Itämeren turvallisuustilanne

Miten nämä eroavat toisistaan? Onko ero samaa luokkaa kuin verkolla ja virvelillä?
Enemmänkin että onko särki vai haukiverkko. Nuo kaikki USA:n isoon matkustajakoneeseen pakatut signaalitiedustelukoneet on käytännössä lentäviä läntisen huipputekniikan RF laboratoreja joita operoi oman alansa huippututkijat. Combat Sent on keskittynyt puhtaasti tutkiin eli radiosignaaleihin joiden heijastuksia luetaan. Tämä RF osaalue on oma maailmansa missä se yksi erikoisuus on suuret lähetintehot.

Se mitä tuolla lennolla haetaan on uhkakuvakirjaston päivitys eli mitataan mitä ne ryssän tutkat lähettää ja siitä pystyy päättelemään miten se heijastusvaste mitataan. Saattaa siellä olla ihan aktiivistakin jäynää menossa ja sitten katsotaan miten ryssäntutkat reagoi.

Noin meidän kannalta ihan kivaa että täällä lentelee tuollaista todella raskasta rautaa. Kyllä se ryssäkin ymmärtää että siellä aktiivisesti haetaan avaimia ruskiimir valtakunnan ilmatilan hallintaan. Tulokset sitten realisoituu hyvin nopeasti Ukrainassa paremmin osuvina Harmeina ja yhä helpommin elsoon hukkuvina tutkina.
 
Venäjä: Myöpä semmosia ohjusfrettejä siotellaan Laatokalle, ku Suomi kehtas mennä NATO:n ja meittiä ny uhkaa. Sitte soikkuli on tomeran näkösenä siinä ja putleri taputtaa pieniä karvasia käsiään... Todellisuus: ryssät huomas, että itämeren laivastolla ei tee enää mitään, ku nehän on täysin pussissa siellä. Viedään kaikki lotjat veke, jotka vaan Nevassa mahtuu kulkemaan, muut todnäk. ruostuu ja uppoo Kronstadissa....
 
Jumankauta, nehän kertookin kaiken!

Eli Kiinalainen paatti ja löytynyt sen ankkuri. Lisäksi Kapteeni ei ole suostunut keskustelemaan. Aika selkeä juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Venäjä: Myöpä semmosia ohjusfrettejä siotellaan Laatokalle, ku Suomi kehtas mennä NATO:n ja meittiä ny uhkaa. Sitte soikkuli on tomeran näkösenä siinä ja putleri taputtaa pieniä karvasia käsiään... Todellisuus: ryssät huomas, että itämeren laivastolla ei tee enää mitään, ku nehän on täysin pussissa siellä. Viedään kaikki lotjat veke, jotka vaan Nevassa mahtuu kulkemaan, muut todnäk. ruostuu ja uppoo Kronstadissa....
MInkäs kokoista paattia tuosta Stalinin kanavasta menee läpi?
 
Mahdollisuuksien rajoissa on myös se, että ankkurin kiinnityksessä on ryssitty (sic!) ja se on kovassa merenkäynnissä pudonnut, ja siitä nopeuden putoaminen. Ketju on katkennut ankkurin vierestä ja loppu raahautunut kaapelin yli vaurioittaen sitä. Paikka on ollut sattuma.

Ei selitä ruotsalaiskaapelin vaurioitumista.
 
Ankkuri laahannut maata ennen Balticconnector-kaasuputkea niin pitkältä, kun merivoimat käynyt kuvaamassa. Laahausjäljen pituus ei tiedossa. Mahdollista, omasta mielestä jopa todennäköistä, että tuo on laahannut ensin tuon Ruotsin ja Viron välisen kaapelin poikki. Kettinki laahannut sitten Suomen ja Viron välistä sen kaapelin poikki. Aika selvä peli.
 
7b7c84d3cb455c2e7bbbd5ee6147a71a.jpg



0aaba3c46901907146ee1fc45f22d655.jpg






laahausjälki:


59776d7694ff684f0cd9ee3c479dd920.jpg
 
Ankkuri laahannut maata ennen Balticconnector-kaasuputkea niin pitkältä, kun merivoimat käynyt kuvaamassa. Laahausjäljen pituus ei tiedossa. Mahdollista, omasta mielestä jopa todennäköistä, että tuo on laahannut ensin tuon Ruotsin ja Viron välisen kaapelin poikki. Kettinki laahannut sitten Suomen ja Viron välistä sen kaapelin poikki. Aika selvä peli.
Siinäkö ei sitten olisi näiden välille mahtunut muita kaapeleita? Toki syvyyskäyrät voivat olla sellaiset, ettei ankkuri ulottunut pohjaan niiden kohdalla.
 
Siinäkö ei sitten olisi näiden välille mahtunut muita kaapeleita? Toki syvyyskäyrät voivat olla sellaiset, ettei ankkuri ulottunut pohjaan niiden kohdalla.
Ehkä tarkoitus oli katkaista enemmänkin yhteyksiä. Noi on nyt poikki. Merivoimien edustaja mainitsi, että pitkälle kuvattiin, eikä loppuun päästy. Toisten aluevesille ei menty ja Ruotsi tutkii niiden kaapelin vauriota. Tosta päättelen, että laahausjälki voi alkaa jo ennen tuota Ruotsin ja Viron välistä kaapelivauriota.

Edit. Tästä on nyt kaksi lankaa jo. Jatkot varmaan tuonne kaasuputkilankaan.
 
Back
Top