Millainen ihminen ryhtyy Putinin trolliksi?

Venäjän media harjoittaa räikeää propagandaa joka lyö rankasti yli. Länsimedia harjoittaa psykologisesti paljon ovelampaa ja kierompaa mielimuokkausta. Länsimedia kasvattaa sotilaita. Aika paradoksaalista sikäli, että olemme vapauden liekki ja näin, ja että meillä sitten olisi media kuin jostain totalitarismista joka pyrkii saamaan väestöstä mielenlaadultaan sotilaita. Joka tapauksessa mediamme on tulehduksellinen, kielteinen, negatiivinen ja jopa hieman kuolemankulttia harjoittava. Kuolemankultin harjoittamisen näkee siitä, että media antaa ymmärtää, että elämme viimeisiä hetkiä, ja että olemme niiden kanssa, jotka kuolevat. Natsi-saksassakin oli kuoleman kultti, jolla kuolema pyrittiin glorifioimaan pyhäksi päämääräksi. Onko medialla siis tietoa jostain tulevasta vai miksi se meidän media toimii niin. Ehkä media tietää jotakin yksinkertaisesti siksi, että se on tiedon lähteillä ja kerää tietoa ja rakentaa trendejä keräämänsä tiedon pohjalta. Media yrittää kertoa meille, että hei lampaat, sota on tulossa. Tai sitten media yksinkertaisesti vain on nähnyt poliittisten päättäjiemme sotaisuuden, olemmehan käyneet sotaa koko ajan ja media toimii tältä pohjalta ja koko ajan tarvitaan uutta sotaan valmennettua tykinruokaa jota tehtävää media hoitaa alkamalla kasvatuksen aivan lastenohjelmista aikuisuuteen. Vaaritasolla kasvatus ei enään onnistu koska he näkevät lävitse ja ovat alkaneet inhoamaan mediaamme.

Media siis kertoo meille väkivaltaisista ratkaisumalleista, kielteisyydestä ja harjoittaa kuolemankulttia. Media opettaa riitaisaksi ja toraisaksi ja suhtautumaan ihmisiin kielteisesti. Kaiken pitää olla kielteistä ja kanssakäymisen negatiivista. Media valmentaa meitä sitä hetkeä varten, kun tartumme aseeseen ja meidän pitää tappaa koska kaikki on negatiivista ja kielteistä ja väkivalta on ratkaisumalli.

Joku toimittaja voi tietysti selittää, että ei media noin toimi eikä tuo ole median idea. Minä sanon, että oletko sinä sitten vähän tyhmä. Eikö sinulla ole silmiä päässä. Kykyä hahmottaa kokonaisuudesta sitä viestiä mitä media kertoo.

Media on henkisesti eräänlainen simputtaja, joka simputtaa meitä kertomalla jatkuvasti negatiivisia kielteisiä asioita. Olemme kuin alokkaat rivissä, joiden korvaan simputtaja huutaa kielteisiä asioita, että varmasti meistä tulee vihaisia tappokoneita sitten, kun tarvitaan.

Media kertoo asioita alistavalla sävyllä, jolla pyritään nujertamaan vastarinta. Itse en ihan kykene laittamaan sävyä siitä syystä, että en ole sosiopaatti, enkä psykopaatti, mutta tunnistan sävyn hyvin selvästikin rivien välistä ja sananvalinnoista ja lauseiden muotoilusta. Seikka ärsyttää minua niin suuresti. Ihmettelin jo nuorena miksi minulle tulee ikävä fiilis suomalaisia uutisia lukiessa. Olen miettinyt asiaa kauan. Ehkä minä vain otan liian kirjaimellisesti yksittäiset sanat. Käsitän varmaankin väärin ilmaisut. Etenkin äärimmilleen tiivistetyt uutistekstit eli ne lyhyimmät ovat niitä ankeimpia fiiliksiä herättäviä. Tosin kyllä pitkätkin tekstit osataan päättää kielteisesti. Oikein tietää, että lopussa on jokin kielteinen märkä rätti sinne asti kahlanneelle lukijalle naamaan lätkäistäväksi. Tässä profiloituu etenkin STT joka harrastaa näitä koleasti muotoiltuja negatiivisesti päätettäviä uutistekstejä joiden sävy on täydellisesti ahdistavan ylimielinen kuin psykopaatti olisi päässyt tiivistämään uutistekstin. Sävyn valinta on siis systemaattista, että on valittu, että pitää kertoa asia niin, että asia huipentuu kielteisesti.

Tiettyjä avainsanoja toistamalla media viestii toisilleen. Media käyttää yleisesti ahkerasti sanaa viime ja viimeisinä, esimerkiksi viimeisinä päivinä, viimeisenä kuutena kuukautena, tietysti taustalla englanninkielinen media, jossa sana last esiintyy usein. Jostain syystä itse en vain voi välttyä, että tällä tavoitellaan dramaattisia mielleyhtymiä. Media haluaa olla dramaattinen rasittavuuteen asti. Mielestäni kilpailla huomiokilpailussa dramaattisuudella on halpahintaista vaikka tosin itsekin sitä harrastan miltei koko ajan, mutta tavallinen ihminen ei tee sitä niin rasittavalla tavalla kuin median ammattilaiset. He ovat jalostaneet sen oikeasti ahdistavaksi. Tällöin tietysti halpahintaista dramaattista vyörytystä seuratessa ihmettelee miksi minun pitäisi maksaa noiden rasittavien tautologisten tollojen tuottamasta tekstistä, jonka lukeminen ei järin ole viihdyttävää. Inhoan ammattikirjoittajia, jotka on niin idioottimaisella tavalla kaavamaisia, että se ei voi kuin raivostuttaa :mad:

Ja sitten tosiaan, että länsimainen media ei kerro tietyistä asioista. Siis sellainen syvällinen selville ottaminen puuttuu kokonaan joistakin asioista. Voinemme miettiä mitkä asiat loistavat poissaolollaan kerronnasta. Varmaan niin pienet piirit ja liikaa kavereita siellä ja täällä, ei sitä nyt kaveria viitsi loukata. Helpompi on kertoa kansalle kauhu-uutisia ja toivoa, että ne ei lakkaa maksamasta tästä ryönästä.

Ja miksi minä en ota suoraan yhteyttä näihin mediatoimijoihin ja hakeudu keskustelemaan heidän kanssaan näistä minun ajatuksista. En mene sinne toimitukseen enkä ota yhteyttä tässä asiassa koska minut tietenkin käsitettäisiin väärin ja hirmuiseksi uhkailijaksi. Kuvittele, jos minun ovelle tulisi joku joka ei tykkää minun teksteistä. :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Venäjän media harjoittaa räikeää propagandaa joka lyö rankasti yli. Länsimedia harjoittaa psykologisesti paljon ovelampaa ja kierompaa mielimuokkausta. Länsimedia kasvattaa sotilaita. Aika paradoksaalista sikäli, että olemme vapauden liekki ja näin, ja että meillä sitten olisi media kuin jostain totalitarismista joka pyrkii saamaan väestöstä mielenlaadultaan sotilaita. Joka tapauksessa mediamme on tulehduksellinen, kielteinen, negatiivinen ja jopa hieman kuolemankulttia harjoittava. Kuolemankultin harjoittamisen näkee siitä, että media antaa ymmärtää, että elämme viimeisiä hetkiä, ja että olemme niiden kanssa, jotka kuolevat. Natsi-saksassakin oli kuoleman kultti, jolla kuolema pyrittiin glorifioimaan pyhäksi päämääräksi. Onko medialla siis tietoa jostain tulevasta vai miksi se meidän media toimii niin. Ehkä media tietää jotakin yksinkertaisesti siksi, että se on tiedon lähteillä ja kerää tietoa ja rakentaa trendejä keräämänsä tiedon pohjalta. Media yrittää kertoa meille, että hei lampaat, sota on tulossa. Tai sitten media yksinkertaisesti vain on nähnyt poliittisten päättäjiemme sotaisuuden, olemmehan käyneet sotaa koko ajan ja media toimii tältä pohjalta ja koko ajan tarvitaan uutta sotaan valmennettua tykinruokaa jota tehtävää media hoitaa alkamalla kasvatuksen aivan lastenohjelmista aikuisuuteen. Vaaritasolla kasvatus ei enään onnistu koska he näkevät lävitse ja ovat alkaneet inhoamaan mediaamme.

Media siis kertoo meille väkivaltaisista ratkaisumalleista, kielteisyydestä ja harjoittaa kuolemankulttia. Media opettaa riitaisaksi ja toraisaksi ja suhtautumaan ihmisiin kielteisesti. Kaiken pitää olla kielteistä ja kanssakäymisen negatiivista. Media valmentaa meitä sitä hetkeä varten, kun tartumme aseeseen ja meidän pitää tappaa koska kaikki on negatiivista ja kielteistä ja väkivalta on ratkaisumalli.

Joku toimittaja voi tietysti selittää, että ei media noin toimi eikä tuo ole median idea. Minä sanon, että oletko sinä sitten vähän tyhmä. Eikö sinulla ole silmiä päässä. Kykyä hahmottaa kokonaisuudesta sitä viestiä mitä media kertoo.

Media on henkisesti eräänlainen simputtaja, joka simputtaa meitä kertomalla jatkuvasti negatiivisia kielteisiä asioita. Olemme kuin alokkaat rivissä, joiden korvaan simputtaja huutaa kielteisiä asioita, että varmasti meistä tulee vihaisia tappokoneita sitten, kun tarvitaan.

Media kertoo asioita alistavalla sävyllä, jolla pyritään nujertamaan vastarinta. Itse en ihan kykene laittamaan sävyä siitä syystä, että en ole sosiopaatti, enkä psykopaatti, mutta tunnistan sävyn hyvin selvästikin rivien välistä ja sananvalinnoista ja lauseiden muotoilusta. Seikka ärsyttää minua niin suuresti. Ihmettelin jo nuorena miksi minulle tulee ikävä fiilis suomalaisia uutisia lukiessa. Olen miettinyt asiaa kauan. Ehkä minä vain otan liian kirjaimellisesti yksittäiset sanat. Käsitän varmaankin väärin ilmaisut. Etenkin äärimmilleen tiivistetyt uutistekstit eli ne lyhyimmät ovat niitä ankeimpia fiiliksiä herättäviä. Tosin kyllä pitkätkin tekstit osataan päättää kielteisesti. Oikein tietää, että lopussa on jokin kielteinen märkä rätti sinne asti kahlanneelle lukijalle naamaan lätkäistäväksi. Tässä profiloituu etenkin STT joka harrastaa näitä koleasti muotoiltuja negatiivisesti päätettäviä uutistekstejä joiden sävy on täydellisesti ahdistavan ylimielinen kuin psykopaatti olisi päässyt tiivistämään uutistekstin. Sävyn valinta on siis systemaattista, että on valittu, että pitää kertoa asia niin, että asia huipentuu kielteisesti.

Ja sitten tosiaan, että länsimainen media ei kerro tietyistä asioista. Siis sellainen syvällinen selville ottaminen puuttuu kokonaan joistakin asioista. Voinemme miettiä mitkä asiat loistavat poissaolollaan kerronnasta. Varmaan niin pienet piirit ja liikaa kavereita siellä ja täällä, ei sitä nyt kaveria viitsi loukata. Helpompi on kertoa kansalle kauhu-uutisia ja toivoa, että ne ei lakkaa maksamasta tästä ryönästä.

Ja miksi minä en ota suoraan yhteyttä näihin mediatoimijoihin ja hakeudu keskustelemaan heidän kanssaan näistä minun ajatuksista. En mene sinne toimitukseen enkä ota yhteyttä tässä asiassa koska minut tietenkin käsitettäisiin väärin ja hirmuiseksi uhkailijaksi. Kuvittele, jos minun ovelle tulisi joku joka ei tykkää minun teksteistä. :eek:

Nyt Artti nukkumaan.
 
Voi täytinen. Onneksi Vonka miehekkäästi jo kehotti Arden nukkumahommiin.

Millainen hlö rupee trolliksi?

Russo väläytti, että trolli on liian kepeä ilmaisu, se ei ole tosi. Olen maistellut tätä väitettä ja liittänyt sen näkemääni ja kokemaani. Venäjän propagandaa voidaan haluttaessa toki vähätellä, mutta enpä suosittele sitä tekemään. Nyt voimme jo nähdä, että propagandaa oli valmisteltu pitkään, sitä oli harjoiteltu ja tavallaan suomalaisen keskustelun sisään oli uitettu väki jo aikoja sitten. Mikään ei ollutkaan sitä, miltä näytti. On vaikeaa havaita niitä keinoja, joita käytetään, mutta kyllä näin jälkiviisaana on suht helppo hoksata pelin temput.

Mitä haluan sanoa? Älkää vähätelkö ja kuvitelko, että tämä Pyhä propaganda on annettu summan mutikassa ääliöiden käsiin, ehei. Kyllä tämä on taitavasti johdettua ja varsin hyvin resurssoitua toimintaa. Harva asia on sitä, miltä ensin näyttää.
 
Onko täällä syvälle ujuttautuneena noita peikkoja, jotka hankkivat kunnioitusta jämäköillä mielipiteillään ja tiedoillaan pitkien aikojen kuluessa, ja samalla ujuttavat muutaman prosentin verran oman agendansa mukaista propagandaa joukkoon?
 
No, ei ainakaan puolustusministerimme suostunut trolliksi. Muistan hyvin, että häntä haukuttiin tästä oikein olan takaa. Ei olisi kannattanut!

"Ensinnäkin minulla piti olla vierailu Moskovaan ja vierailu siirtyikin Pietarin tietämille. Tämän jälkeen ilmoitettiin, että alueella on jokin sotaharjoitus, mutta mitään täsmällisempää tietoa ei annettu, Haglund kertoo.

– Viimeistään siinä vaiheessa varoituskellot alkoivat soida ja ymmärrettiin, että meille yritettiin virittää ansaa, kun alkoi paljastua, mikä Venäjän osuus Krimin tapahtumissa oli. Heillä oli iso voimannäyttö sotaharjoituksen muodossa meneillään ja minut olisi vedetty siihen mukaan. Tietenkin paikalla olisi paljon propagandalehdistöä ja kuvaajia, hän kertoo."



http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1419037968034.html

Puolustusministeri Haglund perui vierailun Venäjälle: ”Meille yritettiin virittää ansaa”
 
En osaa ottaa kantaa juuri tähän meidän hiekkalaatikkoon. Yleisellä tasolla esitin pohdintaa. Jos tuo pohdinta on oikeaa, niin silloin, ehkä, myös tälle saitille on istutettu taitava kuvio.

Pohtikaa siinä valossa, että harva asia on sitä, miltä se ensin näyttää. Ainakin näissä jutuissa. Ja ehkä, jälleen ehkä, aliarvioimme sen potentiaalin, joka on Kremlin käytössä. Kohtuuhintaisia sieluja on varmasti käytössä.

Huomatkaa myös se, että agenda ei välttämättä ole "propagandansirusen istuttaminen" mieliin. Tavoite voi olla myös se, että vaikutetaan keskusteluihin paljon taitavammin. Eli vaikutetaan itse keskusteluun ja siihen, miltä se keskustelu NÄYTTÄÄ ulkopuolisen silmin....ja sitten samalla myös siihen, että joistain aiheista syntynyt keskustelu ei olekaan enää keskustelua vaan ähkintää. Meidänkin saitilla on tästä esimerkkejä. Älkää aliarvioiko vaikuttamistapojen tehoa.
 
Haglundilla on tarkkoja ja taitavia suojelusenkeleitä.

Ei vain Suomen mutta myos EUn turvallisuudesta vastaa kotimaiset asiantuntijat. Ei saa antaa todistamattomille epailyksille ja huhuille valtaa vaikka niissa lainattaisiinkin Catherine Ashtonin kaltaisten Eurooppalaisten vaikutusvaltaisten ihmisten nimia. Tuollaisia temppuja kayttavat ne jotka haluavat laittaa juoruja ja huhuja liikkeella ja yrittavat saada uskottavuutta jutuilleen: Pakkohan tuon on olla totta kun Cathrine Ashtonkin tutkii asiaa!

Asia voidaan ilmaista myos seuraavanlaisesti: Catherine Ashtonin aviomies Peter Kellnerin epaillaan suosineen Putinin lahipiiriin kuuluvaa liikemiesta. Poliisi tutkii asiaa... ja lopuksi huomaamme etta koko eurooppalainen "kerma" tuntuu olevan korviaan myoden korruptioitunut. Vaikka kyseessa ei olisi muuta kun ihmisen maineen musta maalausta moni tulee ajattelemaan etta pakkohan tuon on olla totta kun siita kirjoitellaan tuhansia riveja.

En osaa edes kuvitella minkalaisen uutisen Venaja olisi saanut aikaan Haglundin vierailun johdosta.
 
Onko täällä syvälle ujuttautuneena noita peikkoja, jotka hankkivat kunnioitusta jämäköillä mielipiteillään ja tiedoillaan pitkien aikojen kuluessa, ja samalla ujuttavat muutaman prosentin verran oman agendansa mukaista propagandaa joukkoon?

Esimerkiksi meikäläinen: Olen ikäänkuin isänmaallisehko tavis, mutta olen useasti sanonut pitäväni venäläisistä ihmisinä (yleensä) ja lisäksi ollut skeptinen NATO-asiassa mikä on toki myös Kremlin intressi.

Miettikääpä sitä!
 
Tällä foorumilla Putinin trolliuhka on olematon koska tällä foorumilla on vastatroppia heidän sanomalleen. Pro-venäläisen sanoman läpisaaminen vaatii nimittäin koko eetterin hallinnan niin, että vaihtoehtoista sanomaa ei ole. Vasta sitten alkaa aivopesu toimia. Jos itse olisin Putinin trolli etsisin foorumeita joissa on enemmän tilaa julistaa sanomaa. Liian hyviä vastaanväittäjiä sisältäviä foorumeita välttelisin tiukasti.
 
Viimeksi muokattu:
Haksahtiko kokoomuksen äänenkannattaja Venäjän propagandasyöttiin?
Maanantai 15.12.2014 klo 14.01
Haukkamaisen ajatushautomon verkkosivusto saattaa olla Putinin informaatiosodankäynnin välikappale.

Tutkija epäilee ajatushautomo CESI on propagandaväline.
Ukrainan-sodan informaatio-operaatiot saavat uusia vivahteita.
Viron presidentti Toomas Hendrik Ilves vinkkaa tänään Twitter-tilillään blogikirjoitukseen, jossa epäillään, että "haukkamainen ajatushautomo" Center for Eurasian Intelligence CESI on ehkä propagandasodan väline.
Blogin on kirjoittanut tutkija Anton Shekhovtsov. Tutkijan mukaan CESI on petollinen mielipiteiden muokkaussivusto.
Ajatushautomo CESI kertoo verkkosivuillaan, että hautomon puheenjohtajana toimii herra nimeltä William Fowler. Fowlerin valokuva on kuitenkin napattu kansainvälisestä kuvapankista hakusanoila "ikääntynyt liikemies" eli Fowler saattaa olla keksitty henkilö.
CESI:n verkkosivusto on rekisteröity saarivaltio Vanuatussa asuvalle Abigail Kalopongille. Shekhovtsovin mukaan tämä nainen toimii johtajana jopa 59 yhtiössä. Shekhovtsov epäilee siksi, että Kalopong on kulissihenkilö ja että CESI:n omistavat todennäköisesti ukrainalaiset tai venäläiset.
Juonikas sivusto
CESI:n verkkosivusto on pintapuolisesti arvioiden Putin-vastainen, sillä sivusto tuntuu varoittelevan Vladimir Putinin hallinnon uhkasta länsimaille.
"Vivahteikkaampi analyysi todennäköisesti kuitenkin osoittaisi, että CESI tarkoitusperät ovat päinvastaiset", Shekhovtshov kirjoittaa.
Hänen mukaansa CESI kuvaa Venäjän välittömäksi uhaksi länsimaita kohtaan, mutta verkkosivusto liioittelee uhkaa tarkoituksellisesti, jotta länsimaat hillitsisivät arvosteluaan Moskovan hyökkäävää politiikkaa kohtaan.
Hyvässä uskossa
CESI linkittää verkkosivuillaan julkaisuihin, jotka ovat siteeranneet CESI:iä. Tuorein linkki on Verkkouutisten juttuun viime viikolla.
Verkkouutiset on kokoomuksen äänenkannattaja.
Verkkouutiset siteerasi CESI:n kirjoitusta viime keskiviikkona jutussaan, jonka otsikko on "Näin Venäjä soluttautuu Euroopan politiikkaan". Juttu kertoo Venäjän yhteyksistä Euroopan ääripuolueisiin.
Verkkouutisten päätoimittaja Alberto Claramunt sanoo Iltalehdelle, että Verkkouutiset on tehnyt kirjoituksen hyvässä uskossa.
"Jos se on propagandasivusto, se on minulle yllätys. Mielenkiintoinen tieto.", Claramunt sanoo.
CESI:n sivustoa lainasi seuraavana päivänä niin ikään Ilta-Sanomat jutussaan "Äärioikeisto Putinin 'viides kolonna'?"
OLLI AINOLA
[email protected]

EDIT: Trolliksi näköjään päätyy myös pelkkää tyhmyyttään...


Siis ymmärsinkö nyt oikein, että Venäjän ja kansallismielisten eurooppalaisten puolueiden vastainen propaganda on venäläisten tuottamaa propagandaa? Kuulostaa todella uskottavalta. :rolleyes:
 
Onko täällä syvälle ujuttautuneena noita peikkoja, jotka hankkivat kunnioitusta jämäköillä mielipiteillään ja tiedoillaan pitkien aikojen kuluessa, ja samalla ujuttavat muutaman prosentin verran oman agendansa mukaista propagandaa joukkoon?

On. Mutta agenda suurimmalla osalla voi silti olla ihan kansallinen. Esim. liittoutumaton patriotismi ym.

Keskustelijoiden täytyy myös saada olla kriittisiä joka suuntaan. Uskoisin, että realistinen näkymä voi syntyä vain ottamalla useampia mielipiteitä huomioon.
 
Viimeksi muokattu:
On. Mutta agenda suurimmalla osalla voi silti olla ihan kansallinen. Esim. liittoutumaton patriotismi ym.

Keskustelijoiden täytyy myös saada olla kriittisiä joka suuntaan. Uskoisin, että realistinen näkymä voi syntyä vain ottamalla useampia mielipiteitä huomioon.
Jokaisella meistä on tietenkin omat mielipiteemme, joita yritämme edistää.

Tarkoitin vieraan vallan kehotuksesta ja lukuun toimivia myyriä. Tämä vain pohdittavaksi.
 
Jokaisella meistä on tietenkin omat mielipiteemme, joita yritämme edistää.

Tarkoitin vieraan vallan kehotuksesta ja lukuun toimivia myyriä. Tämä vain pohdittavaksi.

Ymmärsin. On. Noin 10% on "lukuun toimivia", siitä, mutta moniko "kehotuksesta"...
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa miettiä sitäkin, että trolleille voitto on sekin, että keskustelupalstoille syntyy vainoharhainen meininki. Trolleja ollaan näkemässä vähän kaikissa aseveljissä jos pikkasenkin omasta poikkeava mielipide asioista. Tämä on itseasiassa se vaarallisin kehityskulku, että trollit saavat kylvettyä kyräilyn ja epäilyn ilmapiirin.

Sellainen skenaario, mitä täällä tunnutaan eniten pelkäävän eli että Suomen kansa äkkiseltään hurahtaisi ja rupeaisi julistamaan Vladi Putleria jonain Herra Messiaana. Ei taida toteutua ever never, on minun arvaukseni. Mutta se, että suomalaiset on toistensa kimpussa tukkanuottasilla, se on Kremlin trolleille ihan näköpiirissä oleva mahdollisuus - ja voitto.
 
Olen muutamissa lehtikeskusteluiden kommenttiosioissa noteerannut kajaanilaisen työmaapäällikön Juntusen, joka tuntuu sisäistäneen RT:n tavallista huolellisemmin, eikä vältä loukkaavaa kielenkäyttöä.

Hän etsii tukea pyrkiessään eduskuntaan. Kampanjapäällikökseen hän mainitsee Peter Iiskolan ja eduskunta-avustajakseen mainitsee Juha Molarin.

Puolue on tietenkin Ipu. Tehtäväkseen hän mainitsee ainoastaan "hyvät suhteet Venäjään".

Mielenkiintoisin tieto tulee tässä. Facebook kertoo myös, ketkä käyvät kurkkaamassa ahkerimmin hänen viestejään. Siellä ovat kärjessä Hellevig ja anarkisti-Kaukinen, mutta top kympissä myös Jyrki Yrttiaho ja kärkipaikkaa pitää - Merja Kyllönen.
 
Kannattaa miettiä sitäkin, että trolleille voitto on sekin, että keskustelupalstoille syntyy vainoharhainen meininki. Trolleja ollaan näkemässä vähän kaikissa aseveljissä jos pikkasenkin omasta poikkeava mielipide asioista. Tämä on itseasiassa se vaarallisin kehityskulku, että trollit saavat kylvettyä kyräilyn ja epäilyn ilmapiirin.

Sellainen skenaario, mitä täällä tunnutaan eniten pelkäävän eli että Suomen kansa äkkiseltään hurahtaisi ja rupeaisi julistamaan Vladi Putleria jonain Herra Messiaana. Ei taida toteutua ever never, on minun arvaukseni. Mutta se, että suomalaiset on toistensa kimpussa tukkanuottasilla, se on Kremlin trolleille ihan näköpiirissä oleva mahdollisuus - ja voitto.

Niin, tuskin kenenkään tavoitteena on käännyttää suomalaiset juuri mp-foorumilla vähitellen pro-venäläistä suurslaavilaista aatetta kannattamaan.

Katsotaans hieman. Eri keinoin vaikuttamalla keskusteluihin voidaan saavuttaa esim. se, että Nato-keskustelusta tulee lähinnä vastenmielinen reudonta. Miettikääs sitä.

Tai suomalainen EU-keskustelu. Ketä enää kiinnostaa seurata sitä reuhaamista?

Unohtakaa jo herran tähen 75 vuotta sitten käytetty: tule suomipoika hakemaan leippä....tappakaa lapualaiset upseerinne jne.

Neuvon seuraamaan keskusteluja Suomessa siitä näkökulmasta, että minkä "näköisiä" näistä keskusteluista on tullut? Ja miksi näin on käynyt?
 
Sellainen skenaario, mitä täällä tunnutaan eniten pelkäävän eli että Suomen kansa äkkiseltään hurahtaisi ja rupeaisi julistamaan Vladi Putleria jonain Herra Messiaana. Ei taida toteutua ever never, on minun arvaukseni. Mutta se, että suomalaiset on toistensa kimpussa tukkanuottasilla, se on Kremlin trolleille ihan näköpiirissä oleva mahdollisuus - ja voitto.

Jos neuv....venäjä alkaa tosissaan ujuttamaan noita sairaita keinoja, yrittäessään hajoittaa Suomen kansan yhtenäisyyden, mielestäni pitäisi välittämästi ottaa heiltä opitut menetelmät käyttöön. Elikkä, Joka suoltaa suustansa tai muuten toteuttaa rajan takaa masinoitua paskaa, suoraan mielisairaalaan ja piikki perseeseen. Kaikki järkevät ihmiset olisivat sitä mieltä, että diagnoosi oli aivan oikea.
 
Jos neuv....venäjä alkaa tosissaan ujuttamaan noita sairaita keinoja, yrittäessään hajoittaa Suomen kansan yhtenäisyyden, mielestäni pitäisi välittämästi ottaa heiltä opitut menetelmät käyttöön. Elikkä, Joka suoltaa suustansa tai muuten toteuttaa rajan takaa masinoitua paskaa, suoraan mielisairaalaan ja piikki perseeseen. Kaikki järkevät ihmiset olisivat sitä mieltä, että diagnoosi oli aivan oikea.

Muuttuisimme samanlaisiksi kuin ne, joilta haluamme puolustautua? Nou thänks.
 
Back
Top