maanpuolustus.net

Kuinka paljon maanpuolustus.netillä on lukijoita? Yleensä keskustelupalstoilla on paljon enemmän lukijoita kuin keskustelijoita.
 
Kuinka paljon maanpuolustus.netillä on lukijoita? Yleensä keskustelupalstoilla on paljon enemmän lukijoita kuin keskustelijoita.
Puhumattakaan siitä että kun täällä käy kova flaksi, niin pääsee juttuineen valtakunnallisesti merkittävimmän sanomalehden pilakuvan aiheeksi.
 
Tämän hetken tilanne.
Yhteensä: 575 (jäseniä: 101, vieraita: 415, robotteja: 59)

Minun satunnaisten ja puutteellisten havaintojeni mukaan ensimmäisiä kertoja kun rekisteröityneitä jäseniä on yhtäaikaa paikalla yli 100.
Kohtuullisen hyvältä näyttää
 
Tämän hetken tilanne.
Yhteensä: 575 (jäseniä: 101, vieraita: 415, robotteja: 59)

Minun satunnaisten ja puutteellisten havaintojeni mukaan ensimmäisiä kertoja kun rekisteröityneitä jäseniä on yhtäaikaa paikalla yli 100.
Kohtuullisen hyvältä näyttää
Voisin ehkäpä ensimmäistä kertaa julkisesti avata mpnetin tilastoja sen vertaa, että edellä mainituissa tilastoissa kirjautuneita on ollut tosiaan about max. 100, vieraita on ollut parhaillaan n. 3000.

Muut tilastot kertoo, että viime kuussa uniikkeja vierailijoita oli about 80k (todellisuudessa enemmän), yksittäisiä sivuja katseltu about 3 miljoonaa kertaa, "osumia" yli 8 miljoonaa.

Rekisteröityneitä käyttäjiä on tullut lähiaikoina normaalia enemmän, mutta silti vähän harmittaa, että kohta 6 vuotta toimineella saitilla ei ole enempää rekistöreityneitä käyttäjiä kuin nyt, uudet ihmiset -> uusia mielipiteitä (ehkä).

Muutaman kerran on jopa päästy mediaan tai vastaavaan:

Olisi mielenkiintoista kuulla mistä porukka on kuullut tai saanut yleensäkään tietoon tämän palstan, kertokoon kuka haluaa.
 
Heti Ukrainan kriisin alussa osuin etsiessäni tarkempia tietoja tapahtumien kulusta.

Mitä varten sinulla meni sitten kuitenkin ~ vuosi ennen kuin rekisteröidyit?

Minulla oli itselläni sinänsä ihan sama juttu. Olin seuraillut palstaa "jo vuosia" ja Ukrainan kriisin myötä sitten yhä tiiviimmin. Oli sitten pakko rekisteröityä palstalle siinä vaiheessa, kun venäläiset panssaroidut Battalion Tactical Groupit alkoivat työntyä Ukrainaan. Siinä vaiheessa homma rupesi oikeasti kärjistymään ja lisäksi palstalla oli vielä jonkin verran epäselvyyttä venäläisten täsmällisestä roolista, mm. palstalla olleiden rölliköiden takia. Piti tulla itsekin kertomaan, et "aitoi ryssii ne on".

@TomTom

Tätä ketjuahan eivät ei-rekisteröityneet näe?

Ehdottaisin ei-rekisteröityneille infopläjäystä etusivulle.

Hei, luetko tätä sivustoa usein ilman että olet rekisteröitynyt? Tiesitkö, että rekisteröitymällä
  • Et joudu selaamaan vanhoja viestejä, vaan pääset aina lukemattomien kohdalle ketjussa
  • Voit erikseen laittaa seurantaan juuri sinua kiinnostavat ketjut tai kirjoittajat
 
Edesmenneen Susinetin kasvatteja
 
Tilastot ovat aika mielenkiintoiset - olen jokseenkin luullut että täällä lätistään vain omaksi iloksi, mutta näemmä vierailijoiden määrä on melkoinen. Hyvä niin, täällä on ehkä asiallisimmat keskustelut mihin olen törmännyt, vaikka useimmat puhuvat nimimerkin ainakin näennäisestä suojasta.
 
Tämä on minullakin ainoa keskustelupalsta jossa olen. Muuten en käytännössä ole missään Facessa tms.
Ukrainan kriisi taisi olla kimmoke tulla tänne ja kun omasta mielestä oli hyviä kertomuksia jaettavaksi tuonne Parhaimmat inttimuistot -ketjuun, niin siitä lähti.
Edit: @Ikarus , taisi ne sinun erinomaiset ilmailu- ja hävittäjä-ässäkirjoitukset olla ihan alunperin syynä palstan selailuun :)
 
Viimeksi muokattu:
'Suomi häviäisi varmasti' lööppi ja artikkeli Iltalehdessä arviolta syksyllä 2014 aktivoi etsimään tietoa valmiudesta, LKP:stä, Perk:stä ym puolustusasioista. Jutussa annettiin todella huono kuva mahdollisuuksistamme, palstalta on sittemmin löytynyt yhtä ja toista huojentavaa tietoa. Tietysti mp-asiat ja historia on aina kiinnostanut muutenkin. Liityin joukkoon 1.1.16
 
Suomessa harvinainen asiallinen Israel-uutisointi ja keskustelu veti minut aikanaan lukemaan tätä foorumia. Myöhemmin rekisteröidyin koska se helpottaa lukemista. Ja toimii näköjään yllykkeenä kiusaukseen kirjoittaa itsekin jotain.

Foorimin laajuuden vuoksi luen lähinnä Käynnissä olevat sodat ja konfliktit -palstaa. Ja tietenkin suurta maatalouskeskustelua.
 
'Suomi häviäisi varmasti' lööppi ja artikkeli Iltalehdessä arviolta syksyllä 2014 aktivoi etsimään tietoa valmiudesta, LKP:stä, Perk:stä ym puolustusasioista. Jutussa annettiin todella huono kuva mahdollisuuksistamme, palstalta on sittemmin löytynyt yhtä ja toista huojentavaa tietoa. Tietysti mp-asiat ja historia on aina kiinnostanut muutenkin. Liityin joukkoon 1.1.16

Jep, samoista syistä itse tänne kulkeuduin. MP-asiat alkoivat kiinnostaa uudenlaisella tavalla, vaikka militaria kiinnostanut aina.

Muistan tuon Iltalehden jutun, ja miten oikeastaan kaikki asiat joihin olen PV:ssä mm. tätä kautta perehtynyt ovat osoittautuneet paljon paremmiksi kuin yleisesti ymmärretään. Ilta-Sanomissakin oli Javelin-ohjuksesta Viron käytössä juttu missä sitä kehuttiin "superohjukseksi", kommenttipalstalla 1000 kommenttia joissa kysyttiin että koskas meille tulee tällainen. No, meillähän on jo parempia Spikeja, ja vielä NLAWeja tuhansittain päälle, BONUS-tykistöammuksia, omia taisteluvaunuja, jne jne :rolleyes:
 
Terve, itse etsin aikoinaan tietoa Tikka Tacticalista (vissiin CTR:n 'edeltaja') ja linkki heitti minut tanne... kahlasin samantien lapi erityisesti ansiokkaat 'Menneet sodat ja sotahistoria' seka 'Aseet ja ampumatarvikkeet' -ketjuryvakset oikeastaan kokonaisuudessaan, onneksi oli kesaloma silloin paalla!
Tama on ainoa foorumi jolle olen rekisteroitynyt, ja nykyaan kotimaan osalta jo kaytannossa paauutislahdekin kun asiat saa sopivasti hengenheimolaisten filtteroimina selville, eika tarvitse itse ottaa nitroja ja ruveta availemaan hesarin tai ylen sivuja toinen silma kiinni ja toinen sirrallaan... Israel-ketjusta myos kiitos, se on hyvin moderoitu ja erityisen mielenkiintoinen kun MP.netilla on "our man on the ground" :).
 
Onhan tässä huonotkin puolensa. Jos en olisi täällä käynyt en sitten tarvittaessa osaisi vaatia suojaliivejä sun muita hilavitkuttimia joiden olemassa olosta ei ollut mitään tietoa, tai siis että niitä Suomessa tavallisille reserviläisille jaeltaisiin.
 
Itsekkin tätä foorumia selasin varauksella n. vuoden, ennen kuin rohkaistuin ja rekisteröidyin lähinnä helpomman seurattavuuden vuoksi. Nykyään tulee foorumi tsekattua kymmeniä kertoja päivässä :D
Vieläkin olen enemmän taustatarkkailija, mutta suunta on eteenpäin !
Eräs asia mietityttää, mitä nämä käyttäjille kertyvät pisteet ovat, ja mistä niitä kertyy `?

Edit: Ja nimenomaan Ukrainan kriisin alkuaikoihin löysin tämän foorumin, toisen foorumin kautta.
 
Taisin olla menossa susi1.net-sivustoa kattelemaan ja huomasin sen olevan lakkautettu. Mutta siellä oli linkki tänne.
 
Back
Top