisemaan homma sivuun värikkäillä termeillä - ikään kuin ei ollenkaan voisi miettiä sitä, että onkohan voinut vähän mopo karata kädestä.
Hauskaa sinänsä että suuri osa tuoreista viesteistäsi keskittyy nimenomaan hyökkäämään toisia käyttäjiä kohtaan, Trump-ulinaa toki unohtamatta. Ehkä voisit argumentoida niitä vastaan tai painaa raporttinappulaa?
 
Jaa, ei tässä kyllä muita käyttäjiä vastaan meikäläinen ole hyökännyt "suurimmalla osalla tuoreista viesteistäni". :unsure: Lalli Kirvesniemen olen pariin otteeseen maininnut Afganistan langassa, enkä tuossa ainoana käyttäjänä kaverin suhteen (sitä "Trumpi-ulinaa" voit häneltä hakea, kun toistuvasti sitä pakottaa ja siitä olen kyllä ihan tuota raporttinappulaa painanut).
 
Viimeksi muokattu:
Foorumilla alkaa tosiaan jo hieman näkymään kahtiajakoa yleiseen osioon ja muihin osioihin kirjoittajien välillä. Välillä täällä yleiselläkin puolella on ihan mielenkiintoisia aiheita, mutta niiden sisältämät viestit ovat valitettavan usein turhaa umpimielistä paskanjauhantaa ja runkkurinkiä. Näinhän tämä on toisaalta ollut jo ihan foorumin alkuajoista lähtien ja sitä ennen vanhassa susi1:ssä, nimimerkit on vain vaihtuneet. Tuskinpa tämä mihinkään on muuttumassakaan.
 
Kehäpäätelmänä voidaan todeta tapahtuneen verbaalista masturbaatiota, ehkä me joksikin aikaa opitaan olemaan
 
Näinpä. Valitettavasti kun asiasta mainitaan, niin tässäkin ketjussa on tullut joiltakin käyttäjiltä tyyliin, "*parempaa väkeä*, *älkää antautuko cancelille*, *muslimimaa*" tjsp - pyritään vaan lakaisemaan homma sivuun värikkäillä termeillä - ikään kuin ei ollenkaan voisi miettiä sitä, että onkohan voinut vähän mopo karata kädestä.

Meikäläinen on ihan perusmaantallaaja työmuurahainen eikä mitään "parempaa väkeä" ja tässä ei mitään foorumia olla "canceloimassa" tällä.
Öö, onko esim. "muslimimaa" kielletty sana?
 
Öö, onko esim. "muslimimaa" kielletty sana?

En minä mitään sanonut, että muslimimaa on "kielletty sana". Tuossa tarkoitin sitä, että kun tässä langassa käsitellään olisiko foorumilla voinut mopo karata kädestä välillä, niin tähän jotkut käyttäjät lyövät sitten tyylin; "*parempaa väkeä*, *älkää antautuko cancelille*, *muslimimaa* - että asiasta keskustelevat olisivat *parempaa väkeä*, tai että nämä ovat foorumia ajamassa jollakin muslimimaa tyylillä, cancelilla yms. - kahtiajakoa.

Ei tässä meikäläinen mikään Jeesus ole joka on kieltämässä kirosanat tai hokemassa että kansakieltä ei saa käyttää (rahvasta olen itse) - eikä varmaan kukaan muukaan täällä moista aja - kyse on vaan siitä, että pyrittäisiin pitämään foorumia yleistasolla asiallisena paikkana ja välillä se on näyttänyt menevän vähän överimmäksi kuin pieni kiroilu ja kansakieli. :salut:
 
Viimeksi muokattu:
Noin yleisesti ottaen sellainen keskustelun ja kanssakeskustelijoiden kunnioittaminen olisi tärkeää. Eikä sen luulisi olevan ylivoimaista, kun oletus kuitenkin on että valtaosa keskustelijoita on aikuisia, ja nuorimmatkin murrosiän ohittaneita. Keskustelu voi olla kärkevääkin ja käsitellä rajujakin aiheita ja olla silti asiallista. Johan tämän foorumin aihepiirikin sisältää aika keskeisessä roolissa ajatuksen toisen ihmisen tappamisesta.

Asiallisuus ja muiden kunnioittaminen ei suinkaan tarkoita keskustelun rajoittamista esim vain nk sivistyneistöön vaan vaikka joku ei olisi harjaantunut kirjallisessa ilmaisussa, voi silti kunnioittaa toisia. Olkiukkojen käyttäminen sivumennen sanoen on (tai voi olla) merkki tällaisesta kunnioituksen puuttumisesta. Jos omat argumentit eivät riitä jossain asiassa ilman toisten puheiden vääristelyä, niin se vain pitää hyväksyä. On myös ihan OK keskustella fiilispohjalta. Jos kaikilta vaadittaisiin perustavanlaatuista asiantuntemusta keskustelun aiheista, voisi olla hiljaista.

Vanha ohje: asiat riitelevät, eivät ihmiset, toimii tässä hyvänä ohjenuorana.

Asiallisella keskustelulla en muuten tarkoita huumorintajuttomuutta vaan sellaista tietynlaista salonkikelpoisuutta, vaikka täällä suurin osa pyrkiikin keskustelemaan anonyymina.
Tuossa ensimmäisessä lauseessa, kaikki olennaisesti merkityksellinen on sanottu.

Kunnioitetaan muita keskustelijoita, kunnioitetaan itse keskustelua. Vaikka mielipiteet olisivat hyvinkin eriäviä.

Sekä, koska olemme vain ihmisiä, emmekä esim. Neuvostoliiton tai sen seuraajien doktrinaation läpikäyneitä omaksujia, osaamme ehkä olla armollisia paitsi itsellemme, myös kaverille. Silloin kun yli keittää ja tulee tuhmasti sanottua. Kaikki mokaa. Aina ja joskus. Tai toivottavasti vain joskus.
 
Minä nyt vaan olen vähän karu kaveri. Vittukin pääsee useasti ilmoille. Yritän katua aktiivisesti. Pekkaa en ole taipumustensa vuoksi haukkunut, muuten kyllä senkin edestä.
Tämä on sitä alkuperäistä, miehistä karuutta. Eikä mitään some-tietoisuuden herättämää epä-älyllistä, tyttö-huomion-itseensä-kohdistuvaa-mentaali-hipelöintiä!

Kohtuus kaikessa, kohtuuttomuudessakin.

Noin voisin sanoa, mikäli tuohon ei todnäk jonkinlaista vihapuhetta sisältyisi. Eli jätetään sanomatta.
 
Back
Top