MP-netin lustraatioketju

Vuoden päivät olen turtuneena vahdannut ruudusta venäläisten sadistien ilkamointia ja karmeita uutiskuvia Ukrainasta, mutta tämä pääsi jotenkin livahtamaan ihon alle:


Ennen luentonsa alkua Lipponen tosin varoitti kuulijoitaan näin:

– Harjoitan häikäilemätöntä oikeassa olemista.

”Revansistinen” koulukunta kertoo Lipposen mukaan tarinaa, jonka mukaan suomettuminen loppui vasta nyt ja ennen kaikkea syylliset vanhoihin virheisiin on löydettävä.

– Tähän kuuluu aikamoinen koulukunta Suomessa professoreita, aikamoisia juttuja ihan hihasta. Ei mitään tekemistä tieteen kanssa, Lipponen kuittasi mainitsematta kritisoimiaan professoreita nimeltä.

Toinen koulukunta kertoo Lipposen mukaan tarinaa, jonka mukaan Suomen länsilähentyminen on ollut johdonmukaisesti käynnissä koko sodanjälkeisen ajan ja Nato-jäsenyys on vain sen looginen päätepiste.

Kävi selväksi, että Lipponen katsoo itse kuuluvansa jälkimmäiseen koulukuntaan ja ajaneensa koko ajan Suomea kohti länttä. Luentonsa kunniaksi Lipponen oli kiinnittänyt rintapieleensä jopa pienen Nato-pinssin, josta hän muisti mainita pariinkin otteeseen.

Suomi päätti jo vuonna 2007 presidentti Tarja Halosen ja pääministeri Matti Vanhasen aikana, että Suomelle kaasuputki on vain ympäristökysymys. Lipposen mukaan hanke täytti myös kansainvälisen merioikeuden perusteet, joten estettä hänen konsultoinnilleen ei ollut.

– Se mahdollisti, että saatoin tulla konsulttina mukaan. Se oli Saksan elintärkeissä intresseissä. Että tämäkö oli Venäjän manipulointia ja tämäkö on tiedettä? Lipponen kyseli ja kohdisti kritiikkinsä ”professorien puheille”.
 
Pitäisikö perustaa rinnakkainen rehabilitaatioketju?

Niille harvoille jotka uskalsivat rähmälläänolon aikoina ääneen sanoa millainen itänaapuri meillä on ja miten siihen pitäisi suhtautua.

Vai tuleeko ketjusta liian lyhyt?
Ongelmaksi voi tulla se, että potentiaaliset rehabilitoitavat eivät koskaan päässeet päättäviin asemiin. Joskus itänaapurin, mutta yleensä ihan suomalaisten takia.
 
Tarja Halonen 2016

Poliittista keskustelua hallitsevat Itämeren alueen jännittynyt ilmapiiri sekä huoli Venäjästä. Turvallisuusympäristön nopea heikkeneminen pelottaa myös arjessa.

”Se on tätä Suomen henkeä. Ja mediassa sitä paisutellaan”, Halonen toppuuttelee.

Tosiasiassa tilanne Itämerellä ei Halosen mielestä ole niin jännitteinen kuin uutisten perusteella voisi luulla.

”Pelon luominen on pahinta turvallisuuspolitiikassa. Silloin, kun ihmiset pelkäävät, tapahtuu ylilyöntejä puolin ja toisin.”

 
No, tuo "nainen, joka esti Suomen NATO- jäsenyyden" äänestettiin kuitenkin kahdesti presidentiksi ja hänen politiikalleen oli kansan vankka tuki. Gallupeissa kansan ylivoimainen enemmistö oli tyytyväinen presidentin toimintaan. Itse en tuohon enemmistöön koskaan kuulunut, mutta siihen nähden tuo Halosen nykyinen roimiminen tuntuu hieman oudolta, kun monen pitäisi katsoa pikemminkin peiliin.
 
No, tuo "nainen, joka esti Suomen NATO- jäsenyyden" äänestettiin kuitenkin kahdesti presidentiksi ja hänen politiikalleen oli kansan vankka tuki. Gallupeissa kansan ylivoimainen enemmistö oli tyytyväinen presidentin toimintaan. Itse en tuohon enemmistöön koskaan kuulunut, mutta siihen nähden tuo Halosen nykyinen roimiminen tuntuu hieman oudolta, kun monen pitäisi katsoa pikemminkin peiliin.


Minussa tuossa "roimimisessa" on nimenomaa kysymys siitä, että tehdään yhdestä syyllinen, että muut päättäjät pääsevät pälkähästä.

Olihan toi Halosen aika kamalaa, mutta ei syyllinen PELKÄSTÄÄN Halonen ollut.
 
No, tuo "nainen, joka esti Suomen NATO- jäsenyyden" äänestettiin kuitenkin kahdesti presidentiksi ja hänen politiikalleen oli kansan vankka tuki. Gallupeissa kansan ylivoimainen enemmistö oli tyytyväinen presidentin toimintaan. Itse en tuohon enemmistöön koskaan kuulunut, mutta siihen nähden tuo Halosen nykyinen roimiminen tuntuu hieman oudolta, kun monen pitäisi katsoa pikemminkin peiliin.

SUHTAUTUMISESSAAN Natoon Halonen on pysynyt tiukkana: hän on ollut aina Suomen Nato-jäsenyyttä vastaan.

Nato-kumppanuus antaa Halosesta jo kylliksi turvaa. Myös selvä enemmistö suomalaisista vastustaa yhä Nato-jäsenyyttä.

”Minä olen koettanut edustaa suomalaisten kantaa”, Halonen toteaa.
 
"Minä olen koettanut edustaa suomalaisten kantaa”, Halonen toteaa." Joo, niinhän se edusti. Ja itse hän puolestaan lietsoi tätä kansan NATO- vastaisuutta, johon saattoi sitten vedota. Mutta nyt sitten kiittämätön kansa syyttää häntä idiootti putinistiksi, kun hän tuolloin oli koko kansan Muumimamma, johon gallupin mukaan jopa 87 prosenttia oli tyytyväisiä.
 
Halla-ahon mukaan Suomessa on ollut ”muutama itsensä virkaan asettanut ärhentelijä” pitämässä huolen siitä, ettei Nato-keskustelua aleta käydä liian innokkaasti.

”Pikainen analyysini on, että Niinistöä kurmuuttamalla tietyt ihmiset pyrkivät ehkä lakaisemaan piiloon omia syntejään, jotka liittyvät tähän prosessiin.”

Halla-aho puhuu uussuomettuneisuudesta.

 



Eipä ole Halla-Ahon isänmaallisuutta.
 



Eipä ole Halla-Ahon isänmaallisuutta.
Sittemmin Huhtasieni on pitänyt turvallisuuspoliittisen kynttilänsä enempi vakan alla. Hän varmasti ymmärtää, ettei tuon kaltaisilla ulostuloilla oikein saavuteta suosiota nykyisessä mielipideilmastossa.
 
No, tuo "nainen, joka esti Suomen NATO- jäsenyyden" äänestettiin kuitenkin kahdesti presidentiksi ja hänen politiikalleen oli kansan vankka tuki. Gallupeissa kansan ylivoimainen enemmistö oli tyytyväinen presidentin toimintaan. Itse en tuohon enemmistöön koskaan kuulunut, mutta siihen nähden tuo Halosen nykyinen roimiminen tuntuu hieman oudolta, kun monen pitäisi katsoa pikemminkin peiliin.
Vuonna 2000 presidentinvaalien toisella kierroksella olivat vastakkain Tarja "punamummo" Halonen ja Esko "spermapankki" Aho. Silloin todellakin äänestettiin ruton ja koleran väliltä.
 
Venäjä on rahoittanut äärinationalisti-järjestöjä pitkin eurooppaa. Saas nähdä perataankö Suolen Sisustajien, VKK:n ym varttinatsien kannatusjäsenien taustat ja kuinka tarkasti.
 
Back
Top