Millainen ihminen ryhtyy Putinin trolliksi?

Muuttuisimme samanlaisiksi kuin ne, joilta haluamme puolustautua? Nou thänks.

Ok. Kirjoitin vit.....suuttumuksen puuskassa, ajattelematta asiaa pidemmälle. Jos pehmeämpänä keinona sitten terapiaa...kylpylälomia koko perheelle...pallomeri lapsille....
Perk...e. Jotainhan tuollaiselle pitää yrittää tehdä, eikä seisoa vaan ja toljottaa....
 
Esimerkiksi meikäläinen: Olen ikäänkuin isänmaallisehko tavis, mutta olen useasti sanonut pitäväni venäläisistä ihmisinä (yleensä) ja lisäksi ollut skeptinen NATO-asiassa mikä on toki myös Kremlin intressi.

Miettikääpä sitä!

No kantasi taitaa edustaa noin 60% mielipidejohtajuutta suomalaista, joten jos sinua ruvetaan Kremlin trolliksi julistamaan niin sitten samantein voidaan julistaan koko Suomen kansa Kremlin trolliksi (ja jos niin heikosti asiat on, niin tällä foorumilla ja maanpuolustuspuheilla ole p:kankaan merkitystä - peli on menetetty siinä tapauksessa).

Itse en pidä venäläisiä ihmisinä ja NATO-asiasta olen vähän sitä mieltä, että hyvähän se olisi olla NATO:ssa vaan kun ei olla - eikä sinne enää keritä jäseneksikään - nämä kinkerit ratkotaan 1-2 vuoden sisään. Olen myös sitä mieltä, että siitä NATO:sta kannattaisi jauhaa vähän vähemmän. Tässä kun olisi tärkeämpääkin tekemistä. Nimittäin sotaan valmistautuminen. Elämme vuotta 1938.
 
Ok. Kirjoitin vit.....suuttumuksen puuskassa, ajattelematta asiaa pidemmälle. Jos pehmeämpänä keinona sitten terapiaa...kylpylälomia koko perheelle...pallomeri lapsille....
Perk...e. Jotainhan tuollaiselle pitää yrittää tehdä, eikä seisoa vaan ja toljottaa....

Minulla on vähän se käsitys, että Suomen mediassa on aika paljon isänmaallisesti ajattelevia. Jo nyt ollut havaittavissa tuohtumusta "ryssän likaisten temppujen vuoksi".

Jos tuollainen paskamyllytys isommassa määrin alkaa, niin sanomalehdistömme ym. pitää kyllä huolen siitä, että vastaiskun rumputulitus on aika murhaavaa.... vähän siihen käsitykseen jäänyt. Ryssä jää kyllä tuossa lajissa aika kakkoseksi.
 
En "pelkää" niitä, jotka rääkyvät. "Pelkään" ihan toisenlaista kehitystä. Mutta ne ovat minun ajatuksiani ja ongelmiani.

Toistan: mielipiteisiin voidaan vaikuttaa monella tavalla. En usko, että mikään yksi palikka tuo tulosta. Mutta monta palikkaa yhdessä, sitten alkaa syntyä.

Esim. peräänkuulutettu "keskustelujen taso" on yksi asia. Kun vikuutetaan tietoisesti ja johdonmukaisesti tuota tasoa, sillä saavutetaan jotain. Itseasiassa paljon.
 
Kannattaa miettiä sitäkin, että trolleille voitto on sekin, että keskustelupalstoille syntyy vainoharhainen meininki. Trolleja ollaan näkemässä vähän kaikissa aseveljissä jos pikkasenkin omasta poikkeava mielipide asioista. Tämä on itseasiassa se vaarallisin kehityskulku, että trollit saavat kylvettyä kyräilyn ja epäilyn ilmapiirin.

Sellainen skenaario, mitä täällä tunnutaan eniten pelkäävän eli että Suomen kansa äkkiseltään hurahtaisi ja rupeaisi julistamaan Vladi Putleria jonain Herra Messiaana. Ei taida toteutua ever never, on minun arvaukseni. Mutta se, että suomalaiset on toistensa kimpussa tukkanuottasilla, se on Kremlin trolleille ihan näköpiirissä oleva mahdollisuus - ja voitto.

Tämähän olikin ovela idea. Putlerin trolli ryhtyy vahtimaan suomalaisen maanpuolustuskeskustelun oikeellisuutta ja hyökkäilee sinne ja tänne väittäen muiden olevan vääräoppisia. Lisäksi Putlerin trolli näkee niitä Putlerin trolleja joka paikassa vinkaten, että tavallista tiukemmista maanpuolustuskannoistaan tunnetun henkilön täytyy olla Putlerin trolli. Kääntäen minä voisin hyökätä Bäckmanin kimppuun väittäen hänen olevan venäläisvastainen. Olisin puritaanisempi kuin dosenttikaan.

http://maanpuolustus.net/threads/venäjän-talous.3579/page-58#post-171665

"Mietin myöskin, että onkohan dosentti vaihtanut länsileiriin ja tästä syystä kehitti tämän loistavan vittuilusuorituksen moskovalaisten tilannetta kohtaan. Suomenkielisenä voin hyvinkin ymmärtää tämän dosentin tekstin vittuiluna venäläisille. Että pitäisikö venäläisten pohtia desantti dosentin rahoituksen lopettamista koska hän on ilmiselvästi kääntänyt takkia."

 
Viimeksi muokattu:
Tuli mieleen TÄMÄ parin vuoden takainen jupakka kun paljastettiin kirjatun Putin rikollisjärjestörekisteriin.
Tuliko esille ketä paljastivat kyseisen merkinnän? ..Ketkä ajoivat venäjän etuja tässä tapauksessa?
Tässähän taisi käydä niin että Suomen Kansallista Etua ajaneet merkinnän teheneet POLIISIT joutuivat "edesvastuuseen"?

Nämä "YönSudet" olivat aktiivisessa roolissa Krimin miehityksessä ja siten osoittautuivat eräänlaiseksi Kremlin yksityisarmeijaksi, salaisen poliisin ja sisäministeriön peiteorganisaatioksi?

Lisätietoja TÄSSÄ

Vuototutkinta edelleen kesken
Putin-merkintään liittyvä vuototutkinta on vielä kesken. Tutkinnanjohtaja Jukka Haaviston johtamassa Aarnio-tutkinnassa tutkintaan sitä, kuka vuosi tiedon poliisin salaisessa rekisterissä olevasta Putin-merkinnästä MTV:lle.

Haaviston mukaan Putin-vuodosta ei epäillä Jari Aarniota
. (Ketä sitten? ...eikös huumebisnekset olekkaan "moristijengien" hallinnassa? - Mielenkiintoinen tapaus, etenkin jos vielä paljastuu että poliisin ylintä johtoa paljastuu idän desanteiksi )
 
Viimeksi muokattu:
Kääntäen minä voisin hyökätä Bäckmanin kimppuun väittäen hänen olevan venäläisvastainen. Olisin puritaanisempi kuin dosenttikaan.


Desantista en tiedä mikä hän on miehiään - ja saatat olla melkeinpä jopa oikeassa, että Johan on venäläisvastainen (tai Supon kaksoisagentti - mikäs sen ovelampaa)

Mutta pari faktaa Johanista tiedän:

a) hän saa liksaa Kremlistä (mistä muualta hän saa mahdollisesti liksaa, sitä en tiedä, mutta Moskovasta ainakin, se on fakta)

b) Johan on harvinaisen paska trolliksi ja hänen vaikuttavuusprosenttinsa on surkea - olen aika saletti siitä, että kaverin tuotto/panos suhde on Krelmlin virkamiehistä sieltä alimmasta desiilistä ja se on todella huippusuoritus - muistaen millaisia omaan fikkaan lapioivia laiskoja röllejä Venäjän virkakoneisto on täynnä

Johan on itseasiassa niin paska Tiltu versio 2.0, että välillä epäilyttää että hän onkin oikeasti isänmaallinen. Jos Johan joskus 10 vuoden päästä - kun tämä kaikki on ohi, paljastaakin rölläänensä tahallaan överiksi ja vieneen Krelmistä vaan rahat, niin minä uskon sen. Nimittäin vaikea minun on uskoa, että Johanin älykkyystasolla varustettu ihminen ja noin kovalla palkalla töitä paiskiva progagandisti ei parempaan pysty! Tuon täytyy olla sabotaashia!
 
In This Info-War, The Problem Is Not Only Russia
Nathalie Vogel
Much has been written in recent weeks regarding the readiness of Western democracies to fight disinformation in the “information war” led by the Russian intelligence services.

[Read our report: The Menace of Unreality: How the Kremlin Weaponizes Information, Culture and Money]

While it is true that disinformation and active measures remain disciplines in which Russian services still excel, their goal, especially in Germany, would have been more difficult to achieve had the other side not revealed to be not only unprofessional but also downright clumsy. It begs the question: Was this a coincidence?

The years during Gerhard Schröder‘s chancellorship, Angela Merkel’s predecessor, were a blessing for the Russian services. Experts such as Edward Lucas allege that although espionage indeed occurred, the Schroeder administration had a tendency to cover up breaches, handling Russian operations on German territory in a very accommodating manner – if at all. Indeed, the usual level of industrial espionage aside, no major disruption of German-Russian relations was registered between 1999 and 2005.

Since 2005, however, not only industrial espionage has been skyrocketing, but the last five reports of the Office for the Protection of the Constitution, Germany’s domestic intelligence agency, show that Russian Federation intelligence has significantly raised its level of activity in all areas on German soil.

As we now know, another entity which had been following closely the impact of Russian activities has been US counter-intelligence.

US counter-intelligence (CI) has a long history of monitoring Soviet and later Russian activities in Germany. Such monitoring can be viewed as helicopter-parenting at best and as necessary micromanagement at worst.
http://www.interpretermag.com/in-this-info-war-the-problem-is-not-only-russia/
 
Voi, että. Uutistoimituksen pitää valita näkökulma niin hän valitsee kielteisen. Talvipäivän seisauksesta toimittaja/toimittajatar kirjoittaa, että on vuoden pimein päivä ikään kuin se olisi jollain tavalla katastrofaalista ja pelottavaa. Minä kirjoittaisin, että kevät tulee ja päivät alkaa pidetä ja kaikki on iloista kivaa :D
 
Viimeksi muokattu:
SuomiKP:na tutustuisin faktoihin Johan B:n taustoissa. Millainen perhe ja millainen kotitausta. Moni asia muuttuu ymmärrettäväksi, kun tarkastelee henkilön historiaa tuttipullovaiheesta lähtien.
 
Itse en pidä venäläisiä ihmisinä ja NATO-asiasta olen vähän sitä mieltä, että hyvähän se olisi olla NATO:ssa vaan kun ei olla - eikä sinne enää keritä jäseneksikään - nämä kinkerit ratkotaan 1-2 vuoden sisään.
Uhkaisiko Venäjä ydinaseilla vai?
 
SuomiKP:na tutustuisin faktoihin Johan B:n taustoissa. Millainen perhe ja millainen kotitausta. Moni asia muuttuu ymmärrettäväksi, kun tarkastelee henkilön historiaa tuttipullovaiheesta lähtien.


Sopii. Missä niitä tuttipullofaktoja Johanista on tarjolla?

Uhkaisiko Venäjä ydinaseilla vai?

No eikö siihen Naton jäseneksi hyväksymisprosessiin mene ihan Venäjästä riippumattakin vuosikausia? Ainakin 2 vuotta vaikka heti huomenna aloitettaisiin ja joka paikassa kiirehdittäisiin asiaa minkä voidaan. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Tänään oli Ilta-Sanomissa juttu otsikolla Kuka onkaan nettitrollaaja?. Toimittaja oli antanut todella paljon palstatilaa Johan Bäckmanille, joka suvereeniin tapaansa selitti, ettei Suomessa tarvita muita trolleja, koska meillä on poliitikot.

Toimittaja oli Anna Egutkina. Nuori Tampereella koulutettu toimittaja.
 
Tänään oli Ilta-Sanomissa juttu otsikolla Kuka onkaan nettitrollaaja?. Toimittaja oli antanut todella paljon palstatilaa Johan Bäckmanille, joka suvereeniin tapaansa selitti, ettei Suomessa tarvita muita trolleja, koska meillä on poliitikot.

Toimittaja oli Anna Egutkina. Nuori Tampereella koulutettu toimittaja.
Valokuvaaja?

Tuli mieleen yksi venäläinen Suomessa asuva valokuvaajaksi nopeasti oppinut, joka menisi vaikka pe:seen ilman saippua, koska myös oli erittäin halukas päästä ryssärikkaiden piireihin.
 
Valokuvaaja?

Tuli mieleen yksi venäläinen Suomessa asuva valokuvaajaksi nopeasti oppinut, joka menisi vaikka pe:seen ilman saippua, koska myös oli erittäin halukas päästä ryssärikkaiden piireihin.

Taitaa olla valokuvaaja mutta on myös jutun kirjoittaja.
 
Olen miettinyt näitä median käyttämiä metodeja tekstien sävyn asettamisessa. Keksin sitten, että tulevatkohan ne tieteen puolelta. Tieteessä pätevöidytään väittelyn kautta. Tässä käytetään jonkin verran menetelmää, jossa väittelijä laatii tekstin sävyltään jonkin verran ikävällä tavalla masentavaksi, jotta se inhottava vastenmielinen mokomakin senkin vastaanväittäjä lannistuisi henkisesti ja sanoisi no joo. Mutta ..... median tarkoitus on myydä itseään ... että siis media jos tai kun ... käyttää tieteellisiä metodeja lukijan lannistamiseen .... mihin he sillä pyrkivät .. no sitä voi pohtia ja ihmetellä ja olla kummissaan tästä, että miksi minulle lukijalle laaditaan median toimesta tekstit kuin olisin lähtökohtaisesti jukuripäinen vastaväittäjä. Media laatiikin tekstit sellaisiksi koska he haluavat provokatiivisesti minun olevan jukuripäinen vastaväittäjä. Eli se käänteinen psykologia taitaa näytelläkin median kerronnassa pääosaa heidän laittaessaan lukijat käyttäytymään juuri sillä tavalla kuin he haluavat, että me siis olemme vedätettäviä hölmöjä median loistavilla tavalla erittäin taitavaa psykologiaa käyttävien paljon korkeampien olentojen käsissä kuin mitä me olemme tavallinen rahvas, joka saadaan orkestroimalla tahtipuikon tahdissa kuorossa huutamaan hysteerisenä palstoilla kauhuaan juuri sillä tavalla kuin media haluaa. Media on siis kapellimestari joka meitä johdattaa käyttäen meidän tyhmyyttä hyväkseen saadakseen kuoron käyttäytymään johdetulla tavalla linjatun tavoitteen mukaisesti. Tietysti voi sanoa, että ei länsimainen media nyt noin tarkasti vedä yhteen, että tuo olisi mahdollista. Minä sanon, että kyllä se vain vetää ja sen näkee kyllä puolisokea reettakin, jos vain haluaa katsoa ja tajuta tämän asian. Miksikähän se lipponen käytti sanontaa sokea reetta, tarkoittiko hän kansaa meitä. Meillä ei oikeasti ole mediassa paljoa tarjontaa. Kaikki on aika yhdestä puusta veistetty. Esimerkiksi suomalaisen median pitäisi luoda oma tyylilaji eikä kopioida englanninkielisen maailman käyttämiä metodeja koska ne vain yksinkertaisesti eivät tule suomalaisesta kulttuuritaustasta vaan ne ovat suurvallan kansalaisille suunnattua muokkausta hiukan tiukemmasta luokkayhteiskunnasta kuin me.
 
Viimeksi muokattu:
Arde yllä pohtii ihan hyvin. Mielestäni. Kyllä medioihin pitää suhtautua tietyllä varauksella, kaikkiin. Ei pidä ottaa ihan Tuomaankirjana joka tavua. Kun katsoo esim. linjaa HS IS IL jne. niin otsikoilla tehdään SE juttu. Ei siinä jätetä mitään sen varaan, että tavis, lehdenostaja lukisi leipätekstin...tehdään jymyotsikko, se myy ja kertoo asioista "oikein". Olipa asia mikä tahansa.

Homomylläkän aikoihin kiinnitin erityisesti otsikointeihin huomiota. Ja kyllähän ne olivat mainioita. Tarkoitan tätä tasaveroista avioliittotms. lakia. Ihan samaa se on nyt vaikka kv-politiikan suhteen.

Kuka valikoi mitenkin uutisensa. Joku seuraa bloggareita ja etsii vaihtoehtomediaa, joku ripustaa itsensä yhden median varaan ja kolmas selaa otsikot. Karseinta on mielestäni se, että hlö lukee vain ne asiat, jotka ehdoitta tukevat omaa käsitystä ja maailmankatsomusta. Se on vähän sama kuin panisi 4 tuuman viemäriputken vaakatasoon mökin ja navetan väliin ja hahmottaisi maailmaa siitä tirkistäen. Yhtälailla tämä onnistuu siellä stadissakin. Viemäriputki asetetaan esim. helvetin pienelle tontille rakennetun tiilitalon ja kaukana häämöttävän lokalahden asetuksilla....siitä sitten tiirataan....pannaan vielä kuulosuojaimet päähän, ettei mikään vaan häiritse tätä mainiota tapaa käyttää informaatiota.

Eräs wanha, jo tuonilmaisiin siirtynyt poliitikko sanoi mulle kerran: "kuule, ihmisiä kusetetaan aina, ihan aina. Ainoa mikä voi vaihdella on se, että välillä kusetetaan vielä enemmän kuin ennen". Ja vaatimattoman kokemukseni mukaan näin se vaan maailma makaa. Ja tulee makaamaan senkin jälkeen, kun meidän kynnet on jo pehmeät.
 
Sokea Reetta -vertaus kuvaa henkilöä, joka puutteellisesta näkökyvystään huolimatta kykenee havaisemaan ilmiselvät asiat.

Median avulla meille on myyty 90 -luvun alusta alkaen elämäntyyli, joka monen muun asian ohella tekee pässin narusta vetämisen entistäkin helpommaksi. Asia kuuluu toiseen lankaan, joten siitä sitten enemmän joskus jossain muualla.

Tietoisuus Putin-trollien olemassaolosta voi luoda epävarmuutta kansan syviin riveihin. Sen vuoksi on tärkeää, että röllitämme trollit aina kun niitä huomaamme.
 
Eräs wanha, jo tuonilmaisiin siirtynyt poliitikko sanoi mulle kerran: "kuule, ihmisiä kusetetaan aina, ihan aina. Ainoa mikä voi vaihdella on se, että välillä kusetetaan vielä enemmän kuin ennen". Ja vaatimattoman kokemukseni mukaan näin se vaan maailma makaa. Ja tulee makaamaan senkin jälkeen, kun meidän kynnet on jo pehmeät.

Todelliselle valtiomiestasolle pääsee jo sillä, että aina joskus sanoo totuuden päin naamaa ja välillä välttää hyvin tehokkaasti sanomasta mitään tai peittelee sanomansa niin mutkikkaiden sanankäänteiden taakse ettei niitä ole helppo tulkita.

Tarkoitan tällä tietysti tämänhetkistä Tasavallan Presidenttiä, jota esim. itse arvostan kovasti. Toisessa ääripäässä ovat erilaisten likaisten temppujen osastojen komentajat, jotka ovat varmoja kansanedustajia, valehtelevat surutta kaikessa ja kaikille mutta eivät ikinä nouse tuollaisiin suuren auktoriteetin hommiin. Eräänlaisia puoluepolitiikan riehuvia konepistoolimiehiä siis siinä missä Sauli ja kumppanit ovat lippulaivan komentajia...

Joku valtiomies voisi vaan palauttaa ne miinat...ei kuulu tähän ketjuun mutta harmittaa ja ärsyttää jos sekin asia nyt hukkuu kaikkeen muuhun sillisalaattiin ja "tilaisuus" jätetään käyttämättä. Nyt olisi oikea konteksti ja aika vetäytyä meidän kannaltamme tyhmästä sopimuksesta.
 
Back
Top