Pakolaisuus

tämäkin on vaan valitettava yksittäistapaus....


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1445046651752.html

Tappelu Kontiolahden vastaanottokeskuksessa, mukana teräase – yksi sairaalaan

Itä-Suomen poliisi tutkii Kontiolahden vastaanottokeskuksessa Paiholassa syntynyttä tappelua.
Kolmen 21–23 -vuotiaan irakilaismiehen välille puhkesi tappelu iltakymmenen maissa torstaina.

Kun poliisi saapui paikalle vastaanottokeskukseen, riitapukarit olivat jo erillään toisistaan. Yksi tappeluun osallistuneista joutui käymään sairaalassa hoidattamassa vammojaan, mutta muutoin poliisi kuvaa tappelussa miehille syntyneitä vammoja ”pienehköiksi”. Tämä siitä huolimatta, että tappelussa oli käytetty jonkinlaista terävää esinettä tai teräasetta.

Tämänhetkisten tietojen perusteella vastaanottokeskuksen henkilökunta tai muut sivulliset eivät olleet vaarassa.

Poliisi otti miehet kiinni heti tapahtuneen jälkeen ja juttua tutkitaan kahtena pahoinpitelynä. Miehet ovat edelleen pidätettyinä.
 
Moro, tavoitteletko jotain komediallista efektia talla, onko tarkoituksesi mahdollisesti ryhtya stand-up -koomikoksi ja testaat materiaaliasi MP.netissa? Me ulkomaalaistaustaiset emme ole huonompia kuin sina? Kiitos paljon jos olet tosissasi.

Sulta taisi mennä viestin pointti täysin ohi. Jotkut ihmiset pitävät itseään jo lähtökohtaisesti uhrina jolloon jokaisesta tekstistä kaivetaan keinolla millä hyvänsä jotain mikä tukee omaa uhriutumista....

Ehkä tausta-ajatus kirjoituksessani oli että moni ulkomaalaistaustainen pystyy keskustelemaan asiasta kantasuomalaista fiksummin. Ehkä keskustelu etenisi jankuttamista pidemmälle jos ulkomaalaistaustaiset saisivat enemmän puheenvuoroja asiassa joka olennaisesti koskevat heitä.

Eikö ole muka ongelma? Minkähän vuoksi kaikilla mailla on rajavalvonta ? Suomella se on vain viinan, tupakan ja nuuskan vuoksi mutta puhuinkin oikeista valtioista joilla on myös toimiva Hallitus.

En sanonit etteikö olisi ongelma. Ei vaan ole suurin ongelma.
 
Ehkä tausta-ajatus kirjoituksessani oli että moni ulkomaalaistaustainen pystyy keskustelemaan asiasta kantasuomalaista fiksummin
Tuo on täyttä potaskaa, poistu hetkeksi kuplasta ei kanta Suomalainen ole sen huonompi tai parempi kuin kukaan muukaan tällä pallolla elävä, mulkku on mulkku on hän mistä tahansa.
 
Ehkä tausta-ajatus kirjoituksessani oli että moni ulkomaalaistaustainen pystyy keskustelemaan asiasta kantasuomalaista fiksummin.
Kyse ei ole niinkään siitä että ulkomaalaiset pystyisivät puhumaan paremmin vaan he sekä välittävät vähemmän suvakkien rasisti huuteluista että saavat sitä vähemmän osakseen vaikka kommentit ovat samoja koska suvakit ovat tavallaan itse rasisteja. Kuten Tervo puhui nimenomaan valkoisesta roskaväestä. Suvakkien vaikuttaminen perustuu paljolti siihen että heidän puheistaan välitetään vaikka suurin osa voitaisiin vain kuitata "No se nyt on vain teidän mielipiteenne.". Ja oletus siitä että jotain porukkaa ei saisi arvostella koska se olisi rasismia olettaa että ongelma johtuu näiden perimästä eikä jostain muusta mikä on itsessään rasismia.
 
vaikka kommentit ovat samoja koska suvakit ovat tavallaan itse rasisteja. Kuten Tervo puhui nimenomaan valkoisesta roskaväestä.
En halunnut käyttää tätä ilmaisua, mutta kun toit sen esiin niin lisään tähän sen huomioni, monelle Suvakille on ulkomaalaisen kohtaaminen jollain tavalla ihmeellinen kokemus ja he muuttuvat tätä kohtaan käsittämättömän kritiikkitömäksi ja ryhtyvät mollaamaan Suomalaisia huomaamatta miten kiusallista se on kuuntelijalle, usein tulee kuva ettei tuo kansainvälinen kokemus ole kovinkaan vahva ja ikävä sanoa mutta hieman epäilyttää tuo itsetuntokin.
 
En halunnut käyttää tätä ilmaisua, mutta kun toit sen esiin niin lisään tähän sen huomioni, monelle Suvakille on ulkomaalaisen kohtaaminen jollain tavalla ihmeellinen kokemus ja he muuttuvat tätä kohtaan käsittämättömän kritiikkitömäksi ja ryhtyvät mollaamaan Suomalaisia huomaamatta miten kiusallista se on kuuntelijalle, usein tulee kuva ettei tuo kansainvälinen kokemus ole kovinkaan vahva ja ikävä sanoa mutta hieman epäilyttää tuo itsetuntokin.

No. Ihminen, pakolainen tms. myös, huomaa alentuvan käytöksen, aivan taatusti. Ei
hän ole vailla lässytystä, lässyttäjä itse on vailla jotain kohdetta, johon saa hoivaviet-
tiään purkaa. On taivahan ihme, että kotouttaja ei ole hoksannut aiemmin, että Suo-
messa ei ole löytynyt kohdetta, johon voisi suhtautua tälleen jännästi: alentuen ja om
aa erinomaisuutta pakahtumiseen saakka tuntien.....

Miksi käytätte näitä termejä suvakki jne. kun tiedätte, että osa foorumilaisista ei tykk
ää ja se jopa loukkaa? Kannattaako keskusteluun tuoda näitä loukkaavia sanoja ja kä-
sitteitä? Tätä olen miettinyt.
 
Tuo on täyttä potaskaa, poistu hetkeksi kuplasta ei kanta Suomalainen ole sen huonompi tai parempi kuin kukaan muukaan tällä pallolla elävä, mulkku on mulkku on hän mistä tahansa.

Poistu hetkeksi kiukuttelukuplasta, lue mitä kirjoitin, äläkä jatkuvasti ymmärrä tahallaan väärin lukemaasi. Ihan lukemieni kommenttien perusteella uskallan vetää johtopäätöksen että keskusteltaessa tietyistä asioista, parempia ja rakentavampia keskustelijoita ovat ne joilla on kokemuksia ja laaja-alaista ymmärrystä asiasta, eivätkä ne jotka kuvittelevat omaavansa jonkun mandaatin pahoittaa mielensä ulkomaalaistaustaisten puolesta.
 
Miksi käytätte näitä termejä suvakki jne. kun tiedätte, että osa foorumilaisista ei tykk
ää ja se jopa loukkaa? Kannattaako keskusteluun tuoda näitä loukkaavia sanoja ja kä-
sitteitä? Tätä olen miettinyt.
Koska "suvaitsevaiset" termin käyttäminen tästä porukasta olisi loukkaavaa oikeasti suvaitsevaisia kohtaan.
Mikä olisi sitten parempi termi Tervolle ja kumppaneille?
Tervo&Co ?
 
Mulle ei ihan aukea mitä saavuttaisimme rajojen sulkemisella? Jokainen voisi edelleen kävellä Ruotsin kautta rajalle ja ilmoittaa ensimmäiselle rajavartijalle "asylum asylum."

Suomi on haluttu kohdemaa pussin perällä eikä läpikulkumaa. Meille tehokkainta on tulijavirran ennaltaehkäisy seka nykyisten maakohtaisten turvallisuusarvioiden järkevöittäminen. En tuhlaisi resurssejamme täysmittaisten rajatarkastusten palauttamiseen.

Nimenomaan sillä 'rajojen sulkemisella' viitataan tietenkin siihen että tiettyä osaa turvapaikanhakijoista ei rajalla otettaisi vastaan taikasanan perusteella, vaan todettaisiin että Suomeen ei ole tulemista ja käskettäisiin hakea turvapaikkaa jostain toisesta maasta. Kriteeri voisi olla vaikkapa että hakijaa ei oteta käsittelyyn mikäli on syytä epäillä tämän tulevan maasta jonne ei ole palautussopimusta, kuten Irakista.

Suomi tosiaan on erikoisessa tilanteessa muuhun EU:hun verrattuna sikäli että olemme yksi harvoista pussinperämaista, ja tämä pitäisi päätöksenteossa ottaa huomioon. Rajojen osittainen sulkeminen on juuri sitä keinovalikoimaa mitä pussinperämaan pitäisi pohtia, yhdessä noiden muiden keinojen kanssa. Tuntuu vaan että Suomessa ei tehdä tätä keinovalikoiman tarkastelua itse, vaan lähinnä keskitytään seuraamaan mitä Ruotsi tai muut EU-maat tekevät, vaikka niissä ei tilanne olekaan samanlainen. On jäänyt se oman tilanteen ja "suomalaisten erityisolosuhteiden" miettiminen vähän sivurooliin.
 
Viimeksi muokattu:
Nimenomaan sillä 'rajojen sulkemisella' viitataan tietenkin siihen että tiettyä osaa turvapaikanhakijoista ei rajalla otettaisi vastaan taikasanan perusteella, vaan todettaisiin että Suomeen ei ole tulemista ja käskettäisiin hakea turvapaikkaa jostain toisesta maasta. Kriteeri voisi olla vaikkapa että hakijaa ei oteta käsittelyyn mikäli on syytä epäillä tämän tulevan maasta jonne ei ole palautussopimusta, kuten Irakista.

Puhuttaessa rajojen sulkemisesta olen mieltänyt sen siten että palauttaisimme vain rajatarkastukset. Jos valtionjohto toteaa (niinkuin olisi pitänyt jo ajat sitten) että Suomi ei ota vastaan Ruotsista tulevien turvapaikkahakemuksia koska hakijalla ei ole enää akuuttia hätää niin silloin rajavalvonta palautuisi lähes väistämättä.

Pelkällä rajatarkastusten palauttamisella ei vielä saavuteta paljoa sen vaatimiin resursseihin nähden. Kieltäytymällä käsittelystä pakottaisimme Ruotsin reagoimaan muutenkin kuin dumppaamalla tulijoita Suomeen.
 
Puhuttaessa rajojen sulkemisesta olen mieltänyt sen siten että palauttaisimme vain rajatarkastukset. Jos valtionjohto toteaa (niinkuin olisi pitänyt jo ajat sitten) että Suomi ei ota vastaan Ruotsista tulevien turvapaikkahakemuksia koska hakijalla ei ole enää akuuttia hätää niin silloin rajavalvonta palautuisi lähes väistämättä.

Pelkällä rajatarkastusten palauttamisella ei vielä saavuteta paljoa sen vaatimiin resursseihin nähden. Kieltäytymällä käsittelystä pakottaisimme Ruotsin reagoimaan muutenkin kuin dumppaamalla tulijoita Suomeen.

Olen samaa mieltä. Eihän rajatarkastus itsessään tee mitään siirtolaisvirralle, ja sen virran pysäyttäminen tai ainakin hidastaminen olisi se tärkein juttu. Sen takia mun mielestä on selvää että tässä viitataan nimenomaan siihen että 'rajat kiinni laittomilta siirtolaisilta'.

Suomen pitäisi melkeinpä ensimmäisten joukossa olla sanomassa stop laittomalle siirtolaisliikenteelle, silloin olisi jotain toivoa että Ruotsi ja sitä edeltävät kauttakulkumaat saisivat jotain syytä tehdä vastaava temppu omilla rajoillaan. Tämä vaikutus voisi sitten lähteä vierimään kohti eteläistäkin Eurooppaa. Nyt on Ruotsissakin vielä helppo katsoa että ei tässä niin hätää kun iso osa porukasta jatkaa Suomeen, ja sama tietenkin pätee Tanskaan, Saksaan jne.
 
Noiin...Alkaa jo Soiniltakin tulemaan kommenttia...

http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/Soini_taakanjako-42148

Timo Soini MTV:llä: Kielteinen turvapaikkapäätös ja kaikki etuudet loppuvat

Ulkoministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja haluaa tehdä ehdot selviksi maahantulijoille.

"Kun ihminen saa kielteisen turvapaikkapäätöksen, niin se merkitsee, että häneltä kaikki etuudet loppuvat. Kyllä siinä vaiheessa ihmiset rupeavat hankkiutumaan kotia päin", Timo Soini arvioi MTV:n Uutisextran haastattelussa.

Soinin mukaan kuitenkin myös Suomessa voi olla vaikeuksia palauttaa kaikkia maassa laittomasti oleskelevia, kuten on käynyt ajoittain Britanniassa ja muissa Pohjoismaissa.

"Kyllä se mahdollista on ja sen takia meidän pitää saada voimakas viesti liikkeelle, että tänne ei asiatta ja ilman perusteita kannata tulla. Ei tule turvapaikkaa, eikä tule rahaa", hän kommentoi.

Pääministeri Juha Sipilän ajatukset pysyvästä taakanjakomekanismista turvapaikanhakijoiden sijoittamisessa Soini tyrmää. Hän muistuttaa, ettei asiasta ole sovittu hallitusohjelmassa.
 
Miksi käytätte näitä termejä suvakki jne. kun tiedätte, että osa foorumilaisista ei tykk
ää ja se jopa loukkaa? Kannattaako keskusteluun tuoda näitä loukkaavia sanoja ja kä-
sitteitä? Tätä olen miettinyt.
Valkoisen roskaväen edustajana sekä juoppona ja syrjätyneenä kuten Herra Tervo minun kaltasia kuvaa en ymmärrä miten sanasta suvakki voi loukkaantua sehän on lyhenne suvaitsevasta jollaisena he itseään kuvaavat ja Rouva Thors ilmoitti olevansa ylpeä tittelistään kaikkien kukkahattutätien äiti, kuten aijemmin kirjoitin ettei Suomi ole minun vahvin kieleni, kysynkin onko sanalla joku muu merkitys jota en tiedä?
 
Poistu hetkeksi kiukuttelukuplasta, lue mitä kirjoitin, äläkä jatkuvasti ymmärrä tahallaan väärin lukemaasi. Ihan lukemieni kommenttien perusteella uskallan vetää johtopäätöksen että keskusteltaessa tietyistä asioista, parempia ja rakentavampia keskustelijoita ovat ne joilla on kokemuksia ja laaja-alaista ymmärrystä asiasta, eivätkä ne jotka kuvittelevat omaavansa jonkun mandaatin pahoittaa mielensä ulkomaalaistaustaisten puolesta.
En pahoittanut mieltäni ulkomaalaistaustaisten puolesta enkä oikeastaan mistään muustakaan, mutta hieman häiritsee se että jotkut Suomalaiset itse pitävät ulkomaalaisia hieman parempina keskusteljoina ja fiksumpina ylipäätään ja tämähän ei ole totta.
 
Sulta taisi mennä viestin pointti täysin ohi. Jotkut ihmiset pitävät itseään jo lähtökohtaisesti uhrina jolloon jokaisesta tekstistä kaivetaan keinolla millä hyvänsä jotain mikä tukee omaa uhriutumista....

Ehkä tausta-ajatus kirjoituksessani oli että moni ulkomaalaistaustainen pystyy keskustelemaan asiasta kantasuomalaista fiksummin. Ehkä keskustelu etenisi jankuttamista pidemmälle jos ulkomaalaistaustaiset saisivat enemmän puheenvuoroja asiassa joka olennaisesti koskevat heitä.
.

Whiskey-Tango-Foxtrot?? SUOMEN ASIAT EIVAT OLENNAISESTI KOSKETA ULKOMAALAISIA PATKAAKAAN - ne koskevat suomalaisia! Enemmiston ehdoilla, miljoonatta kertaa... kun annan koirilleni luut, mua ei aidosti kiinnosta milta ne maistuu.

Eli tanne raahattujen elattien nakemykset puuroista ja velleista EIVAT KIINNOSTA MINUA MYOSKAAN!

ps. jos haluat olla uhri se on sun ongelmasi. Tama on MP.net, voisin kuvitella etta uhriutuvat ihmiset hakeutuvat mieluummin jollekin kaksplussan sivuille, en tieda. Off the top of my head, vaikea keksia hirvean montaa uhria joilla on .308 kaapissa (virallinen, lukollinen, avotulentekokieltotarra ovessa - NOT!)
 
Ehkä tausta-ajatus kirjoituksessani oli että moni ulkomaalaistaustainen pystyy keskustelemaan asiasta kantasuomalaista fiksummin. Ehkä keskustelu etenisi jankuttamista pidemmälle jos ulkomaalaistaustaiset saisivat enemmän puheenvuoroja asiassa joka olennaisesti koskevat heitä.
Jos keskustelu olennaisesti koskee vain ulkomaalaistaustaisia koska he pystyvät keskustelemaan fiksummin ja kanta Suomalaiset jätetään keskustelun ulkopuolelle? eikö silloin tehdä kanta Suomalaisista paaria luokka jolla ei ole enään sananvaltaa omanmaansa asioihin?

En yhtään ihmettele jos Suomalaisten niskakarvat nousevat pystyyn kun sanotaan et ole tarpeeksi fiksu osallistumaan keskusteluun oman syntymämaan tulevaisuudesta.

Jos et usko minua kokeile tätä ja mene ja ilmoita Pietarissa "minä olen ulkomaalainen ja olen fiksumpi keskustelija ja käske Venäläisiä Jari Tervon sanoin pitämään turpansa kiinni kun olette valkoista roskaväkeä ja olette juoppoja sekä syrjäytyneitä, reaktio on nopea ja välitön.

Muuten en tule tulkiksi sille matkalle itsesuojeluvaisto toimii vielä, enkä usko että Tervokaan juttuaan Pietarissa uskaltaa ääneen sanoa, Suomalaisten kunniaksi voi sanoa täällä uskaltaa suustaan päästää melkein mitä tahansa, jopa haukkua päin naamaa.
 
Noiin...Alkaa jo Soiniltakin tulemaan kommenttia...
.

Hän on taitava poliitikko.

"Soini myöntää, että viimeisessä puolueiden suosiomittauksessa perussuomalaisille annettiin varoitus. Hän kuitenkin uskoo, että muun muassa turvapaikkasäännösten tiukentaminen palauttaa uskoa perussuomalaisten vaikutusmahdollisuuksiin."

Kannattajat eivät oikeasti hermostu mistään muusta, mitä siellä hallituksessa puuhataan. Vaikka ehkä syytä olisi.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...jia-enka-kansaa/5501702#.ViIJWnK-kZY.facebook
 
En pahoittanut mieltäni ulkomaalaistaustaisten puolesta enkä oikeastaan mistään muustakaan, mutta hieman häiritsee se että jotkut Suomalaiset itse pitävät ulkomaalaisia hieman parempina keskusteljoina ja fiksumpina ylipäätään ja tämähän ei ole totta.

Whiskey-Tango-Foxtrot?? SUOMEN ASIAT EIVAT OLENNAISESTI KOSKETA ULKOMAALAISIA PATKAAKAAN - ne koskevat suomalaisia! Enemmiston ehdoilla, miljoonatta kertaa... kun annan koirilleni luut, mua ei aidosti kiinnosta milta ne maistuu.

Eli tanne raahattujen elattien nakemykset puuroista ja velleista EIVAT KIINNOSTA MINUA MYOSKAAN!

ps. jos haluat olla uhri se on sun ongelmasi. Tama on MP.net, voisin kuvitella etta uhriutuvat ihmiset hakeutuvat mieluummin jollekin kaksplussan sivuille, en tieda. Off the top of my head, vaikea keksia hirvean montaa uhria joilla on .308 kaapissa (virallinen, lukollinen, avotulentekokieltotarra ovessa - NOT!)

Jos keskustelu olennaisesti koskee vain ulkomaalaistaustaisia koska he pystyvät keskustelemaan fiksummin ja kanta Suomalaiset jätetään keskustelun ulkopuolelle? eikö silloin tehdä kanta Suomalaisista paaria luokka jolla ei ole enään sananvaltaa omanmaansa asioihin?

En yhtään ihmettele jos Suomalaisten niskakarvat nousevat pystyyn kun sanotaan et ole tarpeeksi fiksu osallistumaan keskusteluun oman syntymämaan tulevaisuudesta.

Jos et usko minua kokeile tätä ja mene ja ilmoita Pietarissa "minä olen ulkomaalainen ja olen fiksumpi keskustelija ja käske Venäläisiä Jari Tervon sanoin pitämään turpansa kiinni kun olette valkoista roskaväkeä ja olette juoppoja sekä syrjäytyneitä, reaktio on nopea ja välitön.

Muuten en tule tulkiksi sille matkalle itsesuojeluvaisto toimii vielä, enkä usko että Tervokaan juttuaan Pietarissa uskaltaa ääneen sanoa, Suomalaisten kunniaksi voi sanoa täällä uskaltaa suustaan päästää melkein mitä tahansa, jopa haukkua päin naamaa.

Jäitä hattuun. Alkuperäinen viestini koski nimenomaa keskustelua RASMUS-ryhmässä eikä mitään "ulkomaalaiset ovat fiksumpia aina ja kaikkialla koska Suomalaiset white trash." Yritin liittää siitä kuvakaappauksen, joka ei kuvan koon vuoksi onnistunut. Linkki kyseiseen viestiketjuun:

https://www.facebook.com/groups/114311111913455/permalink/1038690459475511/

Siitä vaan lukemaan ja miettimään kuka keskustelee järkevästi ja kuka ei. Kuten todettu niin olette syystä tai toisesta lukeneet viestieni sisällön väärin. Joko en ole sitä osannut oikein kirjoittaa, ette ole osanneet sitä lukea (kuten tässä: http://maanpuolustus.net/threads/pakolaisuus.4592/page-365#post-279388) tai sitten olette tahallaan ymmärtäneet väärin.

Pidän harmillisena sitä fiksut ulkomaalaistaustaiset, jotka omaavat tiettyä kokemusta aihepiiristä, jäävät helposti taka-alalle koska osa samalla agendalla olevista henkilöistä huutaa jatkuvasti "RASISMIA RASISMIA" peittäen järkevän keskustelun. Mitä nyt olen noita suvaitsevia/monikulttuurisuus/vasemmisto -keskusteluryhmiä seurannut niin rasismista pitävät suhteellisestikkin suurinta mölyä ne jotka eivät ole rasismin uhreja. Vieläpä sellaista mölyä mikä ei luo edellytyksiä millekkään rakentavalle keskustelulle.

Mihinkään juupaseipäs nato-aakkos-koiranluu väittelyyn en aio lähteä.
 
Jäitä hattuun. Alkuperäinen viestini koski nimenomaa keskustelua RASMUS-ryhmässä eikä mitään "ulkomaalaiset ovat fiksumpia aina ja kaikkialla koska Suomalaiset white trash."
Mihinkään juupaseipäs nato-aakkos-koiranluu väittelyyn en aio lähteä.

Selva juttu mun kannalta, pahoittelut etta tulkitsin sun postausta vaarin. Oli vahan lauantai-olo aamupaivalla, turhaan rahjasin. Sulla on hyvia postauksia joita olen aiheesta diggannut, joten sorry, ei tule toistumaan tama mun puolelta ainakaan :).
 
Back
Top