Millainen ihminen ryhtyy Putinin trolliksi?

Pers.

Jos russo on se, joksi itseään väittää, hän ei tule paljastamaan mitään oleellista. Vaikutusta tuli sen sijaan heti; SuomiKP provosoitui kun ei pitäisi provosoitua. Satunnainen foorumilla vierailija vertaa 'asiallista Venäjän kaveria' räkäposkessa riehuvaan MMaannnpuollusstajaan. Mahtaako vielä olla keskenkäynyttä kiljua nauttinut uusnatsi?(SuomiKP:n kohdalla oletan kyseessä olevan kuitenkin täysjärkisen maanpuolustajan(tm)).
Oleellinen kysymys minun mielestäni on, että miten pitkälle informaatioagressiossa ollaan valmit menemään? Ruandan tapauksessa ylitettiin jossain määrin tämä meidän rappeutuneiden lipilaarien asettama raja. Onko meillä kykyä erottaa milloin pohjatyöt on tehty ja on aika siirtyä soveltavaan vaiheeseen?
Jossain määrin aiheeseen liittyy sosiaalisen koheesion murtuminen. Aikanaan 1990-l ollessani kesätöissä
tehtaalla vanhemmat ammattimiehet kertoivat 1960-70 l ajoista: jos työ ei miellyttänyt, irtisanouduit ja seuraavasta työpaikasta oli sisäänheittäjä valmiina odottamassa. Nykyään automatisaatio on korvannut "easy access" -hommat. Sinänsä hyvä, jos ei pysytä kehityksen kärjessä, pudotaan matalalle, eikä semmoseen pienellä kansalla ole varaa. Tästä kuitenkin seuraa luonnollista epävarmuutta.Osa kansasasta putoaa koulutus ja -työputken ulkopuolelle, Jos ei pysty perustamaan perhettä tai edes hankkimaan itselleen jonkinlaista tuulensuojaa alkaa ilmetä"nurkkaan ajettu peto" - ilmiötä: vitunko väliä tässä enää on.
Vonka taisi nostaa esille muilla foorumeilla vaikuttamisen? Jos "Isomursu" on sama "Isomursu" myös Hesarin sivuilla, on tässä hyvä esimerkki: ei provosoiduta, kumotaan virheellinen info faktoilla, tai ainakin kylmän rauhallisella suhtautumisella.
Vonka sanoi myös jotain kirkkaasta viinasta, jota olen nauttinut tänään ihan riittävästti - ja on se ruisleipäkin hyvää.
 
Ei täällä mitään provosoitumista mielestäni näy. Massojen suosimalla Iltalehden sivulla on paaaljon pahempia ääliönahisteluja.

E: Tää on itse asiassa ehkä parhaita ellei paras foorumi minkä olen nähnyt...
 
Ei täällä mitään provosoitumista mielestäni näy. Massojen suosimalla Iltalehden sivulla on paaaljon pahempia ääliönahisteluja.

E: Tää on itse asiassa ehkä parhaita ellei paras foorumi minkä olen nähnyt...

Tällä foorumilla matkamme on vasta alussa ja toive tulevasta hauskasta tuntuu hieman samalta kuin joulun odotus lapsena. Olemme tuskin ehtineet kuulla ensi tahteja sanan säilän sapelitanssista ja ainakin näin alussa partneri on vielä hieman ujo ja pidättyväinen eikä ole antautunut täysin rinnoin tanssin lumoihin.

Koetetaanpas hieman innostaa ystäväämme ja huonetoveriamme keskusteluun musiikin keinoin: (on muuten hienon kuuloinen kappale)
 
Viimeksi muokattu:
Venäjänvastaiset somen suomitrollit ovat muuten laskettavissa parin käden sormilla, ihan ytimessä ehkä yhdelläkin. Puhuit Jannesta. Hän on herkkä bloggaaja, Jessika taas haukka toimittaja. Joukkoon kun lisätään Laura, Saara, Mikko, Petri, Jarmo ja muutama muukin, niin löytyy jo toviksi luettavaa.
Ideoitaan argumentoivat lainaamalla toinen toisiaan ristiin. Yhteistä heillä on lisäksi viran/työn tuoma legitimiteetti sekä tolkuton aika ja energia suoltaa Venäjän vastaista salaliittoa suomalaisille. Tästä heille onneksi sentään maksetaan.

Kuka heille maksaa?
 
Pers.


Vonka taisi nostaa esille muilla foorumeilla vaikuttamisen? Jos "Isomursu" on sama "Isomursu" myös Hesarin sivuilla, on tässä hyvä esimerkki: ei provosoiduta, kumotaan virheellinen info faktoilla, tai ainakin kylmän rauhallisella suhtautumisella.
Vonka sanoi myös jotain kirkkaasta viinasta, jota olen nauttinut tänään ihan riittävästti - ja on se ruisleipäkin hyvää.

Olen myös samalla nimellä Hesarin sivuilla.

Tosin välillä huomaan että samalla nimimerkillä on kirjoiteltu muiden lehtien keskustelupalstoille. Sekä tietyillä keskustelupalstoilla on haluttu päännahkaani, ja mietitty kuka Hesarin toimittaja olen. Tai olenko upseeri. No näillä kirjoitusvirheillä en ele toimittaja. Enkä ole edes upseeri.

Olen myös täällä muutamia kertoja kommentoinutkin esimerkiksi siitä että kannattaako täällä ryssitellä ihmisiä. Tämäkin palsta on helposti nostettavissa internetissä tiettyjen tahojen -äärioikeisto, sotahullut, fasistit- keskustelupalstaksi. Jolloin voi käydä niin että asiallinen keskustelu tulee katoamaan 10 000 ääliön hyökätessä haukkumaan meitä.

Toki netti keskustelussa saa ottaa vähän kierroksia, kärjistää ja kyseenalaistaa. Ja se on pakko tehdä tekstin kautta, koska emme näe toisiamme. Tämä kun hankaloittaa viestin välittämistä. Toisaalta maanpuolustus.net saunailtamat voisivat olla kiva juttu.
 
Pers.

Jos russo on se, joksi itseään väittää, hän ei tule paljastamaan mitään oleellista. Vaikutusta tuli sen sijaan heti; SuomiKP provosoitui kun ei pitäisi provosoitua.


Ptruu!! Eipäs provosoiduta. Keskustelu asialliseksi jne! Noitahan voi aina huudella vaikka triidi olisi säikeistä särmin!

Älä hakkaa vaimoasi! (vaikket olisi ikuna hakannutkaan etkä sormella tuu koskaan koskemaan)

Älä sylje kadulle! (vaikka osallistut roska päivässä kampanjaan, itse asiassa olit sen isä)

Aina voi tuitutella ja heristellä sormea!

Itsehän en jaksa kovin vakavahenkisesti enää tähän Russoon suhtautua, kun ei kaveri näköjään itse vastavuoroisesti vastaa mihinkään. Tällöin tyydyn ihmetelemään vain työaikoja jne (koska mitään muuta ei jää jäljelle). Tuskin tuohon kansalaisuuskysymykseenkään mitään kommenttia tulee. Johtopäätökset onkin vedettävä siitä mistä hän vaikenee (mikä on useimmille ihmisille vaikeaa kun pitäisi muistaa mitä eilen kirjoitettiin). Toisaaltahan tämä triidi ylitti odotukset. Saimme tänne yhden peräti ammattilaisen, ehkä jopa tuolta agentuuriosastolta edes hieman kommentoimaan. Niitäkin on siis olemassa ja näissä hommissa. Enpä olisi ihan uskonut.

Roisto mikä roisto, ei häntä häiritse vieraan vallan kansalaisuuden velvoitteet. Ettei olis vaikka FSB:n miehiä peräti? En minä niin naiivi ole, että odottaisin sen linjan kavereilla olevan yhtään mitään muuta kuin kivisydän rinnassa! Ei niitä paljon MH17: lapsiuhrit liikuta. Ihmismateriaa semmoiset noille kavereille vain on. Russon suomenkielentaitoa en lakkaa ihastelemasta. On niillä hyvät koulut tohon.

Vielä pieni lisäys: mpnetin saunailta ehdottomasti järjestettävä. Russokin vaan mukaan niin löylytämme miestä! (toivottavasti Russo ymmärtää tuohon liittyvän sanaleikin, hyvähenkinen tilaisuus varmasti on ja turvallisuus taataan)
 
Viimeksi muokattu:
Ptruu!! Eipäs provosoiduta. Keskustelu asialliseksi jne! Noitahan voi aina huudella vaikka triidi olisi säikeistä särmin!

Älä hakkaa vaimoasi! (vaikket olisi ikuna hakannutkaan etkä sormella tuu koskaan koskemaan)

Älä sylje kadulle! (vaikka osallistut roska päivässä kampanjaan, itse asiassa olit sen isä)

Aina voi tuitutella ja heristellä sormea!

Itsehän en jaksa kovin vakavahenkisesti enää tähän Russoon suhtautua, kun ei kaveri näköjään itse vastavuoroisesti vastaa mihinkään. Tällöin tyydyn ihmetelemään vain työaikoja jne (koska mitään muuta ei jää jäljelle). Tuskin tuohon kansalaisuuskysymykseenkään mitään kommenttia tulee. Johtopäätökset onkin vedettävä siitä mistä hän vaikenee (mikä on useimmille ihmisille vaikeaa kun pitäisi muistaa mitä eilen kirjoitettiin). Toisaaltahan tämä triidi ylitti odotukset. Saimme tänne yhden peräti ammattilaisen, ehkä jopa tuolta agentuuriosastolta edes hieman kommentoimaan. Niitäkin on siis olemassa ja näissä hommissa. Enpä olisi ihan uskonut.

Roisto mikä roisto, ei häntä häiritse vieraan vallan kansalaisuuden velvoitteet. Ettei olis vaikka FSB:n miehiä peräti? En minä niin naiivi ole, että odottaisin sen linjan kavereilla olevan yhtään mitään muuta kuin kivisydän rinnassa! Ei niitä paljon MH17: lapsiuhrit liikuta. Ihmismateriaa semmoiset noille kavereille vain on. Russon suomenkielentaitoa en lakkaa ihastelemasta. On niillä hyvät koulut tohon.

Vielä pieni lisäys: mpnetin saunailta ehdottomasti järjestettävä. Russokin vaan mukaan niin löylytämme miestä! (toivottavasti Russo ymmärtää tuohon liittyvän sanaleikin, hyvähenkinen tilaisuus varmasti on ja turvallisuus taataan)


Luuletko että hänellä on tarkoituskaan vastata?

Parempi ottaa vain kierroksia alas ja lopettaa kaverin viestien lukeminen.
 
Luuletko että hänellä on tarkoituskaan vastata?

Parempi ottaa vain kierroksia alas ja lopettaa kaverin viestien lukeminen.

En luullut mitään, halusin pitää sen vastaamismahdollisuuden avoimesti avoinna. Parempi, että hän itse valitsi vastamaatta jättämisen kuin että minä suljin pois sen mahdollisuuden!

Aina voi julistaa myös kierroksia alas otettavaksi! Älä sylje kadulle jne! Jos tästä vielä meikä ottaa kierroksia alas, niin julistavat pian kuolleeksi! Eipä noita viestejä niin massiivisesti ole, että niissä paljon luettavaa on.
 
Millainen ihminen ryhtyy Putinin trolliksi? Siihen voisi halutessaan vastata hyvinkin helposti (täällä) nimimerkillä "russo" kirjoittava henkilö. Ei nimittäin ollut vaikeata tunnistaa kuka sieltä nimimerkin suojista taitaa löytyä, vaikka kirjoitustyyliä onkin täällä yritetty hieman muuttaa.
Oletko montakin kuvakaappausta jo ehtinyt ottaa keskusteluista ja toimittaa eteenpäin "todisteiksi suomalaisista natseista"?
 
Millainen ihminen ryhtyy Putinin trolliksi? Siihen voisi halutessaan vastata hyvinkin helposti (täällä) nimimerkillä "russo" kirjoittava henkilö. Ei nimittäin ollut vaikeata tunnistaa kuka sieltä nimimerkin suojista taitaa löytyä, vaikka kirjoitustyyliä onkin täällä yritetty hieman muuttaa.
Oletko montakin kuvakaappausta jo ehtinyt ottaa keskusteluista ja toimittaa eteenpäin "todisteiksi suomalaisista natseista"?

Perinteisesti hommaan on riittänht jo tannerilaisuus
 
Tämä trollihommahan pyörii seuraavalla kaavalla:
Suomessa/Suomeen toimii muutama aito trolli. Nämä muutamat henkilöt vetävät omalla toiminnallaan mukaansa sekä täydellisiä pölvästejä, että syystä tai toisesta hyvin EU- ja Nato-vastaisia/Venäjämyönteisiä ihan älykkäitäkin ihmisiä. Näiden henkilöiden avulla nämä muutamat trollit masinoivat keskustelua mediassa haluamaansa suuntaan. Toistetaan toistamasta päästyä tiettyjä EU:n, Naton ja USA:n vastaisia höpinöitä, joita tämä mukaan masinoitu pölvästilauma toistaa ja levittää eteenpäin.
Tällä tavoin saadaan hyvin pienellä resurssilla tämän kokoiseen maahan riittävä paskanpuhujien verkosto - joista suurin osa ei itse edes tajua tekevänsä ilmaista propagandatyötä naapurivaltiolle.

Lisäksi on tietyt henkilöt, jotka keräävät "todisteita" käytettäväksi Venäjän mediassa näytöksi siitä, että Suomessakin natsit nostavat päätään, venäläisiä vihataan ja lietsotaan hyökkäyssotaa Venäjää vastaan.

Näin tämä homma tosiasiassa toimii.
 
Tämä trollihommahan pyörii seuraavalla kaavalla:
Suomessa/Suomeen toimii muutama aito trolli. Nämä muutamat henkilöt vetävät omalla toiminnallaan mukaansa sekä täydellisiä pölvästejä, että syystä tai toisesta hyvin EU- ja Nato-vastaisia/Venäjämyönteisiä ihan älykkäitäkin ihmisiä. Näiden henkilöiden avulla nämä muutamat trollit masinoivat keskustelua mediassa haluamaansa suuntaan. Toistetaan toistamasta päästyä tiettyjä EU:n, Naton ja USA:n vastaisia höpinöitä, joita tämä mukaan masinoitu pölvästilauma toistaa ja levittää eteenpäin.
Tällä tavoin saadaan hyvin pienellä resurssilla tämän kokoiseen maahan riittävä paskanpuhujien verkosto - joista suurin osa ei itse edes tajua tekevänsä ilmaista propagandatyötä naapurivaltiolle.

Lisäksi on tietyt henkilöt, jotka keräävät "todisteita" käytettäväksi Venäjän mediassa näytöksi siitä, että Suomessakin natsit nostavat päätään, venäläisiä vihataan ja lietsotaan hyökkäyssotaa Venäjää vastaan.

Näin tämä homma tosiasiassa toimii.

Niin ja osa suomalaisista uskoo että Suomi on hyökkäämässä Venäjälle kun uutisoidaan

- Suomen ostaneen käytettyjä miehistökuljetusvaunuja

- Suomen ostaneen käytettyjä telakuorma-autoja jne.

Ja kokeilet todistaa että asia on aika kaukaa haettua
 
Niin ja osa suomalaisista uskoo että Suomi on hyökkäämässä Venäjälle kun uutisoidaan

- Suomen ostaneen käytettyjä miehistökuljetusvaunuja

- Suomen ostaneen käytettyjä telakuorma-autoja jne.

Ja kokeilet todistaa että asia on aika kaukaa haettua

Ja odotapas kun ensi kesän pääsotaharjoitus Itä-Suomessa alkaa...joukkojahan siinä keskitetään sotaharjoituksen varjolla. Viis siitä, että harjoituksen ajankohta ja paikka on päätetty jo vuosia sitten!

Entäpä kun PV kertoi aikeistaan kertoa reserviläisille heidän sodanajan tehtävänsä? Sehän tulkittiin tietyissä porukoissa samantien liikekannallepanon aloittamiseksi.
 
Ja odotapas kun ensi kesän pääsotaharjoitus Itä-Suomessa alkaa...joukkojahan siinä keskitetään sotaharjoituksen varjolla. Viis siitä, että harjoituksen ajankohta ja paikka on päätetty jo vuosia sitten!

Entäpä kun PV kertoi aikeistaan kertoa reserviläisille heidän sodanajan tehtävänsä? Sehän tulkittiin tietyissä porukoissa samantien liikekannallepanon aloittamiseksi.
Näinpä... Ja kun eihän PV:n joukousta kun pieni osa oikeasti kykene edes kunnollisiin hyökkäystehtäviin. Täytyisi olla mekanisoitua tai panssaroitua kalustoa reilusti enemmän siihen hommaan. Mitä meillä on? Pari hassua prikaatia? Puhumattakaan ilmasta maahan tuesta ja nopeasti etenevästä tykistöstä jolla saataisiin kunnollisia tulivalmisteluja... Vanhat jalkaväkipataljoonat eivät mihinkään moderniin hyökkäyssotaan kykene. Ja uusi hajautettu pataljoona nyt sitäkin huonommin jos oikein olen ymmärtänyt... Sekin kertoo siitä kuinka epärealistista koskaan olisi ajatella Suomesta kohdistuvan uhkan yhtään minnekään.
 
Ja odotapas kun ensi kesän pääsotaharjoitus Itä-Suomessa alkaa...joukkojahan siinä keskitetään sotaharjoituksen varjolla. Viis siitä, että harjoituksen ajankohta ja paikka on päätetty jo vuosia sitten!

Entäpä kun PV kertoi aikeistaan kertoa reserviläisille heidän sodanajan tehtävänsä? Sehän tulkittiin tietyissä porukoissa samantien liikekannallepanon aloittamiseksi.


Ja Venäjällä on oikeus harjoitella Karjalan kannaksella. (Kuten onkin) Mutta Suomi ei saisi harjoitella Itä-Suomessa.
 
Näinpä... Ja kun eihän PV:n joukousta kun pieni osa oikeasti kykene edes kunnollisiin hyökkäystehtäviin. Täytyisi olla mekanisoitua tai panssaroitua kalustoa reilusti enemmän siihen hommaan. Mitä meillä on? Pari hassua prikaatia? Puhumattakaan ilmasta maahan tuesta ja nopeasti etenevästä tykistöstä jolla saataisiin kunnollisia tulivalmisteluja... Vanhat jalkaväkipataljoonat eivät mihinkään moderniin hyökkäyssotaan kykene. Ja uusi hajautettu pataljoona nyt sitäkin huonommin jos oikein olen ymmärtänyt... Sekin kertoo siitä kuinka epärealistista koskaan olisi ajatella Suomesta kohdistuvan uhkan yhtään minnekään.

Näinpä. Ja asia on myös niin, että myöskään Natosta ei kohdistu Venäjälle minkäänlaista uhkaa. Yhdelläkään Nato-maalla ei ole pienintäkään intressiä ryhtyä hyökkäyssotaan Venäjää vastaan. Kuvitelmat "Barbarossa 2:sta" näkee sokeakin täydeksi utopiaksi. Koko läntinen maailma alkoi noin 10 vuotta sitten ajaa armeijoitaan alas ja sopeuttamaan niitä rajoitettuihin KRIHA-operaatioihin. USA alkoi jo aikaisemmin siirtämään painopistettään ja mielenkiintoaan ihan muihin suuntiin kuin Venäjälle. Ainoa valtio, joka yhtäkkiä alkoi määrätietoisesti rakentamaan hyökkäysarmeijaa, on Venäjä.
 
Näinpä... Ja kun eihän PV:n joukousta kun pieni osa oikeasti kykene edes kunnollisiin hyökkäystehtäviin. Täytyisi olla mekanisoitua tai panssaroitua kalustoa reilusti enemmän siihen hommaan. Mitä meillä on? Pari hassua prikaatia? Puhumattakaan ilmasta maahan tuesta ja nopeasti etenevästä tykistöstä jolla saataisiin kunnollisia tulivalmisteluja... Vanhat jalkaväkipataljoonat eivät mihinkään moderniin hyökkäyssotaan kykene. Ja uusi hajautettu pataljoona nyt sitäkin huonommin jos oikein olen ymmärtänyt... Sekin kertoo siitä kuinka epärealistista koskaan olisi ajatella Suomesta kohdistuvan uhkan yhtään minnekään.

Ja kun JASSM:n hankittiin niin jotkut tahot kokeilivat tosissaan väittää että 70 ohjusta riittäisi koko Pietarin tuhoamiseen. Ei auttanut vaikka kuinka kokeili todistaa että minunkin kotikadullani on jo 36 omakotitaloa, että kuinkahan monta lienee Pietarissa.
 
Näinpä. Ja asia on myös niin, että myöskään Natosta ei kohdistu Venäjälle minkäänlaista uhkaa. Yhdelläkään Nato-maalla ei ole pienintäkään intressiä ryhtyä hyökkäyssotaan Venäjää vastaan. Kuvitelmat "Barbarossa 2:sta" näkee sokeakin täydeksi utopiaksi. Koko läntinen maailma alkoi noin 10 vuotta sitten ajaa armeijoitaan alas ja sopeuttamaan niitä rajoitettuihin KRIHA-operaatioihin. USA alkoi jo aikaisemmin siirtämään painopistettään ja mielenkiintoaan ihan muihin suuntiin kuin Venäjälle. Ainoa valtio, joka yhtäkkiä alkoi määrätietoisesti rakentamaan hyökkäysarmeijaa, on Venäjä.

Hankala kuvitella että joku Saksan nykyinen asevoima riittäsi hyökkäämään edes Valko-Venäjälle
 
Back
Top